چرا ظریف از مردم عصبانی است؟

محمد امین توکلی زاده،   4000210027 ۱۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش رقیب هراسی وجلب آرا سلبی بوده لذا نماد های آن عموما محبوب نبوده اند.

 یکی از مهمترین جمله های آقای ظریف در مصاحبه انتشار یافته از او بیان ناراحتی او از انتخاب مردم است آقای ظریف بر خلاف ادبیات  چاپلوسانه و متوهمانه مصاحبه کننده که انسان را به یاد پاچه خواران دربار قجری می اندازد،   نمی تواند ناراحتی خود را از انتخاب مردم پنهان کند او تصریح می کند که در نظر سنجی ها محبوبیت حاج قاسم بسیار بالا رفته و از محبوبیت او کاسته شده و از همه مهم تر حضور بی نظیر مردم در تشیع شهید سلیمانی نمادی است از انتخاب مردم، که سندی غیر قابل انکار است.

بر خلاف تمام تلاش ها و برنامه ریزی های جریان غربگرا انتخاب مردم مرد میدان بوده. و مشخص می کند تلاش های گسترده ای که از ماهواره ها و فضای مجازی شروع می شد و با تویت ها و سخنرانی های مقامات رسمی دولت توسعه داده می شد به نتیجه نرسیده است.

جریان غربگرا سالهاست تلاش کرده دو قطبی جعلی صلح و جنگ را مقابل مردم قرار دهد  جریان غربگرا برای پیروزی بر رقیب خود  آنها را متهم به جنگ طلبی، عدم تعامل با دنیا، تنش زائی، شعار دادن از جیب مردم و... کرد و چون عموما در اداره کشور شکست خورد ناکامی های خود را حاصل تند روی هااعلام کرد از شعار های معمولی روی موشک تا عملیات های غرور آمیز برخورد با متجاوزان به مرز های آبی کشور تا سرنگون کردن پهباد متجاوز فوق پیشرفته آمریکایی را همه را بهانه قرار داد تا ناتوانی های خود را پوشش دهد ودر آخر هم بی عرضگی ها وبی تدبیری های دولت را با جواب نمی گذارند و حاکمیت دو گانه توجیه می کند.

انتظار این جریان این بود که فشار های اقتصادی بر مردم که عمدتا ناشی از بی عرضگی ها و ناکارآمدی های مدیران غربگرا بود بر گردن مردان میدان بیفتد و با مقصر شدن آنها جریان غربگرا پیروز شود. البته جریان غربگرا با رقیب هراسی و ترساندن مردم از جنگ و سلب آزادی های فرهنگی و اجتماعی، مردم را وادار کرده به آنها رای دهند.

در واقع جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش رقیب هراسی وجلب آرا سلبی بوده لذا نماد های آن عموما محبوب نبوده اند.

ولی شهید سلیمانی این بازی را بهم زد و تلاش غربگرا ها برای تخریب چهره شهید سلیمانی به عکس خود بدل شد.

شهید سلیمانی بازی دو قطبی سازی  غربگرا ها را به درستی شناخته بود و  وارد این زمین نمی شد ایشان تمام دعوت ها برای ورود به رقابت های سیاسی را رد می کرد و تنها به ماموریت خود می پرداخت البته نه اینکه عرصه سیاست را نمی شناخت نه او خیلی خوب این صحنه را شناخته بود ولی می دانست این دعوت ها برای نابود کردن گفتمان جهاد و مقاومت است لذا اجازه نمی داد گفتمان امامین انقلاب محل نزاع جریانات سیاسی شود (بر خلاف برخی چهره های سیاسی  که به دوقطبی مذاکره و مقاومت رسمیت بخشیدن).

همین پرهیز از قدرت بلای جان جریان غربگرا شد هر جا نیاز به فداکاری بود حاج قاسم نفر اول بود از هشت سال دفاع مقدس تا مبارزه با قاچاق چی ها و اشرار تا دفاع از حرم اهل بیت و سیل و زلزله و دفاع از مردم بی دفاع منطقه حاج قاسم در صف اول بود ولی هرجا قدرت تقسیم می کردند هیچ نامی از او نبود.

البته برای اینکه او نتواند ماموریت های خود را انجام دهد هم تمام تلاش خود را می کردند از عدم پشتیبانی مادی تا حمله رسانه ای به اساس این تفکر و جنگ طلب نشان دادن او یارانش، ولی هر چه گذشت مردم بیشتر شیفته و عاشق او شدند.

مردم به درستی او را شناخته بودند او بود که سایه جنگ را از سر مردم کشورش دور کرده بود او و یارانش بودند که با سلب آسایش از خود و خانواده هایشان برای مردم امنیت و آرامش را به ارمغان آورده بودند.

نه تنها مردم ایران که مردم منطقه هم به شناختی عمیق از او رسیده بودند. هر جا که تروریست ها و جنایت کاران وارد عمل می شدند حاج قاسم حریف اصلی آنها بود، بر خلاف دروغ های آمریکا و متحدانش حاج قاسم بزرگترین نابود کننده تروریسم ها در منطقه بود و همین بصیرت و شجاعت بود که موجب عصبانیت آمریکایی ها می شد.

تمام نقشه نظام سلطه برای تجزیه کشور های منطقه و ایجاد جنگ های قومی و مذهبی و شکل دهی خاورمیانه ای جدید با کشور های جعلی را حاج قاسم از بین برد میلیارد ها دلار هزینه آمریکا و لشکر کشی به منطقه و ایجاد داعش و گروههای مسلح افراطی و جنایت کار و حمایت های رسانه ای از این فرقه ها به نام جریانهای مردمی را حاج قاسم نابود کرد.

مردم به درستی انتخاب کردند. مردم فهمیدند سایه جنگ را کسانی بر سر کشور می افکنند که به دشمنان پیام ناتوانی و موثر بودن تحریم ها را مخابره می کنند. وقتی مسئولی مرتب به دشمن پیام می دهد که نقشه تو درست است کمی دیگر تحریم ها را ادامه دهی کار ما تمام است، این همان کسی است که دارد کشور را به سمت جنگ می برد.

مردم میان عزت، صلابت و امنیت و خفت، تزلزل و در نهایت جنگ، اولی را انتخاب کردند.

حق دارند عصبانی باشد؛ سالها تخریب بر علیه مردان میدان به ثمر نرسید و مردم مردان میدان را انتخاب کردند چرا که آنها را صادق و خادم واقعی مردم یافتند. البته همین مردم به آقای ظریف هم امید داشتند و بخاطر اعتماد نظام به او بعنوان یک دیپلمات کهنه کار انتظار داشتند او هم با رفع تحریم ها به کمک مرد میدان برود وبرای تحقق این انتظار قریب ۸سال صبر کردند ولی در نهایت متوجه شدند آقای ظریف توانایی تحقق این توقعات را ندارد و متاسفانه در این روزها شاهد ظلم او در حق شهید سلیمانی هم بودند آقای ظریف بجای عذر خواهی بخاطر محقق نشدن وعده هایش و پذیرش اشکالات کاریش با فرافکنی و متهم کردن مرد میدان آن هم پس از شهادتش و درغیابش به عدم هزینه کردن میدان برای دیپلماسی ظلم بزرگی در حق این قهرمان ملی و فرا ملی کرد. مردم قضاوت خواهند کرد که اگر تلاش های حاج قاسم نبود آیا پنج کشور مذاکره کننده حاضر بودند وقتی را صرف گفتگو با آقای ظریف کنند؟ همه می دانند که اگر خون های ریخته شده میدان نبود اوضاع چگونه بود.
 
  
  

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۴۵۲۴۶۱۰:۴۳:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
بهتر است آقای ظریف عذرخواهی کند
ناشناس۱۹۴۵۴۰۸۱۲:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
از این جماعت کی بود کی بود من نبودم مگر همچین چیزهایی می گویند؟
ناشناس۱۹۴۵۴۱۷۱۲:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
كسي از تفكراتش عذرخواهي نمي كند . او بايد در برابر اتهاماتش محاکمه و پاسخگو باشد .
رها۱۹۴۶۳۴۷۰۰:۲۳:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
محاکمه باعث مظلوم نمایی این جماعت میشود وضع زندگی مردم خودش بزرگترین محاکمه اینهاست در این عذاب وجدان بسوزید اگر وجدان دارید
ناشناس۱۹۴۵۶۸۴۱۵:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آقای ظریف اگه میخواست عذرخواهی کنه که اصلا این حرفها رو نمی‌گفت!!! داداش این حرفها رو زده که بیاد کاندید ریاست جمهوری بشه؛ ما حالا حالاها داستان داریم!!!!
اصلاح طلب۱۹۴۷۴۴۹۱۳:۲۸:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خوب کاندید بشه بنا به ادعای این مقاله رای نمیاره داستانی نیست که!
ناشناس۱۹۴۵۹۱۸۱۷:۵۷:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش رقیب هراسی وجلب آرا سلبی بوده لذا نماد های آن عموما محبوب نبوده اند این جمله طلایی است... احتیاج‌به عذرخواهی نیست ولی حیف ظریف بود که اینطور پرده از رخ برانداخت...
ناشناس۱۹۴۵۹۷۶۱۸:۳۹:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
من نمی دونم تو ذهن ظریف چی میگذره ولی دیپلماسی بدون داشتن پشتوانه و قدرت به درد لای جرز میخوره
ناشناس۱۹۴۶۳۱۰۲۳:۵۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
دیپلماسی بدون قدرت حتی به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره. دیپلماسی بدون قدرت یعنی فقط اعطای امتیاز
ناشناس۱۹۴۷۷۹۸۱۵:۳۹:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
لبخند های بی ارزش خود نشان دادن
بدوی اهواز۱۹۴۶۶۰۲۰۸:۱۰:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
حسادت،ریشه انسانیت را نابودمیکند،شهیدسلیمانی محبوبیت قلبی ومعنوی دارد،مطمینا چیزی از ارزشش کم نمیشود
محمد۱۹۴۶۷۶۹۰۹:۳۰:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آقا خندیدیم
ناشناس۱۹۴۷۰۱۲۱۰:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
دو چیز طیره عقل است دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی .
ناشناس۱۹۴۷۰۵۲۱۰:۵۹:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
سیاستی که از دین جدا باشه جز مکر نیس وخداوند بالا دست مکاران هس و خوب میتونه خرابشان کنه
ناشناس۱۹۴۷۱۹۸۱۱:۵۵:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱۱
درود برشجاعت ظریف امیر کبیر زمانمان
ناشناس۱۹۴۷۳۲۱۱۲:۴۲:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۱
عذرخواهی کنه دلت خوشه ها داداش این جماعت پرروتر ازاین حرفای که بیان عذر خواهی کنن از مردم طللب کارن خخخخ
دشمن لیبرالیسم۱۹۴۷۳۸۵۱۳:۰۷:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
عذرخواهی چیه محاکمه واعدام
علیرضا۱۹۴۷۴۷۴۱۳:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
باید آقای ظریف‌استفا بدهد
محمد۱۹۴۷۴۹۰۱۳:۳۹:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ظزیف فقط بلده حرف بزنه
ناشناس۱۹۴۷۵۲۴۱۳:۵۱:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
اگر ظریف قبل از شهادت سردار ومحترمانه انتقاد می کرد هرجی نبود، ولی بعد از شهادت و ناجوانمردانه فقط کار تیم نفاق است.
ناشناس۱۹۴۷۷۹۱۱۵:۳۷:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
مشکلی را حل نمی کند
محمد۱۹۴۸۰۴۶۱۷:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۱۱
نباید بخشیدشون
ناشناس۱۹۴۵۲۵۱۱۰:۴۸:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حرفهای ظریف درباره کاهش محبوبیت خودش در مقابل افزایش محبوبیت سردار سلیمانی کلید این رفتار و حرفهاست
ناشناس۱۹۴۵۳۵۱۱۲:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حرفهای ظریف نشان دهنده مردانگی و ارزش نهادن به حاج قاسم بود
ناشناس۱۹۴۷۸۴۰۱۵:۵۲:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خداادم دورور منافق راروسیاکند
ناشناس۱۹۴۵۲۵۸۱۰:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
این حرفها از اقای ظریفی صادر شده که در دیپلماسی کشور هیچ دستاوردی برای کشور نداشته. او فقط بلد است علیه منتقدان داخلی شاخ و شانه بکشد
ناشناس۱۹۴۶۵۲۷۰۶:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۱
دولت کاره ای نیست
ناشناس۱۹۴۶۵۵۲۰۶:۵۳:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ایول داری بابا
ناشناس۱۹۴۵۲۵۹۱۰:۵۲:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آقای توکلی زاده این برداشت شخصی شماست وگرنه نه ظریف از مردم عصبانیست و نه از محبوبیتش کاسته شده .
ناشناس۱۹۴۵۵۰۶۱۳:۳۲:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
کسانی که دوگانه جنگ و صلح را می اندازند. یا میدان را در مقابل دیپلماسی قرار میدهند به مردم و امنیت کشور خیانت میکنند
ناشناس۱۹۴۵۶۸۹۱۵:۲۳:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
یعنی شماها واقعا خارق‌العاده هستین!!!!! خود ظریف توی فایل میگه محبوبیت من از ۸۹ رسیده به ۶۰ و محبوبیت سردار از ۶۰ رسیده به ۹۰، اونوقت شما میگی محبوبیتش کم نشده!؟!؟ جل الخالق!!! اصلا فایل و گوش دادی!؟!؟
ناشناس۱۹۴۶۰۲۰۱۹:۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تعداد آرای مثبت این نظر و آرای منفی نظرات بالا نشان دهنده آن است که افرادی همچون آقای آشنا در دولت باز هم با هزینه بسیار بالا تیم فضای مجازی دولتی بزرگی را تشکیل داده است تا مثل همیشه حقایق را وارونه جلوه دهد .
ناشناس۱۹۴۶۰۹۹۲۰:۳۴:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
هر کی فکر میکنه این گفتگو لو رفته خیلی ساده لوح میباشد!این گفتگو در جهت ایجاد یه دو قطبی متوهمانه جدید برای پرشور کردن انتخابات است!
ناشناس۱۹۴۶۵۱۸۰۵:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۱
شما درست بشو نیستید همچنان در جهل خود بمانید ن!! ممکلت رو به غارت بردند و شما هنوز مکّاران رو نمیشناسید. اینها در حدی نیست که خودش رو با سردار مقایسه کنه.
داود۱۹۴۶۵۲۴۰۶:۱۱:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱۱
البته که معدود کسانی هستند که اگر ماست را سورمه چششان کنی باز رنگ ان را سفید نمیبینند
ناشناس۱۹۴۷۷۸۱۱۵:۳۴:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
چرت نگو .ظریف منفور شد
ناشناس۱۹۴۸۰۳۲۱۷:۳۵:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آفرین نظر من هم همین این اقا خیلی مونده حرفای ظریف رابفهمه
ناشناس۱۹۴۸۳۴۴۲۰:۱۹:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
این گفتمان ۹۰درصدمردمه
ناشناس۱۹۴۵۲۶۹۱۰:۵۹:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نتیجه گیری شما ظاهری و تفسیر به رای هست.اینکه مردم چه کار می کنند به خیلی چیزها مربوطه.در تشیییع جنازه آقای هاشمی رفسنجانی هم حضور میلیونی بود اون رو چه جوری تفسیر می کنید؟
ناشناس۱۹۴۵۴۱۸۱۲:۴۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تشییع جنازه یکی دو میلیونی که معمولا برای شخصیت های مهم کشور وجود دارد را با تشییع جنازه 20 میلیونی یکی نفرمایید
ناشناس۱۹۴۷۹۰۴۱۶:۲۳:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
تشییع جنازه 80 میلیونی نه 20 میلیونی
ناشناس۱۹۴۸۴۸۰۲۱:۵۷:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
20 میلیون ادم بود مجموع کشور حساب کن درضمن بالاترین جان انسان نیست پس افراد لایق این تشیع هستن نه مثل رءیس جمهور که 8 ماه از ترس کرونا از خونش در نمیاد
ناشناس۱۹۴۵۵۳۱۱۳:۵۰:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
فکر کنم فرق میلیون و هزار رو شما نمیدونی
ناشناس۱۹۴۵۵۷۴۱۴:۱۸:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آب نبات هم شیرین است..عسل ناب هم شیرین است اما این کجا و آن کجا!
ناشناس۱۹۴۵۵۹۶۱۴:۳۳:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آخه مرد حسابی شما چطور میتونی تشییع سردار سلیمانی رو با تشییع رفسنجانی یکی دیده باشی؟؟؟؟
ناشناس۱۹۴۵۶۰۹۱۴:۴۳:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تشییع جنازه هاشمی سیاسی بود لیبرالها و اصلاحاتی ها می خواستند هاشمی را بزرگ کنند اصولگراها هم به خاطر خدمات هاشمی که قبل از دهه ی 60 به انقلاب کرده بود خواستند از ایشان قدر دانی کرده باشند وبا این وجود هم تشیع جنازه هاشمی در مقابل تشییع جنازه سردار سلیمانی قطره در دریا بود... .
ناشناس۱۹۴۵۶۹۸۱۵:۲۷:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نمی‌دونم چرا اصلا دوست ندارم این دوتا اتفاق رو با هم مقایسه کنم، شاید بخاطر اینه که مجبور میشم دوتا اسم رو در کنار هم بیارم!!!!
ناشناس۱۹۴۵۸۶۱۱۷:۲۰:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تشییع میلیونی ؟ برای رفسنجانی ؟ خواب دیدی یا از مریخ نگاه میکردی ؟
ناشناس۱۹۴۵۸۹۲۱۷:۳۸:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
میلیونی بود؟؟؟؟؟
میثم۱۹۴۶۲۵۵۲۲:۵۸:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نه نبود! هر چی شما میگی‌ درست و هر چی بقیه بگن علامت سوال داره.
جواد۱۹۴۶۵۰۶۰۵:۳۲:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۱۱
هه میلیونی!!؟ خودتم بودی !! دیدی؟؟؟؟ هیچ وقت با حاج قاسم مقایسش نکن
علیرضا۱۹۴۶۵۴۸۰۶:۴۹:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۱
با عرض سلام وادب جناب من خودم تشییع جناب هاشمی رفسنجانی بودم 50 هزار تا هم نمیشد چه جوری میلیون دیدید؟؟؟
ناشناس۱۹۴۷۶۳۵۱۴:۲۵:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ما که حضور میلیونی ندیدیم
عمران۱۹۴۵۲۷۰۱۰:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
یک انسان ضد غرب را در نظر بگیرید، اگر واقعیت در یک امر خلاف تصور آن فرد باشد، و یک فرد این موضوع را به او گوشزد کند آیا آن فرد نصیحت کننده حتما غربگرا ست؟ آیا اگر در نگاه شما به جهان اشکالاتی وجود دارد کسی حق ندارد این اشکالات را بیان کند؟
ناشناس۱۹۴۵۷۳۱۱۵:۵۰:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نظرت درمورد این چیه: یک نفر ضد غرب رو فرض کنیم که جانش رو در همین راه و برای منافع کشور تقدیم کرده و اتفاقا در طی سالهای حیات و جهادش محبوبیتش به شدت زیاد شده، در همین زمان شخص دیگه‌ای که توی غرب تحصیل کرده و سالها اونجا زندگی کرده بخاطر عدم موفقیت در نزدیکی به غرب محبوبیتش کم شده. آیا اون شخص می‌تونه کاهش محبوبیت خودش رو با زیر سوال بردن موفقیتهای شخصی که الان دیگه نیست از خودش دفاع کنه توجیه کنه!؟ آیا منافع کشور مهمتر از محبوبیت ما نیست!؟ آیا شخصی که ادعا داره برای خدا کار می‌کنه نه برای تاریخ، اصلا محبوبیت براش مهمه!؟!؟
ناشناس۱۹۴۸۳۶۶۲۰:۴۲:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
واقعا برای ظریف متاسفیم
ناشناس۱۹۴۵۸۱۶۱۶:۵۹:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
عزیزم گوش زد کردن یعنی بگوید با آن حرکت شما موافق نبودیم نه این که کل سیاست کلان کشور را زیر سوال بردن و بگوید میدان....
ناشناس۱۹۴۵۲۷۴۱۱:۰۲:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نویسنده مقاله دو نیروی میدان و دیپلماسی را از هم جدا میبیند در صورتی که این دو مانند دو بال برای پرواز هستند و نباید این دو را باهم مقایسه کنند و یا از هم جدا کنند و همینطور نباید در هم تداخل داشته باشند .
ناشناس۱۹۴۵۴۰۲۱۲:۳۴:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
ساعت خواب این اقای ساده لوح یا.... دارد آن یکی بال را می زند و اتفاقا چون هیچ خروجی در این تیمشان نداشتند رو به این تخریب اوردن
ناشناس۱۹۴۸۱۵۲۱۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
احسنت به شما دوست عزیز خیلی جالب تفسیر کردی
ناشناس۱۹۴۵۲۸۱۱۱:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
کسی که حد و مرز اختیارات خودش رو نمیدونه صلاحیت وزیر خارجه شدن رو نداره. میدان مذاکره هسته ای مال شما بوده و دیگران باید با شما هماهنگ میشدند. و میدان جنگ در اختیار سردار دلها بوده و شما باید با او هماهنگ میشدید. اگر نشدید باید جوابگو باشید
ناشناس۱۹۴۵۲۹۸۱۱:۱۹:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱۰
خودش جواب را گفت چون مردم حاج قاسم را به او ترجیح دادن
ناشناس۱۹۴۵۴۷۳۱۳:۱۴:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
از کجا میگید مردم حاج قاسم را ترجیح دادند؟
ناشناس۱۹۴۸۰۱۰۱۷:۲۲:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ازتشیع جنازه پرشورش واقعاشماکورهستیدیاخودتونو کورنشون میدید
ناشناس۱۹۴۵۳۰۷۱۱:۲۵:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حرف ظریف صحبت از خودش و سردار سلیمانی نیست... ایشان از این مثال استفاده کرد که گرایش مردم ایران و اثر رسانه و جو رو نشون بده... منظور مقایسه قهرمان پروری که لزوما بد نیست با تعامل و تعادل بود...
ناشناس۱۹۴۵۳۲۱۱۱:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حودش خواسته که اینطور انتحاب کند
غربگدا نباشیم۱۹۴۵۳۲۸۱۱:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
عصـــــــــاره کلام این است: جریان غربگدا تنها با رقیــــــب هــــراسی آرای مردم را جلب می کند و حاضر نیست برای اداره امور مملکت از آسودگی خود بگذرد و جانفشانی کند...حاضر نیست صادقانه کار و تلاش کند..همواره چشمش به دنبال راهکارهای غربی هاست و تخم مرغ های خود را در سبدآنان می گذارد حتی اگر منجر به خیــــانت شود..تنها به فکر کسب محبوبیـــت کاغذی و دروغین هست و بس.. و در این راه خیل بی شمار ماهــــواره های کرکس و کلاغ صفت به زبان فارسی حامی آنهاست ... و حتی آدمکهای دورو از پایگاههای خود برای حمایت از این طرز تفکر صبح تا شب لایک می گذارند تا افکار عمومی مردم را از حقیقت منحرف کنند و چنین به نظر برسد که مردم هوادار غربگداها هستند..
ناشناس۱۹۴۵۴۲۰۱۲:۴۷:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حتی آشوب هم ایجاد می کنند تا به خواسته هایشان برسند تحریم که بماند از سر این جماعت است که به مردم تحمیل می شود
به(غربگدا نباشیم)۱۹۴۵۵۹۲۱۴:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تشییع جنازه بی همانند و تاریخی سردار سلیمانی بدجور داغ به دل دشمنان انقلاب گذاشته هیچ جور از گلوشون پایین نمی ره هیچ جور! حتی تعدادی از غربگداها خود را طرفدار شهید سلیمانی قلمداد کردن که سهمی ببرند در حالی که با آن بزرگوار از ریشه مخالف بودن درضمن دیس لایک زن های حرفه ای هم طبق گفته شما اومدن برضد شما از اون سر دنیا دیس لایک بزنن : )
ناشناس۱۹۴۶۶۰۰۰۸:۰۸:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خدا وکیلی بی مانند بود کجای دنیا سراغ دارید تشییع جنازه یک نفر 70 ،80 تا جنازه برجای بذاره ؟!
ناشناس۱۹۴۵۳۲۹۱۱:۴۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حاج قاسم جانش را برای رساندن پیام دیپلماسی داد ولی ظریف...
ناشناس۱۹۴۵۴۶۱۱۳:۰۶:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
قابل توجه : این مثبت و منفی ها هرگز در مخالفت با شهید وطن حاج قاسم نبوده و نیست، بلکه تنها پاسخی به افکار دگمِ خود اصولگراپندارانه است .
ا۱۹۴۷۱۲۸۱۱:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
درود
ناشناس۱۹۴۵۷۰۹۱۵:۳۶:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
درود بر سردار ررشید اسلام و ایران سردار جانش را داد ظریف آبرویش را قضاوت با خدا
ناشناس۱۹۴۶۵۵۴۰۷:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
درود بر سردار دلها حاج قاسم درود بر مرد میدان دیپلماسی ظریف درود بر کسانی که منصفانهدقضاوت میکنند نه مغرضانه
ناشناس۱۹۴۵۳۴۳۱۲:۰۲:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
من مصاحبه را شنیدم. هیچ کجا ظریف به سردار سلیمانی توهین نکرده و او را متهم نکرده است و کاملا احترام او را دارد. هیچ کجا هم از مردم صحبت نکرده است. بحث بر سر این است که سیاست خارجی را باید دولت اعلام کند و نیروهای میدانی تابع دولت باشد یا کل کشور باید تابع یک ارگان خاص باشد. این باید بحث شود و این از محبوبیت ظریف کم نمی کند و بر ضد شهید سلیمانی هم نیست. هر کسی باید کار خود را بر اساس نفر دوم کشور که رئیس جمهور است انجام دهد.
ناشناس۱۹۴۵۳۶۳۱۲:۱۱:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آقای روحانی رسما گفت حرفهای ظریف را درباره میدان و دیپلماسی قبول ندارد
ناشناس۱۹۴۵۳۹۷۱۲:۳۲:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
وقتی فکر و ذهنت غرب گرایی و پاچه خواری باشد چشمانت خوب نمی بیند چی گفت!
ناشناس۱۹۴۵۴۰۷۱۲:۳۸:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
عمرا اگه وقت گذاشته باشی و حداقل 3 ساعت و نیم به حرفهاش گوش کرده باشی. این فایل کجاست که به دست ما نمیرسه؟ چرا حالا که خیلی ها این فایل را دارند، به‌صورت عمومی تمامش را منتشر نمی‌کنند؟ چه جوری حرف زده که آمریکایی ها عصبانی هستند، روس‌ها عصبانی هستند، چینی ها عصبانی هستند، مردم عصبانی هستند، روحانی میگه هم نظر نیست، آشنا لوس بازی درمیاره، لیلاز میگه باید چوب توی آستین کسی که منتشرش کرده بکنن، خود ظریف طبق معمول به جای عذرخواهي بازم از رهبری و نظام مایه میذاره،....
ناشناس۱۹۴۵۴۲۵۱۲:۵۰:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
نمیدانی سیاست کلی کشور رهبری تعیین می کند که خیلی از موارد آن هم توسط شورای امنیت ملی تعیین می شود و به تایید رهبری می رسد و دولت و نظامیان هم باید تابع آن باشد که بخش نظامیان عمل می کنند ولی دولت بر عکس انجام می‌دهد خیلی موارد ان
ناشناس۱۹۴۵۴۶۲۱۳:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
درود بر ظریف و سلام بر حاج قاسم . این دو بزرگوار هرگز از یکدیگر جدا نبوده اند . تنها متوهمینِ ریاکار و دین به دنیا فروش از جدا کردن فرزندان ملت نفع میبرند .
داود۱۹۴۶۵۳۱۰۶:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
درود؟؟؟؟؟؟؟؟ظریف؟؟؟؟؟؟ خلایق هرچه لایق
ناشناس۱۹۴۷۷۵۷۱۵:۲۱:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ظریف هیچوقت با سردار یکی نبوده او فکر می کنه بالبخند دوستی جان کری ایران حفظ می شه ولی سردار با تلاش بی ادعا از مرز های واقعی قدرت ایران دفاع کرد کجایی این دوتا ادم یکی
حسن۱۹۴۸۱۱۷۱۸:۱۹:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۱۱
افرین. گل گفتی
ناشناس۱۹۴۵۶۷۷۱۵:۱۸:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
داداش ما هم متن مصاحبه رو گوش دادیم، دیگه اینقدر تو روز روشن خالی بندی نکن، ظریف میگه مردم ما قهرمان پرست هستن و میدان رو انتخاب کردن، از نظر شما این صحبت درمورد مردم نیست!؟!؟ ضمنا توهین فقط ناسزا گفتن نیست و اینجا هم بحث توهین نیست، ظریف خیلی مؤدبانه سردار رو تخریب کرد. کی گفته سیاست خارجی رو دولت باید تعیین کنه و کی گفته میدان باید تحت فرمان دولت باشه!؟!؟ اگه شما اینطوری دوست داری یه مسئله‌ست اما قانون اساسی چیز دیگه ای میگه!!!!!
ناشناس۱۹۴۵۷۰۰۱۵:۲۹:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
فکر کنم یه مصاحبه دیگه را شنیدی دوست عزیز!!! بخشی از صوت لو رفته ظریف: ** صدا و سیما و مردم ما قدرت تک ساحت میدان را دیدند و این امر را انتخاب کردند. شما مراسم تشییع سردار سلیمانی را ببینید. داشتید یک سردار شهید را بدرقه می‌کردید قبل از شهادت چی؟ قبل شهادت در تمام نظرسنجی‌ها از حدود سال ۹۶ تا ۹۹، محبوبیت من از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد رسید و محبوبیت شهید سلیمانی به ۹۰ درصد رسید.
ناشناس۱۹۴۵۷۱۷۱۵:۴۰:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
بیخود جو درست نکن، نه دولت باید تابع ارگان خاصی باشه نه سایر ارگانها باید تابع دولت باشن، وظایف همه مشخصه و باید با همکاری هم فکر منافع کشور باشن، هرجا هم اختلافی باشه رهبر سیاستهای کلی کشور رو تعیین میکنه.
ناشناس۱۹۴۵۷۴۵۱۶:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
طبق قانون اساسی جهت گیری کلان سیاست خارجی را رهبر تعیین می کنند. ظریف باید پاسخگوی فرصت سوزی هشت ساله کشور باشد در دادگاه صالحه
ناشناس۱۹۴۷۳۷۰۱۳:۰۰:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
حرفایی شما منطقی است ما کارشناس نیستیم انقد دنبال متهم کردن دیگران نباشیم آیا بگناهان خود هم فکر کرده‌ایم
محمد۱۹۴۸۳۶۲۲۰:۳۷:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
چراغی را که ایزد برفروزد ظریفی فوت کند ریشش بسوزد
ناشناس۱۹۴۵۳۷۰۱۲:۱۴:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
سردار شهید سلیمانی و دکتر ظریف از دلسوزان این مرز و بوم هستند آینده و تاریخ گواه این امر خواهد بود. و متاسفانه هستند یک عده فقط چاپلوسی بلدند.
ناشناس۱۹۴۷۷۶۴۱۵:۲۶:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خداوکیلی این جریان اصلاحات که ظریف از توش اومده بیرون کی دلسوز مردم بوده که حالا باشه ۸سال وقت کشور هدر داد با مذاکره بدون هیچ دستاورد
ناشناس۱۹۴۵۳۸۵۱۲:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
کجای اون مصاحبه سردار رو کوبیده یا توهین کرده؟ ایشون یکسری حقایق رو اعلام کرده که من مطمئنم اکثریت جامعه ازش خبر داشتند صحبتهای ایشون برای من به شخصه چیز جدیدی نبود. شماها هدفتون مشخصه و قصدتون کوبیدن ظریفه
ناشناس۱۹۴۵۴۰۹۱۲:۳۹:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
حواستان باشد که هر دو ظریف و شهید سلیمانی بین مردم محبوب هستند... پس سعی نکنید یکی را در مقابل دیگری نشان دهید....
ناشناس۱۹۴۵۴۱۴۱۲:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
در مقاله مشخص است که نویسنده نظر خود را میخواهد به خورد خواننده بدهد که متاسفانه در این دروه که بحث منافع ملی در میان است بحث را در حد تقابل دو شخص تنزل دادن کوته نظری است -
حسین۱۹۴۵۴۲۶۱۲:۵۰:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
.... تمام کنید این برچسب گذاری ها را و به توسعه و پیشرفت مملکت فکر کنید. هنر داشته باشید، وطن دوست باشید و از غرب و شرق کمک بگیرید و ایران را بسازید.
ناشناس۱۹۴۵۴۴۷۱۳:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
هربار دوقطبی درست می شود دودش به چشم مردم می رود مساعل اصلی مردم مثل واکسن کرونا ازدواج مسکن شغل سلامت بیمه تورم و...رها شده و مردم را درگیر جنگ های سیاسی میکنند که برای مردم هیچ سودی ندارد فقط هزینه دارد. ودراین روزگار حاشیه ها مهم تر از متن است.
ناشناس۱۹۴۵۴۷۴۱۳:۱۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
این جماعت تا در راس کار باشند بازی معیشت و مذاکره به راه است تا به اهداف خاص آمریکایی ها برسند
ناشناس۱۹۴۵۴۹۳۱۳:۲۴:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
... محبوبیت سردار سلیمانی به خاطر جانفشانی برای کشور است نه گرایش سیاسی و اصولگرا بودنش. متاسفانه بزرگان اصولگرا را نمی توان نقد کرد چه در زمان حیاتشان و چه پس از ان. اصل ماجرا این است.
ناشناس۱۹۴۵۵۵۶۱۴:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آیا فایل رو گوش دادید؟ ظریف در حمایت از محبوبیت سردار این درصد رو بیان کرد نه برای عصبانیت از مردم
ناشناس۱۹۴۵۶۰۲۱۴:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
یک تحلیلگر باید انصاف داشته باشد
صفوی۱۹۴۵۶۹۰۱۵:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۰
میدان سفره مردم است
ناشناس۱۹۴۵۶۹۷۱۵:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
انصاف و اعتدال گم شده بزرگ این روزهای جامعه ماست !
ناشناس۱۹۴۵۷۴۳۱۵:۵۹:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
چرا شما حماسه‌ای که دکتر ظریف در برجام آفرید رو نادیده می‌گیرین!؟ ایشون همون‌طور که در مصاحبه توضیح میدن با تندی بسیار بدی که در مقابل لاوروف داشتن و با دعواهایی که با جان کری میکنن اسم چندین نفر رو از لیست تحریم خارج میکنن، این درحالی هست که ایشون برای این کار حتی شام خودشون رو نیمه‌کاره رها کردن، مطمئنا اگر اون چند نفر از لیست تحریم خارج نمیشدن الان دلار ۵۰هزار تومن و پراید ۲۰۰میلیون تومن بود!!! کدامیک از مردان میدان اینقدر برای منافع کشور تلاش و فداکاری کردن!؟ بهتره منصف باشیم و تلاشهای سردار دیپلماسی رو قدر بدونیم!!!
ناشناس۱۹۴۶۲۵۶۲۳:۰۲:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
دیپلماسی التماس و خسارت محض که در سعد آباد و برجام به کشور زد
ناشناس۱۹۴۷۲۹۵۱۲:۳۴:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آخه کدوم حماسه گرفته گند زده تو مملکت بعد شما میگی حماسه
ناشناس۱۹۴۷۴۱۱۱۳:۱۶:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آخپ آدم متوھم بدون دیپلماسی دلار بیش از پنج ھزار و پراید بیشتر از سی میلیون نمیارزہ علت بالا رفتن قیمتھا خود دولتہ نہ تحریم
ناشناس۱۹۴۷۵۷۳۱۴:۰۹:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۱
کدوم حماسه بابا از خواب بیدار شو فکر از بر جام استفاده بهینه کردی
..۱۹۴۸۱۵۸۱۸:۴۸:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
اگر دلار ۵۰ هزار تومان بود میگفتی ظریف نزاشت بشه ۱۰۰ هزار تومان و اگه پراید میشد ۵۰۰ میلیون میگفتی ظریف نذاشت بشه ۶۰۰ میلیون مغزت فاسد شده
ناشناس۱۹۴۵۷۵۰۱۶:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
سوال ما از دکتر ظریف اینه: چرا واعظان که‌این جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
رضا۱۹۴۵۷۵۳۱۶:۰۴:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تلاش برای زنده نگهداشتن مفهوم غربگرایی برای پوشاندن ناتوانایی جناح مقابل است. اصولگرایانی که فقط در صورت عدم مشارکت مردم در یک‌انتخابات توان کسب کرسی دارند. تا کی قرار است خود را به خواب بزنید.
ناشناس۱۹۴۵۷۶۸۱۶:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
غربگرایان یکی از مصادیق آیات زیر هستند: وَاتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِّيَكُونُوا لَهُمْ عِزًّا ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺎﻳﻪ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﻱ ﺑﺎﺷﺪ .(مریم ٨١) كَلَّا سَيَكْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَيَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدًّا ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ [ ﺁﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻥ ] ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ .(مریم ٨٢)
ناشناس۱۹۴۵۸۴۵۱۷:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
از یک طرف به انتخاب مردم مطمئن هستید و از طرف اونها حرف می زنید از طرف دیگه ایراد می گیرید که چرا به روحانی رای دادند.
ناشناس۱۹۴۵۸۸۱۱۷:۳۳:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۰
آقای ظریف گفت که بحث او کارشناسی است اما بحث کارشناسی باید در جای خود، در مقابل اهل فن و با مدارک و مستندات باشد نه در مقابل یک مجری کم اطلاع و بدون ارائه مستندات. آقای ظریف این بحثها را باید در جمع تخصصی می گفت با افرادی در جایگاه و یا نزدیک سردار سلیمانی و همچنین سایر خبرگان سیاسی. سیاستهای کلی نظام مجمع تشخیص نظام با تایید رهبری تعیین می شود. مطالبه نظام افزایش توان در همه زمینه ها است و مذاکره باید از موضع قدرت باشد. وقتی که عده ای معتقدند که توان نظامی ایران با یک دکمه از بین می رود و آب خوردن ایرانیان وابسته به مذاکرات است این مذاکره به شکست خواهد انجامید. در شرایط تحریم هم با برنامه ریزی درست می توان وابستگی طولانی به خام فروشی را از بین برد و علم را حاکم کرد. حذف فساد، رانت و ناکارمدی وابسته به مذاکرات با گردن کج نیست!
حامد۱۹۴۵۸۹۳۱۷:۳۹:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
وضعیت کنونی کشور حاصل حاکمیت 8 ساله ی ظریف و روحانی و تفکر هاشمی و اصلاح طلبان است. آنها مدعی دوستی و آشتی با جهان و برداشتن تحریم و گفت و گو و مذاکره بودند . آنها که مدعی تخصص در مدیریت و اقتصاد و دیپلماسی بودند. تحریم ها و گرانی بیشتر شد. دشمنی آمریکا بیشتر شد. درس بگیریم. درس بگیریم که تسلیم شدن هزینه دارد و دست آوردی ندارد. درس بگیریم با لبخند و مذاکره مشکلی حل نمی شود و دشمن جری تر هم می شود. بادکنک توخالی از برجام و مذاکره و ظریف برای مردم درست کرده بودند. قهرمان خیالی که از ظریف ساخته بودند چه شد؟ کسانی تنها برنامه آنها برای اداره کشور مذاکره بود امروز بعد از 8 سال که تحریم بیشتر شده است می گویند جنگ اقتصادی شده. بلکه شکست تمام عیار تفکری که مذاکره را حلال مشکلات می دانست آشکار شد. چقدر باید کم عقل بود که مذاکره را راه حل مشکلات دانست. در مذاکره بر سر ما کلاه بزرگی گذاشتند. مذاکره کنندگان آنها نبوغ داشتند مذاکره کنندگان ما پخمه هایی ساده اندیش و خیال پرداز بودند. آقای روحانی و ظریف برجام شما چه شد؟ چه خبر از تحریم و دلار و صف مرغ. چه خبر از امیر کبیر زمان
ناشناس۱۹۴۵۸۹۴۱۷:۳۹:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
محتوای صحبت ظریف تعادل و تصمیم گیری بر اساس منافع ملی است نه تصمیم گیری احساسی و ایدئولوژیک محض
بهروز۱۹۴۶۰۲۴۱۹:۲۵:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۱۰
از همه حرفهای درست و دقیق ظریف فقط همین جمله را پیدا کردید. مشخصه که کم آوردین
ناشناس۱۹۴۶۰۴۴۱۹:۳۵:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
عصباني است زيرا مردم عوامل غيرمستقيم ترور سردار دل ها را می شناسند
علی۱۹۴۶۰۴۶۱۹:۳۶:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱۰
طبق قانون اساسی؛ رییس جمهور بعداز مقام رهبری بالاترین مقام رسمی کشورایران میباشد؛ از حقوقدانان بنام کشور خواهشمندم بار حقوقی این اصل اعلام کنند وعلت وجودی این اصل فوق العاده مهم رو تبیین نمایند، چراکه این اصل برا تفریح درقانون اساسی گنجانده نشده که؟
ناشناس۱۹۴۶۰۶۱۱۹:۴۷:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
بلاخره سیاست کشور تابع چه قانونیه ایا رییس جمهور و وزیر امور خارجه سیاستهای خارجی رو طبق نظرات رهبری اجرا میکنن یا نه در بزرگی سردار شکی نیست ایا یک فرمانده باید تابع تصمیمات رییس جمهور باشد یا رییس جمهور تابع یک فرمانده؟
ناشناس۱۹۴۶۱۸۵۲۲:۰۱:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۱۰
بر اساس قانون اساسی نیروهای مسلح زیر نظر فرمانده کل قوا (رهبر) اداره میشوند. و لذا رییس جمهور دراینجا اختیار قانونی ندارد. از سوی دیگر رییس جمهور رییس شورایعالی امنیت ملی است که بسیار ی از تصمیمات میدانی آنجا گرفته میشود. ممکن است در موردی خاص انجا به تصمیمی برسند که فلان وزیر یا شخص ظریف با آن مخالف باشد. انجا نظر اکثریت که با حضگر رییس جمهور جمعبندی میشود مهعیار است نه نظر یک نفر یا دونفر مخالف. این منطق تصمیم گیری درست در کشور است. آقای ظریف در این میان فقط خود را معیار قرار داده و فکر کرده همه در کشور باید با او هماهنگ باشند. ما چنین چیزی در قانون اساسی نداریم.
ناشناس۱۹۴۶۰۶۶۱۹:۵۴:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
در یه همچین متنی حداقل اصل صوتی که به اون اشاره شده رو بزارید. در هر صورت ظریف، به عنوان یه شخص دوستدار ایران و ایرانی در تاریخ ایران ماندگار خواهد ماند.
ناشناس۱۹۴۶۶۱۳۰۸:۱۵:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
بابا ظریف دوست داشتنی چی مگید برای خودتان
ناشناس۱۹۴۶۱۲۰۲۰:۵۱:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱۰
چرا نوشتید مردم؟؟؟؟مگه شما نماینده یا زبان مردمی؟؟؟؟؟اقای ظریف مرد بسیار وطن پرست و انسانیه، همون طور که سردار عزیز این صفاتو داشت.
ناشناس۱۹۴۷۶۳۴۱۴:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خیلی انسان درستی هس چه بلاهای که سر مردم بدبخت نیاوردن
ناشناس۱۹۴۷۸۶۸۱۶:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
احسنت به این جواب موافقم
6697۱۹۴۸۳۲۵۲۰:۰۹:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آقای ظریف یکو یه دونه است از لحاظ سیاست
محمد۱۹۴۶۱۴۰۲۱:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۱۰
متاسفانه درست و نادرست با هم مخلوط شده و افراط و تفریط در نوشتار است شعار و حرف بر روی موشک نوشتید، اما در مقابل اسراییل با زدن نیروهای ایرانی در سوریه عمل کرد ظریف مرد دیپلماسی بود و نشستن بر روی یک طرف میز و نشستن تمام قدرت های جهان بر روی میز دیگر، نشان عزت و بزرگی و عظمتی است برای ایران که از میدان سردار شهید و حضور و پشتیبانی مردم از نظام بدست آمد که باید ظریف به آن افتخار کند
كاوه۱۹۴۶۱۴۳۲۱:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۰
جريانات سياسي در ايران همواره تابع پول و قدرت بوده و هيچوقت مردم نتوانسته اند تاثير خاصي بر سرنوشت خود بگذارند . الان هم هر جناحي برنده بشود چاره اي جز تابعيت از اين دو پارامتر ندارد لذا انقدر حرفهاي آقاي ظريف را تفسير نكنيد ، فكر كنيد يك ديپلمات كار كشته دارد نظرات شخصي خودش را مي گويد . مگر مردم حرفهاي فائزه هاشمي و خاتمي و ... را گوش نكردند و تفسير نكردند الان آنها چه نقشي در ساختار نظام دارند . ظريف پنجاه روز ديگر جايش را به شخص ديگري خواهد و كارهايش و حرفهايش به تاريخ خواهد پيوست و بعدها مشخص خواهد شد كه آيا وي درست مي گفته و خدمت كرده يا شوي انتخاباتي اجرا کرده
ناشناس۱۹۴۷۴۳۵۱۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱۱
بہ زمان برای روشن شدن مسئلہ نیازی نیست جریان اصلاحات سالھاست در حال خیانت کردنہ
ناشناس۱۹۴۶۲۸۰۲۳:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۰
تاریخ قاضی عادلیه آیندگان خواهند فهمید چه برسر امد و چه کسی ماندگار خواهد شد
جواد۱۹۴۶۵۲۱۰۵:۵۹:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ازنظربرادران روشنفکرغربگداقیام امام حسین(ع)هم جنگ طلبی محسوب میشه
ناشناس۱۹۴۶۵۳۸۰۶:۳۴:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۱۱
الهم عجل لولیک الفرج یا صاحب الزمان خودت به دادمان برس
محمد۱۹۴۶۵۵۶۰۷:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
این مصاحبه وانتشار یک دام سیاسی برا انتخابات باید مردم هوشیار باشن درست انتخاب کنن...
پرهام۱۹۴۶۵۶۳۰۷:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
سردار سلیمانی هم مرد میدان بود هم اعجوبه ی دیپلماسی... اقای ظریف شما نوزاد دیپلماسی هم نبودید... تمام
ناشناس۱۹۴۶۵۷۷۰۷:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
مرگ اصلاح‌طلبان نزدیک است دیگرهیچ اصلاح طلبی حتی تاپایان مرگش روی خوش نخواهددید
عبدالله۱۹۴۶۶۱۶۰۸:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۱۱
درودبرظریف عزیز،شماخجالت بکشید
کیانوش۱۹۴۶۶۷۷۰۸:۵۴:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۱۱
زنده باد میدان دوصدگفته چون نیم کردار نیست
علی۱۹۴۶۷۵۸۰۹:۲۷:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۱۱
خوب پس... مشکل این آقا پیدا شد... حسادت به سردار سلیمانی
ناشناس۱۹۴۶۷۷۲۰۹:۳۰:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
سلام اقای توکلی زاده اسلام دین ازادی وبیان است چرا همه شما ناراحت وعصبانی شدید از حقیقت
خداوند یکتاست۱۹۴۶۷۸۰۰۹:۳۳:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
فیلم بازنده ها رو حتما ببینید
ناشناس۱۹۴۶۸۱۱۰۹:۴۳:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ظریف ما رو دور ننداز ،ما اینقدرم بدرد نخور نیستیم
دکترمحسن۱۹۴۶۸۱۸۰۹:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۱۱
ظریف بسیار ادم با سواد و راستگویی هستش.انشاالله ک رعیس جمهور هم بشه
زاهدانی۱۹۴۶۸۴۰۰۹:۵۰:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱۱
رای ما ظریف
س،ن۱۹۴۷۱۳۹۱۱:۲۸:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
به دررررککک که از ما عصبانیه، نه که ما خیلی ازشون راضی هستیم
سعید۱۹۴۷۱۴۶۱۱:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۱۱
آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند قابل توجه آقای نگارنده مقاله اینجوریاس که برداشتش خیلی الکیه
ناشناس۱۹۴۷۱۵۰۱۱:۳۴:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۱۱
به ظریف بگید از ملت ایران عصبانی باش واز این عصبانیت ....
ییلان۱۹۴۷۱۵۳۱۱:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱۱
فقط ظریف باید محاکه بشود بخاطر توهین به شهدا وحاج قاسم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین