فایل صوتی ظریف و یک رسوایی آشنا

سیاسی،   4000206030 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

فایل صوتی یک مصاحبه محمدجواد ظریف با مرکز بررسی‌های استراتژیک که حاوی اظهارات شاذی است، سر از تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال درآورد.

فایل صوتی ظریف و یک رسوایی آشنا

فرهیختگان نوشت: تلویزیون سعودی ایران‌اینترنشنال غروب یکشنبه بخش‌هایی از یک فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف را منتشر کرد. تا لحظه نگارش این متن بخش‌های منتشرشده حاوی بعضی اظهارات ظریف درخصوص مسائل امنیتی کشور، اختلافات داخلی مسئولان و ناگفته‌های دوران مسئولیت وی است. ایران‌اینترنشنال با عنوان «اختصاصی» از این فایل صوتی یاد می‌کند و اعلام کرده این فایل مربوط به گفت‌وگوی ۳ ساعته ظریف با سعید لیلاز در ماه‌های اخیر است. در این خصوص چند نکته قابل بررسی است:

اول اینکه گفته می‌شود این گفت‌وگو به میزبانی مرکز بررسی‌های استراتژیک با مدیریت حسام‌الدین آشنا انجام شده است. جنس اظهارات ظریف هم نشان می‌دهد به میزبان اعتماد داشته. سوال مهم اینکه این فایل چگونه از یک رسانه ضدانقلاب سر درآورده است؟ بخش‌های گزیده منتشرشده نشان‌دهنده اظهارات کاملا آزادانه وزیر امور خارجه است. چگونه می‌شود صفر تا صد یک پروژه سیاسی در نهادی زیرنظر رئیس‌جمهور مدیریت شود و دست آخر خروجی آن در لندن دراختیار ضدانقلاب باشد؟! چه کسی پاسخگوی این افتضاح تاریخی در دولت روحانی است؟

دولتی که درطول ۸ سال اخیر با ادعای تدبیر در امور برسر کار است و از همان ابتدا بدیهیات تدبیر را هم در نظر نگرفته است. جالب اینکه روحانی سال‌ها دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بوده، او سال‌ها مسئولیت امنیتی و سیاسی کلان در کشور داشته و آشنا، مشاور و مسئول پروژه اخیر نیز سابقه طولانی کار در وزارت اطلاعات داشته است. چگونه قابل باور است فایل صوتی محرمانه کشور، فایلی که وزیر امور خارجه حین ماموریت ملی‌اش در آن حرف‌های بسیار مهمی زده اکنون دراختیار بیگانه باشد؟ چرا باید باور کنیم این یک موضوع طبیعی و ساده است؟ آیا نباید نسبت به تمام روند مدیریت دولت روحانی در پرونده‌ مهم و استراتژیک هسته‌ای شک کرد؟ آیا ضربات سهمگین امنیتی درطول سال‌های اخیر مثل حمله صهیونیست‌ها به سایت هسته‌ای نطنز و خرابکاری در تاسیسات آن هم با همین بی‌تدبیری‌های امنیتی رخ داده است؟ فایل صوتی ظریف فارغ از محتوای آن، یک رسوایی بزرگ برای دولت روحانی است.

دومین نکته درخصوص اصل گفت‌وگوی ظریف با لیلاز است. این جلسه ششم اسفند ۹۹ ضبط شده، یعنی در اوج بحث‌های مربوط به بازگشت دولت بایدن به برجام و آغاز تحرکات سیاسی مهم درخصوص بازگشت طرفین به میز مذاکره. دقیقا پنجم اسفند رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به تهران آمد و توافق ۳ ماهه تعلیق اجرای پروتکل الحاقی در ایران انجام شد. دولت طبق مصوبه مجلس باید تعهدات هسته‌ای تهران را کاهش می‌داد و بحث‌های زیادی درباره بازگشت آمریکا به برجام درحال انجام بود. حالا این فایل صوتی به ما می‌گوید جناب ظریف وزیر امور خارجه در همین فضا محرمانه‌ترین اطلاعات کشور، اختلافات مهم نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و... را در یک گفت‌وگوی بدون محدودیت به زبان آورده است.

مگر امکان دارد وزیر امور خارجه کشور با سابقه ۴۰ سال کار سیاسی و دیپلماتیک نداند ثبت و ضبط اطلاعات امنیتی در دوران مسئولیت به این حساسی خطاست؟ آیا جناب ظریف نمی‌داند ذکر جزئیات محرمانه جلسات داخلی کشور ازسوی وزیر امور خارجه به‌معنای افشای اطلاعات کشور، قابل بخشش نیست؟ جناب ظریف با فرض اینکه این حرف‌ها سر از تلویزیون ضدانقلاب هم درنمی‌آورد، با چه توجیهی حین مسئولیت این گفت‌وگو را انجام داده‌اند؟ جالب است بخش‌های زیادی از این اطلاعات در قبله آمال جناب ظریف (در آمریکا و انگلیس) تا چند دهه جزء اطلاعات طبقه‌بندی محسوب می‌شود.

سومین نکته درباره محتوای اظهارات ظریف است. تا آنجایی که این فایل منتشرشده روایت وزیر امورخارجه مخدوش و نادرست است. درحالی که در ۱۰۰ روز پایانی دولت روحانی هستیم، مهم‌ترین ادعا و پروژه دولت روحانی شکست خورده است. سال۹۲ حسن روحانی با ادعای تدبیر در سیاست خارجی و نجات اقتصاد ایران از این راه رای آورد. او سال۹۶ هم همان حرف‌ها را تکرار کرد و البته تا آنجا که می‌توانست به غرب امتیاز داد. حین مناظره‌های سال۹۶ روحانی رسما به توان موشکی کشور حمله کرد. چرا؟ برای دفاع از برجام. ادعای دولت روحانی البته همیشه شکست خورده است. آنها تصور می‌کردند با امضای برجام، غرب دروازه‌های اقتصادی زیادی را روی ایران باز می‌کند و برای همین بود که جناب ظریف و روحانی چین را از ایران فراری دادند. بعدها دولت اوباما برجام را اجرا نکرد. سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی وقت گفت برجام برای ایران «تقریبا هیچ» بوده و اوباما حتی تحریم‌های جدیدی علیه ما اعمال کرد.

دولت بعدی آمریکا برخلاف ادعای جناب ظریف در زمان امضای برجام مثل آب خوردن آن را پاره کرد و باز دولت روحانی تماشاگر بود. کار در دیپلماسی به تحریم شخص وزیر امور خارجه رسید. یعنی دولت آمریکا رسما و علنا وزیر امور خارجه ایران را تحریم کرد؛ وزیری که با تمام توان امکانات کشور را پای توافق با آمریکا برده بود. متاسفانه در این گفت‌وگو جناب ظریف برای جبران افتضاحات تاریخی برجام و ۸ سال فرصت‌سوزی دولت روحانی از دهانه گشاد شیپور فریاد زده‌اند. ماست‌مالی شکست دولت روحانی در رفع تحریم‌ها با اظهاراتی ناقص و نادرست امکان ندارد.

این گفت‌وگو تنها پاس‌گل جدیدی برای دولت آمریکا محسوب می‌شود، آنچنان که در همین ساعات اولیه تلویزیون سعودی ایران‌اینترنشنال جشن و پایکوبی راه انداخته و در آینده همین اظهارات دست‌مایه فشار بیشتر به کشور خواهد شد. ظریف در زمان دولت خاتمی وقتی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده بود نیز به البرادعی، رئیس وقت سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود درصورت عدم توافق، طرف مقابل ما در کشور رای خواهد آورد. بعدتر در دولت روحانی همین مضمون ازسوی وزیر امور خارجه در شورای سیاست خارجی آمریکا مطرح شد. این‌بار در آستانه انتخابات حساس خرداد ۱۴۰۰ جناب وزیر افتضاح تاریخی دیگری رقم زد. این اتفاق‌ها طبیعی است؟

دیدگاه کاربران

نجیب۱۹۳۷۸۶۲۰۹:۲۱:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف. حالا دیدید حق با گاندو بود. هشت سال اسرار مملکتی در اختیار بیگانگان بوده.
ناشناس۱۹۳۸۱۷۸۱۱:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
وقتی افراد نامحرم پست بگیرند و ایشون هم همان....!
ناشناس۱۹۳۸۳۸۷۱۲:۲۰:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف باسواد انقلابی ومنطقی هست دارند ظریف را خراب میکنند
ناشناس۱۹۳۸۵۳۱۱۳:۱۲:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۶
یک بقالی بیشتر می فهمد
ناشناس۱۹۳۸۷۰۰۱۴:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
همین که در مورد یک متخصص اینگونه قضاوت می کنید معلوم است کی چقدر می فهمد.
ناشناس۱۹۳۸۵۳۵۱۳:۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۶
وقتی هنوز فرق تعلیق و لغو نمی داند و بدتر از آن می گوید در متن برجام نیست ولی هست معلوم است از سطح سواد یا انقلابی
ناشناس۱۹۳۸۶۳۱۱۳:۴۸:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
گاندو‌ تنها ۱٪ از خیانت‌ها و فجایع برجامی را به نمایش گذاشته ___
ناشناس۱۹۳۸۳۹۸۱۲:۲۴:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۶
تنور یخزده ی انتخابات با این ترفند ها داغ نمیشه
ناشناس۱۹۳۸۴۳۵۱۲:۳۲:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۶
ایشون ۴۲ ساله داره مذاکره می‌کنه کو دستاوردش؟ سفسطه را کنار بگذارید
ناشناس۱۹۳۸۱۸۱۱۱:۱۶:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
اینو از کجا برداشت کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فایل صوتی که چیز دیگه ای می گه
ناشناس۱۹۳۸۳۷۶۱۲:۱۵:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۶
وقتی حرف ها سر از جای دیگری در می آورد وقتی تناقضات این آقا بیشتر نمایان می شود آن وقت چیز دیگری می گوید؟!!!
ناشناس۱۹۳۸۲۰۲۱۱:۲۲:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۶
این مصاحبه با هدف انتخاباتی تهیه شده و عمدا توسط تیم دولت به ایران اینترنشنال ارسال شده.
ناشناس۱۹۳۸۳۱۴۱۱:۵۵:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۶
شلوغ می کنید که او به انتخابات نیاید... وگرنه حقایق کاملا واضحی را گفت.
ناشناس۱۹۳۸۳۵۱۱۲:۰۸:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۶
ببینید شاید حرفی برای گفتن داشته ولی جرأت گفتن نداشته که : 1 - کسی که جرأت ندارد نباید مسئولیت بگیرد . 2 - تو پستو هم اینگونه حرف زدن نشانه نفاق است . 3 - اگر اینطور بوده بهترین کار استعفای علنی بوده که این هم جای سؤال دارد که چرا ادامه داده !!!
ناشناس۱۹۳۸۴۷۴۱۲:۴۴:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۶
انتشار این فایل: تقلای کارگزاران (لیلاز وشرکا) برای تطهیر ظریف. کاسبی از شکاف ها پیشه همیشگی کارگزاران بوده و هست.
ناشناس۱۹۳۸۵۴۹۱۳:۱۸:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۶
خیلی جالبه که فایل را ایران اینتر نشنال افشا کرده و حالا به این شبکه دارید استناد می کنید . !!!!!
ناشناس۱۹۳۸۸۲۸۱۵:۳۶:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
هر کجا که متنشر کرده بلاخره خود ظریفه شکی که ندارید ؟ ولی اینکه اول دست ایران اینترنشنال رسیده خیلی فاجعه است
ناشناس۱۹۳۷۸۶۳۰۹:۲۲:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۶
اقا ظریف با ترور سیاسی حاج قاسم نمی تونی برای خودت ابرو بخری
عمران۱۹۳۷۸۷۳۰۹:۲۶:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
اولا این فایل به صورت همزمان به دست خبرنگاران مختلفی رسیده بود و شبکه ایران اینترنشنال «هم» در کنار عده ی زیادی به آن دست پیدا کرده. در دنیای امروز چیزی که به اینترنت برسد در همه جا پخش میشود. دوم، نکته جدیدی در این فایل صوتی نبود و اطلاعات محرمانه ای هم نبود.
ناشناس۱۹۳۷۸۷۸۰۹:۲۸:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
با انتشار اين فايل صوتي دو جناح باز به جان هم افتادند . ولي براي من كه بيرون گود اين دو جناح نشسته ام خيلي چيزها روشن شد .
ناشناس۱۹۳۷۸۷۹۰۹:۲۸:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۶
بالاخره واقعیات کشور باید روزی بیان شوند و خواهند شد . چه بهتر که همین الان بیان شوند .
ناشناس۱۹۳۸۱۹۴۱۱:۲۰:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
چرا زمانی که ایشون بنا به گفته خودشون فهمیدند که سکاندار اصلی میدان سیاست خارجی ایران نیستن همچنان عهده دار مسئولیت باقی ماند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۹۳۸۳۴۲۱۲:۰۵:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۶
برای جلوگیری از بدتر ها
ناشناس۱۹۳۸۵۳۸۱۳:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۶
با همین گفتن بدترها سر ملت را کلاه گذاشتند و آمدن سر کار و این همه...!
ناشناس۱۹۳۸۳۸۴۱۲:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۶
استعفا داد اما بهش گفتن وایسا اول خراب کاریهای ما رو درست کن بعد برو
ناشناس۱۹۳۸۳۸۶۱۲:۲۰:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
چقدر تو پرتی وزارت خارجه باید تابع دولت و بعد سیاست کلی کشور باشد و نه این که برای خود نقشه در کند هرچند که بلد نبوده و نیستند این سیاست ها را درست پیاده کنند و سوتی ها متعدد می دهند
ناشناس۱۹۳۸۴۰۵۱۲:۲۵:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
خوبه بشه مثل ونزوئلا و سودان و یمن؟
ناشناس۱۹۳۷۸۸۵۰۹:۳۱:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۶
رسوايي براي ظريف نيست براي كساني است كه در كار تخصصي ايشان مداخله مي كردند. تفكيك قوا و وظايف در اين كشور معنايي ندارد.
ناشناس۱۹۳۸۱۷۹۱۱:۱۶:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۶
هنوز گنده گویی هم می کنید با این همه افتضاح و آبروریزی
ناشناس۱۹۳۷۸۹۳۰۹:۳۴:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
روزی که سردار سلیمانی شهید شد جهانگیری گفت سلیمانی با شهادتش بیشترین خدمت را به ایران کرد. این نشان ضدیت اصلاح طلبها با سردار سلیمانی است
ناشناس۱۹۳۷۸۹۴۰۹:۳۴:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۶
آمدی به قربانت، اما حالا چرا !
ناشناس۱۹۳۷۹۰۱۰۹:۳۶:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۶
از کسی که از دیپلمات بودن فقط پوشیدن کت و شلوار به همراه دکمه سردست پیراهن رو بلد هست انتظاری بیشتر از این صحبت ها نیست.
ناشناس۱۹۳۸۳۹۰۱۲:۲۱:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
جالب است گفتگو با یک شخصی که رده مهمی ندارد می کند و اطلاعات محرمانه را می‌دهد
ناشناس۱۹۳۸۳۹۵۱۲:۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
چه حرف چرت و بیخودی زدی! بالاخره هر کس یه پوششی داره دیگه این حرف اصلا گفتن داره؟؟؟
ناشناس۱۹۳۷۹۰۵۰۹:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۶
از همان موقع که بشار اسد به ایران آمد و ظریف اسعفا داد، همه چیز مشخص بود.
ناشناس۱۹۳۸۳۹۳۱۲:۲۳:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۶
آره که نفوذی ها نتواند خرابکاری کند که ترور... که باز بر می گردد به شخص رئیس دولت و رئیس دفتر که اطلاع ندادن به ایشون
ناشناس۱۹۳۷۹۱۰۰۹:۳۸:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۶
کسی که این فایل صوتی را در اختیار تلویزیون سعودی قزار داده است قطعا نفوذی دشمن و خائن به مملکت است.
ناشناس۱۹۳۸۳۱۵۱۱:۵۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
یعنی میفرمایین راست یا دروغ بودن اصل مطالب را بزارن کنار اول برن دنبال پخش کننده اش بگردن؟
ناشناس۱۹۳۸۳۴۰۱۲:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۶
کسی که این فایلها رو پر میکنه، چی؟
ناشناس۱۹۳۷۹۱۲۰۹:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
چرا ظریف با وجود این ماجراها، خیلی وقت پیش استعفا نداد؟
ناشناس۱۹۳۸۳۸۲۱۲:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
چند بار استعفا داد ولی به زور برگردوندن
ناشناس۱۹۳۸۵۳۶۱۳:۱۴:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۶
خودت رو زدی به اون راه؟؟ چند بار استعفا داد مجبورش کردن برگرده! چون به صلاح نبوده!
مثبت نگر۱۹۳۷۹۱۴۰۹:۴۱:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
شما با گاندو جلو جلو انتقام گرفتین
ناشناس۱۹۳۸۲۰۴۱۱:۲۳:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۶
این نشون داد گاندو کاملا درسته
کاظم۱۹۳۸۲۹۰۱۱:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۶
وقتی گاندو یا آن یکی را برعلیه ظریف پخش کردند نگفتید ایشان وزیر خارجه این کشور است نباید تحقیرش کرد .
ناشناس۱۹۳۸۳۸۱۱۲:۱۸:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۶
خخه ما که دیدیم گاندو روایت ها رو گفت تازه به دروغ هم می گفتید.... که رسوا شدین در فیلم
ناشناس۱۹۳۷۹۲۰۰۹:۴۳:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
مهمترین نکته این است که ملت چقدر گول خوردند و چه چیزهای دیگری هست که باید برملا شود. ما برای آن روز زنده خواهیم ماند. در این کشور همه چیز را وارونه نشان می دهند.
ناشناس۱۹۳۷۹۲۷۰۹:۴۶:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
این چیزهایی را که ظریف گفت تقریبا همه ی افراد آشنا به عالم سیاست می دانستند فقط ظریف اعتراف به این واقعیات میکنه.
ناشناس۱۹۳۸۲۹۴۱۱:۴۷:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۶
یعنی تو هم میدونستی؟!
علی۱۹۳۸۳۷۲۱۲:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۶
تو هم میدونی اما کارت انکار کردنه.
ناشناس۱۹۳۷۹۲۸۰۹:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۶
حرف راست همیشه تلخ
ناشناس۱۹۳۷۹۳۴۰۹:۴۸:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
دولت روحانی دولت جاسوس هاست
ناشناس۱۹۳۷۹۴۵۰۹:۵۱:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
هر چقدر می خواهید توجیه کنید !!ولی حرف های ظریف درست است!!!
محمد۱۹۳۷۹۷۲۱۰:۰۱:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
به همه نکات اشاره کردی بجز اصل ماجرا، که چرا وزیر محترم خارجه دولت در سیاست خارجی کشور هیچ کاره است.!
ناشناس۱۹۳۸۱۹۰۱۱:۱۸:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۶
ساعت خواب و کلا پرتی
ناشناس۱۹۳۸۳۴۵۱۲:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۶
چون عرضه تضمین گرفتن نداره، چه از طرف خارجی،چه از سعید لیلاز!!!!!
ناشناس۱۹۳۸۰۰۲۱۰:۰۹:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
عجب! نفوذی نفوذی است....برای نفوذی های دیگر که منجر به خرابکاریهای نطنز و شهادت سردار عزیزمان شد هم همینطور با توپ پر به مراکز و نهادهای مربوطه تاختید؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۹۳۸۱۸۹۱۱:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۶
همین دولت نقش داشت تازه افراد جاسوس هم فراری می داد
ناشناس۱۹۳۸۳۷۵۱۲:۱۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
شما که ادعای امنیت دارید چرا نتونستید پاسخ بدهید وسط کشور نزدیکی پایتخت دانشمند هسته ای را کشتند اب از اب تکان نخورد
ناشناس۱۹۳۸۵۵۰۱۳:۱۸:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
پاسخش را دادیم تو از عمد نمی بینی در ضمن خرابکاری راحت ترین کارها است و ممکن است از صد تا یکی هم انجام شود ولی با نفوذ خیلی فرق دارد قشنگم!
ناشناس۱۹۳۸۰۰۵۱۰:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
اگر دولت را بر کنار نکنید معلومه خودتونم نقش داربد
مهران۱۹۳۸۰۱۳۱۰:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۶
دولت خانه امن جاسوس هاست ، در ضمن اقای ظریف حرفای دروغت که به هرشکلی میخواستی خودت رو به سردار سلیمانی بچسبونی با این حرفات خیلی تناقض داره
هوشیار۱۹۳۸۰۲۴۱۰:۲۰:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
هدف آقایون پاس گل به آمریکا بود . در واقع این جماعت اصلاح طلب اگه نتونن رئیس جمهور بشن میزنن زیر میز
ناشناس۱۹۳۸۰۶۶۱۰:۳۴:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۶
اگر کارتون عمدی هست نقشه ی خوب و جالبی نیست. اگر غیر عمدی هست و این همه اختلافات داریم که هیچی.. بیچاره مردم... آقا اختلاف هم دارید داخل خودتون حل کنید گند زدید هر 2 گروه تو ایران و اعتبارش... تیکه متلک کنایه زیرآب زنی.... تموم کنید
ناشناس۱۹۳۸۱۴۴۱۱:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
کدوم قسمت اظهارات منتشر شده ظریف فوق محرمانه و اصلا محرمانه است؟ اطلاعاتی که در تمامی دنیا در اختیار مردم قرار می گیرد در ایران فوق سری محسوب می شود!
ناشناس۱۹۳۸۱۶۳۱۱:۰۹:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۶
جاسوسی در این دولت می بارد آن وقت گاندو سازان را له می کنند آیا دوباره نیاز به یک گاندوی دیگر است؟
ناشناس۱۹۳۸۱۷۱۱۱:۱۲:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۶
چیز جدیدی نگفت. این موارد رو همه میدونستن
ناشناس۱۹۳۸۱۷۴۱۱:۱۲:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۶
اتفاق؟این همان تدبیر روحانی ودارودسته اش برای تسلیم کشور به بیگانگان است واقعا این همه قراین وشواهد دال بر همکاری با دشمنان وجود دارد وهیچ کاری نمی شود
ناشناس۱۹۳۸۱۷۵۱۱:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۶
آن هم با چه کسی شخصی پرت مانند لیلاز شگفت آور است البته برای ما شگفت آور نبود این سوتی ها از این غرب زده ها و قبلا خیلی سابقه داشته
ناشناس۱۹۳۸۳۰۲۱۱:۵۰:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۶
در این کشور سالهاست مردم «نامحرم و غیرخودی» هستند... مردم دیگر به حاشیه رانده شده اند و... یا مهدی (عج) به داد مردم برس
ناشناس۱۹۳۸۳۳۱۱۲:۰۰:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف جان از کاندیداتوری رسما کناره گیری کن تا همه اینها دست از سرت بردارن . مطمئن باش
ناشناس۱۹۳۸۴۷۱۱۲:۴۳:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۶
مقدس!! این چیزها دیگر جواب نمی‌دهد برای رای آوردن این آقا و بد خراب کردین
ناشناس۱۹۳۸۴۶۰۱۲:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
خدا روشکر اگر این کشور را تبدیل به جهنمی سوزان از هر نظر برای مردم کردید نباید از حق گذشت بهشتی ساختید برای جاسوسان شرق وغرب ودزدان واختلاس گران و وطن فروشان
ناشناس۱۹۳۸۴۸۸۱۲:۵۰:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۶
باز هم بی تدبیری اینبار حساب شده
ناشناس۱۹۳۸۶۵۷۱۴:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۶
.حاضرنداستقلال ایرانو فدای انتخاب شدن دارودسته اشون بکنن
ناشناس۱۹۳۸۸۴۸۱۵:۴۷:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
اکثر مسئولین چه چپ چه راست، آن چیزی نیستند که نشان میدهند، و دلیل اصلی هم ماهیت تملق پذیریه . کاش روزی برسه که یه مسئول با خیال راحت بگه من اعتقادم اینه و بتونه فعالیت کنه
ناشناس۱۹۳۸۸۵۷۱۵:۵۴:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۶
دو تا سرمایه داشتیم. یکی شهید سلیمانی بود که اونطور زدنشون. یکی هم ظریف که با پاس گل ایران اینترنشنال و ضربه نهایی اصول گرایان دارن می زنندشون.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین