کدام رشته های تحصیلی در کانادا پرطرفدار هستند؟

گزارش بازرگانی،   4000218012

در اینجا قصد داریم رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا را به عنوان یکی از محبوب‌ ترین مقاصد دانشجویان ایرانی مورد بررسی قرار دهیم.

تلاش برای ادامه تحصیل در خارج از کشور تبدیل به موجی همه گیر در کشورمان شده و بسیاری از جوانان سودای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را در سر می‌پرورانند. خیلی از افراد صرفا به رفتن فکر می‌کنند و تحصیل در کشورهای خارجی را پلی برای پیشرفت می‌بینند. اما شاید همیشه هم اینطور نباشد!

به این فکر کنید که با تحصیل در یک رشته خاص قرار است چه آینده‌ای در انتظارتان باشد. قبل از اقدام برای گرفتن پذیرش تحصیلی بهتر است در رابطه با شرایط رشته مورد نظرتان و بازار کار آن اطلاعات کسب کنید.

رشته های تحصیلی پرطرفدار کانادا در مقطع کارشناسی

در ادامه 10 رشته تحصیلی پرطرفدار در برای تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی را به شما معرفی می‌کنیم تا جهت تحصیل در کشور کانادا بتوانید یک رشته تحصیلی خوب و پردرآمد را برای خودتان انتخاب نمایید.

پزشکی

طبق شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌های جهانی مختلف، کانادا از نظر کیفت خدمات بهداشتی جزو برترین کشورهای جهان است. بنابراین، دانشجویان خارجی زیادی برای ورود به حرفه پزشکی، تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند. شرایط پذیرش دانشکده‌های پزشکی، بسته به منطقه‌ای که دانشگاه در آنجا قرار گرفته متفاوت خواهد بود. انجمن دانشکده‌های پزشکی کانادا یکی از نهادهای کنترل کننده پذیرش دانشجویان پزشکی است. این انجمن دانش داوطلبان را از طریق آزمون پذیرش کالج پزشکی ارزیابی می‌کند. بنابراین برای ورود به کالج‌های پزشکی باید سطح دانش بالایی داشته باشید و در آزمون‌های ورودی شرکت کنید.

پرستاری

گرفتن مدرک پرستاری در کانادا به این معنی است که شما از اساتید برجسته جهان در زمینه پرستاری، یک آموزش بی نظیر را دریافت کرده‌اید. در دانشکده پرستاری با اصول تئوری، اخلاقی و دانش عملی آشنا خواهید شد و مهارت‌های متنوعی را به دست می‌آورید. ضمن اینکه در زمینه‌های مختلف از جراحی و بهداشت روان گرفته تا مراقبت‌های بارداری و سالمندان تجربه کسب خواهید کرد. به همین دلایل است که بسیاری از سازمان‌ها و بیمارستان‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا فارغ التحصیلان رشته پرستاری در کانادا را جذب کنند.

C:\Users\Mehdi\Downloads\31 - Top Colleges to Study Nursing in Canada-1606718196747.jpg

مهندسی

کشور کانادا به دلیل گسترش دائمی اقتصاد خود، تقاضای زیادی برای مهندسان دارد. در این میان، شرکت‌های مهندسی در حوزه نرم افزار و عمران بیشترین درآمدها را دارند. در آمریکای لاتین یک مهندس نرم افزار در هر ساعت به طور متوسط 4.72 دلار آمریکا درآمد دارد. مقایسه کنید با کشور کانادا که درآمد ساعتی چنین شخصی به طور متوسط 36.22 دلار است. همچنین یک مهندس عمران در کانادا به طور متوسط 6322 دلار حقوق دریافت می‌کند که به نسبت بسیاری از کشورها عدد بالاتری است.

جامعه شناسی

دیدگاه‌های جامعه شناسی بسیاری از رشته‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آموزش خوب در این حوزه برای بسیاری از مشاغل یک سرمایه مهم است. افرادی که در این رشته تحصیلی پرطرفدار در کانادا فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در زمینه‌های کاری مختلفی از جمله تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل سیاست، منابع انسانی، فعالیت‌های اجتماعی و... مشغول به کار شوند. حقوق متوسط سالیانه یک جامعه شناس در کانادا 55هزار دلار کاناداست.

مدیریت مالی

در کانادا تقاضای زیادی از سوی بازار کار برای متخصصان امور مالی وجود دارد. بیشتر پیشنهادات کاریِ این حوزه در شهر تورنتو متمرکز است، زیرا بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ کانادا در این منطقه هستند. یک تحلیلگر یا مدیر مالی می‌تواند موقعیت‌های شغلی فوق العاده‌ای را در کانادا پیدا کند. حقوق متوسط یک تحلیلگر مالی در ماه حدود 6600 دلار کاناداست.

حسابداری

وجود شرکت‌های پرشمار و نیاز آنها به رعایت تعهدات مالیاتی باعث شده تا حسابداری به یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیل در کانادا تبدیل شود. در کانادا یک متخصص امور حسابداری به طور متوسط در طول یک سال چیزی حدود 43500 دلار درآمد دارد.

مدیریت منابع انسانی

رشته منابع انسانی یکی از رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا محسوب می‌شود. این رشته آینده کاری امیدوارکننده‌ای دارد و فقط در استان بریتیش کلمبیا جای خالی 5000 نیروی منابع انسانی تا سال 2025 پیش بینی می‌شود. یک مدیر منابع انسانی هر هفته حدود 1100 دلار کانادا درآمد دارد.

علوم کامپیوتر و IT

کامپیوتر در همه جای زندگی ما حاضر است و وجود آن مانند نیروی برق، ضروری شده است. هر ساله در این بخش هزاران شغل جدید ایجاد می‌شود. در اقتصادی که به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر فناوری‌های جدید قرار دارد، تمام شرکت‌ها سعی می‌کنند بهترین نیروهای IT را جذب کنند. مشاغل حوزه فناوری اطلاعات معمولا چشم انداز شغلی، مزایا و شرایط کاری خوبی دارند. حقوق‌های پرداختی در این حوزه رقابتی است و معمولا امکان دورکاری در آنها وجود دارد.

رسانه و روزنامه نگاری

ژورنالیست‌ها به شهروندانی که از نظر اطلاعاتی بمباران شده‌اند، کمک می‌کنند تا مهم‌ترین اخبار و اطلاعات را به دست آورده و تصمیمات بهتری بگیرند. روزنامه نگاری یک حرفه ارتباط اساسی و در عین حال رو به پیشرفت در کاناداست.

رشته های تحصیلی پرطرفدار کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی

در این قسمت به معرفی رشته های تحصیلی پرطرفدار کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌پردازیم.

مهندسی عمران

طی سالیان اخیر، تعداد فرصت‌های شغلی برای مهندسی عمران از تعداد فارغ التحصیلان این رشته در کانادا بیشتر شده است. در مقطع تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران، دانشجویان می‌توانند در زمینه مدیریت ساخت و ساز، تحلیل و طراحی زیرساخت‌های خط لوله و اجرای پروژه‌های ساختمانی آموزش ببینند. بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران می‌توانید در شهرداری‌ها، شرکت‌های مشاور، شرکت‌های ساختمانی و حتی امور دولتی مشغول به کار شوید. این رشته از لحاظ مالی و ساختاری تاثیر قابل توجهی روی جامعه دارد و در نتیجه مهندسان عمران از درآمد بالایی در کانادا برخوردار هستند.

C:\Users\Mehdi\Downloads\study-civil-engineering-in-canada.jpg

حقوق

مطالعات حقوق در کانادا فراتر از دانستن قانون اساسی از ابتدا تا انتهاست. این رشته تحصیلی پرطرفدار در کانادا تمرکز خود را روی آموزش صحیح متخصصانی قرار داده که به منافع جامعه و دفاع از آن از طریق اعمال قوانین علاقه دارند. چشم انداز شغلی رشته حقوق در کانادا کاملا گسترده و روشن است زیرا تقریبا همه شرکت‌ها و سازمان‌ها دست کم از یک وکیل یا کارمند امور حقوقی استفاده می‌کنند.

حسابداری

اگر دوست دارید در شرکت‌های بزرگ کانادایی به عنوان حسابدار مشغول به کار شوید، اخذ مدرک حسابداری در مقطع تحصیلات تکمیلی کمک زیادی به شما خواهد کرد. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کانادا همواره به متخصصانی احتیاج دارند که توانایی سازماندهی امور مالی و منابع را داشته باشند. علاوه بر این، می‌توانید یک شرکت مشاور را در زمینه حسابداری تاسیس کنید.

روانشناسی

روانشناس‌ها در کانادا از احترام بسیار زیادی برخوردارند و به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که علاقه‌مند به روابط انسانی هستند و تمایل زیادی برای کمک به دیگران دارند. با توجه به این موضوع و گسترش آسیب‌های روحی و افسردگی در جامعه امروزی، رشته روانشناسی دارای آینده شغلی بدون مرز و دستمزدهای بالایی است.

بهداشت عمومی

مدرک تحصیلی بهداشت عمومی در مقطع تحصیلات تکمیلی، متخصصان این حوزه را قادر می‌سازد تا از طریق یک دیدگاه جامع با مسائل مربوط به بهداشت عمومی برخورد کنند. همین موضوع به آنها امکان ارائه خدمات بهداشتی باکیفیت را می‌دهد. هدف اصلی برنامه تحصیلات تکمیلی بهداشت عمومی، آموزش متخصصانی است که در جهت ارتقای خدمات بهداشتی و محافظت از سلامت جامعه فعالیت کنند. اکثر این متخصصان دارای مهارت‌های بالا و دانش گسترده هستند و در نتیجه درآمد قابل توجهی هم دارند.

علوم کامپیوتر و IT

بخش فناوری اطلاعات در کشور کانادا نیازمند افرادی است که جایی فراتر از نوک بینی خود را ببینند و بتوانند راه‌ حل‌های جدیدی را طراحی کنند. افرادی که دارای خلاقیت و توانایی رهبری هستند، در این رشته موفق‌تر خواهند بود. افراد شاغل در حوزه IT همیشه این فرصت را دارند تا تغییرات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند. تغییراتی که به حل مشکلات زیست محیطی، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، افزایش کیفیت آموزش، تسهیل ارتباطات و بسیاری دیگر از موارد کمک خواهد کرد. حقوق و مزایای این رشته کاملا رقابتی است و عددهای بالایی دارد.

آمار

تقریباً همه مشاغل به آموزش و دانش ریاضیات نیاز دارند. در واقع، ریاضیدانان یا آمار شناسان بسیار متنوع هستند و مهارت‌های آنها می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد. آمارشناسان به دلیل قدرت بالای انتزاع، تجزیه و تحلیل و مهارت حل مسئله در میان متخصصان شناخته می‌شوند. رشته آمار از فرصت‌های شغلی متنوعی در بخش دولتی و خصوصی برخوردار است. اکثر افرادی که مدرک لیسانس آمار را می‌گیرند، وارد حوزه تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها می‌شوند. اما متخصصانی که مدرک فوق لیسانس یا دکترای آمار را به دست می‌آورند، در تیم‌های تحقیق و توسعه، امنیت و رمزگذاری داده‌ها، شبیه سازی دیجیتالی و... فعالیت می‌کنند.

روابط عمومی

یکی از مشکلات عمده که در بسیاری از شرکت‌ها و به ویژه کسب و کارهای نوپا به چشم می‌خورد، خدمات ضعیف ارتباط با مشتری است. به همین دلیل، دولت و سازمان‌های کانادا روی متخصصان روابط عمومی سرمایه گذاری می‌کنند که درک درستی از نحوه ارتباط با مشتری دارند. کارشناسان روابط عمومی می‌توانند مهارت‌های روانشناختی خود را برای پیش بینی الگوی رفتاری مشتری به کار گرفته و از بهترین روش مکالمه برای نزدیک شدن به مشتری استفاده کنند. نرخ بیکاری این رشته در کانادا نزدیک به صفر است!

مهندسی معدن

مهندسی معدن یکی دیگر از رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا محسوب می‌شود. بخش معدن در کانادا به شدت در حال توسعه است و نیاز به نیروهای کارآزموده‌ای که فرآوری مواد معدنی را انجام دهند حس می‌شود. استخراج از معادن اثرات زیست محیطی مختلفی دارد و به همین دلیل، متخصصان این حوزه باید بر ابعاد اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی نیز اشراف کامل داشته باشند. با فارغ التحصیل شدن در رشته مهندسی معدن، می‌توانید در بخش‌های مختلف از استخراج گرفته تا تنظیم بودجه کار کنید.

همچنین در ادامه شما را به خواندن پُست بهترین رشته های تحصیلی در دنیا به نگارش سایت مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی دعوت میکنیم. امیدواریم از این پُست که در خصوص ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار کانادا بود استفاده برده باشید.

منبع: سایت لتسگو یونی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین