روایت سیزدهم| هزار وعده خوبان یکی وفا بکند؟!/ ماجرای فرزند زاکانی/ جشنی که در منزل جهانگیری به پا شد ! 

گروه سیاسی الف،   4000308034 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت سیزدهم| هزار وعده خوبان یکی وفا بکند؟!/ ماجرای فرزند زاکانی/ جشنی که در منزل جهانگیری به پا شد ! 

فرایند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر روز با حاشیه های زیادی در فضای مجازی و واقعی همراه است. در «روایت سیزدهم»، هر روز مروری خواهیم داشت بر مهمترین اخبار و حاشیه های انتخاباتی.

-------------------------------------------------------

هزار وعده خوبان یکی وفا بکند؟

با آغاز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و اظهارات اولیه آنان وعده ها و برنامه های این نامزدها نیز کم کم روشن تر می شود.

محسن رضایی  به شیوه نامزدهای چند دوره گذشته بر روی مبلغ یارانه متمرکز شده و از افزایش این مبلغ به رقم ۴۵۰ هزار تومان سخن می گوید. او که خود اقتصاد خوانده، مدعی است منابع این امر نیز در دسترس است. البته یارانه پرداختی به مردم طی سالیان گذشته با وجود تورم های سهمگین هیچ افزایشی نداشته به گونه ای که این شیوه  و مبلغ پرداختی، معنای «یارانه» بودن خود را از دست داده و همین امر نیز موضوع تغییر رقم یارانه پرداختی را موجه می سازد. محسن رضایی نیز ظاهرا روی همین ضرورت حساب ویژه ای باز کرده است .
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته است که خانه داری را به عنوان یک شغل تعریف خواهد کرد. 
تشکیل ایالت‌های اقتصادی و دادان اختیارات اقتصادی به استان ها و توجه ویژه به گردشگری نیز از جمله وعده های محسن رضایی است.

عبدالناصر همتی دیگر نامزد اقتصاد خوانده که مدعی است می خواهد کابینه ای اقتصادی را تشکیل دهد نه سیاسی، می گوید « تعامل، از خانه تا جهان» شعار دولت او است. او گفته است بدون توافق و تحریم و بهبود رابطه با جهان و منطقه و بدون توافق های مساله محور در داخل میان نیروهای سیاسی و اجتماعی و میان حاکمیت و شهروندان نه می توان وضعیت معیشت مردم را بهتر کرد، نه حکمرانی را با کیفیت تر و نه ایران را قدرتمند تر .
او گفته است فقط ۴ سال رییس جمهور می ماند چون برای تحقق وعده هایش همین زمان کافی است. به نظر می رسد در غیاب علی لاریجانی( نامزد نزدیک به روحانی در مساله توافق هسته ای، )همتی می خواهد این نقش را به عهده بگیرد و شاید اکتفا کردن به یک دوره ریاست جمهوری نیز ناظر به همین هدف گذاری او باشد!

مهرعلیزاده، دیگر نامزد ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرده است برای توقف تورم در ۴ ماه نخست دولتش برنامه ریزی می کند. او گفته است وابستگی بودجه به نفت را به صفر خواهد رساند و کسری بودجه را علاج خواهد کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز وعده داده وقتی رئیس جمهور شدم به هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن وام خواهم داد.قاچاق و بازار سیاه بهتر از دولت فعلی مذاکرات وین را به نتیجه خواهیم رساند.

او گفته قبل از اسفند ۱۴۰۰، دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را صادر می‌کند و این صندوق باید به هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان وام بدهد. 

سعید جلیلی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی با 13 قلم کالا گفته است و اینکه مردم را سالی سه روز و زوج های جوان را پنج روز به سفر می‌فرستد. اما قبل از آن او به کمک دولتی که به گفته خودش در سایه تشکیل داده تا به صورت کارشناسانه مسایل اقتصادی و مشکلات را رصد و برای آن راه حل بیایند طرحی را آماده کرده که بر اساس آن تمام مردم کشور  سهم برابری از انرژی را در اختیار داشته باشند. طرح «وان» که طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی است هم اکنون نیز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. بر اساس این طرح، هر فرد ماهانه 50 وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده این سهمیه را در بورس بفروشد.


به گفته ابراهیم رییسی محور تمام تصمیمات در دولت او جهش تولید است. او که فعالان بخش خصوصی را میدان دارهای اقتصاد می نامد گفته است تولید باید محور تمام تصمیمات در دستگاه‌ها و حتی قوای سه‌گانه قرار بگیرد و وقفه در این بخش به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست.

رییسی که در مدت حضور در قوه قضاییه کارنامه قابل دفاعی از خود در برخورد با خصوصی سازی های بدون ضابطه و مشکل دار بر جا گذاشته معتقد است در اجرای سیاست های اصل ۴۴ و خصوصی سازی مشکلاتی رخ داده که  باید بخش خصوصی واقعی را به‌جای خصولتی‌های پدیدآمده از این اجرای نادرست مدنظر قرار داد.

اقتصاد دریا، توجه به بخش مسکن، نصف شدن هزینه های درمانی مردم افزایش اشتغال در فضای مجازی و ایجاد سالی یک میلیون شغل از دیگر وعده های رییسی به مردم است.
او درباره توجه به اقتصاد دریا گفته است ما سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم در حالی که بعضی از کشور‌های اروپایی بسیار از این کمتر ارتباط دریایی دارند، اما قریب 50 درصد از تولید ناخالص ملی شان مربوط به اقتصاد دریاست ما چه میزان از اقتصاد دریا استفاده کرده ایم؟

علیرضا زاکانی قول داه است تمام موانع تولید را از سر راه بردارد و برای آنها مشوق ایجاد کند. همچنین به  توسعه معادن و به خصوص چابهار همت بگمارد. او گفته است  25 سال است که در حوزه کاوش معدن کار بزرگ انجام نداده‌ایم. معدن و فعالیت در آن می‌تواند پیشران باشد. نباید این معادن را مفت بدهیم تا عده‌ای ببرند. باید حق مردم را داد. کشوری که هزار و 400 کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس دارد و با جزایر 1800 کیلومتر می‌شود آیا باید در فقر زندگی کند؟ بهترین جای کشور‌ها نزدیک ساحل آنهاست. شما به چابهار بروید و ببینید مردم چگونه زندگی می‌کنند، این خجالت ندارد؟


احمدی نژادی ها: دشمن شاد کن نیستیم !
احمد علیرضا بیگی رئیس ستاد احمدی‌نژاد در توییتی تاکیدکرده است: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است؛ انتخابات پرشور دشمن را مایوس و دوستان را دلگرم می‌کند، بطور قطع و یقین دشمن را شاد نخواهیم کرد. علیرغم شایعاتی درباره حصر احمدی‌نژاد سایت دولت بهار تصاویری از حضور امروز  در امامزاده قاسم (ع) تهران منتشر کرده است.

ماجرای زاکانی و دخترش

 از ابتدای اعلام خبر احراز نشدن صلاحیت علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شایعات بر زندگی دختر وی در خارج از کشور متمرکز بود و اینکه این موضوع با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در تضاد است. طبیعتا رقبای سیاسی او نیز به سراغ موارد مشابه در اردوگاه رقیب رفته و این موضوع را مختص به لاریجانی ندانستند. یکی از افرادی که در این زمینه مورد توجه قرارگرفته علیرضا زاکانی است. گفته شده دختر او نیز در سوییس زندگی می کند و حتی نوه وی متولد این کشور است. زاکانی اما در یک گفتگوی تصویری به این موضوع پاسخ داده و تاکید کرده است که دخترش که در دانشگاه شریف درس خوانده همراه دامادش برای ادامه تحصیل در یکی از رشته های جدید التاسیس به این کشور رفته و پس از اتمام تحصیلات نیز به کشور برگشته و در حال حاضر نیز در ایران زندگی می کند.

زاکانی امروز در خبرگزاری مهر نیز گفت: حتی یک ریال برای دخترم خرج نکرده ام...  برای من حاشیه درست کردند که دو همسر دارم! شرم نمی کنند؟... من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ ...وقتی روی کار بیایم راحتشان نمیگذارم... .
زاکانی همچنین تاکید کرده است وعده دادن فلان مبلغ اشتباه است و دوره این چیزها گذشته است. از نامزدهایی که این وعده های اقتصادی را بدهند بعدا سوال می کنم و منشا کارشناسی آن را از آنها می خواهم.
مالک شریعتی نماینده مجلس و سخنگوی ستاد انتخاباتی زاکانی نیز  با انتشار توییتی خبر دو همسر داشتن او را تکذیب کرد.


جشنی که در منزل جهانگیری به پا شد ! 

اسحاق جهانگیری نامزد احراز صلاحیت نشده برای انتخابات به تازگی گفته است، شبی که نظر شورای نگهبان اعلام شد، در منزل ما جشن بود! 
او عکسی را نیز در کنار مادرش در فضای مجازی منتشر کرده که البته مورد انتقاد برخی مخالفان قرار گرفته است. علیرغم سادگی منزل مشاهده شده در این عکس، مخالفان به لوکس بودن اسباب و اثاثیه این منزل اشاره کرده اند . 

چرا رییسی در قوه قضاییه نماند؟
 این روزها ابراهیم رییسی با این سوال مواجه است که چرا برای ادامه خدمت در قوه قضاییه نمانده است؟ ویدیویی  منتشر نشده از اظهارات او چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن او می گوید به دلیل شرایط ویژه کشور و درخواست های عمومی برای حضور در عرصه رقابت های ریاست جمهوری قدم در این راه گذاشته و اگر چنین نمی کرد نوعی خودخواهی و بی اعتنایی به سرنوشت کشور و درخواست عمومی مردم بود .
درباره دلیل حضور رییسی در قوه مجریه برخی کارشناسان نیز به موفقیت او در برخورد با فساد در قوه قضاییه اشاره می کنند و اینکه اگر کسی بتواند منشا تولید فساد را در قوه مجریه مسدود کند برخورد با فساد در قوه قضاییه بسیار آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود.


عکس خندان نمایندگان جلیلی و رییسی 

 نماینده سعید جلیلی در کمیته تبلیغات صداوسیما به خبر بگو مگوی خود با نماینده ابراهیم رییسی در این کمیته واکنش نشان داد و با انتشار عکس خندان خود با مهدی اسماعیلی تلویحا این موضوع را رد کرد. 

برخی طرفداران جلیلی به دلیل دیدار رئیسی با برخی از فعالان اقتصادی عضو اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی از او انتقاد کرده اند.


 حذف بخشی از سخنان زاکانی در شبکه جهانی جام جم ؟

سخنگوی ستاد انتخاباتی زاکانی از سانسور برنامه انتخاباتی ضبط شده زاکانی در شبکه جام جم خبر داده است که ظاهرا به دلیل نام بردن زاکانی از اسامی محکومانی نظیر حسین فریدون، طبری و دانیال زاده است که از او شکایت کرده بودند. به گفته سخنگوی ستاد انتخاباتی زاکانی او در این برنامه از آنان نام برده و گفته بود از اتهاماتی که به وی در افشای مفاسدشان زده بودند در دادگاه تبرئه شده است.

 

تهیه‌کننده «گاندو» رئیس ستاد انتخاباتی هنرمندان

مجتبی امینی تهیه‌کننده «گاندو» رئیس ستاد انتخاباتی هنرمندان ابراهیم رئیسی شد.



مرتضی حیدری مجری مناظره های انتخاباتی 

چنانکه قابل پیش بینی بود اجرای مناظرات انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز بر عهده مرتضی حیدری قرار گرفته است. تسلط این مجری در اجرا و آشنایی اش با مسایل اقتصادی و تجربه او در برگزاری مناظرات از جمله دلایل انتخاب او برای این منظور است. هر چند بهتر است تلویزیون به گزینه های دیگر هم فکر کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۰۵۳۸۲۱۹:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۸
شورای نگهبان با رد صلاحیت لاریجانی و جهانگیری فرصت مظلوم نمایی در 4 سال آینده را به آنها داد!
ناشناس۲۰۰۵۴۰۷۱۹:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۸
زاکانی: کاری می کنم تا آمریکا التماس مان کند که تا تحریم ها را بردارد!
ناشناس۲۰۰۵۴۱۴۱۹:۳۵:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۸
این نامزدها اگر می توانستند کاری انجام دهند، باید ثمره کارهایشان در سالها دوره خدمتگزاریشان آشکار می شد! کدامیک گوشه ای را آباد کرده اند؟
ناشناس۲۰۰۵۴۱۶۱۹:۳۶:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۸
ماشالله همه دارای ژن های خوب و فرزندان نابغه هستند.
آذر ن۲۰۰۵۴۲۰۱۹:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۸
مردم باید از نیامدن جهانگیری جشن بگیرند
ناشناس۲۰۰۵۴۲۳۱۹:۳۸:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۸
الف خان فقط از رییسی تعریف کرده ای!
ناشناس۲۰۰۵۴۵۷۱۹:۵۴:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: سرمایه‌گذاران افغانستانی در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کردند.
ناشناس۲۰۰۵۵۱۰۲۰:۲۷:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۸
آقای زاکانی فساد ستیز است و مفاسد حسین فریدون و دانیال زاده و طبری و کرسنت و غیره را برملاء کرد به همین دلیل برعلیه ایشان شایعه سازی و لجن پراکنی می کنند.
ناشناس۲۰۰۵۵۱۳۲۰:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۸
گاندو هنرمندانه حقایق تلخ نفوذ پذیری برخی مدیران دولت را به تصویر کشید.
ناشناس۲۰۰۵۵۱۹۲۰:۳۰:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۸
ما دوبار به روحانی رای دادیم اما به هیچکدام از وعده های خود وفا نکرد و خرابکاری کرد لذا در انتخابات شرکت نخواهیم کرد.
ناشناس۲۰۰۵۷۳۸۲۲:۰۰:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۸
کجای وسایل منزل جهانگیری لوکسه ؟!!
ناشناس۲۰۰۵۹۰۶۲۳:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۸
از کاندید هائی که با وعده های مالی گدا پروری ترویج و توقعات مشکل ساز ایجاد میکنند میخواهم دست از این کار بر دارند.
ناشناس۲۰۰۵۹۷۵۰۰:۰۱:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۹
آیا مادر اسحاق از بلاهایی که پسرش بر سر مردم آورده خبر داره یا نه؟ آیا از کیفیت نانی که پسرش بر سر سفره مادر آورده با خبره؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین