در خرید سمعک از این نکات غافل نشوید

گزارش بازرگانی،   4000202083

کم شنوایی در وهله اول سبب کاهش قدرت درک انسان از محیط پیرامون شده و به همین دلیل فرد با کاهش اعتماد به نفس و گاهاً افسردگی روبه رو است. همین امر سبب می‌شود نتواند ارتباط درستی با دیگران برقرار کرده و در کارها ممکن است دچار اشتباه شود. از این رو خرید سمعک در صورت احساس کاهش میزان شنوایی، پس از مراجعه به پزشک متخصص و یا مراکز شنوایی سنجی ضروری می‎‌باشد. توجه به چند نکته در هنگام خرید سمعک کمک می‌کند تا سمعکی با کیفیت و با دوام تهیه کنید.

سمعک‎‌ها به منظور تقویت صدای اطراف برای فرد کم شنوا دارای سه قسمت به نام میکروفون، تقویت کننده و رسیور می‌باشند که قسمت میکروفون آن پس از دریافت صدای اطراف، آن را به سیگنال الکتریکی مبدل می‌کند و به قسمت تقویت کننده می‌فرستد. این قسمت توانایی تقویت سیگنال به صورت پیشرفته را داشته و پس از تقویت، این سیگنال‎‌های قوی به قسمت بلندگو یا رسیور فرستاده می‌شوند و به این طریق فرد کم شنوا متوجه صدای اطراف خواهد شد که البته این سه قسمت متناسب با میزان شنوایی فرد باید انتخاب شوند. یعنی سمک‎‌های متفاوت، صدا را به میزان متفاوتی تقویت می‎‌نمایند زیرا میزان شنوایی افراد مختلف یکسان نیست و همه‎‌ی افراد نمی‌توانند از یک نوع سمعک استفاده کنند.

کم شنوایی را می‌توان به سه دسته، کم شنوایی انتقالی، حسی و عصبی و مختلط تقسیم کرد که در نوع انتقالی اختلالاتی نظیر انسداد یا شکل غیرمعمول گوش میانی و خارجی صورت می‎‌پذیرد. در این گونه افراد، پزشک اقداماتی نظیر جراحی و کاهش عفونت و... را در جهت بهبود شنوایی بیمار انجام داده و سپس بیمار می‌بایست برای درمان کامل این مشکل به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کرده و به خرید سمعک بپردازد. اما بعضی افراد به مرور زمان با روند افزایش سن و قرارگیری در معرض صداهای بلند در طولانی مدت و نیز علل مختلفی چون مصرف دارو‎‌های خاص یا سوابق خانوادگی و... مبتلا به کم شنوایی حسی و عصبی می‌شوند که این نوع کم شنوایی به طور معمول قابل درمان نبوده و تنها خرید سمعک می‌تواند در بهبود شنوایی ‎‌آن‎‌ها تاثیرگذار باشد. در کم شنوایی مختلط نیز با مجموع شنوایی حسی و عصبی و انتقالی روبه رو هستیم که در این موارد نیز پس از تشخیص ‎پزشک سمعک مناسب تجویز می‌شود و بیمار می‌تواند به خرید سمعک در تهران بپردازد.

قبل از خرید سمعک به این نکات توجه فرمایید!

اگر چه ممکن است شاهد تبلیغات فروش اینترنتی سمعک مانند بسیاری از کالاهای دیگر باشید ولی خوب است بدانید در صورتی که سمعک خریداری شده متناسب با گوش شما نباشد نه تنها کمک کننده نخواهد بود بلکه ممکن است موجب آسیب‌‎های غیرقابل جبرانی به گوش شما شود از این رو حتما قبل از خرید سمعک در تهران به مراکز شنوایی شناسی و یا متخصص مراجعه فرمایید تا سمعکی مناسب با مشکل شنوایی شما تجویز نماید. از آنجایی که در فروش سمعک همواره افراد سود جود و متقلبی وجود دارند که تنها به نفع خود فکر کرده و به فروش سمعک‎‌های تقلبی و قاچاق به جای نوع اصل آن می‌پردازند، بهتر است خرید سمعک را که یک کار علمی است به مراکز تخصصی آن بسپارید. در واقع در کلینیک شنوایی شناسی پس از معاینات اتوسکوپی و تست‎‌های مربوط به شنوایی در صورتی که نیاز به معاینات تخصصی و تجویز دارو باشد به متخصص گوش ارجاع داده می‌شوید و سپس در مراکز شنوایی سنجی متناسب با میزان شنوایی شما و نیاز روزانه، بهترین سمعک انتخاب می‌شود. در هنگام خرید سمعک سعی کنید تنها نباشید و با فردی که از شنوایی خوبی برخوردار است، همراه باشید.

از آنجایی که صنعت تولید سمعک با پیشرفت‎‌های زیادی روبه رو بوده، پس تنوع بالایی در هنگام خرید سمعک برای شما وجود دارد. سعی کنید اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از سمعک تهیه کنید تا به هنگام خرید سمعکی را انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی نیاز روزانه شما باشد. یکی از مشکلاتی که دارندگان سمعک معمولا با آن روبه رو بودند، نویز‎‌هایی بود که هنگام شنیدن صداهایی نزدیک در آن ایجاد می‌شد. در تولید سمعک‎‌های جدید سعی شده این مشکل اصلاح شود و تمامی قابلیت‎‌های آن افزایش یابد.  از آنجایی که در سال‌‎های اخیر برندهای مختلف و موفقی در زمینه تولید سمعک ظهور پیدا کردند متخصصین شنوایی شناسی می‌توانند به صورت تخصصی این برند‎‌ها را با هم مقایسه کنند و مناسب‌ترین ‎‌آن را پیشنهاد دهند. نکته‎‌ای که می‌بایست به آن توجه شود این است که به هیچ عنوان سعی در تعویض و یا تست سمعک، قبل از خرید انجام ندهید زیرا این کار علاوه بر اینکه از لحاظ شرعی اشکال دارد بلکه از لحاظ بهداشتی هم صحیح نمی‌باشد. حتی به مراکزی که به شما پیشنهاد استفاده از خدمات تعویض سمعک می‌دهند نیز مراجعه نکنید. این فروشندگان در واقع به دلیل قیمت بالای سمعک امکان دور انداختن سمعک تعویض شده را ندارند، پس ناچار هستند تا این سمعک را به خریداران بعدی بدهند که این امر می‌تواند از نظر بهداشتی برای افراد مشکل ایجاد کند.

درباره سمعک نامرئی چه میدانید؟

از آنجایی که سمعک‌‎ها معمولا قابل دید هستند خیلی از افراد کم شنوا علاقه‎‌ای به استفاده از سمعک نداشته و استفاده از آن موجب کاهش اعتماد به نفسشان می‌شود. وجود سمعک‎‌های نامرئی با توجه به اینکه درون گوش قرار می‌گیرد و برای افراد قابل دید نیست طرفداران بیشتری دارد. سمعک‎‌های CIC و IIC از سمعک‎‌هایی هستند که داخل مجرا قرار گرفته و به همین دلیل مشخص نیستند و به آن‎‌ها سمعک نامرئی گفته می‌شود. البته به دلیل اینکه سمعک IIC نسبت به سمعک CIC  کوچک‌تر است به آن واژه نامرئی داخل مجرا و به CIC کاملا داخل مجرا تلقی می‌شود. در استفاده از این سمعک‎‌ها فرقی نمی‌کند که از چه میزان شنوایی بهرمندید چرا که از قوی‌ترین سمعک‎‌ها محسوب شده و صدای اطراف را توسط رسیورهای قوی منتقل می‌کنند. البته توجه شود که این سمعک‎‌ها اگر چه در داخل مجرای گوش قرار می‌گیرند ولی به صورت کامل نامرئی نیستند. البته برای افرادی با مجرای گوش بزرگ‎‌تر این سمعک‎‌ها به میزان کمتری قابلیت دید دارند.

سمعک زیمنس

یکی از برند‌‎های بسیار قدیمی در زمینه تولید سمعک، برند زیمنس بوده که در طی سال‎‌ها، تلاش داشته تا محصولات به روزی در حوزه سمعک ارائه کند و سطح کیفیت محصولات خود را نیز به مرور ارتقا دهد تا تجربه بهتری برای بیماران شنوایی رقم بزند. جالب است بدانید سمعک زیمنس در سال 2015 نام خود را به زیگنیا تغییر داد و از این بعد سمعک هایش را با نام سمعک زیگنیا به بازار عرضه کرد. زیمنس (زیگنیا) نخستین سمعک پشت گوشی را درسال 1959 به جهان معرفی و عرضه کرد و در سال 2015 به دلیل ارائه سمعک‎‌های binax موفق به دریافت جایزه گلدن ادیسون شد. این سمعک به دلیل اثری که در کاهش میزان نویزها در محیط‌‎های شلوغ داشته، توانسته مشکلات سمعک‎‌های پیشین را حل کند. خوب است بدانید زیمنس سمعک‌‎های خود را در سه سطح معمولی استاندارد، پیشرفته و برتر ارائه می‌دهد که انتخاب آن بستگی به میزان حضور شما در اجتماع دارد. مثلا سمعک‎‌های معمولی برای افرادی که معمولا بیشترین ساعات روز را در محیط‎‌های ساکت سپری می‌کنند، مناسب است و نوع استاندارد آن در افرادی که معمولا روز‎‌ها را در محیط ساکت سپری می‌کنند اما گاهی برای افرادی که در محیط‎‌های شلوغ هم در رفت‎‌ و آمد هستند، توصیه می‌شود. در نوع پیشرفته سمعک زیمنس، کارایی سمعک برای محیط‎‌های شلوغ افزایش یافته و افراد کم شنوایی که شاغل هستند می‌توانند از آن به راحتی استفاده نمایند. در سمعک‌‎های برتر زیمنس افراد کم شنوا به راحتی در تمامی فضاها از محیط‎‌های ساکت گرفته تا محیط‎‌های بسیار شلوغی چون دانشگاه و... می‌توانند ارتباط برقرار کنند و صدای سایر افراد را به خوبی متوجه شده و بشنوند. قیمت سمعک زیمنس بسته به نوع آن متفاوت بوده و به طور معمول از 3 میلیون تا 12 میلیون تومان می‌باشد.

با خرید سمعک می‌توانید لذت شنیدن اصوات مختلف را درک کرده و عملکرد و کارایی خود را به صورت قابل توجهی بالا ببرید. طنین سمعک با ارائه خدماتی نظیر، ارزیابی کامل شنوایی در تمامی سنین، مشاوره در خرید انواع سمعک مانند سمعک نامرئی، سمعک هوشمند و... ، ساخت قالب‎‌های ضد صوت و ضد آب، تعمیر سمعک در مدل‎‌های مختلف هوشمند و قدیمی و...  به همراه پرسنلی مجرب و متخصص در خدمت هموطنان عزیز می‌باشد. برای استفاده از خدمات گفتاردرمانی و سنجش شنوایی و مشاوره و خرید سمعک می‌توانید به سایت طنین سمعک به آدرس taninsamak.com  مراجعه نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین