دکوراسیون مینیمال چیست ؟ با هیرادانا همراه باشید

گزارش بازرگانی،   4000218051

در مقالات قبلی شرکت معماری هیرادانا به طور جسته و گریخته نکاتی را درباره طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال به شما عزیزان ارائه دادیم . اکنون در این مقاله که موضوع ان سبک دکوراسیون مینیمال می باشد سعی بر این داریم تا به طور کامل تمام موارد مهمی را که در مورد دکوراسیون مینیمال وجود دارد را با مثال های واضح به شما عزیزان ارائه دهیم تا شما بتوانید از این مقاله به عنوان یک مرجع کامل در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون مینیمال از آن بهره مند شوید برای شناخت کامل این سبک با ما همراه باشید;

  • ویژگی های دکوراسیون مینیمال

مینیمال در لغت به معنای حداقل می باشد و اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنای حداقل گرایی و به کارگیری از حداقل ها میباشد به همین خاطر مینیمالیست ها به ساده گرایی و ساده بودن شهرت دارند بنابراین می‌توان گفت که ساده گرایی همان مینیمالیسم می‌باشد و در صنعت طراحی دکوراسیون نیز به ساده تر کردن محیط و فضاها و به کارگیری حداقلی از لوازم در هر قسمت سبک‌ مینیمال گفته می‌شود. این سبک یکی از معروف ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که علاوه بر طراحی داخلی منزل برای طراحی ویلا نیز بسیار پر طرفدار است و استفاده می شود.

با توجه به تعریف مینیمال اکنون به راحتی می توانیم مواردی همچون طراحی و اجرای یک دکوراسیون مینیمال را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم در ابتدای مقاله به سراغ ایده های مینیمالیستی در خانه می رویم اتاق ها شامل اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق پذیرایی و … می شود که حال به طور کامل به بررسی آنان می‌پردازیم؛

سبک مینیمال در اتاق خواب

به کارگیری رنگ های روشن بخصوص رنگ سفید از مهم‌ترین ویژگی های مینیمالیستی ها می باشد.

دیوارهای ساده و بدون الگو ؛ معمولاً جهت جلوگیری از بی نظمی و عدم ایجاد شلوغی در فضا دیوار اتاق های طراحی شده به این سبک را با رنگ های روشن و اغلب به رنگ سفید تزیین می کنند البته رنگ های خنثی نیز در این اتاق خواب دارای نقش مثبتی هستند.

اگر شما دیوارهای ساده بدون الگو را دوست ندارید می توانید از الگوهای محو نیز در طراحی داخلی استفاده کنید و توجه داشته باشید که بر خلاف دکوراسیون کلاسیک سادگی در طراحی اصل اول فضای مینیمالیستی می باشد و در دکوراسیون به سبک مینیمال دیوار ساده بیشتر به چشم می خورد.

بخش بعدی نور اتاق می باشد همانطور که میدانید در مورد چشمه های نور ، نور طبیعی روز اولویت اصلی طراحان می باشد و برای شب نیز از نورهای فلت یا مسطح غیر مستقیم و بلاکر جهت تامین نور مورد نیاز اتاق استفاده می شود. بلاکر یک مدل محافظ و فیلتر نور می باشد که با تنظیم سطح تابشی نور لامپ ها باعث می شود که یک نور لطیف و ملایم به فضای تابیده شود و روشنایی یکنواخت و یکدست ایجاد می کند.

برای نورپردازی اتاق خواب های سبک مینیمال لوستر پیشنهاد جالبی نمی باشد به همین خاطر استفاده از نورهای نقطه ای مثل هالوژن‌ها و چراغ های تزیینی خاص گزینه مناسبی برای یک اتاق خواب به این سبک می باشد اما اگر قصد دارید از لوستر استفاده کنید می توانید از لوستر های ساده مینیمال استفاده کنید.

در مورد پنجره ها نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اگر پنجره اتاق خواب شما عریض و بزرگ می باشد برای اتاق مینیمال شما یک امتیاز حساب می‌شود ، پرده ها را تا جایی که امکان دارد ساده انتخاب نمایید به عنوان مثال تورهای ساده به خصوص آنانی که دارای رنگ سفید هستند برای اتاق خواب های این سبک بسیار مناسب می باشد.

در انتخاب تخت خواب برای اتاق خواب نیز به این موضوع توجه داشته باشید که سرویس خواب شما حتماً باید دارای المان های مینیمالیستی باشد به عنوان مثال خطوط منظم و شکسته در طراحی آن به کار رفته باشد و رنگ آن نیز با دیگر المان های موجود در تضاد فاحش نباشد.

روتختی های ساده به رنگ های سفید و یا رنگ های ملایم استفاده کنید . بالش ها و کالای خوابی را انتخاب کنید که علاوه بر راحتی و ایجاد حس آرامش ، ساده و با سرویس خواب مینیمال شما نیز همخوانی داشته باشد و طرح های شلوغ و دوخت و دوز های زیاد بر روی بالش ها و روتختی ها باعث می شود که توی ذوق زده و مانعی برای رسیدن به یک فضای مینیمالیستی برای شما می گردد.

به طور کلی برای طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال بهتر است با این شعار پیش روید ، هر چه وسایل کمتر ،اتاق جذاب تر، تا به حداقلی ترین لوازم در اتاق خواب برسید .

اگر کف اتاق خواب شما پارکت و کفپوش مناسبی دارد دیگر نیازی به فرش ندارید و در وسایل دکوراتیو ها نیز پیشنهاد می‌شود به سمت نصب تلویزیون و یا آباژورهای ایستاده در کنار مبلمان نروید زیرا این وسایل باعث برهم زدن ترکیب منظم اتاق شما می‌شود و شما را دچار وسواس و در اضافه کردن دیگر لوازم‌برای ناچار میکند .

اگر قصد دارید که از مبل برای اتاق خواب استفاده کنید به جای مبل های بزرگ حجیم پیشنهاد ما این است که از یک مبل تکی جمع و جور و راحت برای اتاق خود استفاده نمایید . صندلی های راحتی پارچه ای نیز انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین