نظرات برگزیده مخاطبین الف: ظریف باید پاسخگو باشد چگونه ترامپ به راحتی از برجام خارج شد/ آقای جهانگیری! چه خبر از اقتصاد و تهِ درّه؟/ اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه پاسخگو نیستند

گروه سیاسی الف،   4000215027 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: ظریف باید پاسخگو باشد چگونه ترامپ به راحتی از برجام خارج شد/ آقای جهانگیری! چه خبر از اقتصاد و تهِ درّه؟/ اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه پاسخگو نیستند

مخاطبین الف درباره دو یادداشت «آقای ظریف؛ دوگانه های درون دولت را دریابید!» و همچنین «گفتار ظریف؛ اختلال‌‌‌ فهمِ فردی یا بحران دانش سیاسی در ایران؟!» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*کسانی که سردار سلیمانی و ظریف را مقابل هم قرار میدهند، بدانند که به خون آن شهید خدمتی نکرده اند. متاسفانه مقصر این وسط ابرقدرتهای شرق و غرب به خصوص روسیه و آمریکا هستند منتها ما چون زورمان به آنها نمیرسد یا خدای نکرده از آنها حساب میبریم، واقعیت را نمیگوییم.

*راستش آقای ظریف هم همین حرفهای شما را می زند ولی از دید یک دیپلمات. می گوید دیپلماسی ذیل سایر سیاسیتهای نظام و میدان است. حالا همانطور رهبری کفتند، البته این یک مساله طبیعی است، ولی کسی که حوزه عملش دیپلماسی است باز طبیعی است ترجیح بدهد که دیپلماسی در اولویت باشد. البته مجری است و باید تابع سیاستهای کلی نظام باشد که آقای ظریف هم در طول همه سالهای فعالیت همینطوری عمل کرده است.

*دقیقا ما دچار بحران دانش سیاسی هستیم. حذف سلیمانی و ظریف خواست اسرائیل بود که در طول یک سال محقق شد. سال ها طول خواهد کشید که افرادی در سطح سلیمانی و ظریف در ایران تولید شوند.

*ذهنیت دیپلماتهای ما را با تئوریهای دهه های 50 و 60 گره نزنید . شما برای انکه دولت روحانی و سیاستهای خارجی اش را بکوبید چشمانتان را بر واقعیتهای اطرافتان بسته اید . دیشب همه شنیدند که مقام معظم رهبری فرمودند سیاستهای خارجی و داخلی را مقامات مافوق یعنی شورای امنیت ملی و مقام ولایت مدار رهبری تعیین میکنند نه وزیر امور خارجه . پس بدان که سیاست مذاکره برجام چه قبل و چه حالا زیر نظرو دستور رهبری انجام میشود نه دولت . لذا شما مخالفان مذاکره نمیتوانید با مواضع مقام رهبری پیرامون مذاکرات مخالفت کنید لذا تیم مذاکره کننده را اماج حملاتتان قرا داده اید 

*(پاسخ به کامنت بالا)اگر این دولت نمی آمد برجامی شکل نمی گرفت همان گونه که بنا به درخواست آقای رئیس جمهور مسئله مذاکرات از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه بردن ، اکثر سیاست ها در شورای امنیت ملی گرفته می شود که بیشترین کرسی را دولت دارد و حال بماند که رهبری بنا به درخواست دولت برای توافق شروط می‌گذارد و این مجریان شما عمل نمی کنند

*اینقدر دایره نقد رو محدود نکنید،ظریف به عنوان وزیرخارجه از ناهماهنگی ها و محرم ندانستن وزیر خارجه گلایه داشت،هیچ جا هم به شهید سلیمانی اهانت نکرد و ازش به نیکی یاد کرد. واقعا منصف باشید ایشون حتی از اصابت موشک به هواپیمای اکراینی هم خبر نداشت. این دوگانگی ها و عدم هماهنگی در نهایت به ضرر کشوره. نمونه اش هواپیمای اکراینی که یک آبروریزی بود.

*تمام حرف اقای ظریف این است که اگر سرمون رو بندازیم پایین امریکا جون یه ابنبات دیگر میدهد اگر امریکا در منطقه تحت فشار نبود وزیر امورخارجه ایران اندازه وزیر امورخارجه جیبوتی هم براش ارزش نداشت چه برسه به اینکه شش ابر قدرت بشینند جلوی وزیر امورخارجه ایران مذاکره کنند

*قرار نیست میدان و دیپلماسی برای هم هزینه بشن. قرار هست هردو هزینه امنیت مردم ( چه امنیت از شر داعش چه امنیت اقتصادی) بشن. چیزی که ظریف نفهمیده اینه. به جای اینه نگاهش به هدف باشه، نگاهش به میدان بوده.

*مشکل این هست که انتقادات ظریف به کل سیستم و دوگانگی موجود در اون رو به انتقاد به سردار سلیمانی ربط می دید و نتیجه غلط می گیرید... در مورد سردار سلیمانی ظریف هم خوبیش رو گفت و هم نقد داشت اما مثالهای اون محدود به سردار نبود و حتی مثالهایی از پس از شهادتش هم زد...

*ظریف باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

***

سخنان اسحاق جهانگیری در کلاب‌هاوس، انگیزه انتشار یادداشتی در الف با عنوان «اندکی مسئولیت‌پذیر باشیم!» شد. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این موضوع را می‌خوانید:

*آقای جهانگیری همراه روحانی مسبب گرانی .. کشور هستند ولی الان رفیق نیمه راه شده خودش را بی گناه وبی اراده نشان میده

*حتما این حرفها رو به خودش و دولتش گفته چون اقتصاد دست اینهاست و الان هم دارن تریلیونها تومان برای انتخابات هزینه میکنن و هی میگن پول نداریم و ما کاره ای نیستیم! اگه کاره ای نیستین چرا اینهمه هزینه میکنین و خودتون رو میکشین؟! اصلا این پولها رو از کجا آوردین؟ شماها که تقریبا همتون اول انقلاب چیزی نداشتین ! ... به جای خجالت و پشیمانی یک متر هم زبان به اعتراض دراز میکنند! تو خود آمریکا ترامپ فقط جمله ای گفت که از آن بوی تقلب میآمد از همه جا حذفش کردن اینا دارن از مهربانی نظام سواستفاده میکنن و هر دوره هم راحت سوار موج حماقت تمام نشدنی این مردم میشن.

*اینا اگه نبودند کشور قحطی می شد وحدودا نیمی از جمعیت ایران می مردند پس به خاطر نجات جان 40 میلیون ایرانی باید به آنها نشان افتخار ملی داد!!!

*چرا دولت قبل هم بعد از اتمام مورد نقد درستی قرار نگرفت که در آن ایرادات بسیار فرا تر از امور اقتصادی بود و کسانی که در جزئیات مطلعند میدانند که در کلیه زمینه ها عملکرد بسیار بدی داشت.

*همه مشکلات کشور یا تقصیر دولت قبل هست یا تقصیر تحریم یا تقصیر مردم ، حسن روحانی وجهانگیری و رفقا و وزرا هم که پاک و معصوم و با مدیریت هستند

*عذر بدتر ازگناه من نبودم دست ام بود برای شانه خالی کردن از 8 سال مسئولیت در بالاترین رده ها شروع شده

*اصلاح طلبان کی پاسخگو بودند فقط میخواهند همیشه تو قدرت باشند و جوابگو نباشند

*در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم نفتی و بانکی و لیست سیاه FATF نبود چرا با مدیریت همین آقایان قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!

*حرفهای جهانگیری کاملا درسته در شرایط تحریم هر دولتی سرکار باشه وضع بهتر از این نمیشه. توهماتتون رو کنار بذارید دولت انقلابی و جوان و عملگرا و اصلاح طلب و اصولگرا و نظامی و غیرنظامی هم فرقی نداره کافیه وضعیت کشور را بین سالهای ۹۰ تا ۹۲ که تحریمها خیلی سبکتر از الان بود و خبری هم از کرونا نبود و پشتوانه ارزی کشور هم خیلی بیشتر بود و دولت هم جوان و بسیار عملگرا و حتی به نوعی نماینده نظامیها بود را به یاد بیارید. روی حافظه ضعیف مردم خیلی حساب باز کردید اما مردم از شما تحریم طلبان خیلی بهتر و بیشتر میفهمند.

*(پاسخ به کامنت بالا)اول سال ۹۹ مرغ کیلویی ۹۵۰۰ تومن بود، از اون موقع تا آخر سال ۹۹ دون مرغ با ارز ۴۲۰۰ وارد شده نه حقوق کارگر زیاد شده، نه آب و برق و گاز گرون شده نه تحریمها تغییر کرده اما مرغ کیلویی ۲۴۰۰۰ تومن اون هم اگه توی صف گیر بیاد!!! حالا شما که فهمیده هستی خودت قضاوت کن تحریمها چه تاثیری این وسط داشتن!؟ ضمنا همون‌طور که قضاوت در مورد قیمت دلار بعد از برجام اشتباه بود درمورد دولت آینده و تحریم هم اشتباهه!!

*چون هیچوقت تو تلویزیون نقد درست و حسابی و محکم و بدون توهین ایشون و خیلی های دیگه نمیشن. تقصیر از جناح مقابله که بلد نیست نقد کنه. به عنوان مثال وقتی در جواب مساله برادرشون میگن بعد از انتخابات هزینه پرداختم و....مظلوم نمایی میکنن باید تو تلویزیون قاضی پرونده برادرش را دعوت کنن و توضیح کامل بده که اتهامات برادرشون چی بوده و از آقای جهانگیری بپرسن کجای اتهام برادرشو قبول نداره و فکر میکنه ظلم شده... نباید بذارن ایشون مظلوم نمایی کنن. و همچنین تک تک مسائلی که مطرح میکنن و به جای پاسخگویی بعد ۸ سال همه اتهامات را متوجه کارشکنی میکنن....

*جناب جهانگیری راستی چه خبر از قطار اقتصادی و ته دره

*می خواستید دستاوردهای خوبی بدست بیاورید که حالا از گفتنشون شرم نداشته باشید. اتفاقا ما هم از افتضاحات ۸ ساله دولت شما شرم داریم

*آقای جهانگیری مردم را ببخشید وحلال کنید که قدر جواهری مثل شما راندانستند ان شاالله در انتخابات ریاست جمهوری با رای دادن به شما جبران می کنیم

*همه مسئولان، کارگزاران و اولیای کشور باید مسئولیت پذیر باشند. درد این کشور این است که هیچکس پای اشتباهات خود نمی ایستد. چرا مردم باید چوب ندانم کاریها، غرور و منفعت طلبی ها را بپردازند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۵۷۹۷۸۱۶:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۷
اینکه اصلاح طلبان پاسخگو نیستن خب طبیعیست پاسخگوی عملکردشون نباشن اما تعجب اینجاست چرا مورد بازخواست قرار نمیگیرن حالا اصلاح طلب یا هر کدوم
ناشناس۱۹۵۸۴۱۹۱۰:۲۷:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
وقتی واعظی لو داد دولت عمدا دلار رو گرون کرده الان چطوری باورکنیم مذاکره باعث ارزونی دلار شده؟ خودتونید
ناشناس۱۹۵۷۹۸۶۱۷:۰۹:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۱۷
ظریف طبق برنامه بالادستی ها عمل کرده از اونا بپرسید وگرنه اگه دست ظریف در قضیه برجام باز بود قطعا تا حالا برجام اجرا شده بود وترامپ هم هیچ بهانه ای برای خروج از آن نداشت !
ناشناس۱۹۵۷۹۹۵۱۷:۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۷
بهتره به جای نظرات برگزیده بگیم نظرهای باب میل الف.
ناشناس۱۹۵۸۰۰۰۱۷:۲۷:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۷
ما خواهان محاکمه دولت در پایان کارش هستیم
ناشناس۱۹۵۸۰۰۱۱۷:۲۸:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱۷
زنده باد ظریف
ناشناس۱۹۵۸۴۱۸۱۰:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱۸
که چی مثلا؟ چه گلی سرمون زدن؟ بس کنیم
ناشناس۱۹۵۸۴۹۹۱۱:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ظریف با اهانت به سردار سلیمانی دلاور خود مفتضح شد.
محمد۱۹۵۹۶۹۲۰۱:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۹
گر چه با برخی حرف های ظریف موافق نیستم. اما خداییش تو گوش ندادی که چگونه ظریف از شخص سلیمانی تعریف و تمجید و به بزرگی یاد می کنه، علی رغم سوال پرسشگر که سعی داشت که ظریف را تنها در یک سمت قرار بده گوش کنید بعد اظهار نظر کنید
ناشناس۱۹۵۸۰۰۶۱۷:۳۲:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۷
نمایندگان محترم مجلس طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را در پایان کارشان اجرا کنند تا هر زمانی نیاز شد در دسترس باشند و نیازی به اینتر پل نباشد
ناشناس۱۹۵۸۰۳۹۱۸:۵۶:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱۷
مگر اصولگرایان پاسخگو هستند کدام اصولگرایی حاضر است بابت حمایتش از احمدی نژاد به ملت پاسخگو باشد
ناشناس۱۹۵۸۳۵۹۰۹:۳۴:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
لطفا تاریخ 1384 را مطالعه کنید ضمنا دلیل نمیشود نقد را رها کنیم
ناشناس۱۹۵۸۴۹۸۱۱:۲۴:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۱۸
غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۹۵۸۰۴۰۱۹:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۱۷
مساله ترامپ هیچ ربطی به ظریف ندارد. اساسا امریکا از هر قراردادی که دوست داشته باشد می تواند بدون هیچ هزینه ای خارج شود چون زور دارد و مستکبر است. هزار تا شرط و قانون هم بگذارند هیچ فرقی ندارد.
ناشناس۱۹۵۸۴۹۲۱۱:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
پس با این حساب نباید با امریکا توافق کنیم و قرارداد امضاء کنیم.
ناشناس۱۹۵۸۹۵۸۱۵:۱۵:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ربطش به ظریف اینه که ظریف گفت آمریکا نمیتونه از برجام خارج بشه، دنیا قانون داره و به آمریکا اجازه نمیده از برجام خارج بشه!
ناشناس۱۹۵۸۰۵۰۱۹:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱۷
ترامپ از کجا خارج نشد ؟ حتما ظریف باید پاسخگوی خروج از معاهده پاریس سازمان یونسکو سازمان بهداشت جهانی توافق نفتا و ... باشد ؟
ناشناس۱۹۵۸۰۶۷۱۹:۵۲:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۷
آقایان روحانی ، جهانگیری ، ظریف ، ..... تصور می کنند با استفاده از حالات چهره خودشان ( میمیک صورت ) توانسته اند به ملت القاء کنند 《 سیاستمداران صادق و موفق و پاکی هستند 》و زهی خیال باطل .
علی۱۹۵۸۰۸۴۲۰:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۷
اگر توی آپارتمان خونت با همسایت قراردادی امضا کنی همسایت بزنه زیرش تو باید پاسخگو باشی؟ :))))) چه فازی دارید شماها
ناشناس۱۹۵۸۳۶۲۰۹:۳۷:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۸
اگر همون قرارداد تضمین داشت همسایه ات نمیتونست زیرش بزنه مشکل اینه که بدون تضمین قرارداد بستند. جان کری هم در کنگره امریکا گفت دولت بعدی میتونه بیاد بیرون
ناشناس۱۹۵۸۴۶۶۱۱:۰۱:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱۸
حتی یک بنگاهی هم میداند برای فسخ قرارداد و دبه کردن هر یک از طرفین معامله باید حق ضرر و زیان قرار بدهد چطور ظریف نمی داند ؟!
ناشناس۱۹۵۸۶۴۴۱۳:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
در قانون بین الملل امضاها تضمین است و با بنگاه خیلی فرق دارد
ناشناس۱۹۵۸۹۴۲۱۵:۰۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
بله دیدیم امضاء جان کری چقدر تضمین بود !!!! خخ
ناشناس۱۹۵۹۴۳۲۲۱:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
برا همین است که امضا جان کری تضمین بود و ترامپ اجرا کرد
ناشناس۱۹۵۸۸۶۸۱۴:۲۹:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۸
این قیاس واقعا مضحک است در قانون فعلی کشور، شما و همسایه تان در پیشگاه قانون شرایط مساوی دارید پس هر کس زیر قرارد بزند اعمال قانون می گردد. البته مگر اینکه همسایه تان فرد قدرتمند و از مقامات بلندپایه باشد این امکان دارد این فرد از قدرت خود سوء استفاده نماید و فراتر از قانون بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند و شما نتوانید کاری از پیش ببرید.
ناشناس۱۹۵۸۱۲۳۲۱:۳۶:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۷
عراقچی مذاکرات مثبت سازنده و رو به جلو بود و فرسایشی نیست و برد برد است مفاهمه دو طرف از روند رو به جلو خوب است یقه را بسته هواپیما را زین کنید به تهران بر می گردیم برای هزار یکمین جلسات بعدی
ناشناس۱۹۵۸۱۲۵۲۱:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۷
اصلاح طلبان همیشه خرابکاری می کنند همیشه هم از مردم و نظام طلب کار هستن.
ناشناس۱۹۵۸۱۲۹۲۱:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۷
خسارت برجام بدلیل ضعف مجریش بود.
ناشناس۱۹۵۸۱۳۶۲۱:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۷
این روزها دوباره حاج قاسم عزیز را ترور کردند ظریف باید از مردم ایران عذرخواهی نماید.
ناشناس۱۹۵۸۱۳۹۲۱:۵۹:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۱۷
ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه ایران است.
ناشناس۱۹۵۸۷۸۳۱۴:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
عده ای از منتقدان از نوع غیر منصف هستند که ضعیفترین افراد مسئول در جمهوری اسلامی هستند چون خودشان در انجام وظیفه خود ناکام بوده و هیچ ثمره خاصی تاکنون نداشتند و اکنون دست به تخریب می زنند حتی قبل از انتشار صوت ظریف
ناشناس۱۹۵۸۱۵۱۲۲:۰۹:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱۷
خروج ترامپ از برجام نظیر خروج آمریکا از خیلی تعهد های دیگری جهانی که ترامپ مثل آب خوردن از آن خارج شد نه تنها ایران بلکه کشورهای اروپایی جلو دار او نبودند
ناشناس۱۹۵۸۱۷۲۲۲:۴۷:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۷
برای غرامت ندادن عراق باید از کی بازخواست کرد؟ برای تحریم هایی که پدر کشور را در آوردند و احمدی نژاد و لاریجانی و جلیلی با خنده و شوخی و سخنرانی با آنها برخورد می کردند چطور؟
ناشناس۱۹۵۸۱۸۴۲۳:۰۷:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۱۷
چقدر دولتیها لوس شدن تحمل انتقاد را ندارند
محمد۱۹۵۸۲۰۶۰۰:۰۰:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۱۸
خدا كسي رو كه تيتر اين خبر رو انتخاب كرده عاقبت بخير كنه.
ناشناس۱۹۵۸۲۰۹۰۰:۰۷:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
جالبه کسی از مجلس و قوه قضائیه نمیپرسد با وجود اینهمه بیکفایتی و فساد و حیف و میل بیت المال این افراد چطور هنوز سر کار هستن؟
ناشناس۱۹۵۸۲۱۲۰۰:۲۱:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ترامپ دیوانه از خیلی از قرار دادهای بین المللی هم خارج شد پس طرفهای دیگر مقصرند و باید پاسخگو باشند؟ هجمه به ظریف را متوقف کنید ایها المتقین!
ناشناس۱۹۵۸۴۹۶۱۱:۲۲:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱۸
بدعهدی امریکا و غرب در قراردادهای الجزایر و سعدآباد و ژنو اثبات شده بود چرا دوباره کشور را در چاه برجام انداختند ؟!
ناشناس۱۹۵۸۲۱۶۰۰:۲۸:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ظریف، جهانگیری، لاریجانی یعنی دولت سوم روحانی پس هرگز
ناشناس۱۹۵۸۲۳۴۰۰:۵۸:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ترک عادت غرب گدایی و غرب شادکنی موجب مرض است. البته بدرد دوران بازنشستگی ‌و بستگان خارج نشین هم میخورد. تاسف
ناشناس۱۹۵۸۲۳۶۰۱:۱۴:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
دو اصلاح طلب پرادعا و بی عرضه فقط بدرد استعفا میخورن دادش چطوره اسحاق خان؟
ناشناس۱۹۵۸۲۳۹۰۱:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۱۸
خدا به حق امام حسین همه انهایی که به مردم خیانت کردند ‌بیت المال راچپاول کردند ‌مسبب ین این گرانی ها را رسوا ونابود گرداند امین یا رب العالمین
ناشناس۱۹۵۸۲۴۳۰۲:۰۸:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۸
جهانگیری کاره ای نبوده اگر جهانگیری حداقل ۸ سال معاون اول رییس جمهور بودش قطعا دولت میتونست دونه به مرغ برسونه
ناشناس۱۹۵۸۵۶۶۱۲:۰۸:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
چه کسی کاره ای هست تو این کشور؟ همه مجریند
ناشناس۱۹۵۸۲۷۸۰۶:۲۵:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ما ثبات به قیمتها آوردیم یادتون میاد قیمتها لحظه ای بالا میرفت........... آقای چهانگیری یادتون میاد سال ۹۶ قیمتها چجوری بود؟؟؟ کلا فضا را عوض کردید رفتیم تو عزا
ناشناس۱۹۵۸۷۸۹۱۴:۰۷:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
این ثبات از سر صدقه برجام و نبود تحریم ها بود
علی۱۹۵۸۳۱۶۰۸:۳۵:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۱۸
ظریف باید پاسخگو باشد چگونه ترامپ به راحتی از برجام خارج شد؟ پاسخ : اوفقط یک مجری بود
ناشناس۱۹۵۸۴۶۷۱۱:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
مجری چرا خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری را در برجام لحاظ نکرد ؟!
ناشناس۱۹۵۸۴۷۶۱۱:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۸
می بایستی از آقای ظریف تعهد محضری می گرفتیم آن هم در ایران نه تصویب سازمان ملل
ناشناس۱۹۵۸۵۴۳۱۱:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۸
بد مجری بود
ناشناس۱۹۵۸۳۳۵۰۹:۰۱:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۸
برای کارگران و حقوق بگیران پشیزی ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست . من یه مستاجرم و هر روز عباس آخوندی وزیر سابق مسکن رو که داغ خونه دارشدن رو به دل من وهمه مستاجرها گذاشت
بدبخت۱۹۵۸۶۴۶۱۳:۰۵:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۸
اصولگرایان بسیار بسیار بسیار پاسخگو هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین