راهنمای سفر به خاص‌ترین جزایر استان هرمزگان

گزارش بازرگانی،   4000309021

 

بعضی از شهرهای استان هرمزگان جزیره‌هایی در خلیج فارس هستند. خیلی‌ها نمی‌دانند که این جزیره‌ها مستقل نیستند و بخشی از هرمزگان به حساب می‌آیند. این استان یکی از مهم‌ترین استان‌های ساحلی ایران است و یکی از دلایل آن وجود همین جزیره‌هاست. در این مطلب می‌خواهیم خاص‌ترین جزایر استان هرمزگان را بهتان معرفی کنیم.

 

جزیره هرمز

حتما شما هم عکس‌ خاک‌های رنگارنگ جزیره هرمز را دیده‌اید. این جزیره در نزدیکی جزیره قشم و بندرعباس قرار دارد. هرمز به خاطر جغرافیای متفاوتی که دارد جزو خاص‌ترین جزیره‌های هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره صخره‌ها، کوه‌ها و غارهای زیادی دارد که هر کدام برای خودش یک جاذبه توریستی است. اینقدر این جزیره متفاوت و رنگارنگ است که به هر جایش که نگاه کنید چشمتان خسته نمی‌شود و حوصله‌تان سر نمی‌رود.

رفتن به جزیره هرمز سخت نیست. اول باید خودتان را به بندر عباس یا قشم برسانید. از هرکدام این شهرها می‌توانید به راحتی سوار لنج یا کشتی شوید و به هرمز برسید. این مسیر حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

جزیره هرمز در بیشتر ماه‌های سال شلوغ است. در تابستان‌ گرمای هوا بسیار شدید می‌شود اما در عوض قیمت اقامتگاه ارزان‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید در ماه‌های فصل بهار به هرمز بروید بهتر است قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید.

قلعه پرتقالی‌ها در جزیره هرمز قرار دارد. این قلعه را از نوعی سنگ قرمز ساخته‌اند و هنوز هم بیشتر بخش‌های آن سالم است. به خصوص توپ‌های جنگی آن.

اگر در اردیبهشت به جزیره هرمز می‌روید، بد نیست تاریخ سفرتان را با فرش خاکی رنگی هماهنگ کنید. این فرش را هر سال کمی قبل یا بعد از نوروز درست می‌کنند. فرش خاکی به دست هنرمندان محلی و با استفاده از خاک‌های طبیعی جزیره ساخته می‌شود. طرح این فرش از تاریخ و فرهنگ جزیره الهام گرفته شده است و می‌توانید نمادهای زیادی را در آن پیدا کنید.

جزیره لاوان

لاوان جزو جزیره‌هایی است که از ساحل هرمزگان فاصله بیشتری دارند. نزدیک‌ترین خشکی به آن بندر مقام است. در واقع برای رفتن به جزیره لاوان بهتر است اول به این بندر بروید. از آنجا می‌توانید با قایق به جزیره برسید. قیمت اجاره قایق برای رفتن به جزیره معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. در ماه‌های شلوغ سال ممکن است این قیمت بالاتر هم برود.

حیات وحش جزیره لاوان حتی با بقیه جزیره‌های هرمزگان هم فرق دارد. بعضی لاک‌پشت‌های کمیاب و آهوها را فقط می‌توانید در این جزیره ببینید. خیلی از بخش‌های ساحلی لاوان هنوز بکر و دست نخورده‌اند. مثلاً ساحل مرجانی یکی از آن‌هاست.

این جزیره در گذشته به خاطر مرواریدهای خوبی که ازش صید می‌شد طرفدار داشت. در حال حاضر بیشترین درآمد جزیره از تأسیسات نفتی است و به همین خاطر امکانات خیلی خوبی هم دارد. فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای متنوعی در آنجا مشغول فعالیت هستند. بد نیست سری به آن‌ها بزنید و کمی خرید کنید.

معروف‌ترین غذای جزیره لاوان ماهی کبابی است. از آن غذاهایی که در هر جزیره‌ای جور متفاوتی درستش می‌کنند. می‌توانید یک لیست از مزه‌ها و ادویه‌های مختلف ماهی کبابی در هر جزیره تهیه کنید. اینقدر که با هم فرق دارند.

بهترین زمان سفر به لاوان پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها هوا خوب است و می‌توانید به راحتی در فضای باز کمپ بزنید.

هندورابی

جزیره هندورابی زیاد بزرگ نیست. هندورابی به جزیره‌های کیش و لاوان نزدیک است. برای رسیدن به این جزیره بهتر است به بندر چیرویه در لنگه بروید. از آنجا می‌توانید با قایق‌‌های تندرو و یا لنج به جزیره برسید.

چیزی که هندورابی را در لیست خاص‌ترین جزایر هرمزگان قرار می‌دهد آرامش آن است. جمعیت کم جزیره باعث شده اینجا همیشه سکوت و آرامش برقرار باشد.

همان‌طور که گفتیم هندورابی جزیره کوچکی است و امکانات زیادی ندارد. اقامتگاه‌های آنجا خانه‌های محلی هستند که می‌توانید آن‌ها را با پرداخت مبلغ مناسبی اجاره کنید. در هندورابی فروشگاه‌های زیادی هم پیدا نمی‌کنید. بنابراین بهتر است وسیله‌های ضروری‌ را حتماً با خودتان ببرید.

در این جزیره می‌شود با هزینه‌های خیلی کم، زندگی در طبیعت را تجربه کرد. مثلاً تماشای آسمان پرستاره جزیره حسابی لذت‌بخش خواهد بود. در برخی از ماه‌های سال که گردشگران بیشتری به جزیره می‌روند، سرگرمی‌هایی مثل جت اسکی و یا سافاری را هم می‌توانید در آنجا تجربه کنید.

مثل بیشتر جزیره‌های هرمز در هندورابی هم ویرانه قلعه پرتقالی‌ها وجود دارد.

روزهای گرم هندورابی از اواسط اردیبهشت شروع می‌شوند و تا اواسط آبان هم ادامه دارند. گرمای این جزیره به خاطر کم بودن امکانات رفاهی می‌تواند سفرتان را سخت کند. بنابراین بهتر است سفر را طوری برنامه‌ریزی کنید که در فصل‌های سرد سال به آنجا بروید.

کیش

نمی‌شود درباره خاص‌ترین جزیره‌های استان هرمزگان صحبت کنیم و درباره کیش چیزی نگوییم. کیش جزیره بسیار مدرنی است. تقریباً بیشتر تفریحاتی که تا چند سال گذشته فقط در خارج از ایران پیدا می‌شدند را الان می‌توانید در کیش تجربه کنید. از دلفیناریوم و باغ پرندگان گرفته تا مال‌ها و فروشگاه‌های لاکچری و بزرگ.

به دو روش می‌توانید به جزیره کیش سفر کنید. اولین راه این است که بلیط هواپیما بخرید و در فرودگاه کیش پیاده شوید. دومین راه سفر دریایی است. این شکل سفر هیجان بیشتری هم دارد. برای این سفر اول باید به یکی از بندرهای هرمزگان بروید و از آنجا با لنج یا کشتی به کیش بروید. بندر عباس فاصله نسبتاً کمتری با جزیره دارد و لنج‌های بیشتری از آنجا به کیش می‌روند.

برخلاف تصور عمومی، سفر به کیش اصلاً گران نیست. در واقع هزینه‌های سفر به انتخاب‌های شما بستگی دارد.همیشه می‌توانید گران سفر کنید و برای اقامتتان کلی خرج کنید، اما می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب یک سفر خوب و اقتصادی داشته باشید.

بهار و زمستان برای سفر به کیش بسیار مناسب هستند. از طرفی این فصل‌ها از نظر تعداد گردشگران جزو شلوغ‌ترین‌ دوره‌های سال هم هستند و به همین دلیل، هزینه‌های اقامتگاه کمی بیشتر از بقیه روزهای سال است.

در جزیره کیش دیدنی‌های تاریخی متنوعی هم پیدا می‌شود. کشتی یونانی معروف در ساحل جزیره و یا شهر زیرزمینی کاریز جزو پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش هستند.

بد نیست بدانید که بیشتر فروشگاه‌های کیش در فصل‌های تابستان که مسافر کمتری دارند، تخفیف‌های خوبی روی محصولاتشان می‌گذارند. بنابراین اگر می‌خواهید به قصد خرید به کیش بروید بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید.

کجا بمانیم؟

پیشنهاد ما این است که برای اجاره اقامتگاه در استان هرمزگان سری به سایت پینورست بزنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایده‌ی پینورست چطور شکل گرفته است؟ داستان از یک سفر دسته‌جمعی دوستانه به شمال شروع می‌شود. وقتی که پینورستی‌ها دنبال جای بکری می‌گشتند که ده سال قبل پاتوقشان بوده اما به جایش با ساختمان‌های تازه روبه‌رو شدند؛ ساختمان‌های خالی با درهای بسته و با حفاظ‌هایی که آن منطقه بکر را پنهان کرده بودند، بدون هیچ میزبانی که آن‌ها را بپذیرد.

آنجا بود که تصمیم می‌گیرند چیزی بسازند که دیگر هیچ تکه‌‌‌ای از بهشت‌های روی زمین گم نشود و این همان‌جایی ست که پینورست وارد قصه می‌شود. پینورست یک سایت اجاره اقامتگاه هست که می‌توانید انواع اقامتگاه را در آن پیدا کنید و رزرو کنید. از اجاره ویلا و آپارتمان مبله گرفته تا اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه‌جنگلی همگی در پینورست پیدا می‌شوند.

توی سایت پینورست همه چیز تا حد امکان ساده است تا همه بتوانند به راحتی، در هر لحظه و برای هر مقصدی روی آن حساب باز کنند. تمام فکر و ذکر بچه‌های پینورست روی خواسته‌های اصلی شماست: آرامش شما، بهداشت و پاکیزگی برای شما، حفظ امنیت و حریم خصوصی شما و البته صداقت و شفافیت در تمام ارتباط‌ات با شما.

ولی از همه مهم‌تر این که پینورست در هر شرایطی «همراه» شماست و بیست و چهار ساعته مراقب اوضاع هست و همیشه حواسش به شماست. علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می‌توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین