واکنش چین به مذاکرات ایران و عربستان

جهان،   4000222009 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه چین در زمینه گفت‌وگوهای اخیر تهران و ریاض گفت، پکن از مذاکرات کشورها برای بهبود روابط و صلح و ثبات منطقه ای استقبال می‌کند.

واکنش چین به مذاکرات ایران و عربستان

 به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین عصر سه شنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با رسانه‌ها به موضوعات مهم چین، منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید مذاکرات تهران وریاض از سوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. چین خوشحال است که شاهد است کشورها برای بهبود روابط  و صلح و ثبات منطقه ای با هم  در ارتباط  هستند و گفت‌وگو می‌کنند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره اظهارات یکی از مقامات سعودی و تایید مذاکرات ایران و عربستان نیز بیان کرد:‌ «هدف گفت‌وگوها هم دوجانبه و هم منطقه‌ای بوده است. ما همواره از این گفت‌وگوها در هر شکل و سطحی استقبال کردیم و سیاست جدید ما نیست ولی اجازه دهید منتظر بمانیم و نتیجه گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج قضاوت کنیم. شاید الان زود باشد درباره جزییات مذاکراتی و گفت‌وگوها صحبت کنیم.»

وی در پاسخ به سؤالی درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان و آیا چرخش موضع عربستان ظاهری نیست؟ بیان کرد:‌ «در روابط بین‌الملل بیش از آن‌که به نیت‌خوانی و نیت‌ها بپردازیم به ارزیابی عملکردها می‌پردازیم.»

خطیب‌زاده ادامه داد: «قطعا تنش زدایی در روابط بین دو کشور بزرگ اسلامی در منطقه خلیج فارس به نفع دو ملت و منطقه است. به عنوان کشوری مسئول فکر می‌کنیم که باید همواره از رفع کدورت‌ها و موضوعات بین دو کشور استقبال کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: «امیدواریم بتوانیم با تغییر فضایی که می‌بینیم به مفاهمه معناداری برای روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای برسیم و تمامی مساعی جمیله خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.»

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مذاکرات ایران و عربستان و تداوم آن بیان کرد: «هدف این گفت‌وگوها هم مسائل دوجانبه و هم منطقه‌ای است و درباره جزییات آن در فضای عمومی صحبت نمی‌شود. باید منتظر نتیجه باشیم.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۶۵۷۷۲۱۴:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۲۲
حتی اگر دو کشور دین متفاوتی هم داشته باشند دشمنی با همدیگر جز ضرر و زیان چیزی ببار نمی اورد حال که هردو کشور مسلمانند دوستی با همدیگر میتواند حلال خیلی از مشکلات منطقه و جهان اسلام باشد.
ناشناس۱۹۶۵۸۲۳۱۴:۵۸:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۲۲
ارتباط و مذاکرات ایران با هر کشوری به خودش و همان کشور ربط دارد ! چین حق فضولی ندارد ،
ربیعی۱۹۶۵۸۳۲۱۵:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۲
درزمانی که نیروهای مقاومت یمن درشرف پیروزی بر نیروهای متجاوز جنایتکار وهابی سعودی قراردارند .که تا کنون بعد از شش سال درمحاصره اقتصادی ونظامی وتحریم کامل مردم بی دفاع یمن ،هنوز سعودیهای تکفیری بی رحمانه بر مردم مظلوم یمن می تازنند .چه وقت صلح با ارباب داعش است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین