بهترین سیستم اطفاء حریق کدام است؟ نحوه انتخاب؟

گزارش بازرگانی،   4000218014

امروزه با توجه به صنعتی شدن زندگی، خطرات ناشی از آن نیز افزایش یافته است. همواره در ساختمان های مسکونی و تجاری به دلیل استفاده از گاز و وسایل گرمایشی و در محیط های صنعتی و کارخانه ها به دلیل استفاده از مواد اشتعال پذیر، خطر آتش سوزی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از سیستم اعلام حریق و مهم تر از آن سیستم اطفاء حریق در چنین محیط هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که هر محیط با توجه به ویژگی های خود روشی متفاوت برای اطفا حریق دارد، انتخاب سیستم اطفاء حریق مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اقدام به اطفاء حریق در دقایق ابتدایی حریق موجب کاهش آسیب جانی و مالی می شود. به طور مثال در محیط های کوچک مانند یک مغازه، اطفاء حریق از طریق کپسول آتش نشانی با وزن کم صورت می گیرد در صورتی که در یک مرکز داده و اتاق سرور از گاز FM200 و سایر گازهای پاک استفاده می شود. در نتیجه انتخاب نوع سیستم اطفا حریق کاری تخصصی است که شما می توانید برای انتخاب دقیق تر با کارشناسان با تجربه شرکت فامکو مشاوره حضوری و یا تلفنی انجام دهید.

C:\Users\Mr.Naseri.FAMCO\Desktop\Fire-Fighting-System.jpg

انواع سیستم اطفاء حریق قابل ارائه در هایپرصنعت فامکو

سیستم اطفا حریق به طور کلی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم می شود. اطفاء حریق دستی شامل کپسول های آتش نشانی، جعبه آتش نشانی، هوزریل و توپ اطفاء حریق بوده و اطفا حریق اتوماتیک شامل اطفاء حریق آبی مانند اسپرینکلر و بوستر پمپ آتش نشانی، اطفا حریق گازی شامل FM200، IG100، IG55 و NOVEC1230 و اطفاء حریق آیروسل می شود.

انواع روش های سیستم اطفاء حریق آبی اتوماتیک

سیستم اطفاء حریق آبی از 3 طریق لوله تر، لوله خشک و سیلابی صورت می گیرد. در روش اطفاء حریق آبی با استفاده از لوله تر، آب به صورت پیوسته درون لوله ها وجود دارد و در صورت وقوع حریق اسپرینکلر باز می شود و آب به حرکت درآمده و موجب اطفا حریق می گردد. اما در سیستم اطفاء حریق آبی لوله خشک، هوای فشرده درون لوله ها وجود دارد و پس از آغاز شدن عملیات آب جای هوا را می گیرد و از اسپرینکلر خارج می شود. در سیستم اطفاء حریق آبی سیلابی (Deluge)اسپرینکلرهای سیستم باز هستند و حساس به حرارت نبوده و در هنگام حریق از تمام اسپرینکلرها به سرعت آب خارج می شود.

برندهای اطفا، حریق قابل ارائه در هایپرصنعت فامکو

شرکت های بزرگی هم در ایران و هم در خارج از کشور اقدام به تولید تجهیزات و سیستم های اطفا حریق نموده که از جمله آن می توان فایر پرو، فسکو، لایفکو، سایکس، آریا کوپلینگ، پامچال و غیره را نام برد.

نحوه انتخاب سیستم اطفا، حریق چگونه است؟

در ساختمان با متراژ زیر 1000 متر و 4 طبقه با کاربری مسکونی در داخل واحد از کپسول آتش نشانی CO یا پودر خشک 4 کیلو گرمی، در زیر زمین از کپسول آتش نشانی پودر خشک 6 کیلو گرمی و اسپرینکلر و در پارکینگ از کپسول آتش نشانی و اسپرینکلر استفاده می شود.

در ساختمان های با متراژ 1000 تا 5000 متر و 5 تا 7 طبقه با کاربری سینما و تئاتر از کپسول آتش نشانی، سیستم لوله کشی تر و اسپرینکلر و با کاربری بیمارستان از سیستم لوله کشی تر و خشک و اسپرینکلر و با کاربری موزه و کتابخانه از کپسول آتش نشانی، سیستم لوله کشی تر و سیستم گازی FM200 استفاده می شود.

سیستم اطفاء حریق مناسب در اتاق سرور و کتابخانه ها چیست؟

معمولا در اتاق سرور از تعداد زیادی کامپیوتر و وسایل الکترونیکی استفاده می شود و اطفا حریق وسایل الکترونیکی با آب موجب افزایش حریق می شود. از طرفی در کتابخانه ها استفاده از آب موجب آسیب به کتاب ها و اسناد مهم می شود، به همین دلیل در چنین محیط هایی بهتر است از عوامل پاک استفاده شود. زیرا عوامل پاک به وسایل الکترونیکی و کتاب ها آسیبی وارد نمی کند و پس از اطفا حریق پسماندی از خود به جای نمی گذارد. در نتیجه پس از اطفا، افراد به راحتی می توانند به کار خود باز گردند و نیاز نیست زمان خود را صرف تمیز کاری کنند.

سیستم اطفا حریق آبی چگونه عمل می کند؟

همانطور که قبل ذکر شد سیستم اطفا، حریق آبی متشکل از اسپرینکلر و بوسترپمپ آتش نشانی می باشد. هنگام حریق پس از فعال شدن سیستم اعلام حریق و دادن هشدار، سیستم اطفا حریق فعال می شود و از آنجایی که حباب شیشه ای درون اسپرینکلرها به حرارت حساس است با قرار گرفتن در معرض حرارت می شکند و آب مورد نیاز خود را از بوستر پمپ آتش نشانی به دست می آورد و بر روی حریق به صورت سامانه بارشی باریده می شود.

هایپرصنعت فامکو به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فروش تجهیزات صنعتی کشور در دو نوع حضوری و آنلاین آماده ارائه خدمات به مشتریان در زمینه مشاوره، نصب و اجرای سیستم اطفاء حریق در انواع برندهای ایرانی و وارداتی می باشد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین