محمد عباسی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نه در تحریم ماندن هنر است و نه سازش و انفعال در مذاکر ات/ می‌توان هزینه مسکن را ۵۰ درصد کاهش داد

سیاسی،   4000215071

رفتار برنامه ای و بکارگیری مولفه های لازم در سامان بخشی،همت و اراده انجام کار و تمرکز به مشکلات مهم، شرط اساسی اداره منطقی کشور است. بدون قصد دنیا خواهی با تجارب و توانی که وجود دارد،اعلام می‌کنم که من هم می توانم این بار را بردارم

نه در تحریم ماندن هنر است و نه سازش و انفعال در مذاکر ات/ می‌توان هزینه مسکن را ۵۰ درصد کاهش داد

 دکتر محمد عباسی کاندیدای ریاست جمهوری در جمع تعدادی از دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی  دانشجویان مستقل درباره رویکردهای لازم در دولت جدید گفت: در اداره اقتصاد کشور نیازی به آمریکا نداریم زیرا با همگرایی با کشورهای منطقه‌  می‌توانیم اقتصادمان را بهبود بخشیم در عین حال نه در تحریم ماندن هنر است و نه سازش و انفعال در مذاکر ات .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل وی افزود :برای رفع تحریم‎ها و مزاحمت های آمریکا و همراهانش مذاکرات را ادامه می‌‌دهیم، البته ما حاضر نیستیم مانند آقای روحانی توسعه کشور را معطل مذاکرات بی حاصل کرده و یا تعهداتی از روی انفعال بدهیم.

محمد عباسی گفت:  اشکال از مذاکره نیست، اشکال از سبک مذاکره است. ما مخالف مذاکرات ذلیلانه‌ای هستیم که دشمن را پررو می‌کند. الان مانند گذشته نیست که همه کشورهای شورای امنیت مخالف ایران باشند.با حفظ منافع ملی مان  می‌توانیم از فرصت هم‌گرایی کشورهایی مانند چین و روسیه که موضع نزدیک به ما در مواجهه با استکبار دارند استفاده کنیم. ایران می‌تواند یک هژمونی متحد و قدرت قوی‌تردر عرصه بین‌الملل برای جلوگیری از زورگوییهای آمریکا در منطقه  ایجاد کند.

بسیاری از کشورهای دنیا علاقمند رفاقت و اتحاد مواضع مشترک با ایران هستند.خاطرم هست یکی از ازمقامات آمریکای جنوبی به من می‌گفتند که ما توجه‌مان به مواضع جمهوری اسلامی است تا براساس آن موضع خود را تنظیم کنیم. ما بیخ گوش آمریکا قدرت داشتیم و در سال‌های اخیر همه را رها کردیم و صرفا بر آمریکا تمرکز کرده‌ایم. من انزواطلبی را نمی پسندم باید هم‌گرایی منطقه‌ای و هم‌بستگی سیاسی و اقتصادی در جهان داشته باشیم.

این وزیر سابق نظر خود نسبت به تفاهم‌نامه ایران و چین را اینگونه بیان کرد: هر کشوری از جمله چین به طور طبیعی به دنبال منافع خود است. با اینحال  ما می‌توانیم ظرفیت مشترک و منافع مشترک ایجاد کنیم و این همان تعامل بین‌المللی است. ما در مخالفت با آمریکا مواضع مشترک داریم. ما با کشورهای عربی نیز در برخی موارد مواضع مشترک داریم. به علاوه شرایط چین و ایران به گونه‌ای است که می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند. جمعیت زیاد چین نیاز به انرژی بسیار دارد و ایران اولین کشور جهان در زمینه انرژی است.

مذاکره را بدون تعهدات منفعلانه ادامه می‌دهیم

وی ادامه داد: در هر مذاکره‌ای، مولفه قدرت تعیین کننده است. وقتی می‌خواهید مذاکره کنید باید قدرت منطقه‌ای خود را تجمیع کرده و به کار بگیرید. ما اگر اجلاس غیرمتعهدها و سازمان همکاری‌های اسلامی را جدی می‌گرفتیم، در این امر موثر واقع می‌شد. در مورد برجام نیز باید بگویم که مشکلات در این حوزه مزاحمت‌های سیاسی استکبار است و ما برای رفع مزاحمت آن‌ها مذاکره می‌کنیم. ما نیاز به آمریکا در جریان اقتصاد نداریم و با کشورهای منطقه‌ بهتر می‌توانیم اقتصاد را اداره کنیم. باید مراوده جهانی داشت اما نباید محتاج آن‌ها بود. اما برای رفع تحریم‎ها مذاکرات را ادامه می‌‌دهیم.

البته ما حاضر نیستیم مانند آقای روحانی تعهداتی از روی انفعال بدهیم. ما محصولات مطالعات هسته‌ای خود را پیش از آنکه از طرف مقابل چیزی بگیریم تقدیم کردیم که اشتباه بود. ما خطایی نکردیم که بر اساس آن به غرب تعهد دهیم.آنها هستند که باید در انجام تعهداتشان راست آزمایی شوند

عباسی گفت: ما باید به صورت زمان‌بندی شده ما نباید موضوع مذاکره باشیم بلکه یک طرف مدعی در مذاکره باید ظاهر شویم . مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد. آمریکا در مذاکره با ایران نشان داده است که ظالم است. اروپاییها نشان دادند که برعهد هستنداما تاکنون جز بدعهدی چیزی ندیدیم. اینکه ما پژوهش‌های هسته‌ای خود را متوقف ،اقتصاد مان را در گره تصمیمات آنها کنیم، پیشرفت نیست بلکه پسرفت است.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص وضع یارانه‌ها تصریح کرد: همونطور که می‌دانید جریان یارانه‌ها در زمان دولت نهم اتفاق افتاد که بنده هم در آن زمان وزیر تعاون بودم؛ در جلسات مسئولان اقتصادی دولت شرکت می‌کردم و مطلع هستم که لایحه یارانه‌ها خیلی در این جلسات مطرح و  ابعاد آن بررسی شد.اما عده ای سعی می کردند موضوع را خطرناک و نشدنی جلوه بدهند یادم هست که قبل از آن که من نماینده مجلس بودم و نایب رییس کمسیون بودجه  مراکز رسمی آمارهایی می‌دادند که  مجلس را برای انجام آن می‌ترساندند. مثلا میگفتند اگر طرح یارانه‌ها اجرا شود، تورم بالای پنجاه درصد می‌رسد. 


عباسی ادامه داد: درحالی که در زمان اجرا شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها، نه تنها تورم به این میزان بالا نرفت؛ بلکه وضع معیشتی مردم بهبود یافت. البته در آن زمان نظر این نبود که طرح یارانه ها به طور یکنواخت بین مردم ادامه پیدا کند. یعنی می‌خواستیم هدفمند اجرا کنیم نه یکنواخت. اما هدفمندی یعنی چه؟ در نظام برنامه ریزی منابع را به اقتضی و شرایط توزیع می‌کنند. یک گروه از مردم ناتوان هستند کودکان وزنان بی سرپرست افراد پیر بی درآمد،ناتوانان جامعه طبیعی است که باید حاکمیت از منابع عمومی به آنها برسد از طرفی ثروتمندان که اتفاقا مطابق بهره مندی از فرصت های کشور باید مالیات بدهند نه اینکه یارانه هم بگیرند .ولی جمع بزرگی هستند که توان کار و همت آن را دارند ولی به تعبیر جزء دو اصل 43 قانون اساسی امکان مالی و ابزار لازم برای حضور در اقتصاد و معیشت خود ندارند در طرح هدفمندی یارانه ها اتفاقا باید شرایط توانمند سازی این افراد که عمده آن جوانان هستند فراهم شود.این موضوع مهمترین مساله ای که سالها مورد غفلت و حتی تغافل قرار گرفته است. مثلا در بحث بیمه‌های اجتماعی، هیچکس نباید به خاطر نداشتن امکانات درمانی مشکل داشته باشد.

تولید در وضعیت اورژانسی قراردارد.


وزیر تعاون دولت نهم  پیرامون مسئله تولید توضیح داد: نگاه عالمانه رهبری به چالش‌های اساسی کشور به تصمیمات ما جهت می‌دهد اگر توجه داشته باشیم. در بین مسائل اقتصادی که به تعبیر من با شرایطی که پیش آمده است وضع اورژانسی پیدا کرده است ، تولید مهمترین عنصر جریان ساز و نجات کشور است  که بارها نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. حضرت آقا نه بر تولید به صورت عادی، که بر جهش تولید و بعد پشتیبانی و رفع موانع آن اشاره فرمودند . حتی اندیشمندان خارجی نیز مواضع رهبری را هوشمندانه قلمداد می‌کنند.

تولید اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند بیکاری را نیز کاهش دهد.پول ملی را تقویت کند ، نیاز ما را به خارج کاهش و تهدیدات دشمن را خنثی کند اشتغال و مسکن و بسیاری از موضوعات در گیر اقتصاد مارا نجات بدهد. اساسا تولید رمز ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی در مقابل تهدیدات دشمن مثال عملی بزنم در دولت دهم آمریکایی‌ها فهمیدند که مصرف بنزین ما در حال افزایش است. تصمیم گرفتند که تحریم بنزینی را اجرایی کنند تا با شکل گیری صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها، کشور به آشوب و هرج و مرج کشانده شود. اما وقتی ما در دولت تصمیم گرفتیم تا از طریق ساخت پالایشگاهها تولیدمان را بیشتر از مصرف برسانیم،کشور در عرصه تولید بنزین و ساخت پالایشگاه‌ها وارد شد بیگانگان از این نقشه نیز ناامید شدند.پس اینکه رهبری بارها راه حل نجات کشور را عملیاتی شدن  اقتصادمقاومتی دانسته اند یعنی مقاوم کردن کشور تا تهدیدات دشمن اثر نداشته باشد. 

بروکراسی اداری، مانع اساسی تولید

این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: وقتی حرف مردم را می‌شنویم، در راس مشکلات آن‌ها در عرصه تولید،سنگینی تسهیلات بانکی و قواعد دست و پاگیر   اداری و بروکراسی های بی ربط را عنوان می کنند. برای بعضی از آن‌ها چندین سال طول می‌کشید و ناامید می‌شوند. ناامیدی یک تولید کننده، دیگران ، همشهریان و اطرافیان وی را نیز از تولید ناامید می‌کند.وقتی اراده ای به پرداختن به داخل نباشد و همه نگاهها به رضایت کدخدای ظالم یعنی آمریکا و همراهانش باشد، حل این موضوعات اولویت قرار نمی گیرد.

من معتقدم منابع حمایتی و تسهیلات باید برای کسانی مصرف شود که امکان کار را دارند ولی امکانات آن را ندارند تا توانمندی لازم را پیدا کنند نه برای کسانی که مدعی هستند سرمایه گذارند.مفهوم سرمایه گذار یعنی کسی که سرمایه دارد می خواهد برای اقتصاد و کسب درآمد سرمایه اش را بکار بگیرد نه کسی که فقط اسمش را یدک می کشد و با پارتی و رانت می خواهد تسهیلات چند هزار میلیاردی استفاده کند. به نظر من سرمایه گذار واقعی فقط از حاکمیت دو چیز را توقع دارد  اول امنیت برای سرمایه‌گذاری که سالهاست با مجاهدت فرزندان این ملت برقرار است خدا شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را به درجه اعلی برساند  که با خون و جان خود نگذاشتند دل ملت بلرزد. دوم اینکه توقع دارند قواعد و قوانین باثبات باشد تا بدانند تحت چه شرایطی باید سرمایه هایشان را بکار بگیرند . 

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات حجم اقتصاد کشور ما بسیار است و مصرف داخلی و بویژه بازار کشورهای اطراف ایران در حدی است که می تواند به اتکای آن تولید و اقتصاد را در حد قابل قبولی بالا بیاورد.حجم تجاری کشورهای همسایه ایران ۶۰۰ میلیارد دلار است. فقط کافی است که دیپلماسی خود را از مرزهای کشورهای غربی و آمریکا به داخل منعطف کنیم. کافی است که روی افزایش تولید داخلی تمرکز کنیم. این کار ممکن و شدنی است. آفت اقتصاد دلالی و وجود قاچاق کالا یکی از موانع تولید است که باید با آن مقابله شود. وقتی افرادی  می‌بیند که با دلالی و بدون تولید می‌تواند به سود بسیار برسد، سراغ تولید نمی‌رود.

نظام بانکی کنونی، مخل اقتصاد کشور است

عباسی در خصوص مشکلات نظام بانکی عنوان کرد: یکی از موارد مخل اقتصاد کشور، نظام بانکی است. در نظام بانکداری اسلامی شرایطی تعیین شده بود که سرمایه‌های مردم در تولید به کار گرفته شود و در قالب عقود اسلامی داده شود و هم کارکنان و هم سپرده‌گذاران از آن به صورت حلال استفاده کنند. الان این موضوع تا حدی شبهه دارد چون افرادی که در بانک سپرده می‌گذارند خیلی در جریان مضاربه‌ای که انجام می‌شود نیستند و نظام بانکی به همه سود یکسانی پرداخت می‌کند. به علاوه نظام بانکداری ما بسیار پرهزینه است. با اینکه بسیاری از کارکنان بانکی کشور صادق و پر تلاشند،اما بهترین ساختمان‌ها مربوط به بانکها و ریخت پاشها مربوط به تعداد زیادی از مدیران بانکی است  و هزینه همه این‌ها بر دوش مردم است.

یکی از روش‌های افزایش سود، کاهش هزینه‌ها است. در دنیا و نظام سرمایه‌داری هر کس کار و وظیفه خود را انجام می‌دهد اما بانک‌های ما هم صندوق سرمایه‌گذاری دارند، هم کار لیزینگ انجام می‌دهند و هم وام می‌دهند و… .

وزیر اسبق ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات فرزندان ملت برای تصویر آینده ای در زندگی گفت: برای حل این مشکلات بخشی از کار را دولت باید انجام دهد و برای این کار باید دولت مقتدر و متحد داشته باشیم. بسیاری از این مشکلات به مجلس و قوه قضائیه مربوط است. یکی از کارهایی که باید انجام شود اصلاح قوانین بانکی کشور با رویکردهای اسلامی است که باید در مجلس انجام شود. به علاوه هزینه بانک‌ها نیز باید از طریق اصلاح نظام بانکداری کاهش پیدا کند. نکته دیگری که باید ایجاد شود رویه مستقل بانک مرکزی است. تا زمانی که بانک مرکزی تحت تاثیر تصمیمات مدیران دولت نیز هست، مشکلات نیز باقی است.

مالیات باید به جای تولید کننده، بر مصرف کننده وضع شود

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نظام مالیاتی عنوان کرد: منطقی‌ترین راه اداره کشور در همه جهان، اداره از طریق منبع مالیات است. مالیات باید دقیق و شفاف و به موقع گرفته شود. یکی از مهم‌ترین نیازها دراین زمینه راه‌اندازی سیستم شفاف و جامع مالیاتی است که مانع فرارهای مالیاتی کلان اکنون است. در کشورهای پیشرفته به چنین سیستم‌های جامع اطلاعاتی، سرک کشیدن در حساب مردم گفته نمی‌شود چون درک کرده‌اند که این روش اداره کشور است. نبود یک سامانه اطلاعاتی از درآمد و ثروت ها  اقتصاد زیرزمینی در کشور ما را فراهم کرده است .تا زمانی که بطور شفاف معلوم نباشد که هرکسی چه می کند و در کدام میدان بازی می کند کنترل خطاها حتی خیانت ها مشخص نمی شود.

وی ادامه داد: به نظر من مشکل اصلی و رنج آور کشور با این عدم توازن در مصرف و درآمد  عدالت اجتماعی است. افزایش شکاف طبقاتی نگران کننده است یکی از راه حل ها استفاده از مالیات بر ثروت است که من طی مقالاتی در رسانه ها اشاره کردم .ضمن تقویت سرمایه گذاری و رفع موانع آن باید از روش باز توزیع درآمد استفاده شود.در حال حاضر چون این مساله دغدغه مسئولین نیست و گمان می کنند که تعدادی از حامیان ران خوارشان را از دست می دهند این مساله را جدی نمی گیرند ولی شریط نابرابرفعلی خانمانسوز و اتفاقا عامل بسیاری از بحرانها و ابتلائات اجتماعی است . بسیار برای تببیین این مطلب برای مسئولین تلاش کردیم که مالیات برخانه‌های خالی یکی از ابزارهای این باز توزیع ثروت است که بتوان جامعه را به عدالت رساند.

عباسی در تشریح برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجه، گفت: گره زدن اداره کشور به تصمیمات و نتایج مذاکرات خارجی اشتباه راهبردی این چند سال اخیر  است. البته به معنای بی‌اعتنایی به مزاحمت های دشمنان و پیگیری جدی در رفع تحریمهای ظالمانه نیست. بهر حال انقلاب اسلامی به دلیل شعار های آزادی بخش خود و توجه به عنصر استقلال ملتها دشمن دارد. به تعبیر شهید مظلوم بهشتی،هر کس خط دارد دشمن هم دارد.این دشمنی آمریکا از اول انقلاب بوده مربوط به این سالها نیست  تا رویه ظالمانه استکباری او تغییر نکند حالا حالا ها خواهد بود. باید در عرصه بین‌الملل حضور فعال داشته باشیم اما اداره کشور را به مسائل بین‌المللی گره نزنیم. همه دنیا می‌دانند که نقش ایران در معادلات بین‌المللی تعیین کننده است و تصمیمات  ایران برای جهان مهم است. این یعنی ما فرصت‌های بین‌المللی خوبی نیز داریم که باید مورد استفاده قرارگیرد.

 

آسیبهای اجتماعی را جدی بگیریم 

آمارها نشان می‌دهد که در بیست سال گذشته، از هر ۸ ازدواج، یک طلاق داشتیم ولی الان از هر ۳ ازدواج، یک طلاق داریم.

گرانی مسکن و رشد نقدینگی بیش از هفت برابر شده .بیکاری جوانان مخصوصا افراد تحصیل کرده نگران کننده و گاهی برای خاواده ها ناامید کننده است.ارزش پول ملی به پایین ترین وضع رسیده و ضریب جینی که شکاف طبقاتی را نشان می دهد نگران کننده است . معرفت‌هایی که بنا بود تبلیغ کنیم تا جامعه را به سمت عزت‌ها، نیکی‌ها و شعور اجتماعی را تقویت و کانون خانوادگی را گرم کند ،مورد توجه نیست نهادهای فرهنگی و رسانه‎ ای ما چه می‌کنند؟

این‌ها چالش‌های اکنون ما است که ما نگران مردممان هستیم. نسبت به رفع آن احساس وظیفه می کنیم. لذا بدون قصد ریاست طلبی و دنیاخواهی با ظرفیتی که از ابتدای انقلاب در مسئولیت های متعدد شهرستانی ،استانی و ملی  و هم در گرایشات متعدد اقتصادی اجتماعی ،فرهنگی هنری ،علمی و پژوهشی که البته متعلق به ملت ایران است من در صحنه آمدم تا اعلام کنم که با عنایت به شناخت مسائل مهم کشور و دانستن راهکارهای آن می‌توانم این بار را بردارم. اما در ظرفیت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مردم مهم و ملاک است.دعا می کنم که خداوند بهترین ها را مقدر ملت ایران کند.

می‌توان هزینه مسکن را 50 درصد کاهش داد

عباسی در توضیح برنامه‌های خود پیرامون مسکن بیان کرد: شما می‌دانید که یکی از مهم ترین کاستی‌ها و بی توجهی ها در  دولت آقای روحانی در حوزه مسکن است این نقیصه موجب فشار سنگین معیشتی برای خانوارهای ایرانی و بدلیل انتظار طولانی برای مسکن دار شدن جوانان شرایط را برای تشکیل خانواده و ازدواج هم سخت کرده است. یکی از مواردی که باید فوری در آن عمل شود، مسکن است. الحمدلله تجارب عملی در زمانی که من وزیر تعاون بودم با همکاری و جدیت وزارت مسکن وجود داترد همانطور که می دانید مدل انسجامی و ساختاری مسکن مهر مربوط به وزارت تعاون بود که ما خدمت ملت ایران بودیم.

البته در مجموع نواقصی جزئی داشت اما دولت آقای روحانی که که حواسش به دوستان فرضی خود به آن طرف مرزها بود از این فرصت غافل شد و مردم کم درآمد را رها کرد. یکی از دلایلی که مسکن الان گران و به هفت هشت برابر رسیده است ، این است که جریان عرضه و تقاضا با هم نمی خواند.با تکمیل مدل بکار گرفته شده  ما می‌توانیم کاری کنیم که هزینه مسکن برای بسیاری از جوانان را تا ۵۰_۶۰ درصد کاهش دهیم.

توجه به بافت‌های فرسوده و تقویت شهرداریها برای سامان بخشی آن و استفاده از تسهیلات کم بهره به شرطی که برای مردم دلسوزی وجود داشته باشد می تواند شرایط را رو به بهبودی و امیدوار کننده پیش ببرد.  در آن سالی که وزیر بودم توانستیم سالی ۵۰۰ هزار جوان را صاحب خانه کنیم. پس با شتاب می‌توانیم این عدد را افزایش دهیم.با اینکه آن طرح اشکالات جزئی داشت اما این حجم بزرگ خدمت در دنیا سابقه ندارد در دنیا فقط ژاپن در یک دوره ای ۵۰۰ هزار مسکن را هدف قرار داد درصورتی که تا انتهای دولت دهم ۲ میلیون و نیم نفر با هزینه های بسیار کم صاحب مسکن شدند‌‌. اگر همان همت و اراده بار دیگر به صحنه بیاید، شدنی است.

وی ادامه داد: در اداره کشور و مواجه شدن با مشکلات اساسی مردم هیچ وقت نمی‌توان شعارها و حرف‌های نشدنی زد.رفتار معقول برنامه ای و بکارگیری مولفه های لازم در سامان بخشی و همت و اراده انجام کار و تمرکز به مشکلات مهم، شرط اساسی اداره منطقی کشور است . بعضی‌ها می‌گویند مردم به کسی رای می‌دهند که یارانه را چند برابرکند و بگوید چقدر پول می دهم .کسی که با قانون ومکانیزم بودجه و اعتبارات کشور آشنا باشد می داند که این نوع حرفها فریب کاری است باید با مردممان صادق باشیم.

اقای روحانی گفت که ۱۰۰ روزه مشکل اقتصاد را برطرف خواهیم کرد. این حرف ایشان غلط است و اگر کسی واقعا کار کارشناسی شده انجام داده باشد، متوجه میشود که نمی‌شود ۱۰۰ روزه مولفه های موثر اقتصاد را برای بهبودی فوری فراهم کرد یا اینکه می گوید در صد روزه آخر چنان و چنان می کنیم یعنی اینکه می خواهد از پاسخ فرصت سوزی هشت ساله  فرار کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین