اما و اگرهای تردد در تعطیلات «عید فطر»/کدام سفرها ممنوع نیست؟

اجتماعی،   4000219001 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین پلیس راهور ناجا جزئیات طرح ممنوعیت تردد بین جاده‌ای در تعطیلات پیش رو به مناسبت عید سعید فطر را تشریح کرد.

اما و اگرهای تردد در تعطیلات «عید فطر»/کدام سفرها ممنوع نیست؟
به گزارش فارس، حدود یک سال و سه ماه از آمدن میهمان نامبارک «کرونا» و‌‌ شیوع آن در جای جای کشور می‌گذرد.

ویروسی که به واسطه گسترش بی حد و حصرش مدارس و دانشگاه ها را به تعطیلی وآموزش مجازیکشاند و تعدادی از مشاغل و حرفه ها را به دورکاری.

 

حتی در چندین‌ مرحله و برهه زمانی‌ در راستای جلوگیری از انتشار و شیوع هر چه بیشترش، محدودیت و ممنوعیت‌های مختلفی در حوزه کسب و کار و تردد در شهرها و جاده ها‌ ابلاغ و به مرحله اجرا گذاشته شد و هر بار با بهبود وضعیت مبتلایان و کاهش آمار جانباختگان بخشی از این محدودیت ها برداشته شد اما این بار در میانه موج چهارم شیوع ویروس کرونا باز هم اعمال محدودیت‌ها خبرساز شده است؛ اما این بار در‌ آستانه ‌تعطیلات ‌عید سعید فطر و در راستای جلوگیری دوباره از همه‌گیری کرونا به واسطه انجام سفرها و دورهمی‌های احتمالی؛ که به درخواست متولیان امر سلامت و بهداشت مطرح و با اعلام رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تایید و ابلاغ شد.

 

 ممنوعیت سفر  از ساعت ۱۲ روز سه شنبه  تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دو روز پیش در نامه‌ای که خطاب بهوزیر راهو شهرسازی و فرماندهنیروی انتظامیجمهوری اسلامی ایران صادر شد به استناد مصوبه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا در حضور رئیس‌ محترم جمهوری، ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱اردیبهشت ماهتا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ را رسما ابلاغ کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در این ابلاغیه، ازوزارت راه و شهرسازیو نیروی انتظامی خواست‌ با پیش بینی همه تمهیدات لازم، ممنوعیت کلیه سفرها در همه مناطق کشور فارغ از هرگونه رنگ بندی کرونایی را در بازه زمانی مصوب، به نحو کامل محقق کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: به طور کلی تردد ممنوع است!

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درخصوص مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: ممنوعیت تردد در روزهای منتهی به عید سعید فطر از روز سه شنبه از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۲ ظهر روز شنبه اعمال خواهد شد.

جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی در انتظار رانندگان متخلف

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: این ممنوعیت تردد شامل همه شهرها می‌شود و جریمه برای متخلفان در شهر قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد و آبی۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ به طور کلی تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی انجام دهد جریمه خواهد شد.

ابهامات موجود در مورد ممنوعیت ابلاغ شده؛  از سفر بین تهران و کرج گرفته تا تردد داخل شهری!

ابلاغ رسمی موضوع ممنوعیت سفر به نیروی انتظامی و  پلیس راهور تکلیف را برای همه روشن کرد اما آنچه هموطنان را دچار ابهام و سردرگمی کرده است سوالات‌ ریز و درشتی است که در این زمینه به وجود می‌آید؛ از چگونگی سفر بین دو استان تهران و البرز گرفته تا وضعیت تردد شاغلانی که محل کارشان در شهری غیر از محل سکونتشان قرار دارد و یا این موضوع که ممنوعیت سفر شامل ترددها و سفرهای درون شهری می‌شود یا خیر.

این دسته از سوالات را مخاطبان با خبرگزاری فارس در میان گذاشته و فارس هم پاسخ آنها را از پلیس راهور جویا شد.

* ممنوعیت تردد این بار شهر به شهر است نه استان به استان!

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تدابیر پلیس راه و راهور در راستای ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر اشاره و اظهار داشت: از روز سه شنبه ساعت ۱۲‌‌ ظهر ترددهای جاده ای از هر شهری به شهر دیگر حتی در وضعیت آبی و زرد کرونایی نیز ممنوع بوده و این ممنوعیت تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مأموران پلیس راه و راهور ناجا با آمادگی و حضور کامل در مبادی ورودی و خروجی شهرها حضور داشته و ضمن کنترل وضعیت ترافیک از تردد خودروها جلوگیری خواهند کرد.

*جریمه خودروهای متخلف توسط تیم‌های گشتی پلیس راه و دوربین ها

وی با بیان این مطلب که در مصوبه جدید ممنوعیت تردد _ برخلاف مصوبات گذشته که اجرا و اعمال محدودیت و ممنوعیت در ورودی استان‌ها در نظر گرفته می‌شد_ به ورودی و خروجی شهرها تسری پیدا کرده است، تصریح کرد: علاوه بر استقرار تیم‌هایگشت پلیسراه و راهور در ورودی و خروجی شهرها و جاده های بین شهری، دوربین ها نیز فعال بوده و ترددهای غیرمجاز را اعمال قانون خواهند کرد.

*هیچ منع ترددی بین دو استان البرز و تهران وجود ندارد

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت تردد بین دو استان تهران و البرز اظهار داشت:استان‌های تهران و البرز یکی دیده شده و هیچ منع ترددی برای ساکنان برای تردد مابین این دو استان وجود ندارد. 

*ممنوعیت سفر متعلق به جاده هاست نه داخل شهرها

سردار حسینی تأکید کرد: ممنوعیت تردد در بازه زمانی مطرح شده از شهری به شهر دیگر اعمال شده و ربطی به تردد و سفرهای درون شهری ندارد.

*سیستم حمل و نقل کالا، بار و مسافر منعی برای تردد ندارد

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش دیگر فارس در خصوص چگونگی وضعیت تردد سیستم حمل و نقل عمومی در جاده ها اعلام کرد: سیستم حمل و نقل عمومی از جمله کالا، بار و مسافر هیچ معنی برای تردد بین شهرها و در جاده ها ندارند.

*هیچ مجوزی برای تردد صادر نمی شود/‌ شاغلان برای رفت و آمد مشکلی ندارند

وی با بیان این مطلب که در این مدت هیچ مجوزی از سوی هیچ ارگانی برای تردد صادر نمی شود در پاسخ به این سوال که وضعیت افراد شاغلی که محل کار و زندگی آنها در دو شهر متفاوت است چه می‌شود گفت:اگر فردی به طور مثال در فسا سکونت داشته و در شیراز مشغول به کار باشد با ارائه مدارک مثبته مبنی بر اشتغال در شهر دیگر می‌توانند تردد کند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۵۹۷۴۵۰۴:۴۴:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۱۹
سفر با خودروهاي عمومي وقطار واتوبوس كه چهل نفر داخل اتوبوس هستند ويا در قطار كه ٣٠٠نفر داخل قطار هستند اسكالي ندارد ولي با خودروي شخصي كه اعضاي يك خانواده داخل يك خودرو هستند مشكل ساز است اين نوع مديريت در هي جاي دنيا وجود ندارد چون اول خودروهاي عمومي را تعطيل مي كنند
ناشناس۱۹۵۹۸۵۷۰۸:۵۹:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۹
تا کرونا هست درامد جریمه و هزینه داروی تقلبی وبیمارستان و تست هست +اجاره مغازه بسته و عدم کمک حداقلی حکومت برای گذران زندگی
ناشناس۱۹۵۹۹۸۳۱۰:۱۷:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۹
وزارت بهداشت سفر را ممنوع نکردند بلکه استفاده ازخودروی شخصی را ممنوع کردند چون سفر با خودروهای عمومی که حداقل 30نفر داخل اتوبوس برای ساعتهاتی طولانی هستند ممنوع نیست ویا قطاری که 300نفر در داخل ان وجود دارد برای 12 تا 24 ساعت زمان سیرهستند اشکالی ندارد
ملک۱۹۶۰۱۶۳۱۱:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۱۹
اگر تردد بین شهری ممنوع است چگونه تردد بین دو استان تهران و البرز منعی ندارد؟ بالاخره مردم از تهران (شهر) به کرج یا دیگر شهر های استان البرز می روندیا بر عکس. پس چگونه میفرمایند هیچ منع ترددی برای ساکنان برای تردد مابین این دو استان وجود ندارد در صورتی که طبق نشر دیگری ممنوعیت تردد بین تهران و شهر های استان البرز همچنین شهر های دیگر استان تهران هم وجود دارد. چرا مسئولان ما متناقض اعلام نظر می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین