آسوشیتدپرس خبرنگارش را به دلیل حمایت از فلسطین اخراج کرد

جهان،   4000303003

آسوشیتدپرس خبرنگارش را به خاطر انتشار توئیت هایی با موضوع حمایت از فلسطینیان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

آسوشیتدپرس خبرنگارش را به دلیل حمایت از فلسطین اخراج کرد

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، آسوشیتدپرس به دلیل اخراج یک روزنامه نگار جوان به خاطر فعالیت وی در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است، برخی اظهار داشتند که این خبرگزاری از زمانی که وی در دانشگاه بوده، با یک کمپین سیاسی علیه این خبرنگار به خاطر اظهارات طرفدارانه از فلسطین تحت فشار بوده است.

«امیلی وایلدر»، ۲۲ ساله، در تاریخ ۳ ماه می به عنوان همکار خبری در AP(آسوشیتدپرس) در فونیکس شروع به کار کرد و خبرهای حوزه آریزونا را پوشش می داد. روز چهارشنبه، کمی بیشتر از دو هفته بعد، AP(آسوشیتدپرس) به او اطلاع داد که به دلیل نقض سیاست های خبرگزاری در شبکه های اجتماعی که پس از اشتغال وی صورت گرفته، او را از کار اخراج می کند.

 

چند روز قبل از اخراج، وایلدر در حالی که دانشجوی دانشگاه استنفورد بود و در سال ۲۰۲۰ فارغ التحصیل شد، در رسانه های محافظه کار به دلیل فعالیت های طرفدارانه از فلسطین، مورد هدف قرار گرفت.

این در حالی است که «لورن ایستون» سخنگوی AP(آسوشیتدپرس)، در مورد آنچه وایلدر در شبکه های اجتماعی نوشته که باعث شده سیاست کاری آسوشیتدپرس را نقض کند صحبتی نکرد. وایلدر گفت که مشخصا به او گفته نشده به دلیل کدام فعالیت های شبکه های رسانه ای از کار برکنار شده است.

فعالیت توییتری وی از زمان پیوستن به AP(آسوشیتدپرس) شامل چند بازتوییت(ری توئیت) است که به نظر می رسد مربوط به ابراز همدردی با فلسطینیان در درگیری های اخیر غزه هستند، از جمله یک کلیپ ویدیویی از تظاهرکنندگان که شعار می دهند، «فلسطین آزاد ، آزاد!».

این خبرنگار اخراج شده خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه، با کنایه در توئیتر خود نوشت: بی طرفی  زمانی متزلزل و شکننده می شود که اینجا در خبرها و گزارش های باید بنویسی «اسرائیل» و نه هرگز «فلسطین»، و بنویسی «جنگ» و نه هرگز «محاصره و اشغال» و اینها انتخاب سیاسی تعریف می شوند! ازینرو رسانه ها همیشه این انتخاب های دقیق را انجام می دهند بدون اینکه تعصبی نشان دهند!

AP(آسوشیتدپرس) کارکنانش را از ابراز صریح عقاید خود در مورد موضوعات سیاسی و سایر موضوعات عمومی از ترس تنزل اعتبار خبرگزاری اش منع می کند و ادعا می کند که این موضع گیری های شخصی می تواند جان بسیاری از گزارشگران آن را در سراسر جهان به خطر بیندازد.

این در حالی است که خبرنگار اخراجی مذکور در همین مدت کوتاهی که در آسوشیتدپرس جذب شده بود، هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی مربوط به حمایت از فلسطین نداشته و هرچه بوده مربوط به دوران دانشجویی وی و قبل از جذب در خبرگزاری مذکور بوده است.

 

آسوشیتد پرس (Associated Press) به معنی «انجمن مطبوعات وابسته» و با سر واژه AP یک آژانس خبرگزاری آمریکایی و بزرگ‌ترین از نوع خود در جهان است که در سال ۱۸۴۶ توسط ۶ روزنامه برای کاهش هزینه‌های فرستادن اخبار جنگ آمریکا و مکزیک پایه‌گذاری شد.
این آژانس یک مالکیت شراکتی برای روزنامه‌ها رادیوها و ایستگاه‌های تلویزیونی شریک خود در ایالات متحده آمریکا است که در تولید گزارش و استفاده از مطالبی که توسط کارکنان نوشته شده همکاری دارند. بسیاری از روزنامه‌ها و ایستگاه‌های پخش سراسری در خارج آمریکا از مشترکان آسوشیتد پرس هستند به این معنی که هزینه‌ای برای استفاده از مطالب آژانس پرداخت می‌کنند، ولی عضو شرکت نیستند.

بر پایه بررسی‌های سال ۲۰۰۵ اخبار آسوشیتد پرس در بیش از ۱۷۰۰ روزنامه استفاده می‌شده و همچنین این اخبار در ۵۰۰۰ تلویزیون و رادیو استفاده شده‌است. آسوشیتد پرس در ۱۲۱ کشور جهان فعالیت می‌کند و بیش از ۳۰۰ دفتر در سراسر جهان با بیش از ۳۷۰۰ کارمند دارد که دوسوم کارمندان آن جمع‌آوری کنندگان خبر و خبرنگاران هستند. آسوشیتد پرس دارای بایگانی بزرگی استه با بیش از ۱۰ میلیون عکس است. این خبرگزاری تاکنون ۴۹ بار برنده جایزه پولیتزر شده‌است که ۳۰ بار آن در حوزه عکس بوده است.

امروزه، ستاد این خبرگزاری در شهر نیویورک است. درآمد آسوشیتد پرس در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۳۱ میلیون دلار بوده‌است. روش تنظیم اخبار در این خبرگزاری، به نام هرم وارونه به عنوان الگویی در همه جهان شناخته می‌شود.

با از هم پاشیدن اصلی‌ترین خبرگزاری رقیب آسوشیتد پرس، یعنی یونایتدپرس اینترنشنال در سال ۱۹۹۳ این خبرگزاری به عنوان تنها خبرگزاری رسمی مردمی (ملی‌گرا) در آمریکا شناخته شد. رقیبان دیگر این خبرگزاری در جهان، خبرگزاری انگلیسی رویترز و خبرگزاری فرانسه است.

آسوشیتد پرس، همچنین به دلیل نظرخواهی‌های ورزشی که در بسیاری از کالج‌های ورزشی آمریکا انجام‌می‌دهد شناخته‌ می‌شود. 

خبرگزاری آسوشیتد پرس در سال ۱۸۴۶ (میلادی) توسط مارک توین، نویسنده سرشناس آمریکایی با قصد جمع‌آوری اخبار از اروپا، در شهر نیویورک آغاز به کار کرد.در سال ۱۸۶۱، این خبرگزاری در هنگام پوشش خبری جنگ داخلی آمریکا، برای نخستین‌بار با سانسور شدید روبرو شد.

در سال ۱۸۷۶، مارک کیلوگ که در خط مقدم جبهه در نبرد لیتل بیگ‌هورن کشته شد به عنوان نخستین خبرنگار این خبرگزاری، نام گرفت.

در سال ۱۹۳۵، این خبرگزاری برای نخستین‌بار در آمریکا شروع به استفاده از سیستم ارسال تصاویر از طریق سیم، کرد که نخستین عکس فرستاده شده این خبرگزاری از این راه، عکس از هواپیمای سقوط کرده در روستای مورهوس در ایالت نیویورک آمریکا، در ۱ ژانویه ۱۹۳۸ بود.
در سال ۱۹۴۱، آسوشیتد پرس، کار خبررسانی خود را به غیر از روزنامه و خبررسانی از طریق تلگراف، به رادیو نیز گسترش داد.
سال ۱۹۹۴، این خبرگزاری، با راه‌اندازی تلویزیون آسوشیتد پرس در انگلستان، رقابت تصویری خود را با خبرگزاری رویترز آغاز کرد. ستاد این خبرگزاری در سال ۲۰۰۴ پس از ۶۸ سال، از طبقهٔ ۵۰ راکفلر سِنتر به خیابان سی و سومِ ۴۵۰ غربی، تغییر مکان داد.

 

ا

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین