جنگ غزه و بازی مرگ و زندگی برای نتانیاهو

جهان،   4000229077 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرایط داخلی و خارجی صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که بنا به چند دلیل زمان به ضرر اسرائیل در جریان بوده و ادامه جنگ در غزه این رژیم را وارد باتلاق بزرگتری خواهد کرد.

جنگ غزه و بازی مرگ و زندگی برای نتانیاهو

به گزارش الف به نقل از المیادین، در میان چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی و بن‌بست سیاسی پیچیده این رژیم درگیری‌های گسترده در فلسطین اشغالی و تجاوزات اشغالگران در غزه معضل آنها را چند برابر کرده است. یکی از بزرگ‌ترین گرفتاری‌های اسرائیل مربوط به ناتوانی سران آن در کسب هر گونه دستاوردی برای بهبود اوضاع داخلی است. 

المیادین افزود، می‌توان گفت که مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مستعفی و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم در شرایط بسیار پیچیده و دشواری قرار دارند؛ به این صورت که نه می‌توانند جنگ را متوقف کرده و تسلیم شروط مقاومت شوند و نه قادر به ادامه یک جنگ طولانی مدت هستند و به خوبی می‌دانند ادامه چنین جنگی چالش‌های جدیدی برای آن‌ها به وجود می‌آورد. در حال حاضر بن بست در اسرائیل در چندین سطح آشکار شده که برجسته ترین عوامل این بن‌بست را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

- شعله‌ور شدن کرانه باختری: یکی از بزرگترین دغدغه صهیونیست‌ها در حال حاضر این است که در سایه التهاب اوضاع در کرانه باختری و تظاهرات گسترده فلسطینیان در همبستگی با نوار غزه اوضاع از کنترل خارج و قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین که در هماهنگی با اسرائیل است تضعیف شود. شمار زیادی از رسانه‌های صهیونیستی در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند و این در حالی است که شورش فلسطینیان در مناطق ۱۹۴۸ شوک جدید به صهیونیست ها وارد کرد.

-سردرگمی صهیونیست‌ها: آشفتگی داخلی در اسرائیل در سایه اتهاماتی که متوجه نتانیاهو است مبنی بر اینکه منافع استراتژیک اسرائیل را فدای منافع شخصی خود می کند، کاملا مشهود است. این آشفتگی به ویژه با توجه به انشعاب بی‌سابقه در جامعه صهیونیستی از نظر سیاسی و ایدئولوژیکی تشدید می‌شود. در همین زمینه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» اخیراً در اظهاراتی تند نتانیاهو را مورد هجمه قرار داده و با اشاره به اینکه از دست دادن کامل قدرت بازدارندگی و فروپاشی نظام سیاسی در اسرائیل بی‌سابقه است گفت که نتانیاهو موجودیت ما را به خطر می‌اندازد و ما را به هلاکت می‌رساند. در حال حاضر نه یک هدف استراتژیک و نه اهداف مشخصی در اسرائیل وجود دارد و ما باید تعیین کنیم که پایان بازی ما در غزه چگونه خواهد بود؛ این همان چیزی است که نتانیاهو از صحبت درباره آن در کنست سرباز می‌زند.

به نوشته المیادین، «عيران عتصيون» مقام سابق در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه با انتشار توییتی گفت، اسرائیل بنا به دلایل سیاسی شخصی نتانیاهو وارد این جنگ شد و حماس از زمان آغاز جنگ پیروز آن بود و اسرائیل هرگز در این جنگ پیروز نخواهد شد. مطبوعات صهیونیستی نیز مکررا درباره طولانی شدن درگیری‌های غزه اخطار داده و این جنگ را ناشی از اشتباهات استراتژیک مقامات صهیونیست توصیف می‌کنند.

-ترس از رویارویی با حزب‌الله: پیوستن حزب‌الله به این جنگ چیزی است که اسرائیلی‌ها بیش از هر چیزی از آن هراس دارند. آنها به خوبی می‌دانند که در صورت تداوم تجاوزات علیه غزه و شدت گرفتن جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان مقاومت هرگز اجازه تفکیک غزه را نخواهد داد و ورود این محور به جنگ غزه دور از انتظار نیست. ترس از این موضوع به وضوح در محافل و رسانه‌های صهیونیستی دیده می‌شود؛ جایی که لیبرمن گفت اگر وضعیت ما در برابر حماس این گونه است شرایطمان مقابل ایران و حزب‌الله چگونه خواهد بود.

-موضع دولت آمریکا: در سایه اختلافاتی که درون حزب دموکرات درباره درگیری‌ها در فلسطین اشغالی وجود دارد شواهد نشان می‌دهد که دولت فعلی آمریکا تمایلی به ادامه درگیری‌ها در غزه نداشته و اولویت‌های دیپلماتیک واشنگتن در جای دیگری متمرکز شده است. هرچند که دولت آمریکا تاکنون از جنایت‌های اشغالگران در فلسطین حمایت کرده اما موافق ادامه این جنگ نیست. همچنین در صورت ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان افکار عمومی آمریکا علیه اسرائیل فوران خواهد کرد.

-خسارت های اقتصادی اسرائیل: خسارتهای ناشی از جنگ غزه بر اقتصاد اسرائیل تنها محدود به خسارت‌های مستقیم نیست بلکه به ضرر های استراتژیک نیز مربوط می‌شود که بازیابی آنها بسیار دشوار است و طبیعتاً در صورت ادامه جنگ این خسارت‌ها به طور پیوسته افزایش خواهد یافت. این در حالی است که صهیونیست‌ها می‌خواهند در آینده فلسطین اشغالی را تبدیل به مرکز سرمایه گذاری‌های گازی کنند. در حالیکه تاسیسات این رژیم به طور پیوسته مورد هدف موشک‌های مقاومت قرار می‌گیرد. همچنین ناکامی گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت شهرت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی را که به دنبال بازاریابی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است خدشه‌دار کرده است.

-شگفتی‌های نظامی محور مقاومت: از زمان آغاز این درگیری‌ها مقاومت فلسطین از چندین موشک پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین رونمایی و تاکید کرد هنوز چیزهای زیادی برای رو کردن دارد. این موشک‌ها نسبت به موشک‌های قبلی قدرت تخریب بالاتری دارند و همچنین پیشرفت نظامی مقاومت فلسطین یکی از بزرگترین دغدغه‌های اسرائیل است که مقامات و رسانه‌های این رژیم به آن معترفند.

-افکار عمومی عربی و بین المللی: اسرائیل به عنوان یک رژیم جعلی در تمامی تقابل‌های خود با مقاومت سعی در جلب افکار عمومی بین المللی و توجیه تجاوزات خود به بهانه دفاع از اسرائیلی‌ها در برابر تروریسم داشته است. اما جنایت‌های این رژیم علیه غیرنظامیان در غزه جایی برای حمایت از آن باقی نمی‌گذارد. در حالی که برخی از کشورهای بزرگ و رژیم‌های مستبد عربی در تلاش برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند، مردم در سراسر منطقه عربی و نیز کل جهان انزجار خود را نسبت به اشغالگران صهیونیست ابراز می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۸۱۳۸۷۱۷:۴۲:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۹
ناتان نکبت نکبت زاده
ناشناس۱۹۸۱۳۸۹۱۷:۴۴:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲۹
ارتشی که در 6 روز ارتش های عرب را شکست داد حالا مردمش تو پناهگاه ها مخفی هستند! این معجزه مقاومت هستش.
محمد۱۹۸۱۳۹۷۱۷:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۲۹
مردم کل جهان منزجر از آدم کشی اسرائیل، اما یه عده مجهول در میان مردم به دنبال ماله کشی بر جنایات اسرائیل به بهانه های مختلف
ناشناس۱۹۸۱۴۰۶۱۷:۵۱:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۹
جنگ غزه تا چند روز دیگر تمام می شود. اما منصفانه کدام طرف تلفات و خسارات مالی بیشتری داد؟
ناشناس۱۹۸۱۴۰۹۱۷:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۹
هیچکس دولتی اعم از روسیه و چین و آلمان و انگلیس و فرانسه و کانادا و آمریکا و... از اسراییل انتقاد نکرده. بلعکس از او حمایت هم کرده اند.
ناشناس۱۹۸۱۴۱۱۱۷:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۹
نتانیاهو جنگ با فلسطینی ها را خوب بلد است. برای همین هم هست که به مدت 12 سال نخست وزیر بوده است.
ناشناس۱۹۸۱۴۶۶۱۸:۳۴:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۲۹
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید نابود شود.
ناشناس۱۹۸۱۵۰۷۱۸:۵۳:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۹
انشالله در قدس نماز جماعت به امامت رهبر انقلاب تشکیل شود و ده صف اول را به خانواده های مدافعین حرم اختصاص دهید و در صفوف آخر هم دولتی ها..
ناشناس۱۹۸۱۵۲۱۱۹:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۲۹
لطفا به مشکلات و معضلات خودمان بپردازید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین