نمکی: ساده‌انگاری‌ها ما را در دام موج چهارم و مهاجم‌ ویروس کرونا انداخت

اجتماعی،   4000205079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: با برخی از کم‌توجهی‌ها و بعضی از ساده‌انگاری‌ها به دام موج چهارم ویروس بسیار مهاجم‌تر، سرکش‌تر و وحشی‌تر از ویروس قبلی افتادیم.

نمکی: ساده‌انگاری‌ها ما را در دام موج چهارم و مهاجم‌ ویروس کرونا انداخت

به گزارش فارس، سعید نمکی ظهر امروز در سفر یک‌روزه به کاشان در جلسه ستاد دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا کاشان، با یاد و خاطره شهدای سلامت کاشان اظهار کرد: مدت‌هاست تب‌دارم و داغ از دست رفتن عزیزان را به دل دارم و تا آخرین لحظه حیاط کنارشان این غم خواهم ماند.

وی خطاب به سربازان خط مقدم کرونا گفت: به افکار پوسیده و شکسته سیاسی که در این ایام که با مرگ مردم با گرفتاری مردم و با گرفتاری و خستگی توان‌فرسای مدافعان سلامت می‌خواهند از این نمد پوسیده برای سیاست زدگی خودشان کلاهی در بیاورند بگویم، توجه نشود و با همین توان و همت این راه را ادامه بدهید.

نمکی با اشاره به اینکه، ۱۴ ماه بسیار توان‌فرسا را مدافعان سلامت طی کرد و سه موج سنگین را مهار کرده‌اند، افزود: با برخی از کم‌توجه‌ی ها و بعضی از ساده‌انگاری‌ها به موج چهارم ویروس بسیار مهاجم‌تر و سرکش‌تر و وحشی‌تر از ویروس قبلی افتادیم اما باز هم ایستادیدم و خواهیم ایستاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با بیان اینکه در تاریخ این مملکت هر ۱۰۰ سالی یک‌بار ممکن است چنین اتفاقاتی بی افتد، افزود: سالی که گذشت سال بسیار سختی برای همه ما بود اما آنچه به دست آمد دستاورد عظیمی بود در اوج تحریم و مشکلات خزانه بانک مرکزی داشت در سال گذشته حدود ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به‌ کل کشور رساندیم ‌و نگذاشتیم یک شهر و یک بیمارستان در شهری دور افتاده به دلیل کمبود اکسیژن مشکل پیدا کند.

وی با بیان اینکه طی نامه‌ای به وزیر بهداشت هند تسلیت گفته‌ایم، بیان داشت: حاضریم از نظر کارشناسی و تجهیزاتی به کمک آنها برویم، ما امروز ونتیلاتور صادر می‌کنیم، امروز داروهای ضدویروس که برای مریضان مصرف می‌کنیم و در این زمینه کمبود نداریم را حاضریم به کسانی که در دنیا نیازمند هستند صادر کنیم که این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

نمکی اذعان داشت: گرچه مکن است آن‌هایی که تاب و تحمل این عزت را ندارند بتازند و زیر سؤال ببرند و یک مدیرت مقتدرانه را با افکار عمومی جهان بخواهند روبه‌رو بکنند اما نمی‌توانند انکار کنند که در روزهای ویروس پتاسیون یافته انگلیسی وقتی به اروپا رسید با مرگ‌های بالای ۲ هزار و بیماران سرگردان در زمین‌های چمن، اتومبیل‌ها که پشت در بیمارستان‌ها بود دست‌ و پنجه نرم کی کرد اما جمهوری اسلامی ایران به سمت مرگ دورقمی و تک‌رقمی رفت و یک بیمار پشت در بیمارستان سرگردان نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زمانی که اروپا روزی ۲ هزار مرگ‌ومیر کرونایی داشتند میزگرد نداشتند اما زمانی که مرگ ما یک مقدار زیاد شد شب همان روز مفسر می‌آورند و میزگرد می‌آورند و خوراک‌هایی هم از داخل برایشان ارسال می‌کنند این ناجوانمردی مستمر را گروه هماهنگ با این سمفونی ناکوک همیشه برای سرزمین داشته‌اند و به‌ هر حال نشانه‌های مظلومیت خدمت گذاران این مملکت است.

وی گفت: سال گذشته سال سخت و‌ پرافتخاری بود و سه پیک را به‌خوبی مدیریت کردید امروز دانایی دانش مهارت ما در مراقبت از بیماری در روش‌های پیشگیری و درمان‌ با روزهای اول متفاوت است و بیمارستان‌های ما سوار بر کار هستند روزهای اول ماسک، گان و امکانات برای سربازان مدافعان سلامت نداشتیم و اما خودمان آن‌قدر تولید می‌کنیم که صادر هم می‌توانیم کنیم.

نمکی در پایان بیان داشت: در سال گذشته ‌در اوج تحریم ‌ماهی ۱۰۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه کردیم و حدود ۳۰۰۰ هزار تخت آی سی یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شد، که این افتخارات از عنایات خداوند است که در اوج تحریم این کار را انجام بدهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۷۰۲۴۱۵:۵۰:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۵
باز جوگیر شد نمکی با نمک
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین