استفاده از کولر در زمان پیک برای شرکت‌های آب و برق ممنوع شد

اقتصادی،   4000215111

سخنگوی صنعت برق گفت: استفاده از کولر برای شرکت‌های آب و برق در ایام پیک ممنوع و برای سایر شرکت‌ها محدود است

استفاده از کولر در زمان پیک برای شرکت‌های آب و برق ممنوع شد

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، با اعلام تسلیت جان باختن شش نفر از همکاران صنعت برق در حادثه سیل اخیر در منطقه گلباف کرمان، گفت: جان باختن این شش نفر که از پرسنل بسیار کوشای صنعت برق بودند نشان داد که برای پایدار ماندن شبکه برق و روشن و خنک ماندن خانه‌های هموطنان، پرسنل برق حتی از جان خود نیز می‌گذرند.

وی با بیان اینکه این واقعه نشان داد که برق‌رسانی به هموطنان با چه سختی‌هایی انجام می‌شود، به رشد ۲۲ درصدی مصرف برق در روزهای سپری شده از سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال رشد مصرف ۲۲ درصدی را داشته‌ایم که عدد قابل توجهی است در حالی که هر ساله این میزان ۵ تا ۷ درصد بوده است.

این مقام مسئول یکی از مهمترین دلایل این رشد مصرف را شروع خوب و پرقدرت صنایع در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: با این حال متأسفانه به دلیل قرار گرفتن در شرایط کم بارشی، شاهدیم که ۳۵ درصد از حجم سدهای کشور خالی است که این موضوع باعث می‌شود در ساعات پیک حدود ۴ هزار مگاوات از تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را در اختیار نداشته و دچار کمبود در تولید برق شویم.

سخنگوی صنعت برق راهکارهای جایگزین برای جبران این میزان کمبود تولید را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همواره بیش از ۶۰ درصد از مصرف برق در ماه‌های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. به منظور بهره‌گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیش‌دستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولر در شرکت‌های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت‌ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد. بر اساس این ابلاغیه که به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت‌ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

این مقام مسئول این اقدام را الگویی برای سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی دانست که می‌تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد. اگر دمای کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود ۳ درصد از مصرف برق آن کاسته می‌شود که به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاه‌های سرمایشی روی ۲۵ درجه قرار گیرند، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش می‌یابد. امسال پایش‌ها از دستگاه‌های اجرایی را تشدید می‌کنیم و در عین حال از طریق کنتورهای هوشمند و بکارگیری اینترنت اشیا(IOT) مصرف برق ادارات کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم‌های سرمایشی آنان قطع می‌شود.

به گفته رجبی مشهدی کلید گذر از تابستان امسال با رعایت دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف است که به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست. امسال برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته شده و به استانداران نیز ابلاغ شده است که مشترکان می‌توانند در این خصوص مشارکت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین