برنامه‌های «قاضی‌زاده هاشمی» در انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح شد

سیاسی،   4000223084

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌های خود را در نامه‌ای خطاب به مردم تشریح و اعلام کرد: برای اصلاح سازکارهای اقتصادی ٢١٣ ابر پروژه دارای اولویت تعریف کرده‌ایم.

برنامه‌های «قاضی‌زاده هاشمی» در انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح شد

به گزارش مهر، امیرحسین قاضی زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای خطاب به مردم برنامه های خود در انتخابات را تشریح کرد.

وی در این نامه با بیان اینکه ما با شناخت دلایل ناکارآمدی مدل حکمرانی کشور، به نظریه جدیدی برای در اداره امور کشور و ساخت ایرانی مقتدر و سربلند رسیدیم، نوشت: معتقدیم حل اساسی مسائل کشور به صورت پایدار و حرکت در مسیر رشد مردم، نیازمند تحولی عظیم در مدل حکمرانی است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در این راه باهیچ کس و هیچ نهادی تعارف نداریم و با پشتوانه مردمی به جراحی این مدل خسته و دست و پاه گیر خواهیم پرداخت. مگر میشود از حل پیش پا افتاده ترین مسائل مثل تنظیم بازار مرغ عاجز بود و آنگاه ادعای تمدن سازی و حضور جهانی داشت!

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: برای اصلاح سازکارهای اقتصادی ٢١٣ ابر پروژه دارای اولویت تعریف شده، که با اجرای آنها بیش از ٨٠ درصد مسائل اقتصاد ایران حل می شوند و به عنوان نمونه طی ۴ سال نرخ تورم به زیر ۵% خواهد رسید.

متن کامل نامه او بدین شرح است:

باسمه تعالی
سخنی با ملت بزرگ ایران

بسم الله الرحمن الرحیم


‌فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ؛ پس بشارت ده به آن بندگان من که به سخن گوش فرامی‌ دهند و بهترین آن را پیروی می کنند اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان. (قرآن کریم:زمر)

مردم خوب سرزمینم؛ اینجانب فرزند کوچک این آب و خاک با کسب اجازه از همه شما و توکل به خدای بزرگ و ادای احترام به همه شهیدان و ایثارگران، دلسوزان و نخبگان سرزمینم، با پشتوانه های علمی، تخصصی، و به نمایندگی از جامعه نخبگانی کشور به عرصه رقابت سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ورود کرده، خود را در معرض قضاوت شما قرار داده ام؛ بنابراین، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، لازم دیدم در همین آغاز نکاتی را به عرض شما برسانم و انتظار دارم این مختصر، فتح بابی برای آشنایی و شناخت شما با دیدگاه ها، طرح ها و برنامه اینجانب که محصول کار فرزندان نخبه این مرز وبوم است، گردد.

ملت بزرگ ایران؛ دوباره فصل سرنوشت و انتخاب است اما این بار نه برای ۴ سال، بلکه برای یک فصل چهل ساله، چهل ساله دوم انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم پایه ریزی و قوام می یابد و قطعا بر همه تحولات چهل ساله اثرگذار خواهد بود. این دوره سرآغاز قرن جدید است، پس با هوشیاری هرچه تمام تر نگذاریم اشتباهات گذشته تکرار و مشکلات و مسائل بیشتر و پیچیده ترشود. درک ظرف زمانی و مشاهده تمام ظرفیت ها، تهدیدها و فرصت های ایران عزیز، اهمیت انتخاب درست را به اوج رسانده است.

- نیک می دانیم که به گفته بزرگان انقلاب، شما ولی نعمتان مسئولین هستید و اصولا فلسفه وجودی مدیران و مسئولان خدمت به مردم است. همین طور براین باوریم که هر تحولی در طراز انقلاب اسلامی و در شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، نیازمند نظام فکری، طرح عملی و توان روحی کارگزارانی است که می خواهند عهده دار این امر خطیر باشند. به همین منظور بیش از ۲ سال است جمعی نخبگانی گرد هم آمدیم تا با هم اندیشی و همفکری و بررسی همه حوزه ها و جوانب امر، ضمن آنکه کم حرف بزنیم، برای حال و آینده کشور و برون رفت از مشکلات موجود که کمر بسیاری از شما عزیزان را خم و عزت شما را خدشه دار کرده است چارجویی کنیم و به راحل های عملی و عقلانی برسیم.

- مطالعات صورت گرفته و تجربه ها گذشته نشان می دهد نخستین عامل شکست دولتها عدم وجود برنامه های مسئله محور برای اداره کشور است. دولت ها تاکنون بدون درک واقعی ازمسائل مردم و صرفاً با اتکاء به شعارهای انتخاباتی، کلی گویی و استفاده از ابزار رسانه برای القاء موضوعات غیراولویت دار به عنوان مسائل محوری، بر مسند حکومت بر مردم نشسته و بعد هم، آنچه وعده داده اند به فراموشی سپرده اند و یا از توانشان بر نیامده است. عامل دیگر شکست دولتها، تفکر دولتهای رفاقتی است؛ آفت تقدم رفاقت بر لیاقت که باعث نخبه گریزی از اداره امور کشور و نتایج مرگ بار برای همه حوزه ها می شود امروز همه گیر شده است.

تفکر دولت‌های رفاقتی به مردم القاء می کنند که به تنهایی می‌تواند وضعیت کشور را متحول نمایند؛ لیکن ما با این نگاه مخالف بوده و معتقدیم تحول صرفاً با یک تیم کامل مدیریتی و مشارکت همه نخبگان کشور و مردم و تحقق اصل «لیاقت سالاری به جای رفاقت سالاری»، امکان پذیر است و نامزدها میبایست در زمان انتخابات تیمی شایسته و همفکر را به منظور آگاهی بیشتر و انتخاب درست به مردم معرفی نمایند.

اگر چنین نباشد، نامزدهای دولت‌های رفاقتی پس از پیروزی، بدون توجه به شایسته سالاری و براساس سهم خواهی جریانهای سیاسی، سفارش پدرخوانده ها، اتصال به حلقه های قدرت و ثروت، قدردانی از فعالان ستادی و پیوندهای فامیلی اقدام به انتصاب کارگزاران می کنند که نتیجه این نگاه، ترفیعهای آسانسوری و جابجایهای اتوبوسی کارگزاران است که منجر به شکست دولتها شده و دودش نسار چشمان امید وار شما ملت عزیز می شود و ناقوس منحوس فقر هر روز خانواده های بیشتری را تهدید میکند و عزت مردان و زنان این مرز و بوم را خدشه دار می نماید.

- از نگاه ما که شما هم حتما تصدیق می نمایید، شاه کلید و رمز موفقیت یک پزشک حاذق، تشخیص درست است و پس از آن، تنظیم نسخه ای شفابخش که در داروخانه داخلی پیدا و به اما و اگر و شرطی سازی به موضوعات خارج از اراده کشور که عموما در دست دشمنان ملت ایران است، وابسته نباشد. لذا تشخیص این جمع نخبگانی این است که گلوگاه و ام المسئله حل و فصل اساسی مسائل و مشکلات جامعه که طاقت شما مردم عزیز را طاق کرده است، تحول و انقلاب در شیوه حکمرانی در کشور است.

تهدیدی درونی که نه تنها کمتر و خطر ناک تر از تهدیدات بیرونی نیست، بلکه بدتر، عمیق تر و شکننده تر است؛ زیرا موریانه وار بدنه اجتماع را تهدید می کند و از رکود رشد جمعیت، رشد اقتصاد و کاهش ارزشهای خانواده گرفته تا بی تفاوتی ها و ناامیدی ها در جامعه را باعث شده است. انقلاب سازوکاری، انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدیریت حکمرانی کشور است.

- ما با شناخت دلایل ناکارآمدی مدل حکمرانی کشور، به نظریه جدیدی برای در اداره امور کشور و ساخت ایرانی مقتدر و سربلند رسیدیم و معتقدیم حل اساسی مسائل کشور به صورت پایدار و حرکت در مسیر رشد مردم، نیازمند تحولی عظیم در مدل حکمرانی است.

در این راه باهیچ کس و هیچ نهادی تعارف نداریم و با پشتوانه مردمی به جراحی این مدل خسته و دست و پاه گیر خواهیم پرداخت. مگر میشود از حل پیش پا افتاده ترین مسائل مثل تنظیم بازار مرغ عاجز بود و آنگاه ادعای تمدن سازی و حضور جهانی داشت!

- با توجه به این مسئله، موضوعات کشور را به ٤٠ بخش تقسیم کرده ایم و در اولویت اول، ۱۰ برنامه با تمرکز بر مسائل اقتصادی طراحی شده است. این برنامه ها مبتنی بر نظریه ها و الگوهای مفهومی، کامل و دقیق طراحی شده که در نتیجه امکان ایجاد زبان و فهم مشترک و اجماع را فراهم کرده است. با تحلیل شبکه متغیرهای اقتصادی(با بیش از ٣٠٠ مولفه) ریشه ها و پیامدهای مسائل اقتصادی، شناسایی شده و سازوکارهای بخشهای: کشاوزی و غذا، ساختمان(مسکن)، مالی(بانک، بیمه، بورس، ارز)، کسب وکارها، قیمت، مالیات، سرمایه انسانی و سازمانی دولت، منابع مالی و دارایی دولت، با توجه به همه مؤلفه های داخلی و خارجی سنجیده و باز طراحی شده اند و به منظور سرعت بخشیدن، تدوین قوانین و مقررات لازم برای اجرایی شدن سازکارهای پیشنهادی نیز آغاز شده است.

- متاسفانه امروز حوزه اقتصاد، همچون بسیاری از حوزه ها یا با سرعت‌گیر مواجه است یا ورود ممنون، یا چراغ قرمز و جریمه حرکت آن را مختل و در بسیاری موارد متوقف کرده است. این مدلِ ادارهِ حوزه اقتصاد، چیزی جز معطلی، ناامیدی و تعطیلی و فرار سرمایه به دنبال نداشته است. بنابراین این شیوه حکمرانی با تمام وجود درهم شکسته خواهد شد تا اهل اقتصاد و صنعت و تولید، نفس بکشند و چرخ های اقتصاد کشور را با تمام توان به گردش دربیاورند.

- برای اصلاح سازکارهای اقتصادی ٢١٣ ابر پروژه دارای اولویت تعریف شده، که با اجرای آنها بیش از ٨٠ درصد مسائل اقتصاد ایران حل می شوند و به عنوان نمونه طی ۴ سال نرخ تورم به زیر ۵% خواهد رسید. سازوکارها و پروژهها با فرض بقای تحریم‌ها، طراحی شده اند و با اجرای این پروژه ها، تحریمهای ظالمانه خنثی خواهند شد. با استقرار سازوکارهای طراحی شده، نه تنها اقتصاد ایران تاب آور میشود، بلکه توان بازدارندگی بالایی نیزکسب مینماید؛ به عبارت دیگر، اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

- شدت و پیچیدگی مسائل کشور به حدی است که راه حل های جزئی و تدریجی باعث بهم ریختگی بیشتر سازوکارهای کشور شده و خواهد شد. اما تأکید بر نقش مردم و بنگاههای غیردولتی، ارتقای زیرساخت های نهادی و اصلاح شیوه حکمرانی، راه حل اساسی اقتصاد کشور است که به صورتی دقیق در برنامه ها و طرحها پیش بینی شده است و طول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سمع و نظر شما خواهد رسید؛ کشور ظرفیت های بالایی دارد، که اگر در منظومه دقیق و استواری قرار گیرند، تعالی سریع را می‌توان انتظار داشت. مسائل کشور، مسائل نرم بوده که حل آنها نیاز به منابع مالی هنگفت و زمان طولانی ندارد، بلکه این مسائل نهادی، راه حل هوشمند و اراده راسخ و اقتدار برای اجرا می‌خواهد.

در پایان ضمن درخواست از همه ملت عزیز ایران برای حضور پرشور در انتخابات، همه شما را به شنیدن و آشنایی با طرح و برنامه در جریان تبلیغات انتخاباتی دعوت می نمایم و به شما اطمینان می دهم که آنچه گفته شد و در آینده نیز خواهید شنید جز برای رضای خدا و حل و فصل صادقانه مشکلات کشور نبوده و نخواهد بود به همین دلیل نیز بیش از هر زمان ممکن به رفع مشکلات و تحقق آرامش و شادابی جامعه و شما ملت عزیز امیدوارم.

فرزند کوچک شما- سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین