روزی برای آزادگان جهان

گروه جهان الف،   4000216009 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (ره) بیانگر اهمیت و بعد جهانی بیت‌المقدس به عنوان دروازه مسئله فلسطین برای همه آزادگان است.

روزی برای آزادگان جهان

به گزارش الف، پایگاه خبری شبکه المیادین به مناسبت روز جهانی قدس با انتشار مقاله‌ای ضمن تاکید بر حمایت از مسئله فلسطین به ابعاد اهمیت این روز در تقویم جهانی پرداخت. 

بر اساس این گزارش قدس یک  نماد ویژه است که به هنگام مطرح شدن نام آن در هر کجای جهان مشخص می‌شود که درباره مسئله فلسطین صحبت می‌کنیم؛ مسئله مردمی که در معرض انواع تجاوزات و جنایت‌ها قرار گرفته‌اند اما همچنان به حقوق خود پایبند مانده‌اند که همین پایبندی  دلیل بر حقانیت مسئله فلسطین است. همین موضوع سبب شده تا دشمن صهیونیستی روز به روز از ادعاها و دروغ هایی که هدف از آن سرقت تاریخ فلسطین است دور شود.

المیادین افزود، درواقع قدس، آدرس و گذرگاه به سمت مسئله فلسطین است. اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران یک روز را در تقویم جهانی به عنوان روز قدس تعیین کرد نشان می‌دهد که قدس به عنوان محور اصلی  مبارزه و مقاومت برای پس گرفتن کل فلسطین است و تاکید می‌کند که همه ملت‌های منطقه باید برای از بین بردن  هیمنه پوشالی امپراتوری های استکباری متحد شوند. از آنجایی که تفرقه انگیزی همچنان محور اصلی سیاست‌های استعمارگران جهان است.  انتخاب یک روز برای قدس در جهان توسط امام خمینی (ره) موجب شده تا روز قدس به عنوان  محور اصلی وحدت در قلب ملت‌های منطقه و حامیان فلسطین باقی بماند.

در ادامه این مقاله آمده است، روز قدس یک پیوند موفقیت آمیز و عملی میان مسلمانان از هر فرقه و گروهی است که از آنها می خواهد علیه بی عدالتی در دنیا قیام کنند. 

بسیاری قدس را پایتخت بهشت و مرکز مقدسات الهی در میان ادیان آسمانی می دانند و معتقدند که بیت المقدس دارای ابعاد آسمانی بوده و  تنها منحصر به مسلمانان نیست. امروز قدس محل تجمع مسیحیت و اسلام شده و موقعیت ارتباطی پایدار میان  دو تاریخ، دو کتاب، دو دین و دو ملت دارد. بیت المقدس به عنوان مرکز تاثیر گذارترین مسئله به ویژه در میان اعراب مسلمان و مسیحی اهمیت سرزمینی و سیاسی ویژه‌ای دارد.  از نظر سیاسی قدس جایگاه بالایی در میان کشورهای عربی دارد و پایتخت قدیمی فلسطینیان محسوب می‌شود.  از زمانی که رژیم اشغالگر صهیونیستی با اشغال و جعل قدس به عنوان پایتخت ساختگی اسرائیل اقدام به زیر سوال بردن هویت این شهر کرد.

 المیادین در ادامه نوشت، قدس به عنوان یک مسئله اساسی نشان دهنده تداوم آرمان فلسطین و همه مسائل اعراب و مسلمانان و مسیحیان است و این دقیقا همان چیزی است که موجب شده آمریکا و اسرائیل هدف قرار دادن قدس و غصب آن را به عنوان یک سیاست دائمی پیش بگیرند. سیاست های مخرب صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه قدس ابتدا  با آواره کردن ملت فلسطین از این شهر شروع شد و پس از آن با شهرک سازی  و تلاش برای کشتن روح مقاومت در میان  اهالی قدس ادامه یافت.  تلاشهای محور صهیونیستی -آمریکایی برای عادی جلوه دادن زندگی اسرائیلی‌ها در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد و اشغالگران همه سعی خود را به کار می گیرند تا این شهر را به کلی از فلسطینیان تخلیه  و کاری کنند آنها شهر خودشان را از یاد ببرند. اما با وجود همه این توطئه‌ها قدس باقی ماند و امروز مقاومت فلسطینیان در این شهر بیش از گذشته است و با همه وجود خود در برابر امواج فتنه‌ها و پروژه‌هایی همچون عادی سازی با رژیم اشغالگر و خیانت که امروز در جهان عرب بیداد می‌کند، ایستاده‌اند. اهالی قدس از ۷۵ سال گذشته تاکنون برای دفاع از شهر خود ثابت قدم مانده و مقابل انواع توطئه‌های پی درپی برای یهودی سازی این شهر جنگیدند.  با وجود همه مواضع خائنانه برخی رژیم‌های مرتجع عربی که فلسطین را رها کرده و موضع عربی درباره مسئله فلسطین را تحت تاثیر قرار دادند  رژیم اشغالگر صهیونیستی نتوانست بیت المقدس را از فلسطین بگیرد.

به گزارش المیادین، اشغالگران در طول همه این سال‌ها بسیاری از زمین‌ها و محله‌های قدس را غصب  و تلاش زیادی برای تحریف هویت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در این شهر کردند؛ اما نتوانستند اهالی قدس را از هدف خود دور کنند.  بنابراین تجربه مقاومت فلسطین در بیت المقدس باید الگویی برای آزادگان در سراسر جهان باشد. رفتارهای نژادپرستانه صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر علیه اهالی قدس بیش از پیش عدم مشروعیت و جعلی بودن رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشته و ثابت کرد که اسرائیل در هر جایگاهی که باشد یک عنصر طبیعی در منطقه نخواهد بود و حمایت رژیم‌های مرتجع عربی از آن نیز به این رژیم هویت نمی‌بخشد.  به عنوان مثال در کشوری مانند مصر که از ۴۰ سال گذشته عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را آغاز کرده ، بعد از این همه سال یک اسرائیلی بدون محافظ امنیتی نمی‌تواند در خیابان‌های آن قدم بگذارد و در بسیاری از سردرهای رستوران های اردن می‌‌بینیم که نوشته است: ورود اسرائیلی‌ها ممنوع.  این امر نشان می دهد که ملت‌های عربی هرگز نمی‌توانند صهیونیستها را به رسمیت بشناسند.

در پایان این گزارش آمده است، به طور کلی روز جهانی قدس را  که ناشی از یک اندیشه عالی و عمیق است می‌توان در 3 عنوان خلاصه کرد:

-  حفظ وحدت میان حامیان مسئله فلسطین.

- تثبیت جایگاه قدس به عنوان سرفصل آرمان فلسطین و مسئله همه اعراب و مسلمانان و مسیحیان در سراسر جهان.

- روشن نگه داشتن شعله مقاومت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۵۶۴۱۸۰۳:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۱۶
القدس لنا
ناشناس۱۹۵۶۴۳۴۰۳:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۱۶
القدس لنا اگر از این شعار کوتاه بیاییم ادعای شیراز و یزد و همدان میکند اسراییل کودک کش
ناشناس۱۹۵۶۶۹۱۱۱:۵۹:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۶
معلوم شد منفیا از کجاست
ناشناس۱۹۵۶۶۸۷۱۱:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱۶
اگر ادیان به واقعیت وجودی خود برسند در کنار هم همزیستی خواهند داشت چون همگی خشونت و تجاوز و زیاده خواهی را منفور میدانند اما چه میشود کرد که ادیان بازیچه کسانی شده که خود را صاحب آن میدانند و اغراض دنیوی خودرا بنام پروردگار عالم به مردم تحمیل میکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین