زاکانی: امیدواریم «رئیسی» به میدان بیاید/ توضیح درباره کناره گیری قالیباف در ۹۶ و احتمال تایید صلاحیت احمدی نژاد

سیاسی،   4000215131

رییس جبهه تحول خواهان انقلابی گفت: شخصاً با ایجاد دو قطبی ممدوح در جامعه به نفع کسی که پرچم عدالتخواهی را بلند کند موافقم و ظرفیت سازی گفتمانی در سطح جامعه به نفع عدالتخواهی را مفید می‌دانم.

زاکانی: امیدواریم «رئیسی» به میدان بیاید/ توضیح درباره کناره گیری قالیباف در ۹۶ و احتمال تایید صلاحیت احمدی نژاد

 به گزارش فارس، علیرضا زاکانی، رییس جبهه تحول خواهان انقلابی در پنجاه و یکمین جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، به پرسش های دبیران استانی این جمعیت پیرامون انتخابات پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت مدل شورای وحدت و شورای ائتلاف برای انتخاب نامزد نهایی ریاست جمهوری توضیح داد: به نظرم این دو شورا به سمت یکی شدن پیش خواهند رفت. تشکیلات شورای ائتلاف از قبل وجود داشته و شورای وحدت اخیرا شکل گرفته است. با این تفاسیر در جلسات اخیر با جامعه مدرسین حوزه علمیه، مقرر شد برخی از فضلای بزرگوار سخنان هر دو مجموعه را بشنوند و جمع بندی کنند که دیگر تفرقه و نقار وجود نداشته باشد و به وحدت و همگرایی منجر شود. لذا در هفته های پیش رو به سمت یک همگرایی و توجه به نفس وحدت بر اساس مصالح پیش خواهیم رفت.

زاکانی درباره نامزدهای مطرح جبهه نیروهای انقلاب گفت: در کنار صلاحیت های متعدد ریاست محترم قوه قضاییه و انسجام بخشی ایشان،  نظرسنجی ها نشان می دهد آیه الله رییسی صدرنشین است و اقبال حدود 24 درصدی مردم به وی نشان می دهد بهترین گزینه برای حضور در انتخابات است. پس از وی با فاصله معناداری، محمدباقر قالیباف با 12 درصد اقبال در نظرسنجی ها قرار دارد و سایر نامزدهای مطرح با اقبالی زیر 5 درصد در نظرسنجی های معتبر روبرو هستند.

وی با بیان اینکه در انتخابات سه موضوع مهم است، اظهار کرد: نخستین موضوع مهم، حرکت در مسیر مشارکت بالاست که نیازمند ایجاد یک دو قطبی موثر و ممدوح در عرصه انتخاباتی است که بتواند خواستگاه های انقلابی را درون خود متجلی کند و به جامعه پاسخ معتبر دهد. موضوع دوم پیروزی در انتخابات است و در نهایت خدمت و کارآمدی موضوعیت دارد. اما تا زمانی که پیروزی حاصل نشود، امکان خدمت و کارآمدی وجود ندارد و لذا پیروزی در انتخابات امر مهمی است که باید بر آن متمرکز شویم. بنابراین هر کسی که بتواند این پیروزی را مقابل جناح غربگرا برای ما رقم بزند، باید به استقبال وی رفته و از او دعوت کنیم که این فرد در حال حاضر حجت الاسلام رییسی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ریشه تشکیلات جبهه تحول خواهان انقلابی و تاثیر فعالیت وی در انتخابات، گفت: تشکیل مجموعه جبهه تحول خواهان به دهه 80 باز می گردد. در سال 84 شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، مجموعه متصدی امور جریان انقلابی در انتخابات بود. اما در سال 83 این تشکیلات دچار شکاف شد چراکه برخی برخلاف تصمیمی که از ابتدا در این شورا اتخاذ شده بود عمل کرده و علی لاریجانی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 84، زودتر از موعد و در بهمن 83 معرفی کردند. در نهایت در آن انتخابات چهار تن از نیروهای انقلاب از جمله احمدی نژاد، محسن رضایی، احمد توکلی و قالیباف با یکدیگر رقابت کردند.

وی ادامه داد: پس از آن انتخابات گروه های سیاسی که ستون فقرات شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بودند، از جمله تشکیلات جمعیت ایثارگران و نیز شبکه های اجتماعی 17گانه شورای هماهنگی در صدد بر آمدند تا ظرفیت جدیدی خلق شود و عنوان«تحول خواهان» از ابتدا به آنها اطلاق شد. فعالیت این جبهه استمرار پیدا کرد و عملا با تشکیل حزب رهپویان انقلاب اسلامی، دو تشکل حزبی رهپویان و ایثاگران پرچمدار جبهه تحول خواه شدند. مدتی بعد با تشکیل جمعیت جانبازان این مجموعه نیز به آنها پیوست و به این ترتیب سه حزب مذکور یک جبهه واحد را تشکیل دادند.چندی قبل نیز در یک تصمیم جدی و جمعی که دبیران کل این سه حزب اتخاذ کردند، این حرکت جبهه ای خود را دوباره تجلی دادند و مسیر انسجام بخشی شکل گرفت.

این نماینده مجلس درباره تفاوت جبهه تحول خواهان با سایر تشکیلات مشابه، توضیح داد: از سال 82 به بعد در 10 انتخابات اخیر کشور، ظهور و بروز مجموعه تحول خواه، ویژه بوده است؛ چه قبل از سال 83 که هنوز این اسم وجود نداشت اما رسم آن بین ایثارگران شکل گرفته بود و حسین فدایی این تفکر را نشر می داد و چه بعد از سال 83 با تشکیل رسمی جبهه تحول خواهان و اضافه شدن دوستان بیشتری به این جبهه، همواره این تفکر بر مجموعه تحول خواه حاکم بود که باید به خاطر مصالح و منافع انقلاب اسلامی، همیشه از خود گذشتگی و حضور در میدان بدون قدرت طلبی را پیشه کنند و صرفا اهتمام خود را صرف این موضوع کنند که جبهه انقلاب را در برابر غیر انقلابیون در انتخابات به پیروزی برسانند.

زاکانی ادامه داد: در اواخر دهه 80 که عناصر غیرانقلابی به این جمع بندی رسیدند که عملا از طریق صندوق های رای امکان تغییرات ماهیتی در کشور را ایجاد کنند، در جبهه نیروهای انقلاب همیشه مطرح بوده که باید از ظرفیت تحول خواهان برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد، چراکه اعضای این جبهه هیچ گاه به دنبال دعوت از اعضای خود برای حضور در انتخابات نبوده و به دنبال تکیه زدن شایسته ترین ها بر اریکه قدرت هستند تا منویات رهبر انقلاب محقق شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه صد البته در سایر احزاب نیز افراد شایسته بسیاری وجود دارد، گفت: اما این روحیه که جان فشانی بدون سهم خواهی صورت گیرد، در جبهه تحول خواهان انقلابی بیش از هر حزبی مشهود بوده است. به این ترتیب از اوایل دهه 90، جبهه تحول خواه به محور جریان انتخابات تبدیل شد. این جمع با دلدادگی به امام جامعه و با هدف خدمت به مردم و تقویت جبهه انقلاب شکل گرفته و از این جهت بین نیروهای انقلاب همواره از ویژگی مثبت آنها یاد شده و روی کمک آنها حساب شده است.

وی تاکید کرد: هر مجموعه ای که به دنبال مصلحت انقلاب و منفعت ملت باشد و تبعیت از امام و ولی جامعه را به عنوان یک اصل بپذیرد و نیز در مسیر توفیق جبهه انقلاب، ایثارگری و جانبازی کند، حتما می تواند به این جمع اضافه شود. البته قاعدتا دبیران کل سه جمعیت جانبازان، ایثاگران و رهپویان باید درباره اعضای جدید احتمالی جبهه در آینده با یکدیگر تفاهم کرده و به جمع بندی برسند.

زاکانی در پاسخ به ادعای برخی مبنی بر اینکه جمعیت جانبازان در جبهه تحول خواهان صرفا دنباله روی دو جمعیت دیگر است و نقشی در تصمیم گیری ها ندارد، گفت: این ادعا، اهانت به جمعیت جانبازان است. در این جبهه اصلا پیشرو و پسرو وجود ندارد.  بن مایه حرکت تحول خواهان، استدلال و منطق است و در این حوزه شاید بتوان ادعا کرد مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان گوی سبقت را در عرصه منطق و استدلال از سایر اعضای جبهه ربوده و پیشتاز است. شخصا ظرفیت جبهه جانبازان برای فعالیت حزبی را بی نظیر می دانم و خود نیز عضو کوچکی از این جمعیت هستم. امیدوارم اعضای جمعیت جانبازان نیز قدر ظرفیت خود را بدانند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره راه اندازی پویش برای دعوت از رییسی با توجه به اینکه وی با حکم مستقیم رهبری در قوه قضاییه حضور دارد، توضیح داد: آماده کردن فضای جامعه برای حضور آیت الله رییسی در انتخابات قطعا مهم است. شاید اگر شرایط کشور عادی بود، تصمیمات به شکل دیگری رقم می خورد، اما امروز دعوت از ایشان برای حضور حتما ضروری و بسیار مفید است و ضرورت دارد و هیچ ضدیتی هم با حضور سایر نامزدها در عرصه رقابت اولیه نخواهد داشت.

زاکانی با بیان اینکه هدف ما توفیق جبهه انقلاب در انتخابات به دور از سهم خواهی است، گفت: بنابراین ما باید تلاش کنیم فضای جامعه انتخاباتی شده و مشارکت افزایش یابد و دعوت از ریسی نیز در این زمینه موثر است.

وی افزود: البته بنده بارها از آقای رییسی شنیده ام که گفته وظیفه خود را خدمت در قوه قضاییه می داند و اگر هم وظیفه جدیدی حاصل شود، باید از رهبری اذن بگیرد. اما پویش دعوت از آیت الله رییسی هیچ ارتباطی با مسائل جانبی ندارد. البته نگرانی هایی وجود دارد که در مجلس دو دستگی و سه دستگی ایجاد نشود، وگرنه پویش دعوت برای خارج از فضای مجلس حتما مفید است.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه برگزاری پویش دعوت از آیت‌الله رئیسی چه تغییری می تواند بر هر یک از حالات احتمالی پیرامون نامزدی وی در انتخابات ایجاد کند، گفت: برگزاری پویش ناظر بر ایجاد فضای گرم در محیط جامعه مفید و موثر است و به نظرم قطعا بی خاصیت نخواهد بود. شخصا با ایجاد دو قطبی ممدوح در جامعه به نفع کسی که پرچم عدالتخواهی را بلند کند موافقم و ظرفیت سازی گفتمانی در سطح جامعه به نفع عدالتخواهی را مفید می دانم. این ظرفیت سازی به مصداق عینی نیاز دارد و اکنون رییسی مناسب ترین مصداق عینی برای به دست گرفتن پرچم عدالتخواهی است.

وی با بیان اینکه بدون حضور رییسی در انتخابات، اجماع بسیار سخت خواهد شد، اما باز هم امکان پذیر است، گفت: امیدواریم رییسی به میدان بیاید که در این صورت اجماع حداکثری صورت خواهد گرفت.

زاکانی درپاسخ به پرسشی درباره کناره گیری قالیباف به نفع رییسی در سال 96 گفت: این تصمیم را قالیباف شخصا اتخاذ کرد و پس از آن به مشورت دوستان گذاشت که مورد تایید جمع عقلای نیروهای انقلاب رسید و قطعا تصمیم شایسته و درستی بود چراکه باعث شد نصاب رای بالایی به صورت متمرکز در برابر نامزد رقیب شکل بگیرد. به خاطر داشته باشیم که در سال 92 تعارضات ایجاد شده موجب شد رای جبهه انقلاب بین نامزدهای مختلف توزیع شود و حسن روحانی توانست با 300 هزار رای بیشتر رییس جمهور شود.

رییس جبهه تحول خواهان انقلابی در پاسخ به سوالی درباره معرفی لیست های متعدد برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، گفت: متاسفانه مساله تعدد لیست همواره در این انتخابات وجود داشته است. برخی از سرلیست ها آرمان گرایی دارند اما فاقد واقع بینی هستند، در حالی که نه آرمان گرایی صرف و نه واقع گرایی صرف هیچ کدام کارآمد نیست. طبعا جمع بندی چهره ها بر سر اعلام یک لیست واحد کمک کننده است اما در دو دهه گذشته نیز همواره در میادین انتخاباتی، برخی افراد زیر بار تفاهمات نرفته و برای خود ادعاهایی داشتند. اتفاقا این افراد کار را خراب می کردند اما نتیجه مطلوب را هم به دست نمی آوردند و تکروی آنها پیروزی در انتخابات را به دنبال نداشته است. بنابراین امیدوارم این دوستان درس بگیرند و یک صدای واحد برای خدمت و ایثارگری در مدیریت شهری نیز شکل بگیرد و افراد شایسته به شورای شهر راه پیدا کنند.

وی یادآور شد: جبهه تحول خواهان می تواند با شاخص های دقیقی که برای شناسایی اصلح تعریف کرده، افراد مطلوب برای حضور در لیست را به شورای ائتلاف معرفی کند و زمینه ساز موفقیت جبهه انقلاب در این انتخابات شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اقبال جمع زیادی از مردم به احمدی نژاد، آیا ممکن است وی صرفا برای گرم کردن تنور انتخابات، تایید صلاحیت شود، این موضوع را رد کرد و گفت: احمدی نژاد کف صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و شورای نگهبان و به طور کلی منظومه مسوولان اصلا چنین نگاهی ندارند که به هر قیمت ممکن، برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالاتر، فضای جامعه را آماده کنند. این شائبه به هیچ وجه نسبتی با واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه برخی مواضع اخیر احمدی نژاد که در مصاحبه ها مطرح کرده، گویی دیکته شده از خارج کشور است، گفت: عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان به نظرم قطعی است.

نماینده تهران درباره ادعا فائزه هاشمی مبنی بر اینکه احمدی نژاد به وی پیشنهاد معاون اولی داده اما او نپذیرفته است، گفت: من هیچ یک از این دو را صادق نمی دانم و نمی توانم درباره صحت و سقم این گفته اظهار نظر کنم.

زاکانی در پاسخ به این شائبه که برخی مدعی هستند نیروهای انقلاب به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا از این طریق پیروز شوند و به همین خاطر تلاش می کنند تنور انتخابات گرم نشود، ضمن رد اصل این ادعا خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امثال بنده که در مجلس حضور دارم، به عنوان بخشی از مسوولان کشور تمام تلاش خود را متمرکز کرده ایم که به بهتر برگزار شدن این انتخابات کمک کنیم و حتی‌المقدور منویات امام جامعه محقق شود. اما متاسفانه با بی تدبیری دولت و شخص رییس جمهور روبرو هستیم که در اوج سیاست زدگی هستند و در روزهای پایانی عمر دولت ممکن است با تصمیم خطا، بخشی از دستاوردهای کشور را از بین ببرند.

وی افزود: در واقع بخشی از توان جبهه انقلاب اکنون مصروف این شده که مانع از خرابکاری دولت در نتیجه بی تدبیری دولتمردان شوند و اگرچه مجلس اختیار اجرایی ندارد، اما به دنبال جبران مافاتی است که دولت متوجه ملت کرده است. بنابراین کمتر فرصت پیدا شده که مجلسی ها و برخی دیگر از مسوولان در عررصه سیاسی و انتخاباتی فعالیت بارزی داشته باشند.

زاکانی معتقد است نیروهای انقلابی وظیفه دارند حرارت انتخابات را با ایجاد یک دو قطبی ممدوح که بر اساس مصالح عمومی و منفعت مردم شکل می گیرد، بالا ببرند و گرم شدن تنور انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود، از منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب است. امامین انقلاب حضور اجتماعی مردم در عرصه های سیاسی به ویژه انتخابات را مثل نماز خواندن واجب می دانند و ما نیز به عنوان نیروهای انقلاب، وظیفه داریم فضای انتخاباتی گرمتری را ایجاد کنیم. بنابراین اصل ادعای اینکه برخی به دنبال پیروزی در مشارکت پایین مردم هستند، نادرست و تهمتی ناروا است.

رییس جبهه تحول خواهان انقلابی درباره سعید محمد نیز گفت: وی از برادران خوب ماست و ما به برادری او افتخار می کنیم اما نمی دانم شورای نگهبان او را تایید صلاحیت خواهد کرد یا نه. البته با توجه به تجربیات دوره های قبل بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می رسد که اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت وی به اتفاق نظر برسند.

زاکانی در پاسخ به انتقادهای مطرح شده به تعطیلی مجلس در حالی که مذاکرات وین در جریان است گفت: با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند و ستاد مقابله با کرونا نیز شرایط ویژه و قرمز برای تهران اعلام کرده است، هیات رییسه تصمیم به تعطیلی موقت مجلس گرفت اما اعضای کمیسیون های امنیت و اقتصادی که با مذاکرات وین در ارتباط هستند، در تهران حضور دارند و تشکیل جلسه خواهند داد؛ ضمن اینکه اگر نیاز باشد موضوع را به هیات رییسه منتقل می کنند تا برای استیفای حقوق ملت، مجلس ورود کند. بنابراین مجلس به طور کامل تعطیل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره جدیت ضرغامی و لاریجانی برای حضور در انتخابات گفت: ورود ضرغامی که جدی است و لاریجانی هم در حال بررسی صحنه انتخابات است تا به جمع بندی برسد اما گروهی در حال زمینه سازی برای حضور وی هستند.
این نماینده مجلس در خصوص واکنش قوه مقننه به بحث نفوذ به دنبال ترورهای اخیر و مشکلاتی که برای کشور رخ داده است، گفت: مجلس طرح مقابله با جاسوسان و وابستگان به کشورهای خارجی را در دستور کار دارد که پاسخ قاطعی به کسانی است که حس می کنند می توانند هر خیانتی را انجام دهند و به خیانت آنها به نحو شایسته رسیدگی نمی شود.

زاکانی با اشاره به اینکه در قانون کشور ما هنوز امریکا به عنوان یک دولت متخاصم شناخته نشده است، گفت: بنابراین اگر کسی برای امریکا جاسوسی کند، حداکثر 10 سال حبس خواهد داشت. در واقع هزینه جاسوسی در کشور اکنون بسیار پایین است و بر همین اساس ما در حال بازنگری بخش هایی از قانون مجازات اسلامی به منظور انجام اقدام موثر علیه جواسیس در کشور هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکره کننده وجود دارد، گفت: قاعده ای در این خصوص وجود ندارد و اگر نیاز باشد، باید به عنوان یک موضوع جدید دنبال شود.

زاکانی درباره احتمال حضور رییسی در روز آخر ثبت نام انتخابات گفت: آقای رییسی فعلا اعلام کرده که قصد حضور ندارد اما حتی اگر چنین برنامه ای هم داشته باشد، این خود نوعی دقت و مصلحت سنجی است و اشکالی هم ندارد. منطقا هم ضرورت ندارد او الزاما خیلی زود اعلام حضور کند، چراکه اعلام بی هنگام حضور وی در انتخابات نیز می تواند آسیب زا باشد.

وی درباره میزان مشارکت احتمالی در انتخابات آتی گفت: اکنون میزان مشارکت حدود 44 درصد برآورد می شود اما هرقدر جلوتر برویم فضا بهتر خواهد شد و این نرخ قابل افزایش است.

زاکانی درباره استراتژی اصلی اصلاحات در انتخابات نیز گفت: آنها چون دستشان خالی است و زخم های عمیقی که بر پیکره جامعه وارد شده، برای مردم یک درس بوده، می دانند با بی اقبالی روبرو هستند و به همین خاطر فرار رو به جلو می کنند. به این ترتیب استراتژی هیاهو، خلاف گویی و اغواگری را در پیش گرفته اند تا از پاسخگویی در برابر عملکرد ضعیف هشت ساله خود بگریزند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین