دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت

سلامت،   4000220024 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مجموعه دولت در بحث بیماریابی آنطور که انتظار داشتیم کمک نکرد و می‌توانست همکاری بهتری با ما داشته باشد.

دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت

مسلم چشمی گفت، در خصوص اهداف طرح شهید سلیمانی گفت: هدف‌ این طرح قطع زنجیره ویروس و درمان است، در تفاهم‌نامه‌ای که از ابتدا با وزارت بهداشت داشتیم طرح غربالگری را اجرا کرده و حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم را غربالگری کردیم و با آسیب‌شناسی طرح غربالگری به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدیم.

به گزارش مهر وی افزود: در همین راستا نیز سه تیم را در نظر گرفتیم که بحث بیماریابی فعال، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و تیم حمایتی برای خدمت به افراد کرونایی انجام شد.

چشمی در ادامه یادآور شد: در این راستا ستاد بسیج در مجموعه استان‌ها، نواحی، حوزه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، هلال احمر و باقی مراکز مرتبط یک تیم بزرگ شدند.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا چهار ماهه بود و به تدریج قبل از عید طرح تشدید را ارائه کردیم، عنوان کرد: در این طرح به دنبال این بودیم که بیماریابی فعال را شدت ببخشیم و اطرافیان بیمار را ایزوله کنیم. این طرح خوبی بود و مبنای علمی داشت اما همکاری لازم انجام نشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه در این طرح دو گروه کار انجام می‌دهیم، اظهار کرد: مجموعه‌ای از کارها ایجابی و یک سری کارها سلبی است که در وزارت کشور متمرکز شده و آنها باید به عنوان قرارگاه عملیاتی کمک کنند. مثل کنترل ورود و خروج‌ها، کنترل رفت و آمدها، اعمال محدودیت‌ها همه از وظائف این بخش بود که متأسفانه در این بخش کمک خوبی نشد و ما در این حوزه موفق نبودیم.

چشمی عنوان کرد: اخیراً به گام پنجم رسیدیم، در این گام این سه تیم کار خودشان را انجام می‌دهند. علاوه بر اینکه در حوزه نظارت کمک بیشتری به مجموعه بهداشت و درمان می‌کنیم چون ۲۲ قشر در بسیج داریم و در گام پنجم قرار شد که هر ۲۲ قشر در حوزه رعایت پروتکل‌ها نقش بیشتری داشته باشند.

وی ابراز داشت: موضوع دیگر واکسیناسیون عمومی است که ما در واکسیناسیون هم کمک بسیاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت همکاری خوبی با بسیج داشت، اضافه کرد: اما مجموعه دولت آن طور که انتظار داشتیم کمک نکرد و می‌توانست همکاری بهتری با ما داشته باشد. به ویژه آنکه اگر در بخش‌های سلبی و پشتیبانی کمک بیشتری می‌شد قطعاً می‌توانستیم موفق‌تر عمل کنیم، البته قول‌هایی داده شده تا برای آینده کمک بیشتری شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با تأکید بر اینکه هر جا استانداری و فرمانداری، علوم پزشکی همکاری خوبی داشتند در کنترل بیماری موفق بودیم و هر جا این همکاری خوب نبوده بیماری هم شدت بیشتری داشته، تصریح کرد: در برخی از شهرها بسیج دست تنها بود و توفیقی نداشتیم، مثلاً در همین گام چهارم، در هر صورت بخشی از وظائف به دولت برمی‌گردد، از طرف دیگر مردم هم رعایت نکردند در همین ایام نوروز ویروس هم چرخید و تمام استان‌ها را قرمز کرد.

چشمی در خصوص همکاری‌های بسیج با وزارت بهداشت در حوزه واکسیناسیون نیز بیان کرد: در خصوص واکسیناسیون یک سند ملی راهبردی تدوین شده و آنجا هم گام‌بندی شده و قرار است در گام پنجم به وزارت بهداشت در این حوزه نیز کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این یک کار تیمی است و کسی اینجا به دنبال سهم‌خواهی نیست، ما همه به دنبال کنترل اپیدمی هستیم و قرار نیست در اینجا پرچم دولت یا مجلس بالا رود. لذا مجموعه‌ها و تیم‌ها قشری و سیاسی به موضوع نگاه نکنند، این یک کار ملی است و همه باید دست به دست دهیم تا یک برگ زرینی در مجموعه اقدامات جمهوری اسلامی ثبت شود.

دیدگاه کاربران

اكبر۱۹۶۱۷۷۰۱۲:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
حرف، حرف، حرف مصاحبه، مصاحبه، ما خوب كار كرديم، اونا بد كاركردند، نتيجه چي شد؟ نزديك به ٨٠ هزارنفر مردند، صدها مليارد تومان هزينه شد، خداراشكر ما زنده ايم، !!!!!
ناشناس۱۹۶۱۸۲۱۱۲:۳۱:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
هر گروه برای خودش ستادی داره حتی در نورد کرونا!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین