نشست سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب/ در تدوین فهرست شورای شهر به‌هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نمی‌کنیم

سیاسی،   4000301055

امیرابراهیم رسولی در تشریح نحوه تدوین فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای شورای شهر تهران گفت: به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نخواهیم کرد و اگر نزدیکترین جریان‌ها از این فرایند خارج شوند جلویشان می‌ایستیم .

نشست سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب/ در تدوین فهرست شورای شهر به‌هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نمی‌کنیم

امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری «تشریح فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران که صبح امروز (شنبه یکم خرداد) در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه ماه‌هاست که تلاش برای انتخابات شورای شهر آغاز شده، گفت: عدالت و کارآمدی و شایسته سالاری، شاخصه‌هایی هستند که سرلوحه شورای ائتلاف قرار گرفته است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: با اینکه تلاش انجام شده، بدون نقص نیست، اما آنچه مهم است این است که تلاش کردیم این فرآیند به حداقل نقص برسد و لیستی برای پایتخت کشور انتخاب شود که پاسخگوی مشکلات مردم باشند و از طرفی کسانی که خود را نامزد کرده‌اند بدانند که شایسته سالاری اعمال شده است.

**۹۲ هزار نفر از مردم تهران در پایگاه شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند**

رسولی با بیان اینکه ۶۸ حزب و تشکل در پایگاه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت‌نام کرده اند، گفت: ۹۲ هزار نفر از مردم تهران در سایت شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند که مبتنی بر سازوکار است. ۳۰۱ نامزد به انتخابات این ۹۲ هزار نفر خواهد رسید و از ساعت ۸ صبح امروز تا ۴ روز فرصت وجود دارد تا به ۶۳ نفر برسیم و این ۶۳ نامزد از دل مجمع عمومی بیرون خواهند آمد و آقای ایکس و ایگرگ یا فلان حزب، کاندیداهای لیست شورای شهر را انتخاب نخواهند کرد. کدام حزب این کار را می‌کند؟

سخنگوی شورای ائتلاف ادامه داد: معمولاً احزاب در رسیدن به لیست تعیین کننده بوده اند اما الان به احزاب می‌گوییم افرادتان را به مجمع عمومی عرضه کنید بعد که به ۶۳ نفر رسیدیم، بعد هیئت انتخاب، مشخص خواهد شد. این هیئت، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند که ۱۰ نفر از افراد مشهور و متخصص حوزه‌های مختلف خواهند بود. البته در این انتخاب، کاندیداهای شورای شهر نقشی نخواهند داشت و آن‌ها در این مرحله از فرآیند خارج می‌شوند.

رسولی با بیان اینکه فعلاً ۳۰ نفر انتخاب شده تا از بین آنها ۱۰ نفر نهایی هیئت انتخاب، برگزیده شوند، از معصومه آباد، مصطفی آجرلو، سید محمودرضا آقامیری، محمود ایلخان، پژمان پشمچی زاده، محمدجواد جعفریان، صدیقه حجازی،  مازیار حسینی، محمد ودود حیدری، حسن خجسته باقرزاده، کامران دانشجو، عبدالرضا داوری، سید محمود رضوی، رضا روستا آزاد، سید علی ریاض، محمدرضا سرشار، عباس  سلیمی نمین، اقبال شاکری، علی شمسی پور، سید محمد علی صدری نیا، نادر طالب زاده، الهه عطائی، فهیمه فرهمند پور، محمد رضا کاشفی، مهدی مسکنی، محسن مهدیان، سید محمد حسین میرلوحی، قاسم نوده فراهانی، کیومرث هاشمی و وحید یامین پور به عنوان اسامی این افراد نام برد.

**50درصد فهرست شورای ائتلاف جوانان زیر 45 سال خواهد بود**

وی خاطرنشان کرد: هیات انتخاب با مشارکت مردم کار خود را شروع خواهد کرد و سه برابر ظرفیت انتخاب به هیات انتخاب واگذار می شود تا به 21 نفر لیست نهایی برسد، اظهار داشت: 50درصد لیست جوانان زیر 45 سال خواهد بود و 3 نفر از بانوان و یک نفر از چهره‌ های روحانی و 5نفر را بالای 45سال گذاشته ایم چون جوانگرایی به معنای حذف تجربه نیست. تلاش مان را می کنیم تا در این ترکیب توازن و تعادل لیست به هم نخورد.

رسولی با بیان اینکه فردی که به لیست شورای شهر می رود باید بتواند پاسخگوی مشکلات مردم تهران باشد،‌ اظهار داشت: تلاش می‌کنیم لیستی کارآمد با گزینه هایی شایسته ایجاد شود ولی جمعیتی که انتخاب نمی شود برای همه 301 نفر به توازن رزومه ای که دارند برنامه خواهیم داشت و اعضای شورای شهر از این افراد در جهت بهبود مدیریت شهری استفاده خواهند کرد.

رسولی در پاسخ به سوالی درباره ضعف کارنامه شورای شهر و شهرداری فعلی در تعامل بین بخشی و تعامل با مردم با بیان اینکه باید تلاش کنیم شورای شهر و حوزه شهری را سیاسی نکنیم و به سمت تخصص گرایی و حل مشکلات درون شهری ببریم، گفت: اینکه دوستان با چه شعاری آمدند و امروز عملکردشان پیش چشم مردم است؛ آن قدر واضح است که وارد مسائل ریز آن نمی‌شویم. در مقاطع مختلف حتی در انتخاب شهردار و نحوه انتخاب صلاحیت آن دیدیم که چگونه عمل کرده و این کاستی های به دلیلی سیاسی کردن شورای شهر است در حالی که شورا باید آمیخته ای از تخصص و تجربه باشد.

رسولی افزود: شورای شهری که در انتخاب شهردارش آن قدر بد عمل می‌کند که مجبور است چندین بار شهردار عوض کند و کارنامه‌ای بدتر از یک انتخاب اشتباه نیست و این کارنامه در جهت مدیریت منفی آن قدر ضعیف بوده که امروز مطالبات مردمی به سمت تغییر در این حوزه اتفاق افتاده است و آنچه پیش چشم ماست پررنگ شدن مدیریت گذشته شهرداری است.

وی ادامه داد: دوستان آن قدر بد عمل کرده اند که مردم وقتی می خواهند به یک نمونه موفق اشاره کنند به دوران مدیریت آقای محمدباقرقالیباف در شهر تهران اداره می‌کنند و مصادیق آن هم از اتوبان امام علی تا پل صدر است که البته در یک واگرایی مضحک، شهردار کنونی می گوید برای پل صدر 4 صفحه هم مطالعه نشده است.

**ما آمده‌ایم تحولی اتفاق بیفتد و از شعارهای سیاسی صرف پرهیز کنیم**

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل ما با دوستان این است که شعار می دهند و حرف می زنند ولی چیزی را نمی‌سازند و متاسفانه تخریب گرند، تصریح کرد: ما آمدیم تحولی اتفاق بیافتد و اشکالات مدیریت سابق را حل کنیم و از شعارهای سیاسی و افراد سیاسی صرف پرهیز کنیم.

رسولی در پاسخ به سوالی در مورد جلسه مشترک اخیر اعضای شورای وحدت با شورای ائتلاف و احتمال تداوم این جلسات گفت: ما ائتلاف هستیم و حزب نیستیم و ائتلاف از اقشار و احزاب و جریان هایی تشکیل شده که دور این میز نشسته اند و هرگروه و تشکیلات اعم از جبهه پایداری و شورای وحدت و جبهه ایستادگی بیاید از آن استقبال می کنیم و هم ملاقات می کنیم و هم حضور دارند و اساس با همه کسانی که در جریان نیروهای انقلابند تعامل می کنیم ولی با هرکس و جریانی جلسه می گذاریم «فرآیند» برای ما اصل است و هرکس که فرآیند گریز است ما به جهت عدالت و حق الناس نمی‌توانیم بپذیریم و هرکسی که می خواهد با ما همراه شود به فرآیند بپیوندد.

**دست هرکس که بیاید را می فشاریم ولی به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نمی‌کنیم**

وی تاکید کرد: دست هرکس که بیاید را می فشاریم ولی به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نخواهیم کرد و اگر نزدیکترین جریان ها از این فرایند خارج شوند و از مسیرهای غیر مستقیم و انحرافی وارد این فرایند شوند جلویشان می ایستیم و تصمیم جدی شورای ائتلاف این است که به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نکنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسی وارد بحث سهمیه شود، ‌گفت: اخیرا کسانی توئیت می زنند و می گویند لیست سهمیه ای هست و این در حالی است که هنوز لیست بسته نشده و فرآیندی طی نشده که سهمیه ای باشد یا نباشد. البته اغراض برخی را می دانیم چون دست برخی کوتاه می شود و برخی می خواهند دیده شوند ولی ما مبتنی بر فرآیند عمل می کنیم و به هیچ عنوان سهمیه خارج از فرآیند به کسی نمی‌دهیم.

رسولی در پاسخ به جزئیات سیاست «اشتراک صفر» و حضور آقایان چمران و سروی در لیست شورای ائتلاف تاکید کرد: تا جایی که می‌شود با دوستان تعامل می‌کنیم و سعی می‌کنیم با وفاقی جلو برویم ولی باید در یک فرآیند سیاستگذا‌ری‌هایی اعمال شود. واژه‌ای به نام سیاست اشتراک صفر، سیاستی است که در صحن شورای ائتلاف به بحث گذاشته شد و موافقان زیادی هم دارد ولی هنوز تصویب نشده و فکر می‌کنم در یکی دو هفته آینده راجع به این سیاست جمع بندی و تصمیم‌گیری کنیم.

**تشریح سیاست اشتراک صفر**

وی در تشریح چگونگی این سیاست گفت: سیاست اشتراک صفر در صورت تصویب بدین گونه است که کسی که در لیست شورای ائتلاف حضور دارد اعلام می کند که در لیست دیگری نخواهد رفت و پایبند به جریان نیروهای انقلاب است و طبق این قاعده حتما آقایان چمران و سروری که عضو شورای شهر بودند و دور میز ائتلاف نشسته اند طبق چیزی که مصوب می‌شود عمل خواهند کرد و حتما اعلام خواهند کرد که فلان جریان و تشکیلات از ما استفاده نکنند و ما سرلیست این لیست هستیم.

**مردم از رای دادن به فهرست‌هایی که سرلیستشان داماد یا آقازاده است، رویگردانند**

رسولی با تاکید بر اینکه در شورای ائتلاف سیاست اشتراک صفر در حال بررسی است و ما فکر می کنیم دوستان بهتر است در چارچوب فرایند به مردم و همه جریان ها احترام بگذارند تا مجبور به این کار نشویم چون اگر شورای ائتلاف مصوب کند و این اتفاق بیفتد تقریبا اگر لیست دیگر بخواهد وارد عرصه شود اتفاقات خوبی برایش نمی افتد چون مجبور است سرلیستش را داماد فلان آقا و پسر فلان مسئول بگذارد و مردم از را دادن به لیست هایی با این ساز و کار رویگردان هستند.

وی درباره ارائه دو سرلیست توسط شورای ائتلاف اظهار داشت: در شورای ائتلاف رقابت های اینچنینی نداریم و آقایان چمران و سوری کنار هم حضور دارند و حال اگر سرلیست دو نفر باشد اتفاق خاصی نمی افتد و دغدغه ما سرلیست نیست بلکه مسئله ما این است که افرادی در لیست قرار بگیرند که شاخص ها و نظر مردم در آن رعایت شده باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره اعلام گزینه های شهردار بعدی تهران توسط شورای ائتلاف اظهار داشت: علی رغم اینکه در ائتلاف با اعضای شورای شهر سیاستگذاری داریم ولی این انتخاب حق اعضای شورای شهر است و حتما در این باره مطالعاتی صورت گرفته و می‌گیرد ولی باید منتظر تشکیل شورای شهر باشیم.

رسولی درباره احتمال تکرار عملکرد گذشته در بستن لیست انتخابات مجلس تصریح کرد: تمام تلاش شورای ائتلاف این است که مقاومت خواهد کرد و به هیچ عنوان اجازه تکرار اشتباه گذشته را نخواهیم داد و ملاک ما فقط فرآیند است و اگر کسی در فرآیند نباشد حق کسانی که در فرآیند هستند ضایع می‌شود.

** لیست شورای شهر تا نیمه خرداد آماده می‌شود

وی درپاسخ به پرسشی درمورد زمان اراده لیست ۲۱ نفره توسط شورای ائتلاف اظهار داشت: باید سیاست را در حوزه انتخابت در هرسطحی با یک پروتکل جلو ببریم و زمانبندی ما به این شکل است از امروز که رای گیری انجام شده تا ۵ خرداد می رویم و از ۵ خرداد تا ۱۲خرداد تلاش می‌کنیم که هیات انتخاب از ۶۳ نفر به ۲۱ نفر برسد و فکر میکنیم نیمه خرداد لیست ما آماده خواهد بود از از نیمه خرداد باید به سمت چگونگی تبلیغات و معرفی این ۲۱ نفر برویم.

سخنگوی شورای ائتلاف درخصوص توانایی جسمی مهدی چمران برای فعالیت در شورای شهر تصریح کرد: آقای چمران تحرک و حضور در جلساتش بیشتر از خیلی از جوانان است و هرچند تمرکز ما در شورای ائتلاف بر جوانگرایی است ولی حذف باتجربه ها نیز حتما کار غیرعقلانی ای هست و راجع به چمران آنچه می‌بینم جوانگرایی در عین ریش سفیدی هست.

رسولی با اشاره به اینکه ساز و کار شورای ائتلاف در استان ها به همین شکل تهران هست ولی شورای ائتلاف در استان ها دخالت نمی کند و معتقد است که استان ها باید در کار خودشان تصمیم بگیرند، گفت: درمورد نماینده میاندوره ای تهران هم شورای ائتلاف گزینه هایی بررسی کرده ولی هنوز جمع بندی نشده و ظرف دوهفته آینده گزینه میاندوره ای بررسی می‌شود.

وی افزود: گزینه میان‌دوره‌ای باید به مجلس کمک کند نه اینکه باری به مجلس اضافه کند و دوم اینکه این گزینه مورد وفاق باشد و سر آن اختلاف نظر نباشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین