روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: برگزاری اجتماعات انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است، تبلیغات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد/ امیدواریم تا پایان خرداد ۱۴ میلیون نفر گروه هدف واکسینه شوند

سیاسی،   4000301046

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسئولیت سنگین برگزاری انتخابات مهم ۱۴۰۰، حفظ جان مردم وظیفه اصلی و مشارکت حداکثری مسئولیت مهم دوم است، گفت: همه باید در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های آینده تلاش کنیم تا بتوانیم بدون مواجه شدن با پیک جدید بیماری انتخابات را با حفظ سلامت مردم و مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

برگزاری اجتماعات انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است، تبلیغات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد/ امیدواریم تا پایان خرداد ۱۴ میلیون نفر گروه هدف واکسینه شوند

به گزارش الف، براساس سایت ریاست جمهوری، روحانی با بیان اینکه در مسئولیت سنگین برگزاری انتخابات مهم 1400، حفظ جان مردم وظیفه اصلی و مشارکت حداکثری مسئولیت مهم دوم است، گفت: همه باید در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های آینده تلاش کنیم تا بتوانیم بدون مواجه شدن با پیک جدید بیماری انتخابات را با حفظ سلامت مردم و مشارکت حداکثری برگزار کنیم.


تصمیم گیری در ستاد ملی کرونا برای افزایش تعداد شعب اخذ رای و زمان رای گیری با هدف جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در روز انتخابات
تاکید دوباره بر برخورد قاطع با متخلفان از رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی
فراهم شدن امکان یافتن نزدیک ترین و خلوت ترین شعبه اخذ رای در روز انتخابات با استفاده از نرم افزار شعبه یاب
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بعد از اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات از سوی شورای محترم نگهبان، تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد، گفت: براساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری اجتماعات انتخاباتی در فضاهای سربسته ممنوع است و امسال باید تبلیغات حداکثری با اجتماع حداقلی باشد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید با حساسیت بیشتر و اعمال نظارت دقیق تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراعات از سوی مردم کاری کنیم که در ایام برگزاری انتخابات شرایط آرامی از نظر کرونا در کشور داشته باشیم، اظهار داشت: اگر در هفته های اول و دوم خرداد به خوبی پروتکل‌ها رعایت نشود و با پیک جدیدی مواجه شویم، نمی‌توان انتخابات را با سلامت مردم برگزار کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از نامزدهای انتخابات گرفته تا مسئولین ستادها و دیگر مسئولین و افراد همه باید نسبت به مراعات پروتکل‌ها احساس مسئولیت کامل  داشته باشند، گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شد که فضای باز و بیشتری در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گیرد تا بتوانند از طریق فضای مجازی تبلیغات بیشتر و موثرتری داشته باشند.

دکتر روحانی همچنین از افزایش زمان رای گیری و نیز تعداد صندوق‌های اخذ رأی به عنوان دیگر تصمیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا نام برد و اضافه کرد: اپلیکیشنی به نام شعبه یاب راه‌اندازی خواهد شد تا مردم راحت تر صندوق‌های اخذ رای را بیایند و همچنین وزارت کشور نیز موظف شده است تا هرجا که ازدحام و صف برای اخذ رأی تشکیل شد، سریعا صندوق سیار تامین کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که تا پایان خرداد روند واکسیناسیون سرعت و گسترش بیشتری یافته و حداقل 14 میلیون نفر به عنوان گروه هدف اصلی واکسینه شوند و تصریح کرد: تا کنون بیش از 5 میلیون دز واکسن توزیع شده و 2 میلیون 700 هزار نفر نیز واکسن زده اند و این روند در ماه های خرداد و تیر قطعا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

دکتر روحانی با اشاره به سپری شدن بیش از 15 ماه از آغاز شیوع کرونا در کشورمان اظهار داشت: شیوع کرونا در ایران با جنگ اقتصادی تمام عیار و تحریم های گسترده همراه بود و این سختی و پیچیدگی مقابله با کرونا را دو چندان کرده است، اما ملت ایران و به ویژه کادر درمان کشور قهرمانان اصلی عرصه مقابله با کرونا هستند. اعضای دولت نیز در این ایام حتی یک ساعت از مقابله با کرونا فراغت نداشته و همه توان خود را برای کاهش رنج مردم و تامین و حفظ سلامت آنها به کار گرفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به تدریج درحال عبور کامل از پیک چهارم کرونا در کشور هستیم و امروز با تلاش‌های انجام شده، تعداد معدودی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی از پیک هر موج کرونا عبور می‌کنیم مردم یک اطمینان خاطر کاذب پیدا می کنند که باعث کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.

دکتر روحانی ادامه داد: باید همه دستگاه های مسئول نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و با متخلفان از مقررات بهداشتی قاطعانه برخورد شود تا مانع از وقوع پیک و موج دیگری از کرونا شویم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان امروز خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی‌های ملت ایران در روزهای نخست خرداد و فتح خرمشهر، به پیروزی ملت فلسطین در برابرحملات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در رویارویی اخیر ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی همبستگی و اتحاد بی‌سابقه‌ای را شاهد بودیم که بر اساس آن همه آحاد فلسطینیان در نقاط مختلف این سرزمین و حتی فلسطینیان آواره شده از وطن یکپارچگی بی نظیری از خود به نمایش گذاشتند و این پیروزی را به همه آنها تبریک می‌گوییم.

دکتر روحانی اظهار داشت: ملت‌های جهان نیز حمایت و همبستگی فوق‌العاده‌ای با ملت فلسطین داشتند اما برخی کشورهای غربی متاسفانه مواضع نادرستی در قبال این واقعه اتخاذ کردند و حتی از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند. کشورهای اسلامی نیز مواضع خوبی داشتند اما از جهان عرب انتظار دیگری می رفت که محقق نشد و بعضی از کشورهای عرب تا روزهای پایانی این بحران موضع سکوت داشتند.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در آستانه پیروزی بزرگ رزمندگان ما در خرداد سال 61 هستیم. پیروزی خرمشهر و آزادی خرمشهر که بسیار پیروزی مهمی بود. در این ایام همچنین شاهد پیروزی ملت بزرگ فلسطین بودیم که این هم پیروزی بسیار ارزشمندی بود.

اولا در این حادثه در این 10، 12 روزی که بین مردم مسلمان فلسطین و رژیم غاصب یک جنگ تمام عیاری واقع شده بود، برای اولین بار همه مردم فلسطین یکپارچه بودند. در مواقع دیگر هم همین طور یکپارچگی بود، ولی این دفعه کاملا یکپارچه بودند. یعنی مردم کرانه غربی، مردم غزه، اردوگاه‌هایی که در کشورهای دیگر بود، آنهایی که در منطقه 1948 زندگی می‌کنند، همه یکپارچه بودند. این داستان و این وحدت و یکپارچگی ارزشمند بود. مقاومت و ایستادگی و پاسخ قاطعی که غزه به تجاوز صهیونیست‌ها می‌داد، یک موفقیت بزرگی برای ملت فلسطین بود و البته برای همه مسلمان‌ها. انصافا ملت‌ها همه جا خوب در خیابان‌ها آمدند، در اروپا، در آمریکا همه جا آمدند و تظاهرات کردند.

واکنش دولت‌ها البته متفاوت بود. برخی از دولت‌ها متاسفانه دولت‌های غربی، مواضع نادرست و غلطی را اتخاذ کردند و کشورهای اسلامی معمولا مواضع خوبی را اتخاذ کردند، از دنیای عرب انتظار دیگری بود که متاسفانه آنها خیلی‌های‌شان تا روزهای آخر هم ساکت و صامت بودند. اما به هر حال مقاومت و ایستادگی یک ملت پیروزی به همراه دارد و این یکی از موارد آن بود که دیدیم ملت فلسطین در برابر یک رژیم تا دندان مسلحی که همه غربی‌ها هم به این رژیم کمک می‌کنند از آمریکا و اروپا و همه، ولی بحمدالله ملت فلسطین پیروزی بزرگی به دست آورد و تبریک می‌گوییم به ملت صبور، مقاوم و مجاهد فلسطین به خاطر موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که به دست آورد.

تقریبا 15 ماه از کرونا گذشته است و در طول این مدت روزهای بسیار سختی داشتیم. همانطور که در نقشه‌ها می‌بینیم، روزهایی که روزهای پیک این بیماری بود، روزهای بسیار سخت و مشکلی بود. روزهایی که یک ویروس جهش‌یافته وارد کشور می‌شود و استانی را درگیر می‌کند، واقعا روزهای بسیار سختی است که به دنبال آن می‌بینیم بقیه استان‌ها متاسفانه درگیر می‌شوند.

البته روزهای امیدوارکننده هم داشتیم، یعنی آن روزهایی که مردم در سراسر جهان احساس کردند که دانشمندان جهان به واکسن رسیدند، ممکن است واکسن هم ایده‌آل و 100 درصد نبود، ولی به هر حال به یک واکسنی رسیدند که این واکسن می‌تواند مانع خوبی برای مرگ و میر و حتی اگر به طور وسیع واکسیناسیون انجام بگیرد، مانع گردش ویروس هم در کشور بشود. این برای مردم ما امیدوارکننده بود.

کلاً این 15 ماه، ماه‌های آزمایش تاریخی برای ملت‌ها مخصوصا برای ملت بزرگ ما بود که در این 15 ماه، سختی‌ها با جنگ اقتصادی همراه بود. وقتی این دو با هم ضمیمه می‌شود معلوم است چقدر سخت و مشکل است. کشوری که تحریم اقتصادی ندارد چیزی می‌خواهد بخرد، تجهیزاتی، واکسنی به راحتی می‌تواند بخرد. ما که در تحریم بودیم چقدر سختی داشتیم. آن کشوری که در تحریم نیست به راحتی می‌تواند کمک کند به آن طبقات و گروه‌ها و کسب و کارهایی که دچار آسیب شده است، برای ما چقدر سخت بود. البته ما هم یاری و کمک کردیم، اما به هر حال برای ما روزهای سختی بود که گذشت و این آزمایش یک آزمایش بزرگی برای ملت ایران در این 15 ماه بود.

قطعا ملت ما در این 15 ماه ملت پیروز بود و قطعا مدافعین سلامت گروه پیروز در کشور ما بودند، در این دیگر تردید نداریم. دولت هم انصافا می‌توانم شهادت دهم که در طول این 15 ماه یک ساعت راحت نداشتند. ما، همه وزرا، مخصوصا وزرا و کارگزاران و کارکنان دولت در سراسر کشور که مسئولیت‌های ویژه داشتند، نه روز تعطیل داشتند، نه جمعه داشتند. همه روزها و همه ساعات، ساعات کار و فعالیت آنها بود و الحمدالله همه توان خود را دولت به کار گرفت برای اینکه رنج مردم کمتر شود، برای اینکه سلامتی مردم بهتر مخافظت و حفظ شود.

خوشحالیم که کم کم از موج چهارم عبور می‌کنیم. تقریبا می‌توانیم بگوییم در همه استان‌ها از نقطه پیک رد شدیم و عبور کردیم. مسیر ما مسیر کاهشی است. مناطق قرمز ما بسیار محدود است و کشور ما شرایط زرد و نارنجی دارد که البته باز هم باید تلاش کنیم برای اینکه بتوانیم به طور کامل از این پیک خارج شویم و در عین حال وارد پیک جدید هم نشویم، یعنی این هم جزو مواردی است که بسیار مهم است.

وقتی وارد یک پیک می‌شویم دستورالعمل‌ها نسبتاً خوب مراعات می‌شود. مردم احساس می‌کنند با یک خطر جدی مواجه هستند. وقتی از پیک عبور می‌کنیم یک اطمینان کاذب در جامعه درست می‌شود و متاسفانه دومرتبه رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا می‌کند، سهل‌انگاری‌ها آغاز می‌شود و همین هم مقدمه موج بعدی می‌شود.

مشکل اصلی ماست که باید کاملا مراعات کنیم و من خواهش می‌کنم از همه بخش‌هایی که مسئولیت به عهده دارند، از خودِ وزارت بهداشت و درمان، از همه بخش‌های نظارت در کسب و کارها، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، همه در کنار هم قرار بگیریم و کاری کنیم پروتکل‌ها بسیار دقیق اجرا شود و با افرادی که مراعات نمی‌کنند و متخلف هستند قاطعانه برخورد شود، به دلیل اینکه اگر قاطعانه برخورد نکنیم، باز دومرتبه با یک پیک جدید مواجه می‌شویم. مخصوصا بعد از ماه رمضان هستیم و بعد از ماه رمضان هم تا محرم در این سه ماه معمولا سه ماه عروسی‌ها و جشن‌ها و دورهمی‌ها و مخصوصا تابستان هم که هست، سفرها و اینها همه دست به دست هم می‌دهد و کار را سخت و مشکل می‌کند.

دومرتبه با یک معضل دیگر مواجه‌ هستیم. هوا هم که گرم می‌شود، گرمای هوا هم بر عکس آنچه که ابتدا به ذهن می‌آید که گرمای هوا در کاهش تاثیر می‌گذارد، ولی اینطور نیست. مخصوصا در استان‌های گرم وقتی هوا گرم می‌شود ناچار می‌شوند از کولر استفاده کنند، در و پنجره‌ها را ببندند و سیر و تعویض هوا دچار مشکل می‌شود و می‌بینیم وقتی در تابستان گرما شدت پیدا می‌کند، اول شیوع این ویروس در همان‌ جاهایی که خیلی گرم هست شروع به افزایش می‌کند و این را هم باید مراعات کنیم در فصل تابستان با شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم.

باید این کلمه را بگوییم که شرایط ما همچنان شکننده است. ما یک شرایط کاملا مطمئن را پیش رو نداریم. مخصوصا با این ویروس هندی که ممکن است یک وقتی سر و کله آن از یک استانی پیدا شود و مردم ما مبتلا شوند و با یک موج جدید مواجه شویم. خیلی باید مراعات کنیم و حواس‌مان باید جمع باشد. هم در مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، حتی‌الامکان اینها محدود و متوقف شود. سفرها، اجتماعات، خریدها، همه جا باید پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کنیم برای اینکه با مشکل جدید مواجه نشویم.

امسال در ماه خرداد با یک مسئولیت بسیار سنگین مواجه هستیم و آن انتخابات است و عمدتا انتخابات ریاست جمهوری که شوراها و میان‌دوره‌ای‌‌ها هم بعضی‌جاها هست که مثلا مجلس خبرگان و اینها هم برقرار می‌شود، ولی اصل آن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست.

باید کاری کنیم که در ایام انتخابات یعنی بیست و هفتم، بیست هشتم، آن زمانی که یک هفته به انتخابات مانده، یک شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم. والا اگر خدای ناکرده در هفته‌های اولیه خرداد مراعات نشود و بخواهیم پایان هفته دوم خرداد، در هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم، معنی آن این است که نمی‌توانیم یک انتخابات مطلوب و انتخاباتی که باشکوه باشد داشته باشیم. مردم را می‌ترسانیم و به هر حال مردم وقتی ببینند موج شیوع اوج گرفته، موج جدید و این ویروس دومرتبه اوج گرفته، برای مردم برای حضور در انتخابات دچار مشکل می‌شود.

بنابراین انتخابات سنگینی داریم. حفظ جان مردم مسئولیت اصلی ماست، انتخابات با مشارکت حداکثری هم مسئولیت دوم ماست که باید هر دو را در کنار هم قرار دهیم. یعنی هم جان مردم حفظ شود و هم انتخابات ما شکوهمند باشد و این در صورتی است که در هفته‌های اولیه خرداد کاملا مراقبت کنیم و بیشتر بتوانیم در این ایام روی تخلفات حساس باشیم، برای اینکه در روزهای انتخابات، سلامت کامل مردم و حفظ جان مردم به خوبی انجام بگیرد.

کم کم وقتی شورای محترم نگهبان صلاحیت کاندیداها را اعلام کند، بعد تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود. به نظر من مشکل‌ترین دوران، دوران تبلیغات انتخاباتی است. البته برای روز انتخابات هم باید فاصله‌ها را مراعات کنیم، زمان را بیشتر کنیم. امروز تصمیم مهمی در جلسه اتخاذ شد برای اینکه زمان را کمی برای ساعات انتخابات توسعه دهیم. وزارت کشور از پیش تصمیم گرفته صندوق‌ها را هم اضافه کند و افزایش دهد و اپلیکیشنی که شعبه ‌یاب است، سریع در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم در روز انتخابات بتوانند از روی موبایل خود تشخیص دهند که آن جایی که الان خلوت است دور و بر خودشان، جایی که خلوت‌تر هست کجاست و همانجا بروند که هم کمتر معطل شوند و هم با ازدحامی مواجه نشویم.

وزارت کشور ما هر کجا اگر ببیند ازدحامی است فوری باید صندوق سیار را به آنجا برساند. اینها همه انشاءالله برای روز  انتخابات مراعات می‌شود.

باز هم فرصت داریم که برای روز انتخابات اگر تصمیم دیگری هم لازم بود اتخاذ کنیم. اما تبلیغات دستور اصلی امروز ما بود. تبلیغات بلافاصله بعد از اینکه شورای نگهبان اعلام کند، آغاز می‌شود و در این تبلیغات بسیار مهم است که پروتکل‌ها را دقیق مراعات کنیم. لذا امروز در جلسه مصوب شد که اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم. اگر در شهری هزار، یا 2 هزار نفر می‌خواهند اجتماعی داشته باشند در فضای سربسته نمی‌شود. ضمن اینکه می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد، ولی اگر جمعیتی هست حتما باید یک فضای بزرگ و باز پیدا کنیم، با پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند. فاصله‌هایی که باید داشته باشند، در موقع ورود و خروج باید مراعات کنند، در فضای بسته هم اگر جلسه کوچکی است، باز هم در چارچوب پروتکل‌هایی که هست در جایی که قرمز است، حداکثر باید چند نفر باشند، جایی که نارنجی، جایی که زرد است پروتکل‌ها را دقیق مراعات کنیم برای اینکه سلامت مردم حفظ شود.

برای این کار، هم خودِ نامزدها باید احساس مسئولیت کنند هم ستادهای آنها باید احساس مسئولیت کنند، هم مسئولین استانی اعم از استاندار، فرماندار، بخش‌دار، همه آنها باید احساس مسئولیت کنند. هم نیروهای ما، نیروی انتظامی در قدم اول، بسیج، سپاه، همه به هر حال مقرراتی که در ستاد ملی کرونا وضع و ابلاغ می‌شود در شرایط کرونا حکم قانون دارد و همه باید مراعات کنند. همه موظف هستند مراعات کنند برای اینکه انشاءالله تبلیغات ما حداقلی نشود، تبلیغات حداکثری باشد. اجتماع حداقلی شود، اجتماع می‌خواهیم حداقلی باشد اما تبلیغات ما منتها از طریق دیگر حداکثری شود.

آن وقت تبلیغات در اجتماعات بود، امروز تبلیغات عمدتاً باید از طریق صدا و سیما و فضای مجازی باشد. لذا هم امروز در مصوبه ما از صدا و سیما خواسته شده و هم از وزارت ارتباطات خواسته شده و هم از اپراتورها خواسته شده که همه باید به وظیفه خود عمل کنند و فضای بازتر و بیشتری را در اختیار نامزدها قرار دهند که آنها بتوانند برنامه‌ها و نظرات‌شان را از طریق فضای مجازی اعلام کنند و انشاءالله بتوانیم انتخابات شکوهمندی داشته باشیم و همچنین سلامت مردم هم حفظ شود.

همچنان باید بگوییم تا پایان امسال حداقل، همه باید سبک زندگی جدیدی که آغاز کردیم، این سبک را حفظ کنیم. تلاش ما این است که انشاءالله در روزهای آینده با شرایط بهتری مردم بتوانند از واکسن استفاده کنند. امروز گزارش خوبی در جلسه داده شد، بیش از 5 میلیون واکسن توزیع شده است، تا حالا بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر واکسینه شدند و همینطور این روند ادامه پیدا می‌کند. امیدواریم کاری کنیم 14، 15 میلیونی که هدف ما هستند هم از لحاظ سالمند بودن، هم از لحاظ بیماری‌های زمینه‌ای، بتوانیم تا آخر خرداد و اوایل تیر ماه انشاءالله به هدف برسیم و تا پایان دولت بتوانیم قدم مهمی را در مساله واکسیناسیون انجام دهیم و یک آرامشی انشاءالله برای جامعه ما به وجود بیاید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین