بن بست در سرزمین‌های اشغالی/ انزوای نتانیاهو و اوج‌گیری اختلافات درباره تشکیل کابینه

جهان،   4000213058

درحالی که یک هفته بیشتر از مهلت بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی باقی نمانده، اختلافات میان مسئولان این رژیم به مرز اتهام زنی‌های متقابل رسیده و افقی برای برون رفت از این بحران دیده نمی‌شود.

بن بست در سرزمین‌های اشغالی/ انزوای نتانیاهو و اوج‌گیری اختلافات درباره تشکیل کابینه

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین  بعد از اینکه انتصاب «بنی گانتس»  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سمت وزیر دادگستری  این رژیم انجام نشد، رسانه‌های اسرائیلی از رفتار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر  رژیم صهیونیستی  ابراز نارضایتی کرده و گزارش دادند که نتانیاهو توافق نامه هایی که خودش امضا کرده را نادیده می‌گیرد.

المیادین نوشت، در این زمینه «یائیر گولان» عضو کنست از حزب «میرتس» و  معاون سابق ستاد کل ارتش اسرائیل، طی  مصاحبه با شبکه اسرائیلی کان اظهار داشت که وزارت دادگستری سهم حزب «آبی سفید»  بود که به بنی گانتس داده نشد و  «آویر اکونیس»  از حزب لیکود در این جایگاه قرار گرفت. آنچه که نخست وزیر ما انجام می دهد  اقدامات مربوط به دنیای جنایتکاران است و او مانند رئیس سازمان های مافیایی رفتار می کند. رفتار نتانیاهو امروز در کابینه رفتار مافیایی است.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، وی در ادامه اظهار داشت، بنیامین نتانیاهو همواره توافق نامه هایی را که امضا می‌کند نادیده می‌گیرد و به طور منظم از آنها چشم پوشی می کند.  در واقع او بنا به دلایل ناموجهی تمایل به پایبندی به توافقنامه های خود ندارد و همه توافقنامه ها را تنها برای یک هدف امضا می کند: فرار از محاکمه و هیچ چیز دیگر.

در ادامه مقاله المیادین آمده است، طبق آنچه که در رسانه‌های اسرائیلی گزارش شده مائیر گولان گفت، ما می‌دانیم که شرایط اسرائیل بسیار جدی و خطرناک است و اسرائیل اسیر دست یک مرد فاسد شده است.  پس از آن رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که انتصاب آویر اکونیس به عنوان وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی بنا به تصمیم دادگاه عالی و تصمیم این دادگاه به حالت تعلیق در آمده است.

طبق نوشته المیادین، همزمان با آن، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو مرتکب اشتباه وحشتناکی شده و انتصاب آویر اکونیس  به عنوان وزیر دادگستری کاری خلاف قانون است که منجر به بروز اختلافات می شود و این جریان یک داستان سیاسی است.  همچنین نتانیاهو با این اقدام خود سرنوشت نتایج مذاکرات برای تشکیل کابینه را به بن بست می کشاند و بدون تصمیم مجمع عمومی کابینه و مشاور حقوقی نمی‌توان جرم‌های نتانیاهو را بخشید.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه المیادین، از طرف دیگر «نفتالی بنت» رئیس حزب راست افراطی «یمینا» درباره اختلافات پیش آمده در کابینه رژیم صهیونیستی و انتخاب آویر اکونیس به عنوان وزیر دادگستری گفت که اسرائیل به سرعت به سمت هرج و مرج می‌رود.  وی با تاکید بر اینکه در این شرایط اسرائیل به شدت به یک کابینه پایدار و کارآمد احتیاج دارد  از همه احزاب این رژیم خواست  شرایط اضطراری را درک کنند.  در غیر این صورت اسرائیل به سرعت به سوی هرج و مرج پیش خواهد رفت.

المیادین خاطرنشان کرد، از طرف دیگر یک منبع قضایی اسرائیلی به شبکه تلویزیونی ۱۲ این رژیم اعلام کرد که اسرائیل با خطرناک ترین بحران قانونی مواجه شده و بنیامین نتانیاهو یک حمله علیه دموکراسی آغاز کرده است.  «مندلبلیت» مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی در دادخواست خود به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو آگاهانه قانون اساسی اسرائیل را نقض کرده و در حالی که می دانند اقدامات وی بر خلاف قانون است باز هم آنها را انجام می دهد.

بر اساس این گزارش، این اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو یک هفته بیشتر برای تشکیل کابینه فرصت نداردو رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند که ممکن است در روزهای آینده «رئووین ریولین» رئیس رژیم اسرائیل، نفتالی بنیت یا «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» را به جای نتانیاهو مامور تشکیل کابینه کند. محافل سیاسی رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند که  زندگی سیاسی نتانیاهو در خطر بوده و به ویژه در سایه پرونده های پیچیده فساد وی مشخص نیست که او دوباره قادر به بازگشت به صحنه قدرت اسرائیل باشد. همچنین احتمال زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه نتانیاهو در دادگاه محکوم شده و به مدت طولانی به زندان برود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین