درد دل مردم | کمبود دکتر متخصص در شهرستانها/چرا قیمت و سیب سلامت روی داروها درج نمی‌شود/سهل‌انگاری یک کارمند منجر به یکسال اضافه تحصیل دانش‌آموز شد

اجتماعی،   4000303090
درد دل مردم | کمبود دکتر متخصص در شهرستانها/چرا قیمت و سیب سلامت روی داروها درج نمی‌شود/سهل‌انگاری یک کارمند منجر به یکسال اضافه تحصیل دانش‌آموز شد

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

1٤٠٠/٣/٥

 

  • این وانتی های دوره گرد با ان بلندگوهای گوش خراش واقعا یکی از بزرگترین معضلات جامعه بحساب میآیند . لطفا یک فکری برای این مزاحمتها بکنید .

 

  • دستگاه‌های نظارتی به داد باغات و زمین‌های کشاورزی منطقه چهاردانگه برسند. گویا شهرداری با همکاری یکی از بساز و بفروش‌ها در جاده ساوه در حال نابودی زمین‌های کشاورزی منطقه هستند.

 

  • مدتی است قیمت داروها و همچنین علامت سیب سلامت سازمان غذا و دارو روی قریب به اتفاق داروها درج نمیشود و این باعث سر در گمی مردم شده است.لطفا رسیدگی شود.

 

  • سلام ،وقتی حقوق بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش یافته علت گرانی برخی اقلام تا پنجاه درصد مثل نان چیست ،اداره برق با چه مجوزی در ساعت پیک گرما بخودش اجازه میده دو و نیم برابر هزینه مصرف افزایش بده ،با تشکر از سایت محترم الف

 

  • مسئولین ثبت نمرات هنرستان قدمی منطقه 10 در موعد مقرر ثبت نمره درسی فرزندم را که در سال پایانی تحصیل اوست فراموش کرده‌اند و مدرسه منطقه 12 (محل امتحانات شبانه) از صدور گواهی پایان تحصیلات امتناع می‌ورزد و اعلام می‌کند اگر نمره ظرف چند روز در سیستم امین ثبت نشود مدرک پایان تحصیل (کلاس دوازدهم) برای فرزند شما صادر نمی‌شود. متاسفانه سهل‌انگاری یک کارمند یک سال تحصیل اضافه فرزندم را در پی دارد. از مسئولین امر درخواست می‌شود این سیستم قفل‌شده را باز کنند و این جوان را یک سال به سرگردانی مبتلا نسازند.

 

  • مشکل کمبود پزشک متخصص در شهرستانها بیداد می کند  به دلیل کمبود پزشک باید مردم و دولت به هر طریق پزشکان را راضی کنند بعد از تحقیق و بررسی متوجه شدیم چون تعداد  پزشکان مورد نیاز مملکت  به دست خود پزشکان به جای متخصصان علم اقتصاد یا مدیریت تعیین می شود بنا به اصطلاح چاقو دسته خود را نمی برد معلوم است به شیوه های مختلف اجازه نخواهند داد پزشک زیاد شود اکنون که کشور عزیزمان به پیشرفتهای چشمگیر به دلیل افزایش مهندس دست پیدا کرده است چرا این شیوه برای حداکثر کردن پزشک متخصص خصوصا از میان افراد ساکن در شهرهای محروم اجرایی نمی شود تا با گرفتن تضمینهای لازم این پزشکان موظف شوند در شهرهای محروم خدمت نمایند و بعد از کسب تخصص به خارج مهاجرت نکنند یا اینکه به شیوه های مختلف به پرستارهای باسابقه یا ماماها و تکنسنهای اتاق عمل اجازه دهند در حین کار دروس پزشکی را نیز پاس تا بعد از سالیانی انها پزشک متخصص در زمینه های مختلف شوند چون در عمل کار هم کرده اند انشالله با در اختیار قراردادن تعیین پزشک سالیانه در اختیار اقتصاددانها و متخصصان علم مدیریت این امر حل شود

 

١٤٠٠/٣/٣

 

  • چرا تو این مملکت مجردها بیشتر از هر کسی باید بمیرن؟ من مجرد ۳۵ ساله که امکان ازدواج ندارم چون با مدرک ارشد بهترین دانشگاه کشور نه کار درستی گیرآوردم نه میتونم خونه مناسب خانواده بگیرم نه هیچی. حالا تو این وضعیت نه امکان گرفتن هیچ وامی دارم نه حتا یارانه بهم تعلق میگیره نه یه آلونک کوچک رو میتونم برا خودم اجاره کنم، فقط گویا باید بمیرم.

 

  • سلام،وقت شما بخیر آیا از گران شدن بلیطهای اتوبوس بین‌شهری اطلاع دارید؟سابقا حدود یک سال پیش به دلیل کرونا و طرح کاهش تعداد مسافران در یک اتوبوس، تعداد مسافران را کاهش اما هزینه بلیط را افزایش دادند. یعنی به جای ۲۵ مسافر، ۱۸ نفر سوار میکردند اما هزینه صندلی های خالی را از مسافران می‌گرفتند.اما از اول خرداد مجددا قیمت بلیط ها را ۳۰ درصد افزایش داده اند. مثلا قیمت بلیط تهران اصفهان از ۷۲۰۰۰ به ۹۳۵۰۰ تومان افزایش یافته است.جالب اینکه در بعضی موارد قیمت بلیط همچنان ۷۲۰۰۰ تومان است اما اتوبوس را به شکل کامل مسافرگیری میکنند!

 

  • به مسئولین فعلی و آینده بفهمانید طبقه متوسط جامعه رفته اند زیر خط فقر و افسرده اند، وای بحال طبقات ضعیف. حتما و بدون فوت وقت رویه ای اساسی برای معضل بیکاری و کم درآمدی و اعتیاد پیش بگیرند والا باید منتظر عواقب خطرناک آن باشند که دیگر دیر خواهد شد.

 

  • من یک فارغ التحصیل بیکار با مدرک کارشناسی ارشد حقوق هستم سوال من از مسئولان این است مگر حرفه وکالت یک شغل ازاد که درامدش از مردم است نمی باشد اما چرا در کشور ما اینقدر ورود به کسب و کار ازاد وکالت را سخت کرده اند که در هر ازمون نود و پنج درصد شرکت کنندگان مردود می شوند اما در کشور همسایه ترکیه فارغ التحصیل حقوق کافی است به مراکز تربیت وکیل مراجعه و بدون ظرفیت ثابت محدود بعد از حدود یکسال و نیم برای وکالت تربیت شود تا حرفه وکالت را در عمل یاد بگیرد تازه در کشور ترکیه از کشور ما بیشتر مراکز غیر انتفاعی مرتبط با اموزش عالی را دارد انشاءلله مسولان محترم خصوصا در قوه قضاییه تعارض منافع ناشی از افزایش وکیل را توسط ذی نفعان وکالت مد نظر قرار دهند و به فارغ التحصیلان بیکار حقوق به دیده فرصت بنگرند تا امثال من که عمری درس خوانده ام ناچار نشوم در حرفه نقاشی ساختمان رقیب زحمتکشان نقاش ساختمان شوم اما به دلیل تعارض منافع وکلا با امثال من نتوانم رقیب کاری انها باشم تا انها در بازار انحصاری بتوانند از مردم اضافه دریافتی بگیرند

 

  • آقا یکی به داد اعصاب مردم تهران برسه.از صبح ساعت ۹ تا ۱ بعد از ظهر هر ۱۰ دقیقه وانتی های ضایعات با صدای ناهنجار بلندگو حمله می کنند به کوچه ها و خیابان ها. یکی دو هفته است بعد از ظهرها هم دارند می آیند.اخه ما چه گناهی کردیم؟ معلمیم داریم درس میدیم، مریض داریم، بچه داره درس می خونه، بچه کوچک از خواب می پره ...آخه این وضع شهر رو مدیریت کردنه؟ یعنی اعصاب توی خونه رو هم هدف گرفتید؟ کجای دنیا اینطوریه؟ به خدا لحظه ای نیست که نفرین نکنیم. حتما باید دعوا بشه چهارتا آدم زخمی بشن تا یکی رسیدگی کنه؟۱۳۷ میگه قانون نداریم، یعنی چی؟ خوب قانون بگذارید!این چه وضعیه؟

 

  • با وجود اینکه در سند تحول قضایی رهنمود داده شده که ظرفیت ثابت برای ورود به حرفه وکالت برداشته شود تا تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بیکار حقوق به صورت فرصت برای حل معضلات حقوقی دیده شوند و با افزایش اشتغال در بازار رقابتی کامل حق الوکاله ها ارزان شده ودسترسی ارزان به وکیل بوجود اید متاسفانه کانون وکلای کرمانشاه ظرفیت وکالت سال 1400 را از صد نفر سال 1399 به 60 نفر در سالجاری کاهش داده است و ادعا دارد که تصمیم گیرنده اصلی  در این زمینه در اختیار قوه قضاییه است لذا از مسولان محترم قوه قضاییه استدعا داریم به بحث تعارض منافع در میان اعضای کمیسیون تعیین ظرفیت  توجه داشته و بررسی کنند که چرا در شغل ازاد وکالت که برای اشتغال حقوقدانان نیاز به هزینه کرد از بودجه عمومی نیست برخلاف سند تحول قوه قضاییه در حذف ظرفیت ثابت حتی از سال 1399 هم وکیل کمتر جذب می شود و چرا باید با این شیوه هزاران حقوقدان کشور اعتمادشان به سند تحول کمرنگ شود و ناچار شوند به مشاغل کاذبی همچون دستفروشی و ........روی بیاورند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین