انتظاری: وزیر ارتباطات بعدی برای توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال برنامه‌ای دقیق ارائه دهد

فناوری،   4000309095

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، گفت: «وزیر ارتباطات دولت بعدی باید به صورت مشخص در حوزه‌ی تکنولوژی در توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال کشور بر اساس توانمندی‌های داخلی برنامه‌ای دقیق ارائه دهد».

انتظاری: وزیر ارتباطات بعدی برای توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال برنامه‌ای دقیق ارائه دهد

محمد حسن انتظاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون انتنظارات از وزیر ارتباطات دولت آتی برای اصلاح، بهبود و اقدام‌های موثر در بخش‌های مختلف حوزه‌ی ICT گفت: «وظایف و مسائل زیادی بر عهده‌ی وزیر ارتباطات دولت آینده است، تحولات زیادی در این حوزه در دنیا اتفاق افتاده است، اما  کشور ما از این تحولات و استفاده از فرصت‌ها کم بهره مانده است».

این عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: «اولین مورد تحول در حوزه‌ی خود وزارتخانه است که نیازمند یک باز طراحی است، زیرا وزارتخانه می‌بایست خود را با تحولات روز، هم از نظر ساختار داخلی و هم از منظر سیاست‌ها و مقررات هماهنگ کند».

وی در ادامه در مورد سایر اقدامات وزیر ارتباطات بعدی، گفت: «این اقدامات در رابطه با شبکه‌ی ملی اطلاعات است که انتظارات در این بخش آن‌گونه که توقع می‌رفت تا به امروز محقق نشده است. بر طبق گزارشاتی که از وزارتخانه در ارتباط با فضای مجازی دریافت شده است، زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات که زیرساخت فضای مجازی کشور است، دچار تاخیر است و وزیر دولت بعدی می‌بایست در مورد پیاده سازی کامل این طرح اقدام موثر نماید. پیشنهاد ما این است برای این پیاده‌سازی، ساختاری مشخص، در  درون وزارتخانه  تعریف و ایجاد شود؛ به عبارت دیگر نباید به این مساله به عنوان یکی از پروژه‌های داخلی وزارتخانه نگاه شود».

انتظاری با تاکید بر لزوم توسعه‌‌ی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش توانمندی‌های داخلی در این بخش، گفت: «ما اکنون در این حوزه بسیار عقب هستیم. موقعیت‌های بسیاری وجود داشت که تبدیل به فرصت نشد. باید از فرصت توسعه‌ی فضای مجازی استفاده کرد که فارغ التحصیلان توانمند کامپیوتر و برق، در داخل کشور مشغول به کار و فعالیت شوند و به سایر کشورها مهاجرت نکنند. بنابراین توسعه‌ی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌ی فناوری‌های روز و نوین مانند هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و حوزه‌های سخت‌افزاری باید جدی‌تر از قبل دنبال شوند».

او خاطرنشان کرد: «همچنین در حوزه‌ی فضا نیز ما فرصت‌های بسیاری برای بهره‌برداری داریم که امید است دولت آینده از آن بهره‌برداری کند. فضا یکی از پیچیده ترین و قوی ترین استانداردهای ساخت و پرتاب را دارد. به عنوان مثال در سال‌های گذشته هیچ‌گاه ماهواره‌های ما به درستی در مدار قرار نگرفته‌اند که به علت رعایت نکردن استانداردها و روش مدیریتی خاص این تکنولوژی بوده است، لذا چنانچه رعایت استانداردهای این بخش در دستور کار قرار گیرند، در باقی بخش‌های مدیریتی حتی مدیریت کلان کشور تغییراتی رخ خواهد داد».
 
وی در پایان پیرامون اولویت‌های وزیر بعدی ارتباطات، گفت: «مورد اول در مورد مدیریت وزارتخانه است که می‌بایست کاملا تخصصی اداره شود و در حوزه‌ی تحول برنامه‌ای جامع و مدون داشته باشد، همچنین وزیر ارتباطات دولت آتی باید به صورت مشخص در حوزه‌ی تکنولوژی در توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال کشور بر اساس توانمندی‌های داخلی برنامه‌ای دقیق ارائه دهد».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین