تقاضا برای رسیدگی قضایی به ادعای احمدی‌نژاد/ صادق خرازی: مدیریت پسابرجام ضعیف بود/ نظرات جدید علی مطهری درباره حجاب/ انتقادات سردار دهقان از اجرای برجام

گروه سیاسی الف،   4000204018 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تقاضا برای رسیدگی قضایی به ادعای احمدی‌نژاد/ صادق خرازی: مدیریت پسابرجام ضعیف بود/ نظرات جدید علی مطهری درباره حجاب/ انتقادات سردار دهقان از اجرای برجام

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز چهارم اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۹۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: طرح ترافیک لغو می‌شود/ خطر ویروس هندی در مرزهای شرقی/ توضیح درباره مراسم شب‌های قدر

شتاب مرگ‌های کرونایی در کشور

***

باهنر: یکدست شدن حاکمیت، مشکلات را حل نمی‌کند

محمدرضاباهنر فعال سیاسی اصولگرا به همشهری گفت: «این موضوع که اگر همه ارکان حکومت در دست یک جریان سیاسی قرار گیرد، می‌تواند راهگشای مشکلات باشد را نمی‌پذیرم. معتقدم رقابت‌های سیاسی در کشور تا زمانی که مشفقانه و سالم باشد، سبب ارتقا خواهد شد. همواره باید درنظر داشت که تک‌صدایی در کشور رشد و تعالی به همراه نمی‌آورد. ازسوی دیگر باید دقت کرد که تخاصم، فعالیت‌های مثبت گذشته را هم تخریب خواهد کرد. باید در نقطه‌ای بایستیم که تک‌صدایی در کشور حاکم نباشد و یک جریان سیاسی همه مقدرات کشور را رقم نزند. نقدها نباید زمینه‌ساز تخریب و مچ‌گیری و ازمیدان به در کردن رقیب شود...

موضوع مهم دیگر مهیا کردن فضای رقابتی میان جریان‌های سیاسی مختلف در کشور است. هر شهروند ایرانی که می‌خواهد پای صندوق برود، حداقل یکی از کاندیداها باید نظرش را جلب کند. نباید فضا را به‌گونه‌ای یکدست و یکپارچه کرد که مثلا اصلاح‌طلبان بگویند ما کاندیدا نداریم. نباید به همه اصلاح‌طلبان به چشم فتنه‌گر نگریست، بسیاری از اصلاح‌طلبان نظام، انقلاب و رهبری را دوست دارند، اما راه‌حل‌هایشان با ما اصولگرایان متفاوت است. پس حتما باید از جریانات مختلف فکری، نمایندگانی درمیان کاندیداها حضور داشته باشند...

اینکه بعضی‌ها می‌گویند حتما این بار نوبت اصولگرایان است، اینگونه فکر نمی‌کنم. معتقدم حتی ممکن است در مقابل کاندیدای اصلی اصولگرایان کاندیداهایی مطرح شوند که چالش ایجاد شود. به هرحال انتخابات در کشور ما شورانگیز است و معمولا در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها می‌توان دقیق‌تر به برآورد فضا پرداخت، اما درمجموع شانس آقای رئیسی را برای پیروزی در انتخابات زیاد می‌دانم.»

بیشتر بخوانید:

باهنر: انتخابات باید در 2 یا 3 روز برگزار شود

***

تقاضا برای رسیدگی قضایی به ادعای احمدی‌نژاد

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «سخنان زير كه از سوي آقاي احمدي‌نژاد اظهار شده را مرور كنيم: «جزيره خريده‌اند تا در صورت خشم ملت به آنجا فرار كنند.» وي فردي شناخته شده و حتي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

بنابراين هر سخني بگويد حداقل به لحاظ رسمي بايد حدي از باور عمومي به آن را پذيرفت... اگر همه يا حداقل بخشي از مردم، اين را مي‌پذيرند و در عين حال هيچ مصداقي هم ذكر نشده، به‌طور معمول مردم آن را به كليت ساختار سياسي ربط مي‌دهند و هر كس برحسب سابقه ذهني خود يك فرد يا گروهي را مصداق آن مي‌داند.

ولي در هر حال يك نكته مسلم است. اين سخن به معناي آن است كه افراد مورد نظر گوينده در سطح مسوولان عادي نيستند كه بتوان با دستگاه قضايي يا پليس آنان را بازداشت و محكوم يا مجازات كرد...

افراد مورد نظر كساني هستند كه از طريق قيام مردم كارشان به پايان مي‌رسد و بايد با هواپيماي شخصي به جزيره خريداري شده فرار كنند! پس ويژگي مهم آنان مصون از رسيدگي قضايي بودن است، مثل خود گوينده اين خبر يا اقرار.  راه‌حل چيست؟ خيلي ساده است...

بايد وي را احضار كرد و به‌طور مشخص خواست كه نام فرد يا افراد و اطلاعات محل جزيره خريداري شده آنان را به پليس يا بازپرس اعلام دارد تا از طرف مسوولان بررسي شود كه چه كساني آن‌قدر پول دارند كه جزيره بخرند و اين پول را از كجا آورده‌اند؟ و اين جزيره كجاست؟ البته گوينده خبر فاقد شجاعت و صراحت كافي است والا خيلي راحت مي‌توانست همين موارد را به صورت آشكار بيان كند.

اگر اين احضار انجام نشود و جزييات پيگيري نگردد، در اين صورت مساله و مشكل جامعه ما اين نيست كه عده‌اي پول دارند و جزيره خريده‌اند و با فعال شدن احتمالي آتش‌فشان مردم، فرار خواهند كرد، بلكه مشكل اصلي اين است كه ساختار پليسي و حقوقي لازم براي رسيدگي به اين ادعاها و تعيين صحت و سقم آنها وجود ندارد. در هر جامعه‌اي بيماري و جرم هست ولي نظام پزشكي و درماني و نظام پليسي و قضايي مستقل و كارآمد نيز هست كه با آنها مبارزه كند.»

بیشتر بخوانید:

احمدی‌نژاد به دنبال تایید صلاحیت نیست

***

دوقطبی ظریف-رئیسی در انتخابات شکل می گیرد؟

شرق نوشت: «اصلاح طلبان در انتخاباتی پیروز خواهند شد که سد رأی ایدئولوژیک اصولگرایان را بشکنند. این کار، کار بسیار دشواری است، خاصه اگر نامزد اصولگرایان ابراهیم رئیسی باشد. امروز اصلاح‌طلبان بیش‌از‌پیش این وضعیت را درک کرده‌اند که چه زود دیر می‌شود.

ابراهیم رئیسی که در مناظره‌های سال 96 ضربات سنگینی را تحمل کرده است، اینک با عملکرد نه‌چندان موفق روحانی به میدان بازگشته تا آن شکست را جبران ‌کند و تماشاگران چشم به موفقیت او دوخته‌اند. این همان روایت سیاست تعلیق یا استراتژی تعلیق است.

این شرایط زمانی دگرگون خواهد شد که اصلاح‌طلبان در روزهای باقی‌مانده به موفقیت‌هایی جدی در عرصه‌ بین‌المللی دست یابند که اگر چنین شود، این‌بار اصلاح‌طلبان با محمدجواد ظریف پا به میدان خواهند گذاشت.

گرانیگاه سیاست تعلیق همین‌جا‌ست که از دل آن مجددا دوقطبی تازه‌ای خلق خواهد شد. در غیراین‌صورت با انتخاباتی آرام روبه‌رو خواهیم بود که به پیروزی یکی از نامزدهای اصولگرایان می‌انجامد.

در این شرایط و بیرون از شرایط دوقطبی، قالیباف و جلیلی از سوی اصولگرایان اقبال بیشتری خواهند داشت و اعتدالیون هر دو جناح، اصلاح‌طلب و اصولگرا که بیش از هر چیز سودای ماندگاری در قدرت را دارند چشم به علی لاریجانی خواهند دوخت.

حمایت از نامزدی علی لاریجانی فارغ از هر نتیجه‌ای برای اصلاح‌طلبان شکستی جدی در عرصه سیاست است. در این دوره نامزدهای حاشیه‌ای را هم نباید نادیده گرفت.

چهره‌هایی همچون سعید محمد و آذری‌جهرمی‌ که در یک گسست می‌توانند به پدیده‌های انتخاباتی تبدیل شوند و به پیروزی برسند.»

بیشتر بخوانید:

آیا ظریف برای ریاست پاستور مناسب است؟!

***

نظرات جدید علی مطهری درباره حجاب

علی مطهری مدتی پیش در گفتویی در کلاب‌هاوس سخنانی درباره حجاب مطرح کرده بود که مورد انتقاد برخی از رسانه ها قرار گرفته بود. اما او در گفتگو با رویداد 24 نظرات جدیدی درباره حجاب مطرح کرده که با گفته های قبلی تفاوت دارد.

علی مطهری گفته است: «من با ساپورت مخالف نبودم. مخالفتم با کسانی بود که فقط با ساپورت در خیابان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمدند اما کلا وضع حجاب در کشور را قابل قبول می‌دانم و معتقدم مسئله حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست...

حکومت اسلامی قبول نمی‌کند خانم‌ها نیمه عریان به خیابان بیایند اما درباره نداشتن روسری، با جریمه خودروها به خاطر برداشتن یا عقب رفتن روسری هم مخالفم و باید از کنار این مسائل بگذریم. مردم با اراده خودشان حجاب را قبول دارند. اما برخی می‌گویند باید آزاد باشیم. بنابراین معتقدم حجاب الان اختیاری است. حجاب اجباری آن چیزی است که طالبان می‌گفت...

اگر روزی رییس جمهور شوم، تلاش می‌کنم برخوردهای سختگیرانه نسبت به حجاب را از بین ببرم. برخورد باید با کسی باشد که بخواهد عریان بیرون بیاید. حتی اگر کسی روسری خودش را کنار بگذارد، نباید با او برخورد کرد.»

***

تصمیم لاریجانی در صورت نامزدی رئیسی چیست؟

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمالات و اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: برآورد من از صحنه انتخابات و فعالیت نامزدها این است که در نهایت آیت الله رئیسی وارد میدان خواهد شد و اصولگراها هم بدون تردید بر روی نام او به اجماع خواهند رسید؛ زیرا نامزدهای جریان اصولگرا هم صراحتا گفته‌اند که در صورت ورود آیت الله رئیسی به او کمک خواهیم کرد و حتی سعید محمد هم که در جرگه دولت انقلابی جوان قرار می گیرد هم این موضوع را اعلام کرده‌ است.

نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی درباره موقعیت علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: او یک فرد بسیار باهوش و با تحلیل بالایی است و من قبلا هم گفته‌ام که لاریجانی به راحتی نامزد نخواهد شد و تا اجماعی روی او وجود نداشته باشد به انتخابات وارد نمی‌شود. با توجه به اینکه متکی هم لیست ده نفره مورد نظر اصولگرایان را مطرح کرد و لاریجانی در آن لیست نبود و اختلاف نظر بر روی نام او  و  اینکه او گفته بوده است که اگر رئیسی به میدان بیاید ضرورتی برای ورود من در انتخابات نخواهد بود؛ بنابراین با این شرایط احتمالا لاریجانی وارد عرصه انتخابات نخواهد شد.

***

پزشکیان ساز و کار اصلاح‌طلبان را پذیرفته است

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به مسعود پزشکیان، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری درباره‌ی موضع او نسبت به ساز و کار جبهه‌ی اصلاحات ایران نوشت: «آقای پزشکیان - پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه - در دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی اجتماعی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا مستقل به انتخابات خواهد آمد یا به عنوان اصلاح‌طلب، گفت: بی‌شک اصلاح‌طلبم و با همین عنوان در انتخابات خواهم بود. البته از اصولگراها هم اصولگراترم. این سوال خیلی‌ها بود.»

پزشکیان در دیداری دیگر تصریح کرد: ساز و کار اصلاح طلبان را می‌پذیرم و حتی اگر کسی در نظرسنجی نهایی به‌ اندازه‌ی یک رای از من بیشتر شانس داشته باشد کنار خواهم رفت و از او حمایت می‌کنم.»

***

انتقادات سردار دهقان از اجرای برجام

سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برجام به مهر گفت: «در آن فضا و آن شرایطی که ما قرار داشتیم باید مذاکره می‌کردیم و باید دنبال برجام می‌بودیم چون برجام دنبال این بود که حق غنی‌سازی هسته‌ای ما را رسمیت بدهد تا بعد بتوانیم به صورت صلح‌آمیز از همه امکاناتی که انرژی هسته‌ای ایجاد می‌کند استفاده کنیم، این اصل اولیه بود و امروز هم همین طور است...

کاری که برجام کرد این بود که چرخه سوخت و غنی‌سازی برای ما پذیرفته شد بعد از NPT هیچ کشوری اجازه نداشته که به این حد از فناوری دست پیدا کند، برجام برای این بوده که ما بتوانیم این حق را برای خود تثبیت کنیم.

وقتی ما قطعنامه ۲۲۳۱ را پذیرفتیم که برجام هم ضمیمه آن است، هم در طول دوران مذاکره و هم بعد از آن در دوران اجرا مشکل داشتیم و اگر نقدی می‌کنیم بر همین موضوع است.

ما آن زمان در دولت هم این حرف را زدیم که چرا تعجیل می‌کنید و اینکه اینها به راحتی به ما امکانی نمی‌دهند که اوضاع ما را عوض کند و حداقل ۲ تا ۳ سال بازه زمانی نیاز داریم و… من قبلاً این حرف‌ها را زده‌ام.

اینکه ما در اجرا تعجیل کردیم و اینکه نتوانستیم به نوعی تنازل بخشی کنیم و چه ملاحظاتی که مجلس پیشنهاد کرد و چه بعداً حضرت آقا هنگام ابلاغ مصوبات شورای عالی امنیت ملی اشاره فرمودند، اینها به اعتقاد من کم توجهی شد و علت این کم توجهی این است که ما عجله کردیم و خواستیم سریع به خواسته‌هایمان برسیم.

اما از سوی دیگر، طرف مقابل هیچ عجله‌ای نداشتند و به نوعی بین خواسته‌های ما و اقدامات طرف مقابل نابرابری وجود داشت و بعد از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج شد کلاً این فرآیند متوقف شد. اگر ترامپ از برجام بیرون نمی‌رفت با توجه به عناصر پیش‌بینی شده، می‌شد کارهایی انجام داد که حالا دیگر گذشته، من همیشه این دیدگاه را در مورد برجام داشتم و همان زمان در سال ۹۴ هم عنوان کرده بودم.»

بیشر بخوانید:

حسین دهقان: چه عیبی دارد یک نظامی کشور را اداره کند؟/ تست موشک، یک هفته پس از اجرای توافق هسته‌ای، نقض روح برجام نبود

***

اختلاف اصلاح‌طلبان درباره تاجزاده

چند روزی است که زمزمه نامزدی سیدمصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می شود. انتشار این خبر باعث شد اختلاف قدیمی حزب اتحاد ملت و حزب کارگزاران زنده شود. گفتگوهای رسانه ای فعالان سیاسی اصللاح طلب نشان می دهد درباره نامزدی تاجزاده اختلاف نظر جدی در اصلاح طلبان وجود دارد.

سیدمحمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در خصوص احتمال کاندیداتوری سیدمصطفی تاجزاده برای انتخابات ریاست‌جمهوری به ایلنا گفت: حضور آقای تاجزاده را در انتخابات ریاست جمهوری بسیار مثبت می‌دانم و باید از ایشان تقدیر کرد که در این شرایط کاندیدای ریاست جمهوری شده است. ای کاش مشکلی در راه رقابت برای ایشان به وجود نیاید و شورای نگهبان و نهادهای و نظارتی مانعی نباشند.

وی افزود: حضور شخصی مثل تاجزاده می‌تواند انتخابات را جدی کند و یک فضای جدیدی را در تصمیم‌گیری مردم برای شرکت در انتخابات به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: معتقدم آقای تاجزاده می‌تواند به پدیده انتخابات کمک کند و مشارکت را بالا ببرد. مصطفی تاجزاده که در درون جبهه اصلاح‌طلبان است، سقف مطالبات را مطرح می‌کند و در مقابلش کسانی هستند که کف مطالبات را مطرح می‌کنند؛ معتقدم این بهترین شرایط است که مردم بین سقف و کف، بخشی‌اش را که می‌خواهند نماینده داشته باشد را انتخاب کنند.

از سوی دیگر محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص کاندیدا شدن تاجزاده به برنا گفت: نظر خاصی در این باره ندارم، تاجزاده از دوستان خیلی خوب ماست ولی تا این لحظه هیچ توضیح منطقی برای حضورشان مطرح نشده است. هر شهروند ایرانی می تواند در انتخابات شرکت کند لکن یک سری مختصاتی در قانون اساسی تعریف شده برای کاندیداهای ریاست جمهوری که مرجع تشخیص شورای نگهبان است. تصور نمی کنم که چرا دوست عزیزمان تاج زاده با توجه به این محدودیت ها و ملاک ها اقدام به طرح نام خود کرد. ضمن اینکه کلا جبهه اصلاحات این شیوه از طرح نامزدهای انتخاباتی را به صورت منفرد و مستقل و بدون توافق و تفاهم صورت می گیرد را نمی پسندد. برای این حضور هیچگونه توافقی حول محور خاتمی صورت نگرفته است از این جهت من خیلی این شیوه ورود را نمی‌پسندم.

***

صادق خرازی: مدیریت پسابرجام ضعیف بود

صادق خرازی، دیپلمات پیشین و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره برجام و پسابرجام به فارس گفت: «من از جمله کسانی بودم که از برجام دفاع کرده و می‌کنم و همچنین از کسانی هستم که نامه نوشتم و به مدیریت پسابرجام انتقادات جدی داشتم. من معتقد بودم در همان بازه زمانی باید با دنیا تعامل می کردیم. وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارائی، وزارت صنایع، سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و تشکیلات تجارت خارجی ما در راستای منویات نظام عمل نکردند. در همان مقطع که بوی آمدن ترامپ به مشام می رسید و بسیاری حکیمانه و مصلحانه تذکر دادند.

ما باید از سخت‌گیری برای شرکت ها و دولت های خارجی که آماده هم‌کاری‌های بلند مدت اقتصادی و سرمایه گذاری های کلان بودند جلوگیری و اتفاقاً استقبال می‌کردیم و می بایست از تکنیک های امنیت آور پولی و مالی بهره می‌بردیم. اما متاسفانه دچار غرور و تکبر شدیم و از موضع بالا با همه برخورد کردیم.می‌شد از تکنیک‌های بازار جهانی نهایت استفاده را نمود و از پیش فروش نفت و بسیاری از مشتقات آن بهره می‌بردیم. من نمیخواهم به جزئیات بپردازم ولی باید روزی گفت چه مدیرانی کشور رو به گروگان منویات خود گرفتند.

در همان مقطع که شرقی‌ها پیشنهاد مذاکرات اقتصادی دادند، به دلیل غرب‌گرایی که در ایران وجود دارد به شرق توجهی صورت نگرفت و نتیجه آن از دست دادن طلایی‌ترین فرصت‌های تاریخی این کشور شد. مدیریت پسابرجام ربطی به وزارت امور خارجه ندارد و می‌بایست در نهاد ریاست جمهوری شکل می‌گرفت زیرا وزرا موظف بودند در این عرصه همکاری و فعالیت مجدانه داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:

خرازی: ظریف یک ظرفیت ناب برای ایران است/ روحانی برای ۱۰۰روز پایانی خود هیچ مانعی ندارد

 

 

دیدگاه کاربران

عباس۱۹۳۵۹۳۸۲۰:۴۱:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
عباس عبدی بهتره سکوت کنه
ناشناس۱۹۳۶۳۵۷۰۹:۲۴:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۵
مردم : میوه چرا گران است؟ رییس اصناف تهران : 30هزار تن میوه در انبارهای دولتی و خصوصی در حال فاسد شدن است! آقای روحانی بفرمایید این و موارد مشابه بسیار هم به تحریم ربط دارد یا به سوءمدیریت؟
ناشناس۱۹۳۶۴۴۲۱۰:۱۶:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۵
دلالان میوه ها را انبار میکنند و برای تعیین قیمت بالا از ارائه ان به بازار خودداری میکنند و تعزیرات و دادگستری و نهادهای نظارتی انها باید پیگیری کنند و اینجا چه ربطی به دولت دارد؟این دلالان و عواملشان انقدر پول های باداورده به جیب زده اند که 30 هزار تن و چهل هزار تن برایشان به اندازه پول خرد است که میتوانند هر لحظه قیمت های بازار را راحت جابجا کنند.
ناشناس۱۹۳۶۴۵۵۱۰:۲۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۵
#اختیارت_بیعرضگی_فرافکنی
ناشناس۱۹۳۶۴۷۶۱۰:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۵
واقعا باعث تاسف هست که مردم با این همه فساد و بی تدبیری که احمدی نژاد داشت باز هم دنبال او هستند . مردم نباید بین بدتر و بدترین ها انتخاب کنند .
ناشناس۱۹۳۶۴۸۴۱۰:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۵
تهمت خرید جزیره به مسولین نظام اتهام کوچکی نیست حتما ادله کافی دارند، لطفا سریعاً قوه قضائیه بررسی ونتیجه را به اطلاع عموم برساند.
ناشناس۱۹۳۵۹۴۸۲۰:۵۲:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۴
آقای سردار دهقان . چرا تعجیل کردند؟ چون اگه نمیکردند اوباما میرفت و شما باید به ترامپ امتیازهای خیلی بیشتری می دادین. شما نامزد ریاست جمهوری هستید اما از اصول اولیه سیاست خارجی بی اطلاعید
ناشناس۱۹۳۵۹۵۸۲۱:۰۵:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۴
دست از سر مموتی بردارین، نخودیه!
ناشناس۱۹۳۵۹۹۸۲۱:۵۴:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۴
محمود جون افشا کن افشاکن جول و پلاس مفسدین هوا کن هوا کن
ناشناس۱۹۳۶۰۰۰۲۱:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۴
به هیچ وجه نباید مردم اسیر دوقطبی شوند و از دولت فعلی و یا دوستان انها به ریاسترجنهوری برسند زیرا علاوه بر تکرار هشت سال گذشته فسادها و تخلفات این هشت سال هم مخفی میماند
حسین۱۹۳۶۰۰۳۲۲:۰۵:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۴
آقای باهنر، کدوم تفاوت سلیقه؟ همه مخالفان قلع و قمع شدند. شما ماندید و شما!
ناشناس۱۹۳۶۰۴۹۲۳:۰۱:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۴
تو یکی از برجام حرف نزن هشت سال با تیمت امدی رفتی فقط اعلام کردین پیشرفتی در مذاکرات هست . توی جشم مردم راست راست نگاه میکنی دروغ میگی . اونم از مسکن مهر نیمه کاره که جا گذاشتی عده ای نیازمند بدبخت کردی .
ناشناس۱۹۳۶۰۷۴۲۳:۱۷:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۴
هیچ‌کدام از‌اینها‌صلاحیت‌رای‌ندارند‌اگر‌هرکدام‌از‌اینها‌انتخاب‌شود‌وضع‌مملکت‌ازاین‌‌بد‌تر‌میشود
محسن۱۹۳۶۰۷۸۲۳:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۴
علی مطهری: کسی که تلاطمهای روزگار مثل کف دریا او را به سطح آورده و در منظر قرار داره.آقازاده ای بی سواد. با تمام احترام به شهید مطهری
حسنی۱۹۳۶۰۹۴۲۳:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۴
پزشکیان : بی‌شک اصلاح‌طلبم و با همین عنوان در انتخابات خواهم بود. البته از اصولگراها هم اصولگراترم. این سوال خیلی‌ها بود.》 برادر بزرگوار : بالاخره چی هستی ، اصولگرا یا اصلاح طلب .؟؟؟؟؟؟؟ تو این چند دهه گذشته که هم وکیل بودی یا وزیر ، چه کار مثمر ثمری کردی ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۹۳۶۱۰۹۲۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۴
اینها که تا حالا مسئولیتی داشتند مردم از شان شناخت دارند اکر صادق بودند ودر جهت ملت الان اوضاع اینجور نبود هیچکدام مورد پسند مردم نیستند از یک سوراخ چند بار گزیده شون فکر دیگری باید کرد ....
ناشناس۱۹۳۶۱۱۸۰۰:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۵
متاسفم برای آقای عبدی
اسکندری۱۹۳۶۱۲۲۰۰:۰۸:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۵
آقای عبدی اینقدر از این دروغا از امثال شما شنیدیم که اگر قرار بر رسیدگی باشه دولت روحانی نفر اول تا هزارو باید بهشون اختصاص داد مثل برجام مثل دلار ۴۲۰۰ مثل تورم ۸۰۰ درصدی و علی برکت الله
سلام۱۹۳۶۱۲۶۰۰:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۵
تحریمها حتی تحریمهای اوباما و ترامپ هم باید یکجا لغوشود حتی اگر‌دولت تهدید به استعفا و عدم برگزاری انتخابات نمود نباید نظام کوتاه بیاید باید آمادگی داشت تا با کفیل ریاست جمهوری و سرپرست وزارت کشور حتما انتخابات بدون تاخیر برگزارشود و همزمان مستعفیان به دادگاه معرفی شوند به جرم اخلال بزرگ در نظام اداری سیاسی و انتخابات کشور
ناشناس۱۹۳۶۱۳۸۰۰:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۵
اگه بنا به رسیدگی بود احمدی نژاد خیلی وقت قبل باید محاکمه میشد. اما افسوس
ناشناس۱۹۳۶۶۴۹۱۲:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۵
واقعا اگر به تخلفات دولت ها رسیدگی میشد دولت های بعدی حساب کار دستشان می آمد ولی خب تا زمانیکه تمام سیستم پاسخگو مردم نباشند دولت هم نخواهد بود. قدرت مردم تنها در عوض کردن فرد رئیس جمهور است نه سیاست های کشور
ناشناس۱۹۳۶۱۴۴۰۰:۳۳:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۵
احمدی نژاد اولین کسی بود که قرارداد بیست پنج ساله با چین را در یکی از شهر های شمالی مطرح کرد، بنابراین این ادعا هم دور از ذهن نیست.
ناشناس۱۹۳۶۱۴۹۰۰:۴۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۵
"این شرایط زمانی دگرگون خواهد شد که اصلاح‌طلبان در روزهای باقی‌مانده به موفقیت‌هایی جدی در عرصه‌ بین‌المللی دست یابند که اگر چنین شود، این‌بار اصلاح‌طلبان با محمدجواد ظریف پا به میدان خواهند گذاشت." این جمله یعنی شرق هم اعتراف میکنه انچه که در وین میگذره برای انتخاباته نه برای رفع تحریم ها
ذاکری۱۹۳۶۱۸۲۰۱:۵۰:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۵
آیا مسئله دوتابعیتی حل شده ؟شرم وحیا کجارفته؟
ناشناس۱۹۳۶۲۱۹۰۵:۰۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۵
آقای عبدی کارشناس. وتحلیلگر محترم خیلی سخته بخواهید قبول کنید احمدی نژاد بهتراین رئیس جمهوری ایران هستن از جان دل برای قشر صعیف زحمت کشید زمانی که احمدی نژاد تو مجلس فرمودن در دستگاه قضا فسادهست همین صحبت ها علیهش بود کسی باور نداشت ولی چندسال بعد به حقیقت پی بردید همیه صحبت های دکتر احمدی نژاد واقعیت داشت
ناشناس۱۹۳۶۲۳۲۰۵:۴۴:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۵
آقای عبدی استدلال جالبی کرده، از یه طرف گفته کسانی که جزیره خریدن مثل گوینده خبر بالاتر از سطحی هستن که بشه باهاشون برخورد قضایی کرد، بعد در پاراگراف دوم به عنوان راه حل گفته گوینده خبر احضار بشه تا مسئله پیگیری قضایی بشه!!!!! بالاخره اونا رو میشه از لحاظ قضایی دنبال کرد یا نه!؟!؟
ناشناس۱۹۳۶۲۶۷۰۷:۱۵:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۵
احمدی نژاد گنجینه ای از اسرار در دل دارد.
ناشناس۱۹۳۶۳۸۲۰۹:۴۰:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۵
صدمه ای که احمدی نژاد به کشور زد صد برابر ان عباس عبدی زده که تا حالا تاوان پس میدهیم
ناشناس۱۹۳۶۳۹۴۰۹:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۵
پر بیراه نگفته احمدی نژاد فرزندان اقا زاده ها و مسولین پول از کجا میارن در بلاد کفر لاکچری زندگی میکنن حتما جا اماده کردن برای پدرانشون تا برن اونجا خیلی راحته امار کسانی که راحت رفت امد میکنن به غرب
ناشناس۱۹۳۶۴۰۴۰۹:۵۲:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۵
الان وامروز ما حرفهای ۱۰سال پیش احمدی نژاد رو داریم می‌بینیم.قطعا ایشان از یک سری اتفاقات پشت پرده خبردارند.کسانی باید مورد پیگرد قضایی ومواخذه قرار بگیرند همین دولت کنونی هست که مملکت رو نابود کردند رو ملت رو بی اعتقاد وذلیل
سید۱۹۳۶۴۴۶۱۰:۱۸:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۵
احمدی نژاد هیچ چیز ندارد.هیچ
اسماعیل مرادی۱۹۳۶۴۸۷۱۰:۳۵:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۵
بخدااحمدی نژاددیوانه است دیوانه
حالا۱۹۳۶۵۶۰۱۱:۱۰:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۵
فقط احمدی نژاد
ناشناس۱۹۳۶۶۰۵۱۱:۴۰:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۵
تورو جون هر چی مرده احمدی برنگرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین