بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح شیلاتی کشور از استان بوشهر

اقتصادی،   4000202127

در آئین پویش ملی # جهاد برای - جهش تولید طرح‌های ملی کشاورزی در آئینی ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه بهره برداری از ۱۵۰ طرح شیلاتی کشور با سرمایه گذاری ۵۸۵میلیارد تومان افتتاح شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در این آئین گفت: از این مبلغ ۹۳ میلیارد تومان سرمایه بخش دولتی و ۴۹۲ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی  است که  زمینه  اشتغال  ۱۵ هزارو ۷۲۰ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآورشد: پرورش میگوی کشور یک روند روبه رشدی به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید در هشت سال دولت تدبیر و امید برجای گذاشته است 

نبی الله خون میرزایی اضافه کرد: با بهبود تکنیک های پرورش، توسعه مکانیزاسیون، انجام کارهای اصلاح نژاد مستمر و مدیریت بهداشتی بهینه تولید در واحد سطح از ۲.۶ تن در هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۴.۲ تن در هکتار در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

وی یادآورشد: با توسعه مکانیزاسیون میزان تولید در واحد سطح ارتقا می یابد و اگر انرژی ارزان قیمت مانند گاز را به مجتمع های پرورش میگو برسانیم و سیستم پرورش در فضایی مانند گلخانه در فضای بسته انجام شود امکان پرورش به بیش از یک دوره در سال افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به نقش مکانیزاسیون در افزایش تولید گفت: در زمان حاضر میانگین برداشت میگو در مزارع برق‌دار کشور بیش از ۶ تن و مزارع بی بهره از برق ۳.۵ تن در هکتار است که  ضمن تقدیر از وزارت نیرو انتظار میرود رئیس جمهوری دستور احداث پست و خطوط انتقال برق برای آبزی پروری کشور برای پشتیبانی از تولید و شتاب این صنعت صادر و کار دولت تدبیر و امید در این بخش تکمیل شود.

خون میرازیی با اشاره به صادر ۷۰ درصدی میگوی پرورشی کشور گفت: در سه سال گذشته میانگین صادرات میگو ۲۹ هزار تن در سال بوده و در ۱۱ ماه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تن از محصول تولیدی کشور به خارج صادر شده است. 

وی یادآورشد: در سال‌های اخیر محصولات شیلاتی کشور به ۲۶ کشور صادر شده اند.

خون میرزایی گفت: با برنامه ریزی انجام شده در مجموع  با بهره برداری از ۱۶هزار هکتار مزارع پرورش میگو کشور به بیش از تکلیف ۶۰ هزار تنی هدف برنامه ششم میگوی پرورشی تولید می شود.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۴هزار هکتار مزارع پرورش میگو به متقاضیان واگذار شده که بیش از ۴۰ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

خون میرزایی اضافه کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۳هزار هکتار از مزارع پرورش میگوی کشور به بهره برداری می رسد که مجموع این سطح برای تولید حداقل ۱۰۰ هزار تن پاسخگو است که این میزان تکلیف پیش بینی شده در سال ۱۴۰۴ است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی کشور به شمار می رود گفت: آبزی پروری ساحلی و دریایی از مزیت های چشم گیر این استان است و امروز زنجیره های تولید میگوی پرورشی در این استان تکمیل شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در سال گذشته ۲۳هزار و ۶۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شده است و برای امسال نیز برنامه ریزی لازم برای تولید بیش از ۳۰ هزار تن انجام شده است. 

وی در خصوص مجتمع پرورش میگوی بامداد شیف گفت: تاکنون ۲ فاز پرورش میگو در منطقه شیف شهرستان بوشهر به بهره بردرای رسیده و امروز فاز توسعه ای آن به نام بامداد با همت سرمایه گذاران توسعه گر و کارآفرین و سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومانی بخش‌های دولتی و خصوصی و احداث همه زیرساخت‌های مزارع به دست سرمایه گذاران در وسعت ناخالص ۹۰۰ هکتار و وسعت خالص ۷۰۰ هکتار در قالب ۲۸ مزرعه ۲۵ هکتاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

خون میرزایی افزود: مجتمع توسعه ای بامداد شیف با هدف تولید سه هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی و کارآفرینی برای ۷۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین