روایت ربیعی از آخرین مراحل مذاکرات وین/ واکنش وزیر نیرو به خاموشی‌های اخیر/ دادگاه عنابستانی در آینده برگزار می‌شود!

گروه سیاسی الف،   4000304107 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت ربیعی از آخرین مراحل مذاکرات وین/ واکنش وزیر نیرو به خاموشی‌های اخیر/ دادگاه عنابستانی در آینده برگزار می‌شود!

آخرین آمار واکسیناسیون و ابتلا به کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۹۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۷۰ هزار و ۴۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۲ دُز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۵۵ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۵۶ نفر رسید.

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در تابستان

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: تردید ندارم که به زودی بر بیماری کووید۱۹ فائق خواهیم آمد و به آبروی همه مقربین و شهدا، واکسن ایرانی را با صدای بلند و با عزت و سربلندی به دنیا معرفی خواهیم کرد. در خرداد، اولین تزریق های واکسن ایرانی را در کنار واکسن های وارداتی خواهیم داشت.

نمکی در پایان تاکید کرد: برنامه ما این است که تا پایان خرداد، گروه های آسیب پذیر شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج و خاص را واکسینه کنیم، در تابستان واکسیناسیون عمومی را در فازهای بعدی شروع کنیم و برآورد ما این است که زودتر از آنچه که در سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ اشاره کردیم، بتوانیم واکسیناسیون را به پایان برسانیم.

آغاز واکسیناسیون با واکسن برکت از ماه جاری

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره واکسن برکت گفت: فاز سوم تقریباً به 50 درصد کار خود رسیده و تولید در حال انجام است که تولیدات را انبار می‌کنیم تا پس از صدور اجازه از سوی وزارت بهداشت، تولیدات را برای تزریق در اختیارشان قرار دهیم‌.

وی افزود: فاز یک، دو و سه انجام گرفته و نتایج بسیار خوب بوده است؛ تصور می‌کنیم در خرداد ماه بتوان واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی انجام داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولیدشده گفت: حدود 800هزار تا یک‌میلیون دوز واکسن تولید شده است‌ و به‌دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده است ما سرعت تولید را قدری کم کردیم چون انبار کردن و نگه‌داری آن موضوع خاصی است اما امکانات تولید به‌خوبی فراهم شده است و طی یک تا 1.5 ماه آینده می‌توانیم 4 تا 5 میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم.

***

روایت ربیعی از آخرین مراحل مذاکرات وین

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره مذاکرات وین در نشست خبری گفت: تفاهم‌های کلی درباره اختلافات اصلی انجام شده و در مورد رفع تحریم در اکثریت موارد به توافق رسیده‌ایم. مواردی که باقی مانده بسیار جزیی است و با توجه به روند مذاکرات به حل و فصل موارد باقیمانده جزیی و اجرایی خوشبین هستیم. برآورد ما این است که به‌زودی امکان و احتمال رسیدن به نتیجه نهایی و آغاز روند بازگشت همه طرف ها به تعهدات‌شان وجود دارد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که‌ آیا رییس جمهوری برای گفت و گوهای فراتر از برجام و احیای روابط دوجانبه با آمریکا در مدت باقی مانده از زمان کار دولت برنامه‌ای دارد یا نه، گفت: در حال حاضر نه زمینه و الزامی برای گفت و گوهای فراتر از برجام بین ایران و آمریکا وجود دارد و نه ما برنامه‌ای برای این نوع مذاکرات مد نظر داریم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری گفت: بخش عمده مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها و اقدامات طرفین برای بازگشت به تعهدات پایان یافته و تفاهم‌های مقدماتی حاصل شده است.  اختلافات جزئی باقی مانده است که مذاکره درباره آنها تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.  

ربیعی با بیان اینکه دولت با موفقیت تاکنون به وظیفه خود عمل کرده، گفت: با رعایت همه ملاحظات و مصالح ملی و تحت نظر مقام معظم رهبری، تقریبا درباره رفع تحریم‌های ناقض برجام با دیگر طرف ها به تفاهم رسیده‌ایم.  بر اساس تفاهم انجام شده، دقیقاً به آنچه که در سال ۹۴ توافق کردیم و آمریکا با بدعهدی ترامپ از آن خارج شد باز خواهیم گشت. البته آمریکا با عناوین دیگر و به بهانه برجام تحریم‌های دیگری را انجام داده که موظف است آنها را هم لغو کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما همچنان مذاکرات را با دقت دنبال می‌کنیم. تجربه تلخ بدعهدی آمریکا به ما می‌گوید که ذره‌ای از منافع ملی خود کوتاه نیاییم. دولت کارگروهی برای راستی آزمایی تعهدات آمریکا و لغو تحریم‌ها با مشارکت وزارت نفت، راه و شهرسازی و بانک مرکزی تشکیل داده و به محض آغاز روند اجرای تعهدات از سوی آمریکا، با دقت به وظیفه خود برای اطمینان از اجرای واقعی تعهدات عمل خواهد کرد.

***

واکنش وزیر نیرو به خاموشی‌های اخیر

رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این روزها با مشکلاتی برای تامین و عرضه برق مواجه هستیم، اظهار کرد: علی‌رغم گزارشاتی که در روزهای اخیر توسط همکاران من ارائه شده و به تناسب برای مضیقه‌هایی که برای هموطنان در بخش خانگی و تجاری فراهم شده، عذرخواهی کردند. بنده نیز وظیفه دارم به عنوان وزیر نیرو از بابت تمام این مضیقه‌ها و فشارها صمیمانه عذرخواهی کنم و نیاز به این است که اطلاعات دقیق و کارشناسانه را در اختیار تمام مردم قرار دهیم.

وی گفت: امسال برای تابستان با توجه به واحدهایی که جدیدا وارد مدار کردیم و آمادگی واحدهای قدیمی روی این عدد ۶۰ هزار مگاوات می‌توانستیم در شرایط آبی نرمال حساب کنیم، اما کاهش بارش‌ها (که حدود ۵۵ درصد سال گذشته کاهش داشت) موجب شد در نیروگاه‌های آبی با ۳۵۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت عملی مواجه باشیم.

اردکانیان اظهار کرد: پیش‌بینی ما این بود که در تابستان امسال ۵۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت عملی داشته باشیم اما سال گذشته با افزایش یک میلیون مشترک جدید مواجه شدیم و حدود ۲۰۰۰ مگاوات باید تولید نیروگاه‌ها بیشتر می‌شد که برهمین اساس در سال ۱۳۹۹ جمعا ۲۵۰۰ مگاوات واحد جدید وارد مدار کردیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: سوالی که در اینجا پیش می‌آید، این است که چرا با این برنامه‌ریزی‌ها با کمبود مواجه شدیم؟ که باید گفت، یک بخش موضوع گرمای زودرس بوده است. ما در فروردین‌ امسال به طور متوسط افزایش دمای پنج درجه داشتیم و در اردیبهشت‌ماه افزایش دمای سه درجه را تجربه کردیم که این مساله روی خروجی توان نیروگاه‌ها و همچنین شروع به کار دستگاه‌های سرمایشی اثر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که یک اتفاق واقعا خارج محاسبه‌ای که رخ داد موضوع رمزارزها بود، گفت: این روزها اعداد و ارقام زیادی در این رابطه شنیده می‌شود، اما باید روی اطلاعات موثق تمرکز داشت.

وزیر نیرو با بیان این‌که براساس مطالعاتی که با همکاری وزارت ارتباطات صورت گرفته و همچنین مطالعاتی که در سطح دنیا انجام شده است و طبق پایش‌های صورت گرفته در این زمینه، در مجموع انرژی الکتریسیته‌ای که در دنیا مصرف می‌شود بیش از ۱۰ درصد تخمین زده شده که متعلق به ایران است. همکاران ما نیز رشد مصرف را که تحلیل کردند به برآورد حدود ۲۰۰۰ مگاوات رسیدند که ۳۲۱ مگاوات دارای مجوز است.

***

دادگاه عنابستانی در آینده برگزار می‌شود!

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت سند تحول قضایی در صورت احتمال تغییرات در قوه قضاییه گفت: سند تحول قضائی مبتنی بر مطالعات نخبگان و چهره‌های علمی خارج از قوه قضائیه است، مرکز پیگیری اجرای سند تحول در قوه قضائیه تشکیل شده است و اگر روزی رئیس قوه قضائیه تغییر کند جای نگرانی در زمینه اجرای این سند نداریم چراکه این سند بدون مباحثه و تغییر نیست البته در قوه قضائیه قابل ارتقا است.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره صحت تذکر دادسرای فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران و رسانه‌ها درباره فعالیت‌های انتخاباتی‌شان گفت: ما در دستورالعمل پیشگیری از جرائم انتخاباتی ماموریت‌هایی برای دستگاه قضایی پیش‌بینی شده است. تذکرات ما به همه رسانه‌های داده شده است و این تذکرات ناظر به موارد تخریب همه نامزدها بوده است و اقدام پیشگیرانه‌ای انجام شده و بسیار هم مفید بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره نامه جواد جاوید نیا معاون دادگستری تهران در رابطه با فیلتر اینستاگرام بیان کرد: اقدامی که شخص مذکور انجام داده بود خارج از حوزه اختیارات اداری و قضائی این فرد بود و به همین لحاظ بلافاصله این نامه ملغی الاثر شد و پرونده به دادسرای انتظامی ارسال شد و نتایجی هم حاصل شده است.

اسماعیلی با اشاره به آخرین وضعیت شکایت سرباز راهور از عنابستانی گفت: هنوز جلسات برگزار نشده مقدمات لازم انجام شده و در آینده این دادگاه برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به کاندیدا شدن رئیس قوه قضائیه و شائبه تاثیر آن بر احکام قضات در دادگاه‌ها در رابطه با برخی از پرونده‌ها تصریح کرد: قوه قضائیه اثبات کرده است در امر دادرسی بی طرفی خود را مورد توجه قرار داده و قضات ما با استقلال کامل پرونده‌هایی که مربوط به اشخاص و مقامات تشکیل شود را رسیدگی می‌کنند، رئیس قوه قضائیه بیشتر نقش ستادی و اداری دارند و رسیدگی در شعب با استقلال کامل انجام می‌شود.

وی افزود اگر در این انتخابات تخلفاتی نسبت به هریک از همکاران قضائی ما منعکس شود با بی طرفی کامل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

***

جزئیات انتخابات هیئت رئیسه مجلس

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس، گفت: در جلسه اخیر هیئت رئیسه درباره مباحثی چون انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار بر این شد که این انتخابات با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شوند.

وی بیان کرد: از آنجایی که برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی سال گذشته با تأخیر کار خود را آغاز کردند، قرار بر این شد انتخابات کمیسیون‌ها دقیقاً یک سال بعد از زمانی که آغاز به کار کرده‌اند، انجام شود و بر این اساس انتخابات برخی از کمیسیون‌ها دیرتر انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز فراکسیون‌های مجلس درباره انتخابات هیئت رئیسه جلسه برگزار می‌کنند و حتی در فراکسیون اکثریت مجلس در این باره بحث شده است و تاکنون چهار نفر برای نایب رئیسی، ۲۵ نفر برای دبیری و ۲۰ نفر هم برای ناظری ثبت نام کرده‌اند.

فرهنگی با اشاره به اینکه فردا درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس تصمیم گیری خواهد شد، گفت: البته کسانی که متقاضی شرکت در انتخابات هیئت رئیسه مجلس هستند از ساعت ۱۸ امروز تا ساعت ۸ صبح فردا می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و قطعاً شاهد سرعت بیشتری در فرآیند این انتخابات خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا به غیر از محمدباقر قالیباف فردی برای ریاست مجلس ثبت نام کرده است یا خیر گفت: تا این لحظه فرد دیگری برای تصدی ریاست مجلس اعلام رسمی نکرده است اما ناگفته نماند که از ساعت ۱۸ امروز به بعد افراد می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

جزئیات نشست فراکسیون مستقلان با قالیباف درباره انتخابات هیات رئیسه

محمدعلی محسنی بندپی عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه اعضای این فراکسیون با قالیباف رئیس مجلس، گفت: یکی از درخواست‌های اعضای فراکسیون از رئیس مجلس این بود که صدای همه نمایندگان و فراکسیون‌ها در مجلس شنیده شود که آقای قالیباف عنوان کرد که در مجلس تک‌صدایی نیست و همه فراکسیون‌ها و جناح‌ها می‌توانند نظراتشان را بیان کنند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی ادامه داد: درخواست دیگر اعضای فراکسیون از رئیس مجلس این بود که حداقل 2 کرسی در هیئت رئیسه به اعضای این فراکسیون اختصاص یابد که رئیس مجلس از این موضوع استقبال و عنوان کرد برای پست‌های هیئت رئیسه در جلسه علنی رأی‌گیری می‌شود اعضای فراکسیون نیز برای حضور در ترکیب هیئت رئیسه خودشان تلاش و آرای نمایدگان را به دست آورند.

***

دو کارته شدن غلامی و اعلام وصول سوال از جهرمی

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح سه‌شنبه بررسی سوال  روح‌الله عباسپور نماینده بوئین زهرا از وزیر علوم درباره اینکه چرا مواد 64، 65 و 66 برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها تضییع و ناکارآمد شده به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است؟ در دستور کار داشتند.

بعد از توضیحات وزیر علوم، عباسپور گفت: با این افتضاحی که در شهرستان‌ها به وجود آمده است اگر اعلام کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌ام هیچ جوابی برای ملت ایران و مردم خود در حوزه انتخابیه‌ام ندارم، لذا قانع نشده‌ام.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم خطاب به وزیر علوم اظهار داشت: من به صورت کتبی و شفاهی به شما گفتم که باید برای ساماندهی مراکز آموزش عالی با مجلس شورای اسلامی هماهنگی صورت می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد و نمایندگان اعتراض دارند.

در نهایت پاسخ‌های وزیر علوم به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با 52 رای موافق، 153 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 253 نماینده حاضر  اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

در ادامه و در در جریان بررسی سوال سید مصطفی آقامیرسلیم و 9 نفر از نمایندگان از منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات درخصوص اینکه از سرمایه عظیم علمی متشکل از هشتاد هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مشکلات کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است از توضیحات وزیر با 75  رأی موافق127 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع249  نماینده حاضر در صحن قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

همچنین در جلسه امروز سوال از وزیر ارتباطات درباره «عدم اقدام لازم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات» اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

«سوال ملی علی‌اکبر علیزاده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم اقدام لازم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات».

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۶۲۶۶۲۰:۴۸:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۴
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۹۹۶۲۸۶۲۰:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۴
در اوج تحریم ها در سالهای 89 تا 92 قطعی برق نداشتیم این دولت چه بر سر کشور آورد ؟!
ناشناس۱۹۹۶۳۶۳۲۱:۲۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۴
جناب اردکانیان شما وزیر نیرو هستید چرا با اینکه جنابعالی اطلاع کافی از مشکلات داشتید حداقل ملت را از وضعیت برق مطلع می کردید و جدول خاموشی ها را به اطلاع مردم می رسانید تا این گونه دچار عذر خواهی نمی شدید شما مدرک دکترا هم که دارید
ناشناس۱۹۹۶۴۱۱۲۱:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۴
اینکه دادگاه عنابستانی در آینده برگزار می شود ، جای تعجب ندارد . اگر احترام به افکار عمومی مد نظر قرار گیرد وبه این موضوع با قاطعیت ودر کوتاهترین زمان رسیدگی می شد ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین