از سوی مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی: جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی تشریح شد

اجتماعی،   4000215118 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل مستمری های تامین اجتماعی نحوه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و متناسب سازی را تشریح کرد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی تشریح شد

به گزارش الف به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری با یادآوری اینکه طبق مصوبات هیات دولت و شورای‌عالی‌کار، مقرر شده است تا  حقوق دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، 39درصد و برای سایر سطوح 26 درصد به ‌علاوه مبلغ ثابت 2 میلیون و 483هزار و 550 ریال بر مبنای دریافتی اسفند 1399افزایش یابد که در اجرای این مصوبات مستمری کلیه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی برقرار شده است.

او با بیان اینکه بر اساس مصویه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مجموع آیتم‌های مبلغ مستمری سال 1399 و مبلغ متناسب‌سازی مرحله اول در سال 1399، مبنای اعمال افزایش مستمری ماده 96 قانون قرار داده شده است، در خصوص فرمول اجرایی متناسب سازی گفت: فرمول اجرای متناسب سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ،معاونان مدیرعامل رئیس و نمایندگان کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و پس از تایید و تصویب هیات مدیره محترم و هیات امنای محترم سازمان، اجرایی شده است.

مدیرکل مستمری‌ها با اشاره به اینکه رعایت بند (ط) ماده (9) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اجرای متناسب سازی مرحله دوم جهت ارتقای نسبی سطح معیشت مستمری‌بگیران معزز که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان مربوط در این سازمان بوده است، گفت: مقرر شد در جهت تحقق این امر و پاسخ به خواسته مستمری‌بگیران، دو شاخص بیمه‌ای؛ اول: مدت سابقه پرداخت حق بیمه دوم: دستمزد مشمول کسر حق بیمه در زمان اشتغال، ضریب ترمیمی درخصوص متناسب‌سازی حقوق افرادی که در سال‌های گذشته نسبت مستمری زمان برقراری آنان به نسبت حداقل‌ مستمری، افت و کاهش داشته است، (با جبران 75درصد از نسبت از دست رفته) اعمال شود.

همچنین با توجه به انتظارات و مطالبه همه سطوح مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان مقرر شد، پس از اعمال ماده 96 و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1400 و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه 1399 کمتر از 50 درصد نباشد.

وی در خصوص کمک هزینه عائله مندی و و حق اولادخاطرنشان کرد: در سال جاری یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است و از این پس کلیه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی از این کمک بهره‌مند خواهند بود.

به گفته ناهید حیدری، با اعمال تغییرات انجام شده، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر  با 20 سال سابقه به نسبت سال 1398 به میزان 135درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال 1400 با داشتن همسر و دو فرزند به 39 میلیون ریال رسیده است.
همچنین حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با 30 سال سابقه به نسبت سال 1398 به میزان 158درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال 1400 با داشتن همسر و دو فرزند به 43میلیون ریال رسیده است و این در حالی است که بر اساس مصوبه مورخ 23/اسفند/1399 شورای عالی کار مجموع حداقل پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه؛ کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تامین معیشت مستمری بگیران به‌ترتیب به میزان  114 و 66 درصد نسبت به مبالغ مربوطه در سال 1399 افزایش یافته است. در خصوص احکام مستمری بگیران گفت: احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی مستمری‌بگیران از تاریخ 10اردیبهشت1400 از طریق سامانه خدمات غیرحضوری Es.tamin.ir  در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر لیست مستمری ماهیانه اردیبهشت ماه از طریق کلیه واحدهای اجرایی در سراسر کشور در حال محاسبه می‌باشد، فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران همزمان با پرداخت مستمری آنان از بیستم ماه جاری از طریق سامانه مذکور قابل رویت خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۵۶۲۸۸۲۳:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۵
پس چرا کمک معیشت ایثارگران هنوز زیر حداقل حقوق است و هنوز حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان است؟. خیلی از ایثارگران دارای فرزند و عائله هستند. به اینان چرا حق عائله تعلق نمی گیرد؟ و در ضمن چرا بیمه تکمیلی دی جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان را تحت پوشش خدمات دندانپزشکی و عینک قرار نمی دهد؟ مگر این قشر با این حقوق ناچیز دچار آسیب دندان آنهم با این هزینه های سرسام آور نمی شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین