تابستان امسال شاهد بحران آب در تهران خواهیم بود؟

اقتصادی،   4000216082

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر ذخایر برفی شرق تهران مطلوب نیست و این موضوع نگران‌کننده بوده و ممکن است برای تامین آب در تابستان با مشکل مواجه شویم.

محمدرضا بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه زمانی که ذخایر برف کاهش می‌یابد، قطعا آب ورودی به سدها نیز کمتر می‌شود، اظهار کرد: همیشه در این مواقع سال در بالادست سدهای لتیان و لار شش تا ۶.۵ متر ارتفاع برف داشتیم اما اکنون حداکثر ارتفاع یک متر است و این هشدار بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از منابع آب شهر تهران را در شرق استان از دست داده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان امسال شبیه تابستان ۱۳۹۷ و سخت باشد، آب رودخانه‌ها محدود است، وقتی ذخیره برف کم باشد ورودی به سدها کاهش پیدا می‌کند و به بقیه سامانه‌ها نیز فشار وارد می شود.   

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه وارد مدار شدن تصفیه‌خانه ششم کمک بسیار زیادی به تامین آب شهر خواهد کرد و به دلیل رینگ شدن شبکه می‌توانیم تامین آب را مدیریت کنیم، گفت: تمام تلاش ما این است که تا بستان را بدون مشکل سپری کنیم اما برای این موضوع نیازمند همکاری مشترکان نیز هستیم.

بختیاری با اشاره به احتمال تغییر کیفیت آب در فصل تابستان گفت: اگر مردم همکاری کنند و مشکلی پیش نیاید به هیچ عنوان دچار افت کیفیت آب نخواهیم شد و تلاش خواهیم کرد با مدیریت فشار و برنامه های در نظر گرفته شده آب مورد نیاز مشترکان را تامین کنیم.

مصرف آب تهرانی‌ها چقدر است؟ 

وی با بیان اینکه مصرف آب شرب شهروندان تهرانی در روز شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ امسال) به سه میلیارد و ۲۹۲ میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به یک درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: هر چند طی دو روز گذشته شاهد بارندگی‌های پراکنده در استان تهران بودیم، اما این بارش‌ها اثری در جبران کمبود انباشته آب استان نخواهد داشت؛ چراکه بر اساس آمارهای رسمی، سهم بارش‌های استان تهران تا پایان فروردین ۲.۳۱ میلی‌متر بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، طی هفته گذشته (از چهارم تا دهم اردیبهشت‌ماه) ۲۳ میلیارد و ۲۳۱ میلیون لیتر آب در تهران مصرف شده است و بیش‌ترین میزان مصرف نیز مربوط به روز سه‌شنبه هفته گذشته (سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون لیتر) بوده است.

سدهای تهران چقدر آب دارند؟ 

بختیاری با بیان اینکه این در حالی است که روند افزایش دمای هوا طی روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد و همین مسئله روی میزان مصرف آب در تهران اثر می‌گذارد، گفت: چنان‌چه در آمارها مشاهده می‌شود، متوسط بیشینه دمای هوا هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه ۲۹.۹ درجه بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل هفت درجه افزایش داشته است.

وی افزود: تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰حجم ذخیره سدهای استان تهران ۷۹۴ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته ۹۳۲ میلیون مترمکعب بوده است. هم‌اکنون حجم سد لار ۱۱۴ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۵۶ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۱۲۵ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۲۲ میلیون مترمکعب و سد امیرکبیر ۱۷۷ میلیون مترمکعب است.    

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین