جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا به ۵۸۳ هزار نفر رسید

جهان،   4000223013

آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۸۵۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده از مرز ۵۸۳ هزار نفر عبور کرد.

جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا به ۵۸۳ هزار نفر رسید
به گزارش فارس، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۸۵۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۵۸۳ هزار و ۶۴۷ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۴۸ هزار و ۱۴۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۳۲ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۳۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۳۶ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۵۹۷ هزار و ۷۸۵ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۳۴ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۱۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۶۳۲ هزار و ۲۵۶ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و ۷۶۱ هزار و ۷۷۹ مورد ابتلا و ۶۲ هزار و ۳۶۵ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۰۴ مورد ابتلا و ۵۰ هزار و ۷۱۹ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با دو میلیون و ۷۵ هزار و ۵۳۹ مورد ابتلا و ۵۲ هزار و ۷۷۰ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت  بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی اعلام کرد که مقام‌های بهداشت و درمان آمریکا آمار واقعی تلفات مرتبط با کرونا را اعلام نمی‌کنند.

وی همچین طی نشستی پیش‌بینی کرد که که شرایط کرونایی این کشور در اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۱ بد‌تر خواهد شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی یک سخنرانی ملی اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در زمینه مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا در دوران ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری وی حاصل شده است اما هنوز نیاز به اقدامات بسیار زیادی برای شکست این ویروس می‌باشد.

وی تصریح کرد که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی بیش از ۲۲۰ میلیون دُز واکسن کووید-۱۹ به مردم آمریکا تزریق شده است و توضیح داد: «پس از آن که من قول دادم ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در اولین یکصد روز ریاست‌جمهوری‌ام تزریق شود، هم‌اکنون بیش از ۲۲۰ میلیون تزریق واکسن کرونا در ۱۰۰ روز انجام گرفته است».

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین گزارش کرد که تاکنون ۲۶۴ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا در سراسر ایالات متحده تزریق شده است اما با این وجود، علی‌رغم ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۶۰ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۸ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان سه میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۷۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۲۳ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۳۲ مورد ابتلا و ۲۵۸ هزار و ۳۵۱ مورد فوتی و برزیل با ۱۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۶۸۶ مورد ابتلا و ۴۲۸ هزار و ۲۵۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین