هشدار هواشناسی برای فردا

اجتماعی،   4000218056

در برخی مناطق کشورمان احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش‌باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد

هشدار هواشناسی برای فردا

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در ساعات بعد از ظهر و شب در استان‌های، قزوین، زنجان، کردستان، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، یزد، مرکزی، کرمان، خراسان جنوبی و شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: این شرایط جوی روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال فارس و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران همچنین آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه۲۰ اردیبهشتبا شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل خزر بارش شروع می‌شود در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، البرز، تهران، قزوین، سمنان، اصفهان، شمال فارس، خراسان جنوبی، غرب یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

 

ضیائیان بیان کرد: در همه مناطقی که ذکر شد احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش‌باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

 

وی افزود: در این راستا توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته در دستور کار باشد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، اصفهان، اردبیل، قم، تهران، سمنان، قزوین، البرز و شمال سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شمال فارس، کرمان دامنه های زاگرس در استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان اظهار کرد: روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور، بخش هایی از مرکز، دامنه های البرز و زاگرس، رگبار و رعد و برق وبه صورتپراکنده بارش در سواحل خزر ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۹ و ۱۷ درجه خواهد بود.

 

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین