تولید ۴ میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور

سلامت،   4000223073

رییس انستیتو پاستور ایران از تولید یک میلیون دز واکسن تا آخر خرداد و ۳ میلیون دز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.

تولید ۴ میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: بعد از شروع بحران کووید ۱۹ در کشور انستیتو پاستور ایران محوریت تشکیل شبکه تشخیص ملی کووید ۱۹ را به عهده گرفت و اکنون در سراسر کشور بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه می توانند تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ را با هدایت و محوریت انستیتو پاستور ایران انجام دهند.

بیگلری بیان کرد: بعد از راه اندازی سیستم تشخیص کووید ۱۹ در کشور و آماده نمودن زمینه برای تولید کیت های داخلی انستیتو پاستور ایران در اواسط بهار ۱۳۹۹ وارد جهاد علمی دیگری برای تولید واکسن شد و واکسن های متعددی در انستیتو پاستور ایران طراحی و تولیدشان آغاز شد.

وی افزود: در راستای تصمیم وزارت بهداشت که واکسن مشترک با یکی از شرکت های معتبر واکسن سازی دنیا بصورت اشتراکی داشته باشیم و با توجه به همکاری دو دهه انستیتو پاستور با کشور کوبا، مقرر شد در طراحی و اقدام به تولید بر روی واکسن های مشترکی برنامه ریزی شود.

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه این واکسن از نوع واکسن های نوترکیب می باشد که کم عارضه و بسیار موثر است، گفت: این امر در کوبا در کار آزمایی ۱ و ۲ به اثبات رسیده است  و در فاز ۳ در کوبا بر روی ۴۵ هزار داوطلب مورد بررسی قرار گرفت که نشان داده شد این واکسن کارآیی و ایمنی بسیار بالایی دارد.

بیگلری اعلام کرد: در ایران از ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان کار شروع شد و در کارآزمایی ۳ یا فاز نهایی واکسن، قرار است بر روی ۲۴ هزار نفر از هموطنان در ۸ شهر کشور (اصفهان، زنجان، همدان، کرمان، یزد، بندرعباس، بابل و ساری) کار خودشان را شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۴ هزار نفری که باید وارد مطالعه شوند تقریبا بیشتر از نصفشان تزریق اول را دریافت نمودند، ادامه داد: این واکسن تنها واکسن نوترکیبی است که کونژوگه شده برای کووید و تنها واکسنی است که یادآور خودش را دارد و مسلما یکی از ابزارهای بسیار خوب کشور در امر کنترل کووید ۱۹ خواهد بود.

رییس انستیتو پاستور ایران اذعان داشت: تا آخر خرداد یک میلیون دز این واکسن  آماده خواهد بود با اخذ مجوز می توانیم در تا پایان شهریور ۳ میلیون دز دیگر تولید داشته باشیم.

 

واکسن جدید انستیتو پاستور قابلیت باز مهندسی در مواجهه با جهش های کرونا

 

به گزارش وبدا، رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: خوشبختانه در این انستیتو واکسن های متعددی آزمایش حیوانی شان تمام شده است و یکی از این واکسن ها در زمان بسیار کوتاهی وارد کار آزمایی بالینی می‌شود.

بیگلری بیان کرد: ویژگی واکسن جدید انستیتو پاستور  فناوری آن است که تاکنون فقط محدود به چهار کشور امریکا، انگلیس، روسیه و چین بوده و ایران پنجمین کشوری است که این فناوری را دارد.

وی گفت: ویژگی دیگر این واکسن جدید این است که اگر جهش های جدید ویروس کووید بوجود آید این واکسن با سرعت بسیار زیاد در کمتر از دو هفته می تواند باز مهندسی شود و با جهش های جدید مقابله کند.

بیگلری با اشاره به اینکه در جهش های آتی ویروس کرونا اغلب واکسن ها به باز مهندسی احتیاج خواهند داشت، گفت: هم واکسن جدید این مرکز و هم واکسن مشترک ایران کوبا قابلیت مقابله با جهش های پیش رو را دارند.

رییس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: سایت تزریق واکسن ایران کوبا در بابل حاصل تفکر هوشمندانه و پشتکار بسیار عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و همت همه همکاران دانشگاه می باشد که با امکانات و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و مراجعه کنندگان هم اظهار رضایت بسیار بالایی را عنوان می کردند.

 

هیچ عارضه‌ای از تزریق واکسن ایران کوبا در کشور گزارش نشد

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از نبود عارضه در هموطنانی که واکسن ایران کوبا را تزریق کردند خبر داد.

 دکتر محمد مهدی گویا در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: یکی از مدرن ترین واکسن های دنیا در مرحله کارآزمایی قرار دارد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در هشت شهر تزریق کردند که حتی یک عارضه هم در این افراد گزارش نشده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز روند کاهشی پیک چهارم همه گیری کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه موارد بیماری در حال کم شدن است اما این هنوز نگرانی ما را برطرف نکرده و بایستی کارهای زیادی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود و وضعیت ما به یک وضعیت با ثبات تبدیل شود.

وی ادامه داد: مهم ترین ابزاری که در این دنیا برای مقابله با این بیماری وجود دارد واکسیناسیون است و تا وقتی جمعیتی به اندازه ۷۰ درصد کل کشور را واکسینه نکردیم نمی توانیم اطمینان پیدا کنیم که بیماری در کشور تحت کنترل در آمده است.

گویا بیان کرد: نمونه‌های جدید این ویروس وقتی در دنیا شناسایی میشوند هر کدام به نوع خود در دنیا نگرانی بیشتری ایجاد می‌کنند چرا که این گونه های جدید ممکن است چند ویژگی داشته باشند به همین دلیل به آن گونه های نگران کننده گفته می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: ویژگی جهش های جدید ویروس کرونا، قدرت سرایت بالا نسبت به ویروس اصلی است و همچنین ممکن است جهش های جدید به واکسن مقاوم باشند و واکسن روی آنها موثر نباشد.

وی افزود: خوشبختانه واکسنی که در دست ساخت انستیتو پاستور  هست به گونه‌ای است که می‌تواند با گونه‌های جدید مقابله کند و حتی در مقابل جهش هایی که در آینده رخ خواهند داد به سرعت قابل باز مهندسی هستند و میشود واکسن را تغییر داد تا گونه جدید را هم تحت پوشش قرار دهد.

گویا خاطرنشان کرد: این را بدانیم که واکسن به تنهایی مانع همه گیری نیست و مردم باید علاوه بر واکسینه شدن نکات بهداشتی که تا به حال توصیه شده را نیز حتما رعایت کنند و خصوصا این گردهمایی ها و جمع شدن ها را مدیریت کنند تا انشاالله اتفاق جدیدی رخ ندهد.

گویا با اشاره به اینکه نگرانی های ما در مورد بیماری کووید ۱۹ کماکان به جای خود باقی است، گفت: هنوز پیک چهارم را بطور کامل پشت سر نگذاشتیم و افزایش مسافرت ها، ترددها و گردهمایی نگران کننده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان افزود: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی،  در شرایط فعلی امکان اینکه این که بیماری برگردد بسیار زیاد است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین