تخت روانچی: وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه باید تضمین شود

جهان،   4000306017

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را غیرمسئولانه و غیراخلاقی خواند و تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه باید تضمین شود.

تخت روانچی: وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه باید تضمین شود

به گزارش فارس، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی آخرین تحولات سیاسی سوریه برگزار شده بود، گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به دمشق، تعهد ایران به حمایت از اعاده وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه را به رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ابلاغ و ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه با موفقیت برگزار شود.

گفتنی است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در سفر به دمشق و در دیدار با بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و امیدواری نسبت به برگزاری موفق آن، حمایت ایران از این انتخابات را اعلام کرد.

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعت هفت صبح چهارشنبه به وقت محلی در تمامی استان‌های این کشور برگزار شد. نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کنونی در سوریه «عبدالله عبدالله»، بشار اسد و «محمود مرعی»هستند. در این دور از انتخابات، در داخل و خارج از سوریه، بیش از ۱۸ میلیون نفر واجد شرایط رأی بودند.

تخت روانچی افزود: ایران کماکان متعهد به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه بوده و معتقد است همزمان با تلاش ها برای برگزاری نشست بعدی کمیته قانون اساسی این کشور، باید اقدامات موثری برای تضمین وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه صورت گیرد.

* حمایت از گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه باید فوراً پایان یابد

در این راستا، وی خواستار پایان دادن به اشغال خاک سوریه، خروج تمام نیروهای خارجی ناخوانده از آن کشور، مخالفت با هرگونه گرایش جدایی‌طلبانه و جلوگیری از نقض حاکمیت آن، به ویژه توسط رژیم اسرائیل شد و گفت: ایران اینگونه تجاوزات را به شدت محکوم می‌کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: حمایت از گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه باید فوراً پایان یابد و تلاش برای معرفی برخی گروه‌های تروریستی به عنوان میانه‌رو یا دسته‎بندی تروریست ها به تروریستهای خوب و بد باید متوقف شود.

وی بر تلاش برای کاهش رنج های مردم سوریه نیز تأکید کرد و گفت: در این راستا شورای امنیت باید بر اقداماتی تمرکز کند که بتواند به سرعت آلام مردم را کاهش دهد و بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌هایشان را تسریع کند.

در این زمینه تخت روانچی تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را غیرمسئولانه و غیراخلاقی خواند و گفت: ما استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاح را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات غیرقانونی و ناعادلانه، فقط رنج مردم را طولانی می‌کند، بازگشت پناهندگان و آوارگان را به تأخیر می‌اندازد، مانع بازسازی کشور می‌شود و تأثیر نامطلوبی بر حل سیاسی بحران دارد و بنابراین، باید فوراً لغو شود.

وی افزود: همانگونه که اخیراً وزیر خارجه کشورمان گفت ایران از تلاش‌های دولت سوریه در مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا حمایت می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین