نگرانی عمیق آمریکا از گسترش هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه

جهان،   4000304097 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناسان نظامی آمریکا اخیرا در خصوص گسترش پهپادهای نیروهای متخاصم ایالات متحده در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 نگرانی عمیق آمریکا از گسترش هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین، متخصصان نظامی آمریکا پیش از این اعلام کردند که آینده نظامی به نفع هواپیماهای بدون سرنشینی است که به سرعت در حال توسعه هستند . همین امر ایالات متحده آمریکا را نگران کرده ؛چرا که تهدیدی جدی برای حضور نظامی آن در منطقه است.

پایگاه خبری مذکور نوشت: نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به ویژه عراق با تهدیدهای زیادی رو به رو شدند تا جایی که چندین بار توسط گروه‌های مقاومت عراق مورد حمله قرار گرفتند.بدین ترتیب آمریکا جدی بودن هواپیماهای بدون سرنشین گروه‌های مقاومت را تایید کرد. همانطور که « کنث فرانکلین مک کینزی» رئیس سازمان « فرماندهی مرکزی آمریکا» و فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا درباره فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کوچک که در اختیار ایران و گروه‌های مقاومت منطقه است، ابراز نگرانی کرد. همچنین وی تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در عراق را «خطرناک» توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: مک کینزی با بیان اینکه چنین هواپیماهای بدون سرنشینی ارزان بوده و تهیه آنها ساده است اما ردیابی و هدف قرار دادن آنها بسیار دردسرساز است، گفت آمریکا باید راه‌های بیشتری برای مقابله با استفاده «دشمنان آمریکا در خاورمیانه و دیگر مناطق» از این پهپادها پیدا کند. اظهارات مک کینزی حدود یک ماه پس از آن صورت می گیرد که یک هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده فرودگاه میزبان نیروهای آمریکایی را در شمال عراق هدف قرار داده است.

خلیج آنلاین نوشت: عربستان سعودی همچنین در میان محکومیت‌های بین المللی ، به طور مداوم در معرض حملات هواپیماهای بدون سرنشین است که توسط انصارالله در یمن آغاز شده است.

عصر هواپیماهای بدون سرنشین

پایگاه خبری خلیج آنلاین تاکید کرد که «هر کسی که آسمان را بدست آورد ، در جنگ پیروز می‌شود» یک مفهوم نظامی است که بر اهمیت نیروی هوایی در جنگ‌ها تأکید می‌کند و این مفهوم همیشه اعتبار خود را در نبردهایی که جهان شاهد آن بوده ، ثابت کرده است.همچنین این مفهوم توسط ایالات متحده به خوبی درک شده و این همان چیزی است که مک کینزی نگرانی‌های خود را در خصوص این سلاح بیان می‌کن

در این گزارش آمده است: « احمد الحماده» یکی از کارشناسان نظامی در گفت وگو با خلیج آنلاین تاکید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین توانایی بالایی در نظارت، ردیابی و حمله به اهداف با دقت بالا و از مسافت‌های طولانی دارند و به همین دلیل بسیاری از کشورها به دنبال دستیابی به استفاده از این نوع سلاح هستند و آنچه باعث می‌شود که این نوع از هواپیماها مورد توجه قرار گیرند قیمت ارزان آن و دقت بالای آن است که به سمت هدف برنامه ریزی شده و در مسافت‌های طولانی تا ارتفاع 50 هزار فوت پرواز می‌کنند. بسیاری از کشورها از جمله ایران دارای این فناوری هستند که ایران تولید هواپیماهای بدون سرنشین « ابابیل» سپس «کیان» را اعلام کرد که اهداف خود را به طور خیلی دقیق مورد اصابت قرار می‌دهد.

گروه‌های مقاومت تهدیدی جدی برای آمریکا

الخلیج آنلاین در ادامه اعلام کرد که چندین حمله توسط نیروهای آمریکا از خلال موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین با هدف قرار دادن تجهیزات نظامی و مقابله با حملات گروه‌های مقاومت و رهبران آن و همچنین ایران انجام شد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند که این اقدام توسط ناظران راه‌حل آمریکا برای پایان دادن به تهدیدهای گروه‌های مقاومت بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مذکور «نظیر الکندوری» نویسنده و تحلیلگر سیاسی به الخلیج آنلاین گفت که ایالات متحده در طول دوره گذشته روش خاصی در برخورد گروه‌های مقاومت عراق نداشته است.

الخلیج آنلاین نوشت: الکندوری در ادامه تاکید کرد که اسرائیل بعد از شکستش از جنبش حماس در فلسطین که توسط هزاران موشک مورد هدف قرار گرفت احساس خطر می‌کند و اینکه آمریکا روش خاصی را در برخورد با افزایش قدرت گروه مقاومت در عراق نداشته به دلیل هشدار اسرائیل به واشنگتن بوده است.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: به گفته این تحلیلگر سیاسی اسرائیل معتقد است كه فرو بردن عراق در هرج و مرج مسلحانه مانع از بازگشت قدرت به عراق خواهد شد.گروه‌های مقاومت عراق تهدیدی برای اسرائیل هستند و از این رو روند فعلی اسرائیل این است که آمریکا را وادار به یافتن راهی برای محدود کردن قدرت گروه‌‌های مقاومت کند. جنگ اخیر غزه و شکست اسرائیل در مقابله با حملات موشکی حماس باعث ترس و تغییر ذهنیت اسرائیل شد.

الخلیج آنلاین تاکید کرد: بر اساس نظریه الکندوری واشنگتن می‌خواهد با تکیه بر نتایج انتخابات پارلمانی عراق و تشکیل دولت جدید تهدیدات گروه‌های مقاومت عراق را بدون جنگ پایان دهد و این نشان می‌دهد که واشنگتن به دنبال تغییرات سیاسی برای محدود کردن یا پایان حضور گروه‌های مقاومت در عراق است.

در این گزارش آمده است: نظیر الکندوری تاکید کرد که گسترش توانایی گروه‌های مقاومت در عراق تهدیدی جدی برای آمریکا و اسرائیل است که نگرانی آن‌ها را تشدید کرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۰۳۷۹۲۰۷:۱۰:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۸
نگران امریکا نباش. آنها مشکلات شان را می پذیرند و دنبال راه حل آن می روند و بی شک این مشکل هم برایشان حل میشود.
ناشناس۲۰۰۴۲۹۶۱۱:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۸
اگه قرار بود مشکلاتشان را بپذیرند، اول از همه باید بپذیرند که ریشه همه مشکلاتشان دخالت در امور داخلی سایر کشورهاست، و دیگر در امور داخلی آنها دخالت نکنند!!!
ناشناس۲۰۰۳۸۰۹۰۷:۲۷:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۸
چرا آمریکا باید نگران باشد؟ دلیل؟
ناشناس۲۰۰۳۹۶۱۰۸:۵۴:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۸
چون گنبد آهنین نداره
ناشناس۲۰۰۴۲۴۰۱۱:۱۴:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۸
فرمانده سنتکام در یک مصاحبه گفته ما نگران قدرت پهپادی و موشکی ایران هستیم که دست برتر ما در خاورمیانه را از ما گرفته است. شما بگو نه!!!
ناشناس۲۰۰۴۲۹۴۱۱:۴۰:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۸
خودشون میگن نگرانیم، چرا از ما میپرسی از خودشون بپرس!!!!
ناشناس۲۰۰۴۳۰۵۱۱:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۸
خب یه غلطی کردن، نتیجه این شده که هر لحظه منتظر انتقام سخت هستن و راهی ندارن غیر از اینکه از منطقه خارج بشن!!
ناشناس۲۰۰۴۳۱۰۱۱:۴۶:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۸
آخه نظامیان آمریکایی توی غرب آسیا مثل شما جاشون امن نیست و طبیعتا نگران هستن!!!
ناشناس۲۰۰۳۸۲۰۰۷:۳۷:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۸
چرا باید آمریکا را تهدید کرد؟ با تهدید آمریکا جز لطمه زدن به منافع چه چیز حاصل می شود؟
اصغرزارع۲۰۰۴۲۱۳۱۱:۰۴:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۸
چقدر خوب آمریکا از منطقه رانده میشددیگه امنیت همه کشورهای منطقه درست میشد
ناشناس۲۰۰۴۴۸۸۱۳:۰۳:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۸
امریکا با بزرگترین ناوگان هوای و دریای کره زمین حالا هم رفته مریخ نگرانه پس ما چی هستیم خوشحال؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین