بزرگترین خط لوله بنزین آمریکا در پی حمله باج افزاری بسته شد

جهان،   4000219003

اپراتور بزرگترین خط لوله بنزین آمریکا در پی حمله باج افزاری، کل شبکه خود که منبع تقریبا نیمی از تامین سوخت کرانه شرقی این کشور است را تعطیل کرد.

بزرگترین خط لوله بنزین آمریکا در پی حمله باج افزاری بسته شد

به گزارش ایسنا، شرکت کلونیال پایپ لاین در تلاش برای ازسرگیری فعالیتهایش است و یک شرکت امنیت سایبری را برای تحقیق درباره این موضوع استخدام کرده است. مقامات اجرایی و سایر سازمانهای فدرال نیز مطلع شده اند.

به گفته الان لیسکا، تحلیلگر ارشد تهدید در شرکت امنیت سایبری "رکوردِد فیوچر"، به نظر می رسد در این حمله از یک گروه باج افزاری به نام دارک ساید استفاده شده است.

شرکت کلونیال با ظرفیت حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سیستم خود از تگزاس و کارولینای شمالی و یک خط دیگر به ظرفیت ۹۰۰ هزار بشکه در روز به نیویورک، شاهرگ نیمه شرقی آمریکا به شمار رفته و منبع اصلی بنزین، دیزل و سوخت جت برای کرانه شرقی است.

تهدیدات هک برای زیرساختهای حیاتی رو به افزایش بوده و باعث شده است کاخ سفید با برنامه ای برای افزایش امنیت نیروگاهها و شرکتهای نیرو و انرژی واکنش نشان دهد. نگرانی ویژه ای در خصوص خطوط لوله وجود دارد زیرا نقش محوری در بسیاری از بخشهای اقتصاد آمریکا ایفا می کنند.

جدیدترین حمله سایبری در شرایطی روی داده که صنعت انرژی آمریکا با کاهش محدودیتهای کرونایی، آماده سفرهای تابستانی و تقاضای بالاتر برای سوخت می شود. همچنین این حمله یادآوری ناخوشایندی از حادثه مشابهی است که باعث شد سیستمهای ارتباطی چندین اپراتور خط لوله گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از کار بیافتند.

هکرها در حملات باج افزاری، نرم افزار مخرب را به شبکه های شرکتها و سازمانها ارسال می کنند که به رمزنگاری اطلاعات می پردازند و سیستمها تا زمانی که قربانیان باج پرداخت نکنند، قفل می مانند. این باج از صدها دلار تا میلیونها دلار می رسد که در قالب رمزارز پرداخت می شود.

شبکه های فناوری اطلاعات شرکتهای نیرو و انرژی که ایمیل و سایر فعالیتهای روتین از طریق آنها انجام می شود معمولا از شبکه های فناوری عملیاتی که اعمال واقعی مانند تحویل برق یا گاز طبیعی را کنترل می کنند، جدا هستند و به همین دلیل اقدام کلونیال در تعطیلی هر دو شبکه غیرمعمول محسوب می شود.

بسیاری از شرکتها باج را پرداخت کرده و اطلاعاتشان را بازپس می گیرند اما حتی زمانی که این اتفاق روی می دهد، بنا بر احتیاط بخشهای بزرگی از شبکه خود را تعطیل می کنند تا خدمات اضطراری را احیا کرده و به دنبال نشانه هایی از احتمال دسترسی هکرها به سیستمهای حیاتی برای دلایل دیگری مانند جاسوسی یا حملات مخرب بیشتر می گردند.

کلونیال روز جمعه اعلام کرده بود که مشکلات شبکه دارد. کارکنان کلونیال تلفنی به مشتریانشان درباره مشکلات فنی اطلاع داده بودند اما درباره منشا این مشکلات توضیح نداده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر این اختلال برطرف نشود، بازارهای سوخت روز دوشنبه بهم خواهند ریخت. موسسه امریکن پترولیوم که گروه تجاری صنعت نفت آمریکاست اعلام کرده است وضعیت را زیر نظر دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین