از واقعیت تا عمل؛ از فروش ساختمان‌های فوتسال تا حضور پسرعمومی دکتر یا مهندس در فدراسیون فوتبال؟!

ورزشی،   4000303029

تقریباً پیش از دو ماه از حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم به‌عنوان رئیس در فدراسیون فوتبال زمان می‌گذرد و در این مدت برخی اقدامات او شائبه‌برانگیز است.

از واقعیت تا عمل؛ از فروش ساختمان‌های فوتسال تا حضور پسرعمومی دکتر یا مهندس در فدراسیون فوتبال؟!
 

دهم اسفندماه سال گذشته بود که سکان هدایت فدراسیون فوتبال پس از یک سال و اندی بلاتکلیفی به شهاب‌الدین عزیزی خادم رسید. رئیس جوانی که با کوهی از مشکلات به فدراسیون فوتبال قدم گذاشت تا بتواند فوتبال ایران را سر و سامان بدهد. از زمان حضور عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال 80 روز می‌گذرد که البته خودش اعتقاد دارد 70 روز است و در این مدت هم تصمیمات ستودنی برای فوتبال ایران گرفته است.

به گزارش آنا، بدون شک حضور یک رئیس جوان در هر فدراسیونی می‌تواند تا حدودی شرایط را سر و سامان بدهد، به خصوص اینکه فوتبال ما به دلیل پرونده ویلموتس در چند سال اخیر با حواشی زیادی روبه‌رو بوده است. از زمان انتخاب شهاب عزیزی خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال تا به امروز بر عملکرد او نقدهایی وارد است که اهالی فوتبال و فوتسال را به دلیل برخی تصمیمات نگران کرده است، در ادامه به بخش‌هایی از فعالیت‌های مهم عزیزی خادم در دو ماه گذشته در فدراسیون فوتبال اشاره خواهیم کرد؛

اصرار به همکاری با بهاروند

بدون شک ترکش اولین انتقاد به عزیزی خادم در مجمع فدراسیون فوتبال آغاز شد، او پس از انتخاب‌اش به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند را به عنوان سرپرست نایب رئیسی دوم و رئیس سازمان لیگ اعلام کرد. عزیزی خادم، حیدر بهاروند را به‌عنوان  نایب رئیس دوم کابینه‌اش اعلام کرده بود اما به دلیل رد صلاحیت، او نتوانست در انتخابات حضور پیدا کند با این حال پس از رسیدن به صندلی ریاست، باز هم بهاروند از سوی آقای رئیس صاحب پست شد و در فدراسیون فوتبال ماندنی شد. در دوره سرپرستی فدراسیون فپتبال پس از کناره‌گیری تاج، بهاروند هدایت فدراسیون را در اختیار داشت.

اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره نواب رئیس چه می‌گوید؟

 در حالی که اساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب نایب‌رئیس دوم مشخص است، اما آقای رئیس تصمیمی خلاف آن اتخاذ کرده است. در بند ٧ ماده ٣٣ اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «در صورتی که یکی از پست‌ها یا تا 50 درصد پست‌های هیئت‌رئیسه بلاتصدی شود، هیئت رئیسه، شخص/ اشخاص دیگری را برای تصدی پست مذکور تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی، جایگزین می‌نماید تا در مجمع عمومی بعدی شخص/ اشخاصی به عنوان جایگزین برای مدت باقی مانده، انتخاب شوند.»

طبق این بند اگر قرار باشد برای پست‌های نایب رئیسی اول و دوم تصمیمی گرفته شود، این کار باید با نظر و تصمیم اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال صورت بگیرد؛ در حالی که چنین اتفاقی رخ نداده و بهاروند بدون تصمیم‌گیری اعضای هیئت‌رئیسه و تنها با نظر شخص آقای رئیس انتخاب شد.

البته در بند 4 ماده 26 اساسنامه فدراسیون فوتبال هم آمده است: «بعد از انتخابات رئیس، مجمع عمومی باید در مورد نامزدهای معرفی شده توسط رئیس برای پست‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم رأی‌گیری کند. برای انتخاب نواب رئیس، کسب اکثریت (بیش از 50 درصد) آرأی معتبر ماخوذه مورد نیاز است. اگر مجمع عمومی یک یا چند نفر از این نامزدها را با اکثریت (بیش از 50 درصد) انتخاب نکند، رئیس باید نامزد/ نامزدهای دیگر را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ خاتمه مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی نماید. متعاقبا هیئت رئیسه باید یک مجمع عمومی انتخاباتی فوق‌العاده برگزار نماید.»

بنابراین طبق این بند باید تا تاریخ 10 خردادماه 1400 مجمع جدیدی برگزار شود تا درباره نواب رئیس اول و دوم تصمیم‌گیری شود اما با توجه به اینکه تیم‌ ملی باید به ترتیب در تاریخ های 13ام، 17ام، 21ام و 25ام خرداد با تیم‌هایی هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و درنهایت عراق بازی کند بعید است که در این تاریخ مجمعی هم برگزار شود.

حمیدرضا مهرعلی کیست و کجاست؟!

پس از انتخاب بهاروند بدون شک پربحث‌ترین انتخاب آقای رئیس مربوط به انتخاب حمیدرضا مهرعلی به‌عنوان سرپرست نایب رئیسی اول است که البته نامش در سایت فدراسیون به‌عنوان عضو هیئت رئیسه ثبت نشده است. در اواخر سال گذشته عزیزی خادم، مهرعلی را که برای حضور در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز نامزد شده بود اما موفق به کسب آرای لازم در مجمع نشده بود، به عنوان سرپرست نایب رئیسی اول این فدراسیون انتخاب کرد. مهرعلی پیش از این ریاست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری هم عهده‌دار بوده است. گفته می‌شود عزیزی خادم و مهرعلی در خارج از دنیای ورزش در چندین شرکت صنعتی همکار بوده‌اند و سمت‌هایی مانند رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل را هم برعهده داشته‌اند. ضمن اینکه این روزها گویا مهرعلی در خارج از کشور هم حضور دارد و رسما خبری از او در فدراسیون فوتبال نیست.

پس از مهرعلی به انتخاب سرپرست تیم ملی فوتبال می‌رسیم که مجتبی خورشیدی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال برای این امر مهم و حساس انتخاب شد، انتخابی که از نظر اهالی فوتبال بسیار بحث‌برانگیز بود چرا که خورشیدی سابقه چندانی در فوتبال ایران ندارد و حالا در شرایطی که تیم ملی در چنین وضعیت حساسی به سر می‌برد این انتخاب بسیار شوکه‌کننده است.

آغاز فروش ساختمان‌های فوتسال برای جبران بدهی‌های فدراسیون

پس از انتخاب‌های عجیب و غریب به شعارهای انتخاباتی عزیزی خادم در روز مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال می‌رسیم، در جلسات مناظره پیش از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم در صحبت‌هایش گفت: «تدوین برنامه‌ای استراتژیک و بازاریابی مدون که چیزی حدود 10 میلیون یورو یا چیزی حدود 300 میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم». این ادعا برای فوتبال ایران که این روزها با مشکلات مالی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند بسیار جای امیدواری داشت و اگر رئیس جدید فدراسیون می‌توانست آن را عملی کند، بدون شک یک حرکت رو به جلو در فوتبال ایران رخ می‌داد، اما گویا استراتژی آقای رئیس و همراهان برای تحقق چنین رویایی، فروش دارایی‌هایی فدراسیون فوتبال بوده است به گونه‌ای که این روزها صحبت از فروش ساختمان‌های فوتسال به میان آمده است.

فدراسیون فوتبال که با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی ساختمان فدراسیون به‌دلیل بدهی به شستا مصادره شده است، حالا مسئولان در تازه‌ترین اقدام قصد دارند ساختمان‌های فوتسال را به فروش بگذارند. قرار است فدراسیون تشکیلات خود را به کمپ تیم‌های ملی انتقال بدهد و احتمال دارد دفاتر فوتسال هم به «خانه فوتسال» در کمپ منتقل شود. البته فروش دو ساختمان فوتسال که با هزینه باشگاه‌ها خریداری شده از نظر اهالی فوتسال اقدام نادرستی است و این روزها واکنش‌های زیادی هم به همراه داشته است.

اهالی فوتسال معتقدند این ساختمان‌ها با پول باشگاه‌ها خریداری شده و کمیته فوتسال از راه‌های مختلف از جمله تعیین حق عضویت، حق شرکت در مسابقات و سایر منابع درآمدی، این دو ساختمان را به مجموعه فوتسال اضافه کرده و فدراسیون در خرید این دو ساختمان هیچ نقشی نداشته است و عملاً نمی‌تواند دو سرمایه بزرگ فوتسال را که متعلق به باشگاه‌ها است، به فروش برساند.البته فدراسیون فوتبال اقدامات خود برای فروش ساختمان‌های فوتسال را آغاز کرده و همین موضوع هم باعث شده که چند تیم تهدید به‌کناره‌گیری از لیگ برتر فوتسال کرده‌اند. همانطور که پیش از این گفته شد فدراسیون فوتبال برای جبران بدهی ویلموتس و شکایت شستا که منجر به مصادره شدن ساختمان این فدراسیون شده است، قصد فروش ساختمان‌های فوتسال را کرده که از این طریق بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند.

انحلال سازمان لیگ فوتسال؛ رویای استقلال بر باد رفت

دیگر تصمیم سوال‌برانگیز انحلال سازمان لیگ فوتسال بود که طبق مصوبه هیئت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال، قرار است سازمان لیگ فوتسال منحل و تمام اقدامات و تصمیم گیری‌ها برای برگزاری مسابقات این رشته در کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مسابقات زیر نظر سازمان لیگ فوتبال انجام شود. این تصمیم برای اهالی فوتسال که روزگاری سودای استقلال از فدراسیون فوتبال را در سر داشتند سخت است، فوتسال با رویای استقلال حتی برای فدراسیون فوتبال هم درآمدزایی می‌کرد و حتی فوتسالی‌ها امیدوار بودند با این درآمدزایی‌ها بتوانند مشکلات این رشته هم حل و فصل ‌کنند اما تصمیمات جدید مانع آن شد.

حضور پسرعمومی دکتر یا مهندس در فدراسیون فوتبال؟!

آخرین اتفاقی که این روزها از ساختمان فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد و سر و صدای زیادی هم به پا کرده است بحث حضور اقوام آقای رئیس در فدراسیون فوتبال است؛ شهاب عزیزی خادم در یک مصاحبه تلویزیونی به صراحت از حضور پسرعمومی خود در فدراسیون فوتبال خبر داد، او در این باره گفت:« به واسطه آقای عزیزی خادم (پسرعموی رئیس فدراسیون فوتبال) چهار نفر از نخبگان آی‌تی دانشگاه شریف به فدراسیون فوتبال آمده‌اند.‌ او تحصیلات هوش مصنوعی دارد و ارتباط فامیلی نقشی در این حضور ندارد، اما هنوز حکمی صادر نکرده‌ایم. با تلاش و ممارست راه فدراسیون فوتبال به توسعه است و راه‌مان را ادامه می‌دهیم.»

این در حالی است که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان از آخرین مدرک تحصیلی و دانشگاه مورد نظر و درجه علمی احسان عزیزی خادم مطلع شد که طبق آن چیزی که در سایت دانشگاه لرستان عنوان شده با اظهارات آقای رئیس متناقض است و همین موضوع حواشی زیادی را هم به وجود آورده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین