روحانی: نمی‌توانم هضم کنم یکی ایرانی باشد و از رفع تحریم ناراحت باشد

سیاسی،   4000202106 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی: نمی‌توانم هضم کنم یکی ایرانی باشد و از رفع تحریم ناراحت باشد

رئیس‌جمهور گفت: اگر بتوانیم میگو و ماهی را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از استماع گزارش کاظم خاوازی وزیر کشاورزی گفت: معنای گزارش‌های شما این است که قولی که برای ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان داده شده بود، امروز نهایی شده است.

روحانی عنوان کرد: آبیاری تحت فشار طبق گزارش شما، در این هشت سال کمی بیش از دو برابر تاریخ کل ایران شده است. یعنی آبیاری تحت فشار کل تاریخ ایران تا سال ۹۲، یک میلیون و دویست هزار بوده است و از ۹۲ تاکنون به ۲ میلیون و چهارصد هزار رسیده، یعنی دوبرابر کل تاریخ ایران شده است. در مسأله شیلات هم طبق اشاره شما، ۵۰ درصد رشد وجود داشته است.

رهبر انقلاب اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های سیستان و بلوچستان دارند

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص طرح آبیاری ۱۴ هزار هکتار دشت سیستان تصریح کرد: در مورد اینکه بیان کردید سامانه های مربوط به این پروژه در اختیار سازمانی قرار گیرد که به خوبی آن را اداره کند، حتما آقایان خاوازی و نوبخت توجه می کنند که در سال های آینده مشکلی در ادامه راه وجود نداشته باشد. تاکید می‌کنم که این کار حتما انجام گیرد. بسیار خوشحال هستیم که امروز در سیستان و بلوچستان طرح های بسیار مهمی از جنوب تا شمال و از چابهار تا زابل افتتاح می‌شود و شاهد طرح‌های بسیار مهم و سرنوشت ساز برای زندگی مردم و کشور هستیم و حتما دولت‌های آینده هم، همین مسیر را ادامه خواهند داد.

روحانی افزود: در اینجا لازم می‌دانم این نکته را بگویم که مقام معظم رهبری که نسبت به همه مردم حالت پدری دارند، اما نسبت به سیستان و بلوچستان توجه خاص و ویژه دارند یعنی پروژه‌های سیستان و بلوچستان را دنبال می‌کردند و زمانی که به صورت هفتگی خدمت ایشان می‌رسیدم و می‌رسم، درمورد این پروژه‌ها سوال می کردند که طرح‌ها به کجا رسیده و در برخی پروژه‌ها تاکید انجام داشتند که این مساله دال بر اهتمام مقام معظم رهبری بر توسعه سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح آبیاری نبود، ۱۵۰ میلیون متر مکعب هدر رفت آب داشتیم و بیش از نیمی از این آب تبخیر می‌شد و به مقصد نمی‌رسید. تلاش ما این بود که محصول به گونه‌ای از منطقه خریداری شود و این کار به نقطه نهایی برسد و در اختیار کشاورزان عزیز قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم، پس از استماع گزارشی درخصوص طرح آبیاری نوین در قزوین، بیان کرد: می‌دانیم قزوین دارای یک دشت بسیار پر نعمت برای محصولات کشاورزی است و طرح‌های نوین در رژیم گذشته هم از همین دشت آغاز شد و پس از انقلاب  رونق بیشتری پیدا کرد. زمانی که از این منطقه عبور می‌کنیم، می‌بینیم که این دشت آماده و سرسبز است. با این طرح‌ها می‌توانیم ۳۰ درصد بیشتر محصول از زمینی که برکت خداوند است، دریافت کنیم.

باید عادت مردم به مصرف گوشت قرمز و مرغ را به آبزیان تغییر دهیم

روحانی همچنین در بخش دیگری از این مراسم، پس از استماع گزارشی درخصوص افتتاح یک مرکز پرورش میگو گفت: به نظر من، بخش پرورش ماهی و میگو بخش مهمی است و برای اینکه بتوانیم غذا و پروتئین مورد نیاز مردم را تامین کنیم باید بیشتر به سمت آبزیان حرکت کنیم. اگر بتوانیم این‌ها را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است. آبزیان یک محصول ارزآور و صادراتی برای ما هستند.

تحریم‌ها در تولید مرغ اثرگذار هستند

وی در ادامه این مراسم گفت: ما در بحث کره به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم جزو صادرکنندگان این محصول باشیم. در زمینه مرغ نیازهایی که به خارج از کشور داریم در حال کم شدن است و می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: عده‌ای می‌گفتند تحریم چه ربطی به مرغ دارد. ما کامل به مردم توضیح دادیم که می‌خواستند در این زمینه اخلال ایجاد شود و اصلا مرغ در کشور تولید نشود. نهاده‌هایی هم که ما وارد می‌کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است و خرید و واردات این نهاده‌ها با مشکلات فراوانی همراه بود و مردم باید بدانند تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی ترامپ که تا امروز هم ادامه دارد، در همه جا تاثیرگذار بوده است.

روحانی عنوان کرد: عده‌ای درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات برای تحریم است و ۷۰ درصد برای مدیریت است که کاملا غلط و نادرست است. آنها نمی‌دانند که تحریم در چه جاهایی تاثیرگذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و صنعت، اگر مواد اولیه‌اش تامین نشود و به موقع وارد نشود، تولید متوقف شده و تمام این‌ها روی صادرات و واردات ما تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: به این بهانه، از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مرتبط با آن که این روزها تلاش کردند که تحریم را بشکنند تشکر می‌کنم.

نمی‌توانم هضم کنم یکی ایرانی باشد و از رفع تحریم ناراحت باشد

رئیس‌جمهور گفت: اصلا نمی‌توانم بفهمم و درک و هضم کنم که یکی عضو ملت ایران باشد و مسلمان و ایرانی باشد و ادعا کند در میان مردم است و برای مردم کار می‌کند اما مخالف برداشته شدن تحریم و از آن ناراحت باشد.

روحانی افزود: تحریم یک ظلم عظیم و بزرگ برای ملت ایران است و ما آن لحظه‌ای که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون  و مقررات آماده باشد یک لحظه صبر نمی‌کنیم؛ حالا مخالفین هرقدر زور و بلندگو داشته باشند و هرچه می‌خواهند بگویند.

وی تاکید کرد: ما زمانی که ببینیم می‌توانیم حق مردم ایران را بگیریم، من به عنوان رئیس‌جمهور یک لحظه صبر نمی‌کنم و معطل نمی‌مانم و همان زمان این کار را انجام خواهم داد و هر که می‌خواهد ناراحت باشد به ما ربطی ندارد. بنابراین مردم باید بدانند تحریم حتی برای تولید مرغ و تخم مرغ و پرورش دام چه تاثیراتی می‌گذارد. تحریم ممکن است در واکسن، کود و بذر و خیلی چیزها تاثیر بگذارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۳۲۱۴۱۳:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۲
نمی توان هضم کرد کسی ایرانی باشد و خسارتی برابر برابر با ۸سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کند!!!!!
ناشناس۱۹۳۳۶۳۳۱۸:۴۶:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲
کلا دار با خودش حرف می زنه
ناشناس۱۹۳۳۲۱۶۱۳:۲۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲
عملکرد روحانی از عملکرد و سابقه خیلی از نامزدهای انتخابات پیش رو بهتر بوده است.
ناشناس۱۹۳۳۵۳۴۱۷:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲
حسن تویی؟
ناشناس۱۹۳۳۲۱۹۱۳:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۲
سلام درود بر جناب دکتر ظریف و هیات همراه مخصوصا درود بر ایت الله روحانی
ناشناس۱۹۳۳۴۹۲۱۷:۱۳:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲
پاچه خواری هم حدومرز داره .
ناشناس۱۹۳۳۵۴۷۱۷:۳۹:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲
سلام و درود بر بتن ریزان دانش و صنعت که آیندگان ننگ بر ما می گویند
ناشناس۱۹۳۳۵۹۹۱۸:۲۵:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲
کسی مخالف رفع تحریم واقعی نیست. مشکل اینجاست که دولت بنفش گنجشک رو رنگ میکنه جای قناری و تحویل ملت میده!!!
ناشناس۱۹۳۳۶۸۴۱۹:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲
با این گندی که زدن بازم داری درو میفرستی حیوان
ناشناس۱۹۳۳۲۲۱۱۳:۳۲:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲
بهتر است گاندوسازان در مورد خودشان فیلم بسازند!!!!!
ناشناس۱۹۳۳۲۲۹۱۳:۳۸:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲
حاضمه شما اشکال دارد. فرصت طلبان تحریم، رانت خواران و ذینفعان دلارهای 4200 که کالای وارداتی بالاخص داروهای مورد نیاز مردم را با دلارهای 25000 تومانی به ملت می فروشند نمی خواهند تحریم ها برداشته شوند.
ناشناس۱۹۳۳۲۳۷۱۳:۴۱:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲
شما مردم را از خوردن تخم مرغ محروم کرده ای درباره خوردن میگو داد سخن می دهی!!!
ناشناس۱۹۳۳۲۴۲۱۳:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲
سابقه مذاکره قبلی ات 5 ساله تو حلق ملت گیر کرده!
ناشناس۱۹۳۳۲۴۶۱۳:۵۲:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۲
ما مشکلی نداریم، تحریم ها را بردارید ولی واقعا بردارید. اخر یک بار فرمودید برداشتیم ولی برنداشتند. اقای عزیز هیچ کس در دنیا جرات ندارد به تحریم ها بی اعتنا باشد. روی کاعد برمیدارند ولی هرکه بی اعتنایی کرد او را جریمه می کنند.
ناشناس۱۹۳۳۲۵۵۱۴:۰۱:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۲
ما هم نمی توانیم هضم کنیم یک شخصی در این جایگاه شما باشد و علیه کشور....!
یه الفی۱۹۳۳۲۶۳۱۴:۰۵:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲
بعد از هشت سال تازه فهمیدی قوه هاضمه ات مشکل داره
ناشناس۱۹۳۳۲۶۴۱۴:۰۵:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۲
بعد از 8 سال این حرفهات تکراریه آقای روحانی. صداقت دُر نایاب شده است!
ناشناس۱۹۳۳۲۷۴۱۴:۱۶:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۲
تو همون غذایی رو که میخوری هضم کن نگران مردم نباش.
ناشناس۱۹۳۳۲۷۸۱۴:۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۲
شما مشکل معده دارید برو دکتر خودتو نشون بده خوب میشی
ناشناس۱۹۳۳۲۸۵۱۴:۲۱:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۲
زحمت بکشید #کاتسا، #ایسا و #یوترن رو لغو (و نه تعلیق) کنید! به‌همین سادگی! لعنت بر کسی که ناراحت شود.
ناشناس۱۹۳۳۲۹۴۱۴:۲۴:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۲
شما اگه کاری نکنید ما ملت ایران ممونت می شویم
ناشناس۱۹۳۳۳۰۴۱۴:۲۹:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲
یعنی بذاره واکسن و کود و بذر هم کمیاب بشه!؟!؟
ناشناس۱۹۳۳۳۰۶۱۴:۳۰:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۲
گرانی به طور کامل عادت خوردن گوشت و مرغ را از بین برده نیازی به اقدام جدید نیست
ناشناس۱۹۳۳۳۱۳۱۴:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲
نه که کسی دلش نمیخواد مثل برجام اطمینان نیست که دوباره دبه نکنن
ناشناس۱۹۳۳۳۱۴۱۴:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲
ما هم نمی‌تونیم هضم کنیم که یکی ایرانی باشه و بخواد سر ملت خودش کلاه بزاره، بخواد تعلیق تحریمها روی کاغذ رو به عنوان لغو تحریمها در عمل به مردم خودش قالب کنه!!!!!
ناشناس۱۹۳۳۳۱۶۱۴:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲
آنهائیکه مخالف برداشتن تحریم هستند در زمین اسرائیل و عربستان و امارات و.... بازی می کنند.
ناشناس۱۹۳۳۵۹۸۱۸:۲۴:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲
کسی مخالف برداشتن تحریم نیست اما به بهانه برداشتن تحریم به کشور هزینه های بیحاصل تحمیل کردن و دوباره برگشتن سر خط تحریمها را بر نمیدارد. برجام نشان داد بحث منافع این نوع توافقات چیزی جز مغلطه نیست.
ناشناس۱۹۳۳۳۲۰۱۴:۳۹:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲
اگه به مردم ایران وفادار بودی کارو به اینجا نمی‌رسوندی شیخ
ناشناس۱۹۳۳۳۳۱۱۴:۴۶:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲
روحانی۹۲: ۲۰درصد مشکلات با تحریم است عمده مدیریتی است روحانی۱۴۰۰: عمده مشکلات بخاطر تحریم است!؟ تولید مازاد مرغ و آهن و سیمان و... داریم عرضه توزیع ندارید چه ربطی به تحریم داره؟؟
ناشناس۱۹۳۳۵۳۵۱۷:۳۵:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲
خبر نداری طبق معاهده آب و هوایی پاریس باید بالای چند ده درصد تولید سیمان راکمتر کنید که الان با مشکل روبرو کرده این دولت در بخش سیمان البته به غیر از برق!
ناشناس۱۹۳۳۳۴۳۱۴:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲
تو رو خدا گرانی و تورم و بدبختی و کرونا و ترامپ و تحریم و بایدن و .... داریم این دو ماه روزه سکوت بگیر
ناشناس۱۹۳۳۳۶۵۱۵:۲۴:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲
معلوم شد خودت تحریم کرده ای که می توانی آن را برداری
ناشناس۱۹۳۳۳۷۴۱۵:۳۳:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲
ایرانیانی که از تحریم‌ها سود می برند از برداشتن تحریم‌ها خوششان نمیایید و سنگ اندازی می کنند
ناشناس۱۹۳۳۳۸۴۱۵:۴۰:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲
ده ها هزار ميليارد پول بورس رو هضم كردي يه آبم روش
ناشناس۱۹۳۳۳۸۸۱۵:۴۳:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲
لطفا قیمت ماهی و میگو را به جناب ریس جمهور بدهید
ناشناس۱۹۳۳۳۹۳۱۵:۴۵:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲
ما هم نتونستیم هضم کنیم رئیس جمهور یک مملکت مردم رو دعوت به سرمایه گذاری در بورس کنه و بعد هم ثروت ملت رو چپاول کنه
ناشناس۱۹۳۳۳۹۵۱۵:۴۸:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲
8سال عدد کمی نیست چرا نتونستی تحریم برداری مگه تحریم شما وضع کردی که بتونی برداری اجازه و تصمیم دست امریکاست
مهران۱۹۳۳۴۰۵۱۵:۵۱:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۲
کسی از رفع تحریم ناراحت نیست برعکس اگر کسی از رفع تحریم به معنای واقعی ناراحت باشد اون شما و دولتتون هست که بیشترین بهره سیاسی و اقتصادی رو میبرید اگر تحریمی وجود نداشت شما ها با چه دروغی رای میاوردید؟
حسین۱۹۳۳۴۱۹۱۶:۱۱:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲
اقای روحانی قیمت یک کیلو ماهی اندازه سه کیلو مرغ هست.مردم رو مسخره کردین
ناشناس۱۹۳۳۴۲۱۱۶:۱۲:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۲
بسه دیگه آقای روحانی دست پیش گرفتی پس نیفتی همه بدن فقط تو خوبی
ناشناس۱۹۳۳۴۲۷۱۶:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲
از قیمت ماهی و آبزیان خبر داری؟؟؟؟؟تو حرف نزنی این دوماه نمیشه؟؟؟؟
گورخواب۱۹۳۳۴۲۸۱۶:۲۳:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۲
ایران خیلی مسائل غیر قابل هضم به ویژه از منظر سیاسی دارد که نزد عقلا غیر قابل هضم هست و این موضوع هم که فرمودید ناشی از همین مسائل هست.
علی۱۹۳۳۴۳۶۱۶:۲۹:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲
در عوض هزاران میلیارد پول مردم رو توی بورس خوب هضم کردید.
ناشناس۱۹۳۳۴۴۳۱۶:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲
جناب اقای روحانی هیچ ایرانی از رفع تحریم خوشحال نیست بلکه از قیمتی که در قبال ان می پردازید نگرانند
ناشناس۱۹۳۳۵۱۲۱۷:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲
ما که نگران نیستیم. به هر قیمتی باید رفع شود
علی۱۹۳۳۴۸۶۱۷:۰۵:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲
چطور یکنفر میتونه هشتسال یک روند دروغ بگه
ناشناس۱۹۳۳۵۲۱۱۷:۳۰:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲
منم درک نمیکنم یکی ایرانی باشه و اینقدر علاقه به حراج کشورش داشته باشه
ناشناس۱۹۳۳۵۶۸۱۷:۵۸:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲
اگه رفع تحریم تون مثل برجام باشه صد سال دیگه هم نمیخواهیم
علی۱۹۳۳۵۷۰۱۷:۵۹:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۲
روحانی زودتر برو . تو خیلی خوبی فقط جمع کن برو با تحریمهای آمریکا صد برابر خوشحالتریم تا با حضور تو در منصب ریاست جمهوری
ناشناس۱۹۳۳۶۷۵۱۹:۱۸:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲
این اقا چهره های متفاوت به مردم نشان داده حالا که می خواهد برود دوست دار مردم شده .اطمینانی بهش نیست
ناشناس۱۹۳۳۶۷۷۱۹:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲
گزارش 100 روزه چی شد؟
محسن۱۹۳۳۶۹۳۱۹:۴۶:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲
ما هم از برداشتن تحریمها خوشحال میشیم.اما. . . نگرانیم. . نگران کلاه گشاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین