حداقل حقوق ۲.۵ برابری بازنشستگان تامین اجتماعی در مدت ۱۳ ماه

اقتصادی،   4000213102

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مجموع دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر در ۱۳ماه بیش از ۲ و نیم برابر شده و سایر سطوح نیز افزایش بیش از ۲ برابری داشته‌اند و با هر معیار و هر مرجعی که حساب کنید در این مدت نرخ تورم به این اندازه نبوده و کار بسیار ارزشمندی انجام شده است.

حداقل حقوق ۲.۵ برابری بازنشستگان تامین اجتماعی در مدت ۱۳ ماه

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران تأمین اجتماعی و روسای کانون‌های بازنشستگان استانها همراه بود، اظهار کرد: دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان موجب بهبود قابل توجه معیشت بازنشستگان شده است و البته ما تمایل داشتیم که افزایش بیش از این انجام دهیم و اگر منابعی باشد هیچ تردید و مضایقه ای نداریم و از حداکثر ظرفیت برای بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان و کارگران استفاده می‌شود.

سالاری افزود: مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ۹۹ و با فاصله یک هفته پس از ابلاغ مصوبه مجلس اجرا شد و ما با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای ارتقای خدمات تأمین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع برنامه متناسب‌سازی از اهمیت و حساسیت این موضوع و مشکلات این مسیر آگاه بودیم، گفت: از ابتدا به دنبال برآورده کردن مطالبات برحق جامعه بوده‌ایم و می دانستیم شروع این کار باعث شکل‌گیری و افزایش توقعات و مطالبات می‌شود اما برای ما بسیار مهم است که برای این جمعیت بزرگ که معیشت آنان وابسته به تامین اجتماعی است بتوانیم گام موثری برداریم.

سالاری از دریافت سهام مربوط به مرحله اول اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای آینده خبر داد و افزود: علاوه بر ۳۲ هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون به صورت اختصاصی برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده بود؛ ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ۱۲ هزار میلیارد تومانی که سال گذشته برای تمامی صندوق‌های بازنشستگی تصویب شده بود به تامین اجتماعی رسید و طی روزهای آینده این شرکتها دریافت می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بیشتر در متناسب سازی سایر صندوق‌های بازنشستگی را زمینه‌ساز ایجاد توقعات برحقی در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در ماه‌های انتهایی سال گذشته تلاش زیادی کردیم که منابع بیشتری دریافت کنیم و در روزهای آخر سال نیز با پیگیری فراوان موفق شدیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر بازنشسته پرداخت کنیم.


سالاری با بیان اینکه در سال جاری نیز تلاش سازمان تأمین اجتماعی این بود که در فروردین احکام بازنشستگان صادر شود، گفت: این کار حاصل حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری و مشارکت نمایندگان تشکل های بازنشستگان است و پیگیر ی این تشکلها بابت انتقال مسائل و مطالبات بازنشستگان ارزش و اهمیت بالایی دارد.

وی تداوم پرداخت‌های مربوط به متناسب‌سازی و تضمین خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی را بدیهی دانست و افزود: درباره تامین منابع ۸۹ هزار میلیارد تومان تردیدی نداریم و نحوه وصول و فرآیند وصول را به سرعت پیگیری می کنیم.

سالاری دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت را در سال گذشته و سال جاری بی‌نظیر ارزیابی کرد و گفت: با وصول ۸۹ هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون بودجه سال جاری فرآیند آن شروع شده و قطعا به زودی به نتیجه می‌رسد، در مجموع ۱۴۴ هزار میلیارد تومان در مدت ۱۴ماه از دولت دریافت می‌کنیم و تعهدات جاری دولت نیز برای نخستین بار در قانون بودجه لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحول جدی در خدمات درمانی این سازمان اظهار داشت: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی برای همه بیمه شدگان و در همه مناطق کشور برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است و تأمین اجتماعی کل هزینه بستری را برعهده گرفته است.

وی طرح نسخه الکترونیک را از دیگر افتخارات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این طرح همچنین افتخاری برای دولت است و گامی بسیار ارزشمند برای ارتقای همه جانبه خدمات درمانی در کل کشور محسوب می‌شود.


سالاری توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ برای ارائه غیرحضوری ۳۰ خدمت و کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم شعب تامین اجتماعی را خلوت کرد و ۳۰ خدمتی که رونمایی شده است را دائماً بررسی می‌کنیم تا اشکالات احتمالی در اسرع وقت رفع شود و برای این خدمات به زودی به جایی می‌رسیم که ارائه این خدمات در شعب متوقف شود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان تأمین اجتماعی را نیز ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ هر پیشنهادی که به ضرر سازمان تأمین اجتماعی بود، حذف و هر قانونی که برای ارتقای خدمات این سازمان مورد نیاز بود، تصویب شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین