همه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری شده است

فرهنگی،   4000216037

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود جمع آوری شده‌اند، اظهار کرد: ۲۷۶ هزار کلاس درس و به عبارتی روزانه ۸۹ کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شدند.

همه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری شده است

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در  آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت آموزش و پرورش (افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با ۱۲۹۵ کلاس درس) که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: مدرسه قبل از آنکه بنایی فیزیکی باشد محیطی تربیتی برای رشد، نمو و توسعه ظرفیت‌های وجودی، فضای یادگیری و محیطی برای انتقال فرهنگ و ادب، پاسداشت زبان ملی، تمرین آزاد اندیشی، رفاقت و رقابت، شکست و پیروزی، ساختن و سازندگی، خلاقیت و نوآوری و ده‌ها تمرین زندگی است.

وی افزود: مدرسه برای همه ملت‌ها و کشورها از حیث سلامت، امنیت، شادابی، نشاط، تجهیزات و امکانات مهم است. مدرسه باید شوق یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهد. مدرسه محل ترسیم و ساختن آینده یک ملت و تمدن است. مدارس در دولت تدبیر و امید با این ویژگی‌ها ساخته می‌شود و هر روز در این دولت ۲۸ کلاس درس احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این دولت ۱۰ و نیم درصد از تعداد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و ایمن سازی کاسته شده و در پنج سال اخیر، آمار ۳۰ درصد مدارس ناایمن به ۱۹ و نیم درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و تعداد کلاس‌های افتتاحی در سال ۹۹ دو برابر سال ۹۲ است. سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز از ۴.۸ متر مربع در سال ۹۲ به ۵.۲ در سال ۹۹ افزایش یافته است. این در حالی است که با افزایش بیش از ۸۰۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزی روبرو بوده‌ایم.

حاجی میرزایی افزود: تعهد خیرین نسبت به سال ۹۲ حدود پنج برابر شده و از ۵۵۰ به ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده و اعتبارات دولتی نیز در این بازه زمانی قریب به ۱۰ برابر شده است. سال قبل طرح آجر به آجر را طراحی کردیم و تا کنون بیش از یک میلیون نفر با آورده‌های اندکی به این نهضت بزرگ پیوسته اند و در این اندیشه هستیم که هر ایرانی در ساختن مدرسه سهیم باشد که سهیم شدن در فرهنگ یادگیری و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمام بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود جمع آوری شده‌اند؛ اظهار کرد: ۲۷۶ هزار کلاس درس و به عبارتی روزانه ۸۹ کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شدند. در سال ۹۷ یک هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم که امروز تمام آنها جمع آوری شده است. در سال ۹۶،   ۱.۹ درصد بودجه عمرانی کشور به مدرسه‌سازی اختصاص یافته بود که در سال ۹۹ به ۷.۵ درصد افزایش یافته است که حاکی از توجه دولت به امر مدرسه‌سازی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین