اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به ضعف آشکار صهیونیست‌ها در جنگ غزه

جهان،   4000226063

موفقیت‌های مقاومت فلسطین در عملیات‌های موشکی علیه اشغالگران قدس و نمایان شدن ضعف ارتش رژیم صهیونیستی بازتاب زیادی در رسانه‌های این رژیم داشت و بسیاری از آنها به این موضوع اعتراف کردند.

اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به ضعف آشکار صهیونیست‌ها در جنگ غزه

به گزارش الف، از زمان آغاز دور جدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رسانه‌های اسرائیلی به دقت این تحولات را دنبال می‌کنند و انتقاد از عملکرد مسئولان رژیم صهیونیستی و اعتراف به توانایی‌های مقاومت فلسطین در گزارش‌های این رسانه‌ها به وضوح دیده می‌شود. 

در همین راستا روز گذشته «ناحوم برنیع» سردبیر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت روز گذشته نوشت، با وجود ضرباتی که حماس از ارتش اسرائیل دریافت کرده، اما این جنبش همچنان توانایی‌های نظامی خود را حفظ کرده تا اسرائیل را غافلگیر کند. حماس تاکنون از موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به اسرائیل استفاده کرده اما امکانات آن بسیار متنوع تر از اینهاست.

این رسانه اسرائیلی همچنین با اشاره به حملات موشکی مقاومت فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها در قدس اشغالی اعلام کرد، حماس قواعد درگیری را شکست . حملات موشکی به سمت قدس شرایط بسیار دشواری برای ما به وجود آورده و تا مدت‌ها سوالات زیادی درباره توانایی ارتش اسرائیل باقی می‌ماند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هآرتص نوشت، موشک‌های فلسطین برای اولین بار اسرائیل را تبدیل به میدان جنگ کرده و شهرک نشینان اسرائیلی را شوکه کرد. همچنین سامانه گنبد آهنین با همه توان خود نمی‌تواند مانع بروز اضطراب و نگرانی میان اسرائیلی‌ها شود.

هآرتص همچنین به موفقیت حماس در بعد اخلاقی این جنگ اشاره کرده و نوشت، اسرائیل برای یافتن تصویر یک پیروزی تلاش می‌کنند اما بسیار سخت است که ما بتوانیم پیروزی حماس در میان افکار عمومی را انکار کنیم. تحرکاتی برای آرام کردن اوضاع وجود دارد؛ اما تحولات اخیر در شهرهای مختلف اسرائیل شککندگی جبهه داخلی اسرائیل را به نمایش می‌گذارد که باید به آن رسیدگی شود.

این رسانه اسرائیلی به انتفاضه فلسطینیان نیز اشاره و تصریح کرد، رهبران حماس اصطلاح انتفاضه سوم را به کار می‌برند و اعلام کرده اند که حملات موشکی این جنبش در حمایت از فلسطینیان قدس ادامه دارد. اکنون اسرائیل و حماس در آستانه یک جنگ گسترده نظامی هستند.

هآرتص در ادامه با تاکید بر اینکه عملیات‌های اخیر حماس از جمله حمله موشک به قدس اشغالی بسیار غافلگیرکننده و استثنایی بود افزود، ارتش اسرائیل درباره درگیری‌های صحبت می‌کند که شاید تا مدت‌ها ادامه داشته باشد، این درحالی است که اسرائیل گرفتار یک بحران سیاسی پیچیده است.

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد، اگر بخواهیم احساس اسرائیلی‌ها را در شرایط کنونی توصیف کنیم این احساسات در یک کلمه خلاصه میشود: غافلگیری. جنگی که این روزها در حال وقوع است ما را غافلگیر کرد و ما هنوز آماده نیستیم.

معاریو افزود، ما در حال آماده شدن برای بازگشت به زندگی طبیعی پس از کرونا بودیم که بیش از یک سال زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده ؛ اما اکنون یک هشدار و شوک دیگر دریافت کردیم. از عصر روز دوشنبه تاکنون حماس در غافلگیر کردن اسرائیل از هیچ چیزی دریغ نکرده است. 

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد، این وضعیت نشان می‌دهد زمانی که ما غافل بودیم حماس و جهاد اسلامی طی هفت سال گذشته از زمان جنگ ۲۰۱۴ غزه اقدام به گسترش توانایی های نظامی خود برای ضربه زدن به قلب اسرائیل کردند: یعنی قدس و تل‌آویو.

در ادامه این گزارش آمده است، یکی از سوالاتی که طی این هفته مطرح شد این بود که چگونه حماس توانست ما را غافلگیر کند و چگونه ممکن است اسرائیل از توسعه توانایی‌های حماس در سال‌های اخیر غافل بماند. البته ممکن است که کسی در ارتش اسرائیل در بخش اطلاعات ادعا کند که ما از گسترش توانایی های حماس اطلاع داشتیم و شاید این ادعا درست باشد و جای تعجب ندارد؛ اما نکته مهم اینجاست که ما باید بتوانیم پیش بینی کنیم دشمنان ما در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار می‌کنند، اتفاقی که در مرحله کنونی نیفتاد.

این روزنامه اسرائیلی تصریح کرد؛ به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل اینگونه ارزیابی کرده بود که با وجود افزایش توانایی‌های نظامی حماس در غزه معادله بازدارندگی برای اسرائیل همچنان برقرار است اما این یک محاسبه اشتباه بود. همچنین اسرائیل در این جنگ میان افکار عمومی اشتباه بزرگی مرتکب شد. می‌دانیم که هر جنگی دو سر دارد: یک سر آن اتفاقی است که در میدان جنگ بر روی زمین می‌افتد و یک سر دیگر آن چیزی است که برای افکار عمومی و مردم تعریف می‌شود. پیام هایی که افکار عمومی از روند جنگ دریافت می کنند تاثیر قابل توجهی بر چشم‌اندازهای جنگ دارد.

معاریو در ادامه با اشاره به رعب و وحشتی که به دنبال حملات موشکی مقاومت فلسطین میان شهرک‌نشینان صهیونیست به راه افتاده با حالت کنایه‌آمیز تاکید کرد، بیایید بگوییم فلج کردن گوشدان و تل‌آویو یک جنگ روانی موثر در نظر گرفته نمی‌شود!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین