وضعیت بورس این هفته چگونه خواهد بود؟

بورس،   4000211021

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است هفته بعد بنا بر شروطی میتواند نقطه عطف بورس باشد.

به گزارش خبرآنلاین، بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز هفته روند رو به رشد به خود گرفته و با افزایش ۵۰۷۲ واحد به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار و۷۰۲ واحد رسید. شاخص کل نیز با معیار هموزن ۲۰۸ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۸۳۲ هزار میلیارد تومان رسید.

چهارشنبه معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶.۴ میلیارد تومان سهام  حق تقدم و اوراق مالی در قابل ۴۷۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۴۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با روند بورس در هفته‌ای که گذشت گفت: از ابتدای هفته گذشته کمی روند معاملات در سهم‌های بزرگ تغییر پیدا کرده است و فروشنده به هر قیمتی سهم‌های خود را نمی‌فروشد. عرضه در بازار زیاد است ولی نوع معاملات به شکلی است که دست خریدار در سهم‌های بزرگ و بنیادی بازتر از فروشنده است. این اتفاق هم زمانی رخ داد که جمعه هفته گذشته حدود ۱۰۰ نفر از کارشناسان بازار نامه‌ای به سران سه قوه دادند و در آن پیشنهاداتی مطرح شد که در کنار رایزنی که سازمان بورس با قوه‌های مختلف داشت، احتمالا به نتیجه برسد.

​وی افزود: روز سه شنبه هم رییس سازمان بورس در صحبت خود اعلام کرد بسته پیشنهادی ۷ به علاوه ۳ مطرح میشود. همه این‌ها باعث شد که در دو روز آخر هفته شاخص مثبت شود. اگر خبر منفی بابت این که آن مصوبات اجرایی نمیگردد نیاید میتوانیم به روزهای آینده امیدوار باشیم. 

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: امسال را اگر سالی فرض بگیریم که تاحدی ثبات یا رکود در بازارهای دیگر مثل مسکن و خودرو بوجود بیاید، بازار سرمایه از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است و بازده بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این که چه سهم‌هایی از شانس بیشتری در بازار سرمایه برخوردارند، گفت: بازار سرمایه دو دسته شده است. دسته اول نزدیک به ۴۰۰ نماد است که کوچک و متوسط هستند و در صف فروش قفل شده‌اند. دسته دوم نمادهای بنیادی بازار مثل نمادهای پتروشیمی، پالایشی، فلزات و هولدینگ‌های مرتبط با آن‌ها هستند.

وی افزود: با توجه به اوضاع قیمت‌های جهانی و فرض این که توافق ایران و آمریکا احیا می‌شود، این صنایعی که اسم بردم در کنار صنعت بانک می‌توانند پیشرو بازار شوند و مردم میتوانند بازده خوبی از آن بگیرند. 

خبری زاده بیان کرد: یک شایعه‌ای در بازار پیچیده است که در هفته بعد دامنه بازار متقارن می‌شود و همچنین تغییراتی در نحوه حجم مبنا به وجود می‌آید.ما احتیاج داریم آن ۴۰۰ نمادی را که در صف فروش قفل هستند با استفاده از دستورالعمل‌های موجود به نحوی متعادل کنیم.

وی افزود: متعادل کردن آن‌ها به این صورت است که دامنه نوسان باز شود و یا این که قوانین گره معاملاتی و حجم مبنا را تغییری بدهیم و اجازه بدهیم این‌ها از قفل بودند در بیایند، حتی اگر افت قیمت پیدا کنند. اگر که این اتفاقات رخ بدهد می‌توانیم بگوییم هفته بعد نقطه عطفی برای سال ۱۴۰۰ است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین