رویای گردشگری فضایی محقق می‌شود؟

فناوری،   4000216026

شرکت بلو ارجین (Blue Origin)، شرکت صنایع هوافضا میلیاردر معروف جف بزوس، روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲۰جولای را تاریخ اولین سفر گشت‌وگذار فضایی با فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) انتخاب کرده است، این تاریخ، لحظه‌ای مهم در یک رقابت برای آغاز دوره جدید سفرهای فضایی تجاری خصوصی است.

رویای گردشگری فضایی تا کمتر از ۳ماه دیگر محقق می‌شودبه گزارش ایسنا به نقل از نیوز، این شرکت همچنین گفت: یک صندلی را در اولین پرواز به  برنده مزایده پنج هفته‌ای حراج آنلاین این شرکت ارائه می‌دهد و درآمد حاصل از آن به بنیاد شرکت فضایی اهداء می‌شود.

موشک و کپسول نیو شپرد برای پرواز مستقل ۶ مسافر بیش از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) بالاتر از زمین طراحی شده است، این فاصله به اندازه کافی بالاست تا چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه و انحنای سیاره را قبل از فرود با کپسول تحت فشار مشاهده کرد و سپس با چتر نجات به زمین برگشت.

بلو ارجین  می‌گوید: این کپسول دارای ۶ پنجره برای مشاهده است و تقریبا سه برابر بلندتر از هواپیماهای جت بوئینگ ۷۴۷ و بزرگ‌ترین مورد استفاده شده در فضا است.

آریان کورنل، مدیر فروش شرکت بلو ارجین در  یک جلسه توجیهی رسانه‌ای گفت: «مشاهده زمین در این فاصله، منظره‌ای چشمگیر خواهد بود.»

کرنل پس از اولین پرواز خود در ماه جولای گفت:  بلو ارجین قبل از پایان سال چند پرواز دیگر نیز دارد. وی از افشای جزئیات قیمت بلیط که از سال‌ها قبل در داخل شرکت محرمانه نگه داشته شده است، خودداری کرد.

رویترز در سال ۲۰۱۸ گزارش کرد: بلو ارجین بر اساس ارزیابی از برنامه‌های رقیب میلیاردر ریچارد برانسون، بنیان‌گذار شرکت پروازهای فضایی ویرجین گلکسی و سایر ملاحظات  در نظر دارد حداقل ۲۰۰هزار دلار برای این سواری از مسافران دریافت کند، اگرچه ممکن است عقیده وی تغییر کرده باشد.

اعلامیه روز چهارشنبه به دنبال سال‌ها آزمایش و توسعه منتشر شد که البته با تاخیرهایی همراه بوده است.

کرنل اظهار کرد: این شرکت مشتاق است بر اساس تقاضا، دفعات پروازهای گردشگری خود را افزایش دهد و مکان‌های پرتاب را احتمالا در خارج از ایالات‌متحده اضافه کند. برای پرواز ماه جولای، تقویت کننده قابل استفاده مجدد نیو شپرد راه‌اندازی شده و در غرب تگزاس فرود می‌آید.

به‌نظر می‌رسد که در ابتدا افراد مشهور و ثروتمند بازار اصلی گردش‌های فضایی توریستی را از آن خود کنند.

کرنل به خبرنگاران گفته است که به احتمال زیاد نامزدها کاملا مشخص هستند. فقط ۵۶۹ نفر به فضا رفته‌اند و ما در شرف تغییر آن هستیم. اما از گفتن اینکه چه زمانی بزوس، ثروتمندترین فرد جهان با نیو شپرد سفر خواهد کرد و آیا قصد چنین سفری دارد را بیان نکرد.

ویرجین گلکسی قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۲ پس از اولین پرواز با برانسون در اواخر سال مشتریان خصوصی را به پرواز در آورد. تجربه گرانش صفر این شرکت، توسط هواپیمای اسپیس شیپ دو (SpaceShipTwo ) تجربه شده است و این شرکت برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای ارائه سفر نقطه به نقطه بین شهرهای دور در ارتفاعات نزدیک به فضا دارد.

ویرجین می‌گوید: برای رزروهای جدید بیش از ۲۵۰هزار دلار هزینه دریافت می‌کند اما قیمت نهایی را اعلام نکرده است. پس از پرواز برانسون فروش مجدد آغاز خواهد شد.

شایان‌ذکر است، یک استاد علوم کالج و یک تحلیلگر داده‌های هوا فضا در میان خدمه چهار نفره اسپیس ایکس الون ماسک برای پرتاب به مدار در اواخر امسال هستند که به عنوان اولین پرواز فضایی غیرنظامی در تاریخ ثبت می‌شود.

بلو ارجین در حمل‌ونقل مداری بسیار عقب‌تر از اسپیس ایکس بوده و در قرارداد ساخت فضاپیمای اعزام فضانوردان به ماه که از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود، شکست خورده است.

پرونده‌های نظارتی نشان می‌دهد که بزوس در این هفته سهام آمازون به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار به عنوان بخشی از یک برنامه معاملاتی تنظیم شده را فروخته است. بزوس که چند ماه دیگر از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند، در حال خارج کردن سهام شرکتی است که خود تاسیس کرده و همچنین گفته است که سهام یک میلیارد دلار را برای تامین اعتبار پروژه‌های بلو ارجین می‌فروشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین