جهانگیری: خاموشی‌های چند روز اخیر یک هشدار بود

سیاسی،   4000303097

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سرمایه گذاری در صنعت برق یک نیاز ضروری برای کشور است و خاموشی‌های چند روز اخیر در واقع یک هشدار بود.

جهانگیری: خاموشی‌های چند روز اخیر یک هشدار بود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش وزارت نیرو در خصوص سرمایه گذاری در نیروگاه های برق آبی، بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در صنعت برق کشور تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در صنعت برق یک نیاز ضروری برای کشور است و خاموشی‌های چند روز اخیر در واقع یک هشدار بود تا با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، انگیزه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش افزایش دهیم.

به گزارش تسنیم، وی همچنین با اشاره به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر استفاده از فاینانس برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی برخی دانشگاه های کشور، اظهار داشت: لازم است با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق به دنبال نوسازی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها باشیم تا از فرسودگی تجهیزات دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های موجود برای رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم‌ها، فضایی مناسب ایجاد شود تا وضعیت دانشگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی مراکز آموزشی ارتقاء پیدا کند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، درخواست های برخی دستگاه‌ای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست درخواست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح مصوبه سال 1393 شورای اقتصاد موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی به منظور تدارک 150 تن ریل، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید.

درخواست وزارت کشور در خصوص اصلاح جدول زمانبندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی طرح تامین و ساخت 630 دستگاه واگن برای مترو تهران نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

اصلاح بندهایی از مصوبه سال 1398 شورای اقتصاد موضوع طرح جایگزینی 1 میلیون کولر گازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا در کشور و نیز اصلاح دستورالعمل نرخ خرید تضمینی برق به منظور ایجاد امکان حمایت از سرمایه گذاری در نیروگاه های برق آبی از جمله درخواست های مطرح شده وزارت نیرو در این جلسه بود که به تصویب رسید.

در این نشست همچنین برخی درخواست‌های وزارت نفت نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید که عبارتند از : اصلاح مصوبه موضوع طرح توسعه و بهره برداری میادین نفتی پارسی و پرنج و میدان نفتی یاران، درخواست سرمایه گذاری در طرح توسعه و بهره برداری از میدان نفتی سهراب، اصلاح مصوبه طرح گازرسانی به نیروگاه چابهار و کنارک و نقاط پراکنده استان سیستان و بلوچستان از طریق سی ان جی و نیز اصلاح مصوبه طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی 1 میلیون و 206 دستگاه خودرو دوگانه سوز / بنزینی به سی ان جی سوز و کمک به احداث 700 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) هوشمند.

صدور مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات(پیام) به منظور اجرای طرح ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه پژوهش‌های کاربردی برگزیده نیز درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه بود که با آن موافقت شد.

همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز درخواست خود مبنی بر صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای طرح خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی را در این جلسه مطرح کرد که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

صدور مجوز ارجاع کار به شرکت خارجی و تامین کالا و خدمات خارجی موضوع بند الف و تبصره 3 بند ب ماده 5 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور در پروژه تولید هسته سرامیکی کاتالیست خودرو نیز درخواستی بود که در این جلسه از سوی جهاد دانشگاهی مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین