لاریجانی: رجال بزرگ انقلاب هیچ گاه دنبال تجزیه مردم نبودند | شما چه ویژگی‌ای داریدکه می‌گویید بقیه انقلابی نیستند؟

سیاسی،   4000305051 ۱۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب در گفت وگویی با همشهری با انتقاد از رویه عده‌ای برای کوچک کردن دایره انقلاب و تقسیم بندی‌های جناحی گفت:‌اینکه هر انتخاباتی رخ می دهد، یک انگ روی عده‌ای می‌گذارند و مردم را تجزیه می‌کنند این انقلابی‌گری است؟ این به نفع انقلاب است؟

لاریجانی: رجال بزرگ انقلاب هیچ گاه دنبال تجزیه مردم نبودند | شما چه ویژگی‌ای داریدکه می‌گویید بقیه انقلابی نیستند؟
به گزارش الف به نقل از روزنامه همشهری ، بالاخره تکلیف بررسی صلاحیت‌ها روشن شد؛‌ علی لاریجانی دیپلماتی که 12 سال ریاست مجلس را برعهده داشت؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و سیاستمداری که شور را به انتخابات 1400 بازگردانده و امید را به مردم؛ تایید صلاحیت نشد. مصاحبه با لاریجانی اولین گفت وگو از سلسله گفت وگوهای همشهری با نامزدهای انتخابات بود که 2 روز قبل از اعلام نهایی نتیجه تایید صلاحیت‌ها انجام شد؛ با چند نامزد انتخابات هم؛ زمان انجام گفت وگوها نهایی شده بود که بعضی از آن ها در فهرست تایید شدگان نبودند و بعضی هستند. موضوع گفت وگو با علی لاریجانی بیشتر درباره برنامه‌های این نامزد 63 ساله انتخابات بود و دلایل رویگردانی بخشی از اصولگرایان از او در سال‌های اخیر. درباره انتشار این گفت وگو تردیدهایی وجود داشت، با این  حال بخش‌هایی از گلایه‌های علی لاریجانی که معطوف به کوچک کردن دایره انقلاب بود شاید بی ارتباط به این روزها نباشد، به ویژه آنجا که روایت تعامل شهید مطهری با یکی از مهمترین مخالفانش را بازگو می کند: «از اول انقلاب نگاه کنید یک سری از رجال سیاسی کشور هیچ وقت دنبال تجزیه مردم نبودند. می‌خواستند افراد را جمع کنند» ترتیب و جایگاه سوالات بعد از اعلام نتایج تایید صلاحیت‌ها در نسخه منتشر شده تغییر پیدا کرده است. متن کامل این گفت وگو در نسخه چاپی همشهری منتشر خواهد شد.

 در مقاطعی در این کشور حوادثی روی داده که  شاهد شکل‎گیری‌ دو قطبی‌های گوناگون بوده‌ایم؛ مثلا سال 88 به بعد دو قطبی‌هایی با عناوینی ساکت فتنه- کاسب فتنه شکل گرفت.  این روزها بحث دیپلماسی- میدان مطرح است و همچنین انقلابی- غیرانقلابی. کدام برای کشور خطرناک‌تر است؟ دو قطبی دیپلماسی- میدان یا انقلابی- غیرانقلابی؟

بسیاری از این تقسیم‌بندی‌ها از اول انقلاب هم بر پایه معقولی صورت نگرفت، این مورد اخیر – دیپلماسی و میدان- که اساسا به لحاظ محتوا هم غلط است. همین آقای کسینجر که تئوری‌پرداز آمریکایی‌هاست صاحب یک کتابی دو جلدی است و آنجا روشن می‌گوید که قدرت و دیپلماسی دو مقوله جدا نیستند؛ یک چیز هستند. خب وقتی ما از میدان حرف می‌زنیم مقصودمان قدرت است دیگر. دیپلماسی همیشه با قدرت، باهم در یک صحنه ظهور می‌کند. این اصلا تقسیم‌بندی واقعی‌ای نیست. لکن از موقعی که این بحث در کشور مطرح شد موضوع خوب تبیین نشد. وگرنه اصل این موضوع روشن است که این دو وجه برای کمک به یک هدف شکل گرفته‌اند. دوگانه انقلابی- غیرانقلابی هم تقسیم بندی معوجی است. انقلابی یعنی همه نیروهایی که وفادار به کشور هستند و می‌خواهند در جهت انقلاب کار کنند.

اینکه ما دایره انقلابی را مدام کوچک‌تر کنیم، این حسن و عقل و تدبیر کشور نیست. شما ببینید اول انقلاب که امام خمینی (ره) آمدند و پیشوای بزرگ انقلاب بودند، وجه عقلانی انقلاب را چه کسانی پشتیبانی می کردند؟ آقای مطهری؛ آقای بهشتی؛ آقای خامنه‌ای؛ آقای هاشمی؛ آقای باهنر. همه هم ذیل این‌ها کار می کردند؛ این تقسیم بندی‌هایی که امروز به وجود آمده است نبود؛ یک عده‌ای حالا آمده‌اند قبای انقلابی برای خودشان درست کرده‌اند و بقیه را خارج از انقلاب می‌دانند؛ چه ویژگی‌ای شما دارید که می‌گویید بقیه انقلابی نیستن؟ این از اساس به ضرر انقلاب است. انقلابی یعنی کسی به اهداف اصلی آرمان های امام و انقلاب تن بدهد،  به خاطرش زحمت بکشد و روحیه مجاهدت در این امر داشته باشد. مثلا این پرستارهایی که و اطبایی که در این یک سال و نیم کرونا زحمت می کشند؛ تا قبل از این براساس معیارهایی که بعضی‌ها درست کرده‌اند انقلابی حساب می شدند؟ امروز از آن ها بپرسید پرستارها انقلابی هستند یا نه؟ در صف اول مجاهدت هستند یا نه؟ پس چرا این تقسیم‌بندی‌ها را می‌گذاریم. مردم ایران را نباید اینقدر تجزیه کرد؛ اینکه هر حادثه ای رخ می دهد، هر انتخاباتی رخ می دهد، یک انگ روی عده‌ای می‌گذارند و مردم را تجزیه می‌کنند این انقلابی‌گری است؟ این به نفع انقلاب است؟  

 من از همین بحث برگردم به شخصیت شما, چه اتفاقی افتاده که علی لاریجانی سال 84 که گزینه اصلی اصولگرایان بود؛‌ 16 سال بعد؛ جریان موسوم به انقلاب با او زاویه پیدا کرده‌اند؟ برمی‌گردد به حرکت جوهری شما در طول زمان یا به تعریفی که آن‌ها از انقلاب دارند؟

برمی‌گردد به همین نگاهی که عرض کردم؛ شما از اول انقلاب نگاه کنید یک سری از رجال سیاسی کشور هیچ وقت دنبال تجزیه مردم نبودند. می خواستند افراد را جمع کنند. من خاطره ای از شهید مطهری برای شما نقل کنم. قبل از انقلاب مرحوم شهید مطهری اختلافاتی با گردانندگان حسینه ارشاد پیدا کردند که یکی از آن‌ها مرحوم میناچی بود. مرحوم میناچی در شور دادن به این اختلاف خیلی نقش داشت و گاه مرحوم آقای مطهری از این وضعیت گلایه‌مند بود. شاید علت اینکه شهید مطهری از حسینه ارشاد هم خارج شد هم ایشان بود. انقلاب شد. شهید مطهری خب رئیس شورای انقلاب بود. ما روزی در همان روزهای اول شنیدیم که آقای میناچی وزیر فرهنگ و هنر شد.. من از شهید مطهری پرسیدم که شما خیلی به ایشان انتقاد داشتید حالا چطور شد ایشان را انتخاب کردید؟ گفت حالا شاید در عمل کار درست همین است.

این یک جمله است ولی خیلی چیزها را نشان می دهد. در صحنه فکر انسان باید خیلی دقیق باشد؛ که آقای مطهری هم خیلی دقیق بود. در صحنه فکر حق و باطل داریم. اما منطق صحنه عمل این نیست؛ یعنی امور زیادی در تصمیم انسان دخالت دارند؛ اراده‌های مختلف دخالت دارند؛ امیدهای مختلف دخالت دارند. باید توجه کنیم افراد مختلف هر چند فکرهای مختلف داشته باشند ممکن است اراده‌شان یکی باشد. یک عده اینجور فکر نمی‌کنند. علاوه بر این ببیند حرف سلبی زدن؛ تحقیر و توهین و تهمت زدن ساده است. هنر هم نیست. اما اگر کسی بخواهد نظریه بدهد و حرف ایجابی بدهد، جان کندن دارد. زحمت درد و فکر می خواهد. هی شما بگویید او نه؛ این نه؛ فلان چیز نه؛ خب پس جایگزین این ها چیست؟

مثلا شما فرض کنید در همین مساله توافق هسته‌ای کشور یک مشکل اقتصادی داشت و در داخل نظام همه نشستند، ساعت ها فکر کردند و آمدند گفتند توافق هسته ای در این حد خساراتی برای ما ندارد و فوایدش هم این است که گشایش اقتصادی به وجود می‌آید . در مقابل عده زیادی آمدند گفتند این توافق خیلی بدی است, فلان جایش بد است؛ بهمان جایش بد است. ولی هیچ وقت نگفتند خب چه کار باید بکنیم؟ جای آن چه می گذارید؟ حکومت با کار ایجابی اداره می شود، با کار سلبی ادره نمی شود. کسی که می‌خواهد کار سلبی بکند باید بیرون از حکومت نقد کند. کسی که داخل حکومت است باید تئوری و فکر ایجابی داشته باشد. یعنی هر روز حکومت را یک گام جلو ببرد.

یک عده کارشان نقادی است. 200 صفحه نقد می‌نویسند ولی داخل حکومت همه مسئولان باید بدانند این مشکل مردم را باید چگونه حل کنند؟ لذا من فکر می‌کنم این دسته بندی ها از ابتدا هم دسته‌بندی‌های موقر و سنجیده‌ای نبود اگر هم بود در داخل این دسته‌بندی‌ها افرادی بودند که توسعه فکری داشتند. مثلا مرحوم عسگراولادی در تقسیم بندی راست یا به تعبیری اصولگرای امروزی می‌گنجد اما بسیار فکر منبسطی داشت. یا مرحوم خود مهدی کنی همینطور. این ها رجالی بودند که اینگونه فکر می‌کردند. خب امروز الگوها تغییر کرده است؛ شاید به خاطر اینکه همین رجال سیاسی هم دیگر نیستند و خلاشان این مشکلات را به وجود می آورد.

شما فرمودید دولت برای اداره کشور باید برنامه ایجابی داشته باشد. نگاه شما به اقتصاد چیست؟ نگاه اقتصاد آزاد یا اقتصاد دولتی؟

این یک نکته مهمی است؛ باید قبول کرد که در کشور ما روی این موضوع کمتر کار شده است. گاهی عده ای می‌گویند ما یک مدل اقتصادی بومی می‌خواهیم. حرف غلطی هم نیست، درست است. ولی کدام اقتصاد بومی ؟ آیا ما یک مقاله روشنی در این زمینه داریم که اقتصاد بومی را معرفی کند؟ از آن طرف می‌گوییم عدالت! اقتصادهای مربوط به بازار آزاد مثلا جریان اختیارگرا در لیبرال دموکراسی اعتقاد به رقابت و دولت حداقلی دارند.  خب ما می‌گوییم عدالت. معنای این عدالت چیست؟ آیا می‌گوییم رقابت وجود داشته باشد و ما به عنوان دولت فقط بعضی وقت‌ها یقه یکی را بگیریم؟ من مدت ها در این سال ها از آثار متفکران برداشت‌هایی را داشته ام و این را تبدیل به یک نظریه کرده‌ام. اگر فکر کنیم در تفکر اسلامی اقتصاد فقط این مساله است که ضریب جنیتی را کم کنیم اشتباه کرده‌ایم. چون در تفکر اسلامی عدالت مربوط به حقوق زنان هم هست؛ مربوط به حقوق  اجتماعی هم هست؛ مربوط به امور سیاسی هم هست.

برداشت من این است که عدالتی که در اسلام مطرح است مبتنی بر حقوق فطری انسان هاست و حقوق طبیعی آن‌ها. انسان ها دارای حقوق طبیعی هستند؛ کمالجو هستند؛ این در همه انسان‌هاست،  زن و مرد هم ندارد. حکومت چه جایگاهی در کمال جویی دارد؟ حکومت فقط بستر ساز می تواند باشد، حکومت نباید جایگزین شود،  چون این افراد وقتی بخواهند به کمال شان برسند باید خودشان حرکت کنند نه آنکه دولت این ها را هل دهد

دولت به عنوان رگولاتور عمل کند

بله، دولت باید زمینه سازی کند. بنابراین حتما باید رقابت و آزادی وجود داشته باشد. چون اگر آزادی وجود نداشته باشد، حرکتی نیست. این استعداد که در وجود انسان هاست بالقوه است، وقتی می خواد فعلیت پیدا کند باید حرکت صورت بگیرد و حرکت را خود فرد باید انجام دهد. دیگران نمی توانند انجام دهند. اینجا آزادی در حوزه های مختلف شرط است. آزادی در سیاست؛ آزادی در فکر، آزادی اقتصاد، آزادی در اجتماع، آزادی در حوزه های فرهنگی؛ همه این ها شرط بلوغ و رشد است. اگر این آزادی را نداشته باشید به اون بلوغ نمی رسید؛ افرادی که استعداد دارند؛ در آزادی تحرک دارند و به رشد می رسند. در اینجا نقش دولت چه می شود؟ نقش دولت زمینه سازی برای مسابقه متوازن. یعنی شما باید طرح آمایش سرزمین‌تان اولین طرحی باشد که در کشور اجرا می‌شود. یعنی کسی که در سیستان و بلوچستان؛ ایلام؛ هرمزگان است باید بتوانند در این مسابقه شرکت کند، باید زمینه های لازم را برای مسابقه داشته باشند وگرنه مسابقه نابرابر است. اینجا همانجایی است که ما با لیبرال دموکرات هایی که دولت حداقلی دارند تفاوت پیدا می کنیم.آن‌ها دولت را زمینه ساز نمی دانند. دولت نمی توند تصدی‌گری کند چون مانع رقابت است اینکه در حکومت در بخش های مختلف بنگاه‌های بزرگ وجود دارد این ضد عدالت است. فکر نکنید این عدالت ایجاد می‌کند. چون یک جوانی که یک شرکتی می زند با این بنگاه های گنده چگونه می‌تواند رقابت کند؟ پس هیچ بخشی از حکومت نباید قدرت تصدی‌گری داشته باشد. زمینه ساز باید باشد

 حتی شبه دولتی ها؟

بله حتی شبه دولتی ها

خیلی ها از این ها الان معافیت مالی دارند؛ با این معضل چه کار می خواهید بکنید؟

تا آنجایی که من یادم می آید هیچ کدام معافیت مالی ندارند. یعنی شرکت‌های ستاد اجرایی معافیت مالی ندارند؛ بنیاد مستضعفان معافیت مالی ندارد...

 مثلا آستان قدس

ندارند. خود تبرعاتی که به آستان قدس می‌‎رود با اذن امام معافیت دارند ولی شرکت‌هایشان نه.

به هر حال این مالیات ها هم اگر پرداخت می‌شود در قالب یک چک دوباره به خودشان برمی‌گردد

نمی توانم تایید کنم

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۷۸۴۶۱۲:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
خیانتهای شما در حق مردم بی کفایتی مدیریتی شما بر کسی پوشیده نیست.
ناشناس۱۹۹۸۰۷۳۱۴:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۵
همینکه از دست شما لاریجانیا خلاص شدیم پیروزیه
ناشناس۱۹۹۸۲۶۸۱۵:۱۰:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۵
و این پیروزی را مدیون احمدی نژاد هستیم
ناشناس۱۹۹۸۰۸۵۱۴:۱۴:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۵
کسی که فرزندش در آمریکاست و خواهر زاده اش هم در مراکز هسته ای آمریکا فعالیت میکند آیا اگر رییس جمهور شود و بگوید مرگ بر آمریکا کسی به او نمیخندد؟
ناشناس۱۹۹۸۷۱۹۱۷:۳۷:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
رفسنجانی هم از رجال بزرگ انقلاب بود و اتفاقاً به شدت دنبال همین موضوع بود احتمالاً علی لاریجانی هم خودش را از رجال بزرگ میداند!!!!!!!!!
ناشناس۱۹۹۸۴۰۸۱۵:۵۱:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۵
ای جانم لاریجانی تو12 سال درسمت خودت چه کار مثبتی انجام دادی چرا داری خودکشی میکنی حتما باید رئیس جمهور بشی شغل دیگه گیرت نمیاد کی بتو رای میداد مگه مردم کورن ندیدن هیچ کاری بنفع ملت نکردی
ناشناس۱۹۹۸۵۰۷۱۶:۲۸:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۵
خدا راهزاربارشکرمکنیم که ازلاریجانیهاراحت شدیم
ناشناس۱۹۹۸۷۱۶۱۷:۳۶:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۵
اولين بار است كه يك مسئول ج اا مستدل وعلمي صحبت مي كند با خيلي از حرفاشون موافقم
ناشناس۱۹۹۹۱۵۰۲۰:۲۸:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۵
برای نمونه تحلیل رائفی پور از معاهده ی پاریس را ببینید تا خیلی روان و ساده خیانتها را متوجه شوید
ناشناس۱۹۹۷۸۵۲۱۲:۵۱:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۵
امثال تو نباشند مردم همگرا تر می شوند
ناشناس۱۹۹۸۱۰۵۱۴:۲۱:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۵
از تعداد شرکت کنندگان 28 خرداد مثل انتخابات مجلس فعلی معلوم خواهد شد
ناشناس۱۹۹۸۲۴۰۱۵:۰۳:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۵
اون همه سال تو صداوسیما و اون همه سال تو مجلس و قبل و بعد از اینها چه گلی به سر مردم و مملکت زدی که الان مدعی انقلاب شدی؟ جز این بوده که بر ثروتتان افزودید و رنج و فلاکت را به مردم هدیه کردید؟ مردم مدعی هستند نه شما! شما و امثال شما باید در محکمه جواب بدهید حالا یا محکمه این دنیا یا محکمه عدل الهی!
ناشناس۱۹۹۹۰۱۴۱۹:۳۲:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۵
در صدا و سیما که کارنامه شون خوبه انصافا
علی۱۹۹۸۷۲۹۱۷:۳۹:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۵
لطفا‌فقط‌از‌طرف‌خودت‌نظر‌بده‌‌
ناشناس۱۹۹۷۸۶۱۱۲:۵۶:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۵
همش در لفافه صحبت کردن. خوب شد تایید نشدی همش حرف میزنی
ناشناس۱۹۹۷۸۸۲۱۳:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۵
اقای لاریجانی ، شما برجام رو که فلاکت شد برای این مملکت ، ده دقیقه ای تصویب کردین . تاریخ راجع به شما و روحانی قضاوت میکنه
ناشناس۱۹۹۷۹۳۸۱۳:۳۴:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۵
ده دقیقه هم تو کم کردی یادمه روایت آخرتون بیست دقیقه بود
ناشناس۱۹۹۸۳۱۵۱۵:۲۳:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۵
اصلا اجازه نداد مخالف صحبت کنه به گفته امام " ما از شرّ رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودیها نجات نخواهیم یافت"
ناشناس۱۹۹۷۸۸۴۱۳:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۵
آقای لاریجانی مطمئناً جنابعالی جزو مردمی که دائماً از آنها مایه می گذارید نیستید .
ناشناس۱۹۹۸۹۳۸۱۸:۵۷:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۵
احسنت
ناشناس۱۹۹۷۹۰۶۱۳:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۵
زمانی که سمت داشتی فقط حرف میزدی کجای تو انقلابی است؟؟؟؟
ناشناس۱۹۹۷۹۱۱۱۳:۲۶:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۵
مظلوم نمایی شروع شد!
ناشناس۱۹۹۸۲۷۸۱۵:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۵
اینا استاد مظلوم نمایی و سواری گرفتن از مردم اند
ناشناس۱۹۹۷۹۲۳۱۳:۳۰:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۵
تا حالا خوب بود !!! همیشه که نمیشه خاندان شما در حال بخور بخور باشند حالا حال مردم را درک می کنید ها این باتلاقی که شما ساختید همه را بسوی نابودی می برد
ناشناس۱۹۹۸۰۷۵۱۴:۱۰:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
راست می گی حالا نوبت بخور بخور یه عده دیگس .
سید۱۹۹۷۹۳۹۱۳:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۵
تو اجازه نمی دادی نماینده های منتقد برجام حرف بزنند مگر انها نماینده مردم نبودند حالا مجیز گوی مردم شدی دست بردار
ناشناس۱۹۹۸۲۲۳۱۴:۵۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۵
آقا سید از دایره انصاف خارج نشو. لاریجانی در هر موردی کم گذاشت در این مورد کم نگذاشت. حتی کمیسیون مستقلی در این مورد تشکیل داد. من یادمه نقوی حسینی که عضو این کمیسیون بود بارها بر علیه برجام حرف زد.
عباس۲۰۰۰۴۴۶۰۹:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۶
عزیزم چرا دقت نمیکنین فرمان. رهبری را اطاعت کرد
...۱۹۹۷۹۶۱۱۳:۴۱:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۵
با سلام جناب اقای لاریجانی آیا زاویه گرفتن شما را اصول انقلاب اسلامی باعث انتقاد افراد دلسوز به شما وبعضی دوستانتان نشده؟!!!!
محمد۱۹۹۷۹۷۲۱۳:۴۳:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۵
ای کاش رد صلاحیت نمیشدید تا نه محکم تری از مردم میگرفتید جناب لاریجانی درصد زیادی از ملت ایران علاقه ای به شما و خاندان شما ندارند
ناشناس۱۹۹۸۰۹۲۱۴:۱۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۵
و ایضاً دیگر خانواده هایی که در چند دهه گذشته خود را مالکان بی چون و چرای مملکت و ملت ایران میدانند .
ناشناس۱۹۹۸۲۸۱۱۵:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۵
این خانواده نان استاد مطهری را میخورن
سیدحسین۱۹۹۷۹۷۷۱۳:۴۴:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۵
ازهمان روزی که فایل صوتی شما آقای احمدی نژاددرمجلس روکردشماتمام شده بودیداین که سالها از آن ماجراگذشته و انقلاب شما را بازخواست نکرده از ویژگیهای گذشت انقلاب است وگرنه تاریخ انقضای شما خیلی وقته گذشته است که العان خود را خیلی بزرگ میبینی
ناشناس۱۹۹۸۲۳۳۱۵:۰۲:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۵
برادر اولا فایل صوتی نبود، فیلم بود. ثانیا مربوط به ایشان نبود بلکه در مورد اخوی ایشان بود.
ناشناس۱۹۹۸۲۸۳۱۵:۱۳:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۵
درود بر احمدی نژاد شجاع و غیور
ناشناس۱۹۹۷۹۷۹۱۳:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۵
میشه یه چهل سالی اجازه نفس کشیدن به مردم بدهید نبودن شما بهترازبودن شماست
ناشناس۱۹۹۷۹۸۱۱۳:۴۵:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۵
بخدا قسم شورای نگهبان با رد صلاحیتت بهت لطف کرد..کاش میومدی و میدیدی اندازه ارا باطله هم پیش مردم اعتبار نداری....تو تمام عمرت یک قدم برای مردم برنداشتی
ناشناس۱۹۹۸۳۴۲۱۵:۲۹:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۵
قسم هم میخوری؟ رای نداشت؟
رها۱۹۹۹۷۸۲۰۰:۳۵:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۶
شمادیگه چی میگی ؟؟ واقعا با این وضعیت کسی هم هست که از این آدم دفاع کنه ؟!!!
ناشناس۱۹۹۷۹۸۹۱۳:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۵
همون بهتر که تاییدنشدید شماکه واسه هفت نسلتون جمع کردیدمردم خیلی وقته شماراشناختند
...۱۹۹۸۰۰۱۱۳:۵۱:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۵
آخه تو مردم درک میکنی؟که از مردم حرف میزنی شما.تو این ۱۲سالی چکار برا این مردم کردی ک حالا بخوای رئیس جمهور شی انجام بده.فقط میخای بیای ۸سال دیگه بخوری ببری
ناشناس۱۹۹۸۰۳۴۱۳:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۵
چه اشکالی داره بازنشست شوید. این همه سر کار بوده اید. ممنون تمام. نوبتی که نیست. از خدمات شما ممنون.
انقلابی۱۹۹۸۰۳۹۱۴:۰۱:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۵
حرفهای شما با عملت نمی خواند به کنار باشی برایت بهتر است
ناشناس۱۹۹۸۰۴۸۱۴:۰۳:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۵
دست از سرما بردارلاریجانی
ناشناس۱۹۹۸۰۴۹۱۴:۰۴:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۵
شما بقیه مردم را انقلابی نمی دانید و حلقه حکومتی رابرای خودتان حفظ کردید
ناشناس۱۹۹۸۰۵۵۱۴:۰۶:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۵
بابا ملت دارن هرچی از دهنشون در میاد به این خاندان میگن، این تازه میگه چرا رد صلاحیت شدم؟؟؟ نکنه تو هم مثل کلیدساز نظرات مردم رو نسبت به خودت از پشت شیشه دودی ماشین میبینی.
شاهین۱۹۹۸۰۵۹۱۴:۰۷:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۵
چپ وراست و اصولگرا و اصلاح طلب شروع امثال شماها با پدر جدی هاشمی مرحوم بود
ناشناس۱۹۹۸۰۶۷۱۴:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۵
مردم خود انقلاب هستند شما رنگ عوض کردید...
ناشناس۱۹۹۸۰۶۹۱۴:۰۹:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۵
چندسال است مملکت مال خودتون بوده حالا اگه نتونید بری بالاتر بی عدالتی شده این کشور حق شماهاست
ناشناس۱۹۹۸۰۷۴۱۴:۱۰:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۵
برو خونتون استراحت كن
ناشناس۱۹۹۸۳۳۵۱۵:۲۷:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۵
اتفاقی که اخیرا در حوزه تایید صلاحیت ها صورت گرفت نهایت عجز و درماندگی رئیسی رو نشون می ده این یک فاجعه ملی بود و باعث شرمندگی طیف به اصطلاح اصولگرا
محمد۱۹۹۸۸۶۶۱۸:۲۵:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۵
برادر از جون مردم چی میخواهی .مردم را که به فلاکت انداختید .
ناشناس۱۹۹۸۰۷۹۱۴:۱۱:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۵
شما وامثال شما با فاصله گرفتن از مردم وثروت اندوزی از بیت المال باعث شدید که انقلاب ضربه بخورد. یا بقول خودتان کوچک کردن انقلاب
ناشناس۱۹۹۸۰۹۸۱۴:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۵
این انقلابی گری است که برجام را در بیست دقیقه تصویب کردید این انقلابی گری که در خصوص فساد کاری نکردید این انقلابی گری گرانی کمر مردم را شکست
یوسف۱۹۹۸۱۰۸۱۴:۲۲:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۵
شما چه ویژگی ای دارید که فقط میخواهید تمام قدرت در قبضه خاندان لاریجانی باشد؟! کنار بکشید و بگذارید مردم نفس بکشند
ناشناس۱۹۹۸۱۱۹۱۴:۲۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۵
,,سلام شورای نگهبان تنها این دوره خوب عمل کرد و نشان داد نفوذ پذیر نیست به وظایفشان عمل می کنند با اشخاص کاری ندارند برجام ده دقیق علی برکت الله
ناشناس۱۹۹۸۱۲۵۱۴:۲۵:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۵
ممنونم از شورای نگهبان که دست امسال شما را از این مردمی که انقلاب کردن و فرزندان شما ها عیش و نوش میکنند، کوتاه وقطع کرده ،و خدا را شکر میکنیم که تا عمر با برکت به جنتی داده تا دست ،تو و جهانگیری را از این کشور قطع کرده
محمد۱۹۹۸۱۳۴۱۴:۲۸:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۵
این خبرنگارای مفلوک ی چیزای مینویسن که خواننده خندش میگره لاریجانی شور و هیجان به انتخابات اورد بابا اگه تایید میشد با فریب و کلک و دروغ اذعان عمومی شاید سوم میشد این اصلا جایگاهی بین مردم نداره بدون بادیگارد بره بین مردم چند استان تا معلوم بشه کی جایگاهش کجاس
ناشناس۱۹۹۸۱۴۷۱۴:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
خدا خوب جای حق نشسته . انشاا... برای همیشه دستشان از حکومت کوتاه بشه .
حیدربابا۱۹۹۸۱۵۳۱۴:۳۶:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۵
بابا‌تو‌که‌میخواهی‌انقلاب‌چرخش‌بچرخه‌حالا‌بغل‌وایسا‌‌نگاه‌کن‌چرخ‌انقلاب‌چطور‌میچرخه‌مواظب‌خودت‌باش‌زیر‌چرحش‌خورد‌نشی
احمدی۱۹۹۸۱۷۹۱۴:۴۵:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۵
درود بر شورای نگهبان آقا مردم از شما بدشان میاد دست بردارید
Benhosensjak۱۹۹۸۲۰۹۱۴:۵۲:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۵
گله مندی لاریجانی تاثیری در اذهان عمومی و شورای نگهبان ندارد .چراکه آشی است که فارغ البال و بدون تعمیم پیش بینی آنی خودشان برای کشور و ملت ساختند .
ناشناس۱۹۹۸۲۲۶۱۴:۵۹:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۵
اگه واقعا دنبال منفعت طلبی نباشی باید از شورای نگهبان تشکر کنی که این بار سنگین رو از روی شونهات برداشت ویادت باشه که که معیار و متراژ شورای نگهبان برای همه کاندیداها از قدیم بوده
ناشناس۱۹۹۸۲۲۷۱۴:۵۹:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۵
از بس خوب عملکردی حالا دنبال ریاست جمهوری هم هستید ،تا کی میخواهید مقامات مهم را در قرق خود در آورید یکم برید کنار مملکت را بسپارید به افراد لایق ،چطوری بگیم که نمیخواههههههههیمتون،ازتون راضی نیستیم،بدبختی‌هامون زیر سر امثال شماهاس
ناشناس۱۹۹۸۲۳۰۱۵:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۵
علی لاریجانی "سیاستمداری که شور را به انتخابات 1400 بازگردانده و امید را به مردم؛ تایید صلاحیت نشد"، سمی ترین جمله ای که این چند وقت شنیده ام :))))))
حسن۱۹۹۸۶۰۴۱۶:۵۷:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۵
من می خواستم رای ندهم همین که این رد صلاحیت شد حتما در انتخابات شرکت می کنم
ناشناس۱۹۹۸۲۳۶۱۵:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۵
اقای لاریجانی ۱۲سال رییس مجلس بودید(مارابخیرتوامید نیست شرمرسان)
علیم۱۹۹۸۲۵۵۱۵:۰۷:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۵
آقای لاریجانی به صراحت می گوید هرجا و هر عرصه سیاسی و مدیریتی ایشان با برادرانش باشند انقلاب هست و دایره اش بزرگتر و هرجا نیستند دایره کوچک و کوچک میشود غافل از اینکه ریزش و تنفر مردم از انقلاب حاصل عملکرد لاریجانی ها هم هست
مهر۱۹۹۸۲۶۱۱۵:۰۸:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۵
از خواندن دیدگاههایی که همه اش بدگویی هست آدم شوکه میشه متاسفم و فکر می کنم حالا حالاها آسمان این کشور با این نوع فرهنگ عمومی که بدون دلیل نسبت های ناروا داده می شود و بازار انگ وتهمت بنام انقلابی گری داغ است ، غبار آلود است
داریوش۱۹۹۸۲۶۳۱۵:۰۹:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۵
شما که واسه هفتاد پشتتان ثروت بهم زدید اگه دارایی‌هایتان ۱۰ درصدشان واقعیت داشته باشی تا آخر عمرتون بروید شاهانه زندگی کنید و به ریش مردم بخندید و حالشو ببرید
حسینی۱۹۹۸۲۷۳۱۵:۱۱:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۵
مگر قحط الرجال که همیشه باید لاریجانی ها در راس باشند
ناشناس۱۹۹۸۲۷۶۱۵:۱۱:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۵
آخ که چقدر لذت بردم از خواندن این دیدگاهها .لاریجانی دیر مردم رو شناختی .چراغ خاندانتون رو به افول است.
محمدرضا۱۹۹۸۲۸۰۱۵:۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۵
آقای لاریجانی ۱۲سال در قوه مقننه بودی چه کار برای مردم انجام دادی نام ببر ؟ آقای لاریجانی مردم از شما و اخوی هایت که هرکدام یک گوشه از مملکت را قبضه کرده اند ناراحت هستند آیا فقط شما در انقلاب سهیم هستید و فقط شما رجال هستید و فقط پستهای مملکت باحقوقهای انچنانی برای شما باید باشد و فقط شما باید سر سفره انقلاب باشیدراستی خانواده شما چند شهید برای انقلاب داده است.
اکبر۱۹۹۸۲۸۶۱۵:۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۵
آقای لاریجانی تو اگه آدم خوبی بودی تو مجلس میموندی .پس معلومه نقشه کشیدی برامون که بیچارمون کنی .
مصطفی۱۹۹۸۲۹۱۱۵:۱۶:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۵
اگه نقاب از چهره ی شما خاندان ها برداشته شده، مدیون ایستادگی و مردانگی و بصیرت احمدی نژاد هستیم و الا الان مردم شما را می پرستیدند
ناشناس۱۹۹۸۳۲۵۱۵:۲۵:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۵
ما چقدر ساده هستیم که گول این نمایش را میخوریم اینا همیشه هستن البته تا وقت مرگ اگر اینا نشستن تو خونه معلوم میشه تغییراتی در راهه اینا کلاف در هم تنیده هستن یکی واسه همه همه واسه یکی
ناشناس۱۹۹۸۳۲۷۱۵:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۵
لاریجانی وجهانگیری رای نمی یاوردنداهستند
ناشناس۱۹۹۸۳۲۸۱۵:۲۶:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۵
ای کاش کمی خودتان کلاهتون رو قاضی میکردید ومیدیدید در این چند سال که دست اندر کار بودید چکارهایی برای اینکه مردم نفس راحت بکشند انجام دادید؟؟ما فکر میکنیم شماها مثل افسر آمریکایی زانو بر گلوی ملت گذاشتیدوراه نفس ملت رو گرفته اید....امام رحمه الله حرف حکمتانه ای فرمودند...اگر خواستی دوستو دشمن داخلی رو بشناسید.ببینید.دشمنان خارجی چه کسی رو میکوبند؟همان ازشماست ودلسوز شما....
ناشناس۱۹۹۸۳۵۳۱۵:۳۵:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۵
هروقت لیست تمام اموالتو منتشر کردی و مثل مردم تو صف مرغ،گوشت و روغن وایسادی و با حقوق کارگری تونستی زندگی کنی و از ویلاهای لاکچری بیرون اومدی اونوقت دم از مردم و انقلابی بودن بزن!
ناشناس۱۹۹۸۸۷۴۱۸:۲۸:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۵
دمتگرم،لایک
ناشناس۱۹۹۹۵۰۴۲۲:۵۸:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۵
ایول علی برکت الله
ناشناس۱۹۹۸۳۸۰۱۵:۴۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۵
اگه رجال هستی یکی از کارهایی مثبتت کدام همش منفی بوده
ناشناس۱۹۹۸۳۸۳۱۵:۴۴:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۵
آقای لاریجانی هنوز کلیپ شما هستش موقعی که شهرهای شمال کشورمون سیل بود ومردم زیر آب رفته بودن ...یه پیرزنی نزدیکتون اومد گله مند بود شما به این بدبخت گفتین خدارو شکر کن که زنده هستی ...این جوابت خیلی مورد نفرت قرار گرفتی
ناشناس۱۹۹۸۷۱۲۱۷:۳۴:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۵
احسن خیلی بجا بود خیلی مغرور شده بودن اقایان لاریجانی
نادر۱۹۹۸۴۰۵۱۵:۵۱:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
برو آقای مهندس لاریجانی برو خیلی خیلی به مردم خدمت کردی یکم هم استراحت کن
ناشناس۱۹۹۸۴۲۰۱۵:۵۷:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۵
چه ناشیانه هم نقش بازی میکنید همتون .هر ادم عاقلی نمایشی بودن این رد و تایید ها را می فهمد.
الی۱۹۹۸۹۰۱۱۸:۴۱:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۵
دم شما گرم
ناشناس۱۹۹۸۴۸۰۱۶:۱۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۵
همه‌ی این دیگه نشان می دهد که چقدر رأی داشته
ناشناس۱۹۹۸۴۸۷۱۶:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۵
تاریخ مصرف برادران تمام شده.
ناشناس۱۹۹۸۴۹۷۱۶:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۵
این مملکت مردانی چون حاج قاسم سلیمانی می خواد خودت بسنج
ناشناس۱۹۹۸۵۸۰۱۶:۴۸:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۵
شما تشنه قدرت بودی که با سر زمین خوردی
علی۱۹۹۸۵۸۹۱۶:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۵
۱۲سال گفتی وقت شما تمامه میکروفن راقطع کردی حالا ما ملت مگویم وقت شما تمام
ناشناس۱۹۹۸۵۹۷۱۶:۵۴:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۵
توی این ۱۲ سال فقط کفتی،تصویب شده خودت نمی دانی چی تصویپ شده آقای لاریجانی ولمنان کن
اسد۱۹۹۸۶۰۶۱۶:۵۷:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۵
اکثریت مردم به سه خاندان خوش بین نیستد 1پهلوی 2 رفسنجانی 3 لاریجانی
ننه۱۹۹۸۶۲۶۱۷:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۵
خداوندا با ظهور منجی ما را از طعم زیبای عدالت، آزادی، دین داری بهره مند گردان
حمید۱۹۹۸۶۲۷۱۷:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۵
با بعضی حرفهاش موافقم
ناشناس۱۹۹۸۷۱۸۱۷:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۵
ازشمادوتابعیتی دراین مملکت زیادهست ریشه شماهابایدکنده شود
ناشناس۱۹۹۸۷۶۴۱۷:۵۲:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۵
آسیاب به نوبت ، امروز لاریجانی ها فردا نوبت بقیه دوستان خواهد بود .....
Vg۱۹۹۸۸۰۶۱۸:۰۷:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۵
افرین به همه با نظرات تاثیر گزارشون
ناشناس۱۹۹۸۹۴۶۱۹:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۵
اقای سینه چاک انقلاب،رجال بزرگ انقلاب اینده ایران رو با بیست دقیقه به باد نمیدن!
اکبر۱۹۹۸۹۵۶۱۹:۰۶:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۵
خیلی بهت لطف کردن که رات ندادن
علی۱۹۹۸۹۵۷۱۹:۰۷:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۵
مگر پادشاهی است که میخوای تا آخر عمرت بمونی تو راس
سلام۱۹۹۹۰۲۸۱۹:۳۸:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۵
به نظر حقیر، 12 نفر فقیه و حقوقدان بدون ادله وسند رد صلاحیت نمی کنند.
احسان۱۹۹۹۱۰۲۲۰:۰۷:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۵
دم شورای نگهبان گرم کاملا انقلابی عمل کرد
تهرانی۱۹۹۹۳۶۸۲۲:۰۵:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۵
به نظرم ( آقای بی تفاوت ) خیلی به ایشون میاد
پناهی۱۹۹۹۳۹۳۲۲:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۵
اقای لاریجانی شمابنظرم مرداعتدال واقعی هستیدوکشورمن به امثال شمانیازدارد
رضازاده۱۹۹۹۴۱۴۲۲:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۵
تو از انقلاب حرف نزن
اختر۱۹۹۹۵۰۵۲۲:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۵
خداراشکر.روتون کم شد.
ناشناس۱۹۹۹۵۲۳۲۳:۰۴:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۵
حتما تو هم از رجل هستی؟
ناشناس۱۹۹۹۶۷۱۲۳:۴۹:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۵
درود خدا بر علی لاريجاني و خاندانش اقدامات مثبت و سازنده ای برای مردم انجام دادند خدا حفظ شان کند
ناشناس۱۹۹۹۷۴۱۰۰:۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۶
شورای نگهبان شجاع دستت دردنکنه که دست لاریجانی وجهانگیری را از بیت المال کوتاه کردین
ناشناس۲۰۰۰۰۴۲۰۳:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۶
آقای لاریجانی اصلا هیچ نگو بابا
ناشناس۲۰۰۰۱۲۱۰۵:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۶
انقلابی یعنی سردار سلیمانی، بقیه همش سوسول بازیه!
ناشناس۲۰۰۰۴۵۵۰۹:۴۱:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۶
سلام مسولین رده بالا بازنشستگی ندارند ؟ چرا
ناشناس۲۰۰۰۸۸۰۱۳:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۶
چرا انقدر تلاش میکنید رئیس جمهور بشید برای مردم مهم اینه که از دست شما لاریجانی ها خلاص بشییم
محمد۲۰۰۰۸۸۲۱۳:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۶
دم شورای نگهبان گردم.خداروشکر که رد صلاحیت شدی.بابای این مملکت رو در آوردین.
ناشناس۲۰۰۱۴۵۴۱۷:۳۰:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۶
بروکنار ۰۰۰۰۰۰ زانوتونو از گلوی مردم ایران بردارید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین