ایمان خدابخش، مدیرعامل پلتفرم آقای املاک: بازار مسکن در انتظار انتخابات

گزارش بازرگانی،   4000310023

در حالیکه طی سال‌های اخیر عموم مردم از آینده بازار مسکن ناامید هستند اما همچنان چشم به اتخاذ سیاست‌های منطقی و اجرایی در این بازار دوخته‌اند.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران از ابتدا تا انتهای سال ۹۹ حدود ۹۴ درصد افزایش داشته است که سهم این افزایش قیمت در مناطق ۱ تا ۵ حدود ۱۰۷ درصد بود. این در حالی است که مناطق ۹ تا ۲۰ بیشترین رشد قیمت (حدود ۸۹ درصد ) را در ۲ سال گذشته تجربه کرده است . با جمع‌ بندی این موارد به‌ وضوح می توان دید که رشد قیمت‌ در مناطق شمالی نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بسیار چشمگیرتر بوده وبه نوعی تورم مسکن در کلان‌شهر تهران از ابتدا تا انتهای سال ۹۹ در مناطق ۱ تا ۵ بیشتر به چشم‌خورده است.

با توجه به رشد قیمت‌ها در سال ۹۹ و همه گیری ویروس کرونا ؛ گرایش افراد به پلتفرم‌های ملکی افزایش پیداکرد به طوریکه در فصل زمستان مناطق ۱ تا ۵ بیشترین تعداد انتشار آگهی را از آن خود کرده اند که در این میان منطقه ۵ با ۲۱/۵ درصد بیشترین میزان انتشار آگهی را به خود اختصاص داده است.

در همین رابطه مهندس ایمان خدابخش مدیرعامل و مؤسس وب‌سایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک معتقد است: پس از منطقه ۵ بیشترین شمار آگهی‌های انتشاریافته در پلتفرم‌ها متعلق به منطقه ۱ و کمترین تعداد انتشار آگهی‌ها به مناطق ۱۲،۱۹ و ۱۶ اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمستان ۹۹ خانه‌های بالای متری ۱۰۰ میلیون تومان در برخی از مناطق عرضه و تقاضای بیشتری را از سوی پلتفرم‌ها داشته‌اند افزود : در برخی مناطق خانه‌های متری ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان فروشنده و خریداران بیشتری داشته اند از طرفی آپارتمان‌هایی با قیمت متری۱۰ تا ۴۰ میلیون‌ تومانی پرچم‌دار انتشار آگهی‌های فروش ملکی بوده‌اند و بیش از۶۰ درصد از آگهی‌های فروش شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

خدابخش با بیان اینکه ۷۵ درصد از تهرانی‌ها در پلتفرم‌های ملکی به جستجوی خانه می‌پردازند، عنوان کرد: به علت بحران اقتصادی، نوسانات ارز و پاندمی ویروس کرونا بسیاری از متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان به‌ جای مراجعه پی‌درپی به آژانس‌های املاک و بازدید حضوری از آپارتمان‌های متعدد به سراغ پلتفرم‌های ملکی رفته اند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ملکی متناسب با سلیقه و بودجه خود را فراهم کرده اند.

مدیرعامل و مؤسس سوپر اپلیکیشن آقای املاک در ادامه تصریح کرد : بیش از نیمی از بازدیدکنندگان آگهی‌های بازار مسکن در جستجوی آپارتمان‌هایی با متراژ ۵۰ تا ۱۰۰ متر و ۳۳ درصد نیز به دنبال آپارتمان‌هایی با متراژ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر و ۱۰ درصد باقیمانده از متقاضیان به دنبال آپارتمان‌هایی با متراژ ۵۰ متر هستند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های فعال در بازار مسکن این روزها مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفته‌اند، گفت: وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک که به عنوان یک پل ارتباطی مناسب میان مشتریان و آژانس‌ها و همچنین مشاوران املاک شناحته شده، به گونه ای طراحی شده که در آن تمامی فعالیت های آژانس‌های املاک اعم از : فایلینگ، ثبت آگهی، گزارش‌گیری، ثبت تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان و قراردادها، آلارم‌های یادآوری، پرسنال برندینگ، معرفی و همکاری در پروژه‌ها و سایر مشاغل مربوط به ساخت‌وساز صورت می پذیرد.

خدابخش در ادامه این گفت و گو از وجه تمایز مجموعه آقای املاک با دیگر مجموعه‌های مشابه تصریح کرد: کاربرانی که به‌عنوان مشتری در این پلتفرم وارد می‌شوند علاوه بر در اختیار داشتن فیلترینگ دقیق ، قادر به سرچ ساده و هوشمند خواهند بود به طوریکه که اگر کاربر با هر میزان آگاهی، عبارت مورد نظر خود را سرچ کند،  بهترین گزینه به آن معرفی خواهد شد.

مدیرعامل آقای املاک بیان کرد: کاربران با استفاده از این پلتفرم قادر خواهند بود فایل مورد نظر خود را علامت‌دار کنند تا در صورت نیاز، مجدد فایل مورد نظر خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه این پلتفرم علاوه بر جستجو ساده، کاربردی پرسرعت برای عموم افراد فراهم کرده اظهار داشت: این پلتفرم طی سال ها تحقیق توانسته محیطی امن و مناسب را برای فعالیت آژانس‌های املاک فراهم و زمینه ثبت آگهی به صورت کاملا رایگان را برای عموم ایجاد کند.

خدابخش در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در سال۱۴۰۰ می‌گوید: بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در مقایسه با بازارهایی همچون بازار طلا، ارز و حتی ارزهای دیجیتال ا ز امنیت بالاتری جهت سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود و طی این یک سال این امر به اثبات خواهد رسید.

وی در ادمه افزود: مناطقی که در سال گذشته با افزایش چشمگیر قیمت مواجه شدند در سال جاری حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد با کاهش قیمت روبه رو خواهند شد، اما در مناطقی مانند منطقه ۲۲، وردآورد و گرمدره شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت ها خواهیم بود. بنابراین به‌ صراحت می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در بازده ۱ تا ۱/۵ ساله صد در صد سود ده خواهد بود که در این میان پیش خریدها بیشترین سهم از سود را در اختیار خواهند داشت.

ایمان خدابخش در پایان سخنانش بیان کرد: بازار مسکن در فصل بهار با رکود مواجه خواهد شد، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری به خصوص در فصل زمستان سال جاری بازار مسکن روند صعودی را طی خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین