داماد ترامپ سازمان تقویت روابط سازشگران با اسرائیل تاسیس می‌کند

جهان،   4000215103

«جرد کوشنر» مشاور ارشد دولت سابق آمریکا که در حصول توافق‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب نقش بسزایی داشت، در حال ایجاد گروهی برای تقویت روابط ایجاد شده در نتیجه این توافق‌هاست.

داماد ترامپ سازمان تقویت روابط سازشگران با اسرائیل تاسیس می‌کند

به گزارش فارس، «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا و داماد او که در حصول توافق‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور امارات، بحرین، سودان و مغرب موسوم به توافق‌های ابراهیم نقش بسزایی داشت، در حال ایجاد گروهی برای تقویت روابط میان این چهار کشور و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رویترز، کوشنر در حال تاسیس سازمانی موسوم به «موسسه توافق‌های ابراهیم برای صلح» است تا بر روی تعمیق توافق‌هایی که سال گذشته امضا شد، کار کند. او همچنین مشغول نوشتن کتابی درباره تجربیات خود در این خصوص است.

طبق این گزارش، قرار است در این گروه، «آوی برکوویتز» نماینده دولت سابق آمریکا در امور خاورمیانه و سفرای بحرین و امارات و رژیم صهیونیستی در آمریکا، به وی بپیوندند.

به نوشته بیانیه این گروه که خود را یک گروه غیر حزبی معرفی کرده، «حییم سبان» تاجر صهیونیست-آمریکایی هم قرار است بخشی از آن باشد. همچنین قرار است مشاوران بین‌المللی از منطقه به این گروه اضافه شوند.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) از سوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضا کردند.

در نهایت، چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب سال گذشته با وساطت دولت دونالد ترامپ، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

این توافق میان برخی از کشورهای یادشده با تل‌آویو به‌ویژه امارات متحده عربی به طور چشمگیری توسعه یافته است تا جایی که خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داده بود که ابوظبی صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در اراضی اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد که هدف آن، «سرمایه‌گذاری در بخش‌های راهبردی» رژیم صهیونیستی خواهد بود.

دولت جدید آمریکا هم از این توافق‌ها حمایت کرده و در همین زمینه، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با ولیعهد امارات، بر اهمیت راهبردی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و حمایت کامل خود از تقویت و توسعه چنین ترتیباتی را ابراز داشت.

وبگاه صهیونیستی «آی۲۴» هم پیشتر گزارش داد در گفت‌و‌گوهای اخیر میان «مئیر بن شبات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «جیک سالیوان» همتای آمریکایی او درباره توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

«گیلعاد اردان»‌ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در این رابطه گفت که در گفت‌و‌گوهای مذکور که او نیز در آن مشارکت داشته، «توسعه توافق‌های ابراهیم به صورت عمیق مورد بحث قرار گرفته به‌طوریکه این گفت‌و‌گوها شامل تمایل ما در پیشبرد روابط [با دیگر کشورها] و همچنین با عربستان سعودی بوده است».

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود:‌ «ما یک فرصت در اختیار داریم و دولت بایدن قدرت اثرگذاری دارد».

کوشنر هم پیشتر در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، از بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواست که از این فرصت استفاده کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین