حمایت جامعه مدرسین از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان

سیاسی،   4000307046

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری و نتایج اعلام شده از سوی این نهاد، حمایت و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:


«شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تایید اینجانب می باشند و وظیفه آنان بسیار مهم و مقدس است. امام خمینی(قدس سره)

شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی برخاسته از رای و نظر مردم و براساس محتوا و ماهیتی دینی است. در این راستا یکی از نهادهای موثر و بی نظیر که وظیفه صیانت از ماهیتِ دینی نظام در عرصه قوانین را بر عهده دارد، شورای محترم نگهبان است.

این نهاد انقلابی که متشکل از فقهایی صالح و مدبر، در کنار حقوقدانانی فرهیخته است، بار سنگین مسئولیت احراز صلاحیت ها را برعهده گرفته و با تعهد و دقت، آبرو و اعتبار خود را وقف تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی می کند و تبلور این نقش آفرینی ها در احراز و تایید صلاحیت افرادی است که با قصد خدمت پای به عرصه نامزدی انتخابات می گذارند.

انتظار مردم بصیر و انقلابی ما همیشه از شورای نگهبان، اقدامات قاطع در چارچوب قانون و وظایف آنها و سیاست های کلی انتخابات است. این رویکرد و توجه عمیق شورای نگهبان به معیارها و ملاک های قانونی و سیاست های کلی انتخابات زمینه ساز ترقی نظام اسلامی در پیشبرد مردم سالاری دینی و تحقق انتخاب درست به وسیله مردم است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لازم می داند نکاتی را در این رابطه با مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی در میان بگذارد.

۱-در نظام جمهوری اسلامی ترکیب نهاد هایی چون قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس در کنار مجموعه هایی دیگر همچون شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساختار اداره و مدیریت کشور را تشکیل داده است و ضربه زدن و تشویش افکار عمومی نسبت به این نهاد ها اقدامی ساختار شکنانه و دشمن شاد کن است، این مجموعه ها نباید مورد تضعیف قرار گیرند. زیرا تضعیف آنها به تضعیف نظام اسلامی می انجامد.
۲- گرچه شورای محترم نگهبان در ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت عموم مردم در انتخابات و فراهم کردن زمینه حضور افرادی مدیر و مدبر نقش مهمی دارد اما آنچه بیش از هرچیز باید از شورای نگهبان انتظار داشت عمل به مرّ قانون و توجه به رسالت اصلی اش می باشد ،زیرا ایجاد شور و هیجان های انتخاباتی و افزایش مشارکت وظیفه مجموعه های دیگر نیز هست.
۳- مردم، رسانه ها، احزاب، جریان ها و کاندیداها وظیفه دارند ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی و شئون اسلامی فضایی امید بخش و شور آفرین را ایجاد کنند تا مشارکتی حداکثری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد.
۴- نامزدهای محترم نیز نقد اصولی و علمی سیاست ها و برنامه های اجرایی را بدون سیاه نمایی پیگیری کنند و با ارائه برنامه ها به معرفی خود بپردازند. اخلاق مداری و تبیین آینده روشن انقلاب اسلامی نیز از جمله موضوعاتی است که مشارکت پر شور و رقابتی را ایجاد می کند.
۵- ایجاد دوقطبی های کاذب بیش از آن که موج آفرین و مشارکت افزا باشد باعث ایجاد شکاف و تفرقه می شود. لازم است این نکته نیز مدنظر نامزدهای محترم باشد که اجرای عدالت، رسیدگی به معیشت مردم،شفافیت و مبارزه با فساد خواست حقیقی این مردم است که باید در مناظرات و دیگر برنامه ها، پاسخ به این خواست ملی مطرح و تبیین گردد.
۶- با توجه به جایگاه قانونی شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی جهان، انتظار است آنان که طی این روزها حملات و هجوم شدیدی علیه شورای نگهبان داشتند به خود آیند و با تکرار این حملات آب به آسیاب دشمنان انقلاب نریزند.
امید است همه ی ما با شناخت نقش و جایگاه تاریخی خود برای تحقق حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنیم و بدانیم یک دولت انقلابی مقتدر و توانمند با یک انتخابات پرشور می تواند آرمانها و مطالبات مردم را پیگیری کند و در مسیر تحقق آن گام بردارد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین