شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم/ احتمال واکسیناسیون دانشجویانی که کلاس عملی دارند

سلامت،   4000222075

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آزمون دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم/ احتمال واکسیناسیون دانشجویانی که کلاس عملی دارند

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد چگونگی واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه‌ها اظهار کرد: برنامه ما این است که معلمان و اساتید دانشگاه‌ها از مرداد ماه واکسینه شوند تا قبل از بازگشایی مدارس، فرصت کافی برای تزریق دز دوم واکسن داشته باشیم.

رئیسی افزود: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها را جزو گروه مشاغل پرخطر قرار دادیم، چون با حجم زیادی از دانش آموزان مواجه هستند و واکسیناسیون این گروه از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن ایمن و دقیقی وجود ندارد

او ادامه داد: هنوز برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال، واکسن ایمن و دقیقی وجود ندارد و ما منتظر هستیم تا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بیاید و ما ضمن تهیه آن، بتوانیم دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه کنیم. فعلاً فقط شرکت سازنده واکسن فایزر اعلام کرده که در حال تست واکسن روی افراد ۵ تا ۱۸ سال است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد واکسیناسیون دانشجویان بیان کرد: یکی از پیشنهادات ما این بود که دانشجویانی مثل دانشجویان فنی، پزشکی و... که دروس عملی دارند و به هر دلیلی نمی‌توانند واحد‌های درسی خود را به صورت مجازی و آنلاین پشت سر بگذارند و مجبورند حتماً سر کلاس‌های درس حاضر شوند را مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا ببینیم چند نفر هستند و چه شرایطی دارند و آیا این امکان وجود دارد که همه آن‌ها را واکسینه کنیم یا خیر.

آمار پایین مرگ افراد زیر ۱۸ سال بر اثر کرونا

رئیسی گفت: در صورت واکسینه نشدن دانش آموزان و بازگشایی مدارس در مهر ماه، خطری دانش آموزان را تهدید نمی‌کند چراکه در سوش اخیر با وجود اینکه شاهد افزایش نسبی آمار مبتلایان کم‌سن به کرونا با علائم ساده و کم بودیم اما آمار مرگ‌ومیر آن‌ها بسیار پایین بود و افراد کم سنی که بر اساس کرونا فوت کرند، بیماری زمینه‌ای داشتند.

او افزود: در نظر داریم دانش‌آموزانی که از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند را در صورت تایید، در اولویت تزریق واکسن قرار دهیم.

رئیسی بیان کرد: انستیتو پاستور در حال آزمایش و تحقیقاتی است تا اثرگذاری واکسن در سنین پایین را بررسی کند و اگر نتایج مساعدی به دست یابد، اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

تمام جوانب برای برگزاری حضوری امتحانات، سنجیده شده است

او افزود: یکی از مصوبه‌های ستاد ملی کرونا برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم بود که با اجماع نظر وزرا و مسئولان ستاد و سایران، تایید شد.

رئیسی در مورد دلیل موافقت اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با حضوری برگزار شدن امتحانات گفت: طبق استدلال وزیر آموزش و پرورش، در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس وجود دارد که با بیشترین فاصله گذاری به راحتی و با امنیت بالا می‌توان امتحانات را برگزار کرد.

او همچنین گفت: طبق گفته‌های وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهیم تا امتحانات دوازدهمی‌ها در رشته‌های مختلف تداخل نداشته باشد. در کلاس‌ها تمام در و پنجره‌ها باز خواهد بود و قبل از ورود به محل برگزاری امتحانات، تب سنجی و استعلام از بانک اطلاعاتی کرونا مبنی بر ابتلا و عدم ابتلای هر دانش آموز به کرونا، انجام می‌شود؛ حتی اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا بود، از او در فضایی جداگانه امتحان خواهیم گرفت.

حضور ناظران وزارت بهداشت در محل برگزاری امتحانات

رئیسی افزود: وزارت بهداشت نیز شرایطی را برای تایید امتحانات حضوری مطرح کرد. از جمله اینکه مکان برگزاری امتحانات حتماً از تهویه مناسب برخوردار باشد و حتی‌الامکان در فضای باز باشد. با توجه به متراژ کلاس‌ها، در هر کلاس باید فاصله‌های دو متری کاملاً رعایت شود و به طور مثال در یک کلاس ۱۲ متری فقط سه نفر برای امتحان حضور داشته باشند. بر این اساس و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌ها ما مجوز را صادر خواهیم کرد.

او ادامه داد: ناظران وزارت بهداشت در محل برگزاری امتحانات حضور خواهند داشت تا در جریان کامل رعایت شیوه‌نامه‌های اعلام شده باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین