درخواست مدیران پرسپولیس از هواداران/ پول بدهید تا رستگار شوید! 

ورزشی،   4000230053

باشگاه پرسپولیس در اقدامی نه چندان جالب از هواداران این تیم درخواست کمک مالی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته خبری از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شد که این باشگاه از هواداران درخواست کمک مالی کرده است. شاید در نگاه اول این موضوع چندان مهم نبود، اما در واقع می‌توان آن را یک درخواست غیرمحترمانه توصیف کرد، زیرا تمام مدیران پرسپولیس می‌دانند که هواداران در ازای پولی که به باشگاه پرداخت می‌کنند، مبلغی در آینده دریافت نخواهند کرد و خبری هم از امتیاز ویژه نیست.

موضوع پول گرفتن باشگاه‌ها از هواداران تقریبا به یک سنت غلط در فوتبال ایران تبدیل شده است، زیرا این موضوع را بار‌ها در فصول اخیر شاهد بوده ایم. به عنوان مثال علی اکبر طاهری مدیرعامل اسبق پرسپولیس یکی از مدیرانی بود که در مصاحبه‌ای ویدئویی از هواداران این باشگاه خواست تا برای جلوگیری از کسر امتیاز و ضرر‌هایی که بابت پرونده‌های خارجی وجود دارد به حساب این باشگاه کمک کرده تا جلوی این اتفاقات گرفته شود.

اگر بخواهیم این موضوع را در سطح جهانی بررسی کنیم، در اکثر کشور‌های مدرن دنیای فوتبال، هواداران بخشی از باشگاه هستند و به عنوان سهامدار در سود و زیان باشگاه مورد نظر سهیم هستند. با توجه به این موضوع اگر هوادار به باشگاه کمک کند، می‌تواند در آینده سود خوبی کسب کند. البته در این زمینه هنوز زیرساخت‌های لازم نیز فراهم نشده است.

از طرفی دیگر باشگاه پرسپولیس در ۴ دوره اخیر لیگ برتر ایران به قهرمانی رسیده است. این تیم سال گذشته نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، بنابراین سود خوبی از این راه داشته است. باید دید که مدیران پرسپولیس چه عملکردی از خود نشان داده اند که این باشگاه به سطحی رسیده که از هواداران درخواست کمک مالی کند. علاوه بر این موضوعات پرسپولیس در چند سال گذشته از فروش بازیکنان نیز منبع درآمدی خوبی داشته است.

پول گرفتن از هوادار برای پرداخت پاداش
یکی از فرضیه هایی که در این مورد مطرح شده مربوط به دریافت پول از هواداران و پرداخت پاداش به بازیکنان است. علی اکبر طاهری مدیر عامل اسبق پرسپولیس در این خصوص اظهار داشت: نباید مدیر باشگاه از هوادار پول بگیرد و خانه و ماشین برای خودش بخرد. این موضوع به فرهنگ بدی در فوتبال ایران تبدیل شده است. باشگاه پرسپولیس باید اقتدار خود را نشان دهد و مدیر برای پرداخت پاداش نباید از هوادار پول بگیرد.  

 

یکی دیگر از موارد قابل تامل در این خصوص عملکرد اعضای هیئت مدیره پرسپولیس است. افرادی که به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس انتخاب می‌شوند، باید بتوانند برای باشگاه حامیان مالی قدرتمند جذب کنند. قطعا با توجه به اسم باشگاه پرسپولیس پیدا کردن حامی مالی نمی‌تواند کار سختی باشد، اما آیا ساز و کار مشخصی در باشگاه‌های بزرگ ایران وجود دارد؟

پرسپولیس نباید برای دریافت پول، به هوادار التماس کند
ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد درخواست این تیم از هواداران برای واریز کمک نقدی، عنوان کرد: سایت هواداری در اکثر کشور‌های جهان وجود دارد، اما همه چیز با برنامه ریزی است. این گونه نیست که باشگاه به هواداران شماره کارت بدهد و درخواست پول کند. هواداران در باشگاه‌های بزرگ هیئت مدیره دارند و پول‌های واریزی همیشه در صندوق باقی می‌مانند تا در مواقع حیاتی از آن‌ها استفاده شود.  

او ادامه داد: هواداران در زمانی که باشگاه مشکل دارد، کمک می‌کنند. به نظر من باشگاه پرسپولیس اصلا به این کار احتیاجی ندارد. با وجود این که پرسپولیس به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، درآمد خوبی کسب خواهد کرد؛ اما شخصی که عضو هیئت مدیره پرسپولیس می‌شود باید بتواند حامی مالی خوب جذب کند. در حال حاضر پرسپولیس هیئت مدیره خوبی دارد و نباید به هوادار برای درخواست پول التماس کند. به نظر من این حرکتی که باشگاه پرسپولیس انجام داده است، در هیچ کدام از کشور‌های جهان مرسوم نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه بیان کرد: باید هر چه زودتر تیم‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند. البته طبق مطالبی که شنیده ام، قرار است ۱۰ درصد از سهام این ۲ باشگاه به فروش برسد. در این که حرکت باشگاه پرسپولیس جالب نبوده، شکی نیست؛ اما مبلغ قرارداد‌های بازیکنان با باشگاه‌ها نیز چند برابر شده است. مدیر برنامه‌های تعدادی از بازیکنان در این کار نقش داشته اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر بازیکنان شاخص جهان قرارداد خود را کاهش دادند، اما در ایران قرارداد‌ها افزایش یافته است.  

 

او اضافه کرد: چه اشکالی دارد که باشگاه‌ها از بازیکنان پایه خود استفاده کنند، اما پول‌های آن چنانی پرداخت نکنند. بازیکنان باید با عشق و علاقه برای پرسپولیس بازی کنند. در گذشته هم پول بود، اما لباس باشگاه ارزش دیگری داشت و حضور در پرسپولیس پلی برای پرتاب بازیکنان بود.  

عربشاهی در ادامه بیان کرد: اگر باشگاه‌ها سالی ۲ میلیارد تومان برای تیم‌های پایه هزینه کنند، در صورت نتیجه نگرفتن در مسابقات نیز هواداران تیم‌های خود را درک می‌کنند. پرداخت بیشترین پول به بازیکنان و قهرمانی فایده‌ای ندارد. در حال حاضر پرسپولیس بهترین نفرات را دارد و یحیی گل محمدی بهترین بازیکنان را انتخاب کرده است. باید در این زمینه حرفه‌ای عمل کنیم و مدیران باشگاه پرسپولیس به درخواست مالی زیاد بازیکنان تن ندهند.  

او افزود: پرسپولیس از گذشته در رده پایه بازیکنان خوبی داشته است و از لحاظ بازیکن کمبودی ندارد. ضمن این که شهاب زاهدی، بازیکن زوریا لوهانسک اوکراین عضو تیم امید پرسپولیس بود. سپاهان تنها باشگاهی است که در این زمینه حرفه‌ای عمل کرده است. باشگاه پرسپولیس این توانایی را دارد که حامیان مالی قدرتمند جذب کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین